Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szevasztok. Valaki tudna betolni egy linket ahonnan letudnék tölteni magyarfordítású szervízkönyvet 2000s évj 250s RM hez..? Előre is köszi. Hálám üldözni fog...
Sziasztok!

Hátsó lánckereket kell vennem és most kicsit tanácstalan vagyok, mert nem értek nagyon hozzá. Gyárilag 47-es való rá, de 48-asat szeretnék felrakni. Elvileg gyárilag ez való hozzá, de ebből nincs 48-as http://motoroswebaruhaz.hu/spd...
Nem tudom melyik méret mit számít. Tudtok segíteni? Előre is köszönöm! :)
louis.de....
Mi ez a "lajos" konkrétan?
lajosban lehet kapni átalakítót...nem is annyira drága, igaz franc se tudja mennyire jó...
Tudna nekem szólni valaki pár szót a hidraulikus kuplungokról? Lényegében egy olyan motort szeretnék átalakítani hidraulikus kuplungosra ami gyárilag bovdenes. Aprilia RS -ről lenne szó, tudom talán kicsit értelmetlennek tűnik a dolog hogy ilyen kis ccm -es motorra minek hidraulikus kuplung. De egyenlőre csak gondolkodok rajta és tájékozódok...
Szóval... ami érdekel hogy létezik-e valami univerzális kuplung szett vagy hasonló? Konkrétan mire keressek, mert hidraulikus kuplungra nem találtam semmit. Keresgéltem de semmi olyat nem találtam ami nekem lényeges lett volna. Szóval ha valaki bármi infót, tanácsot vagy lényegeset tudna mondani, szívesen venném.
Tűszelep elzár?
Azt szeretném kérdezni tőletek,hogy mért áll le a motorom(simson)szép lassan magas alapjáratról,úgy hogy kicsit keveset kap.Vettem bele új gyertyát de azzal ugyanezt csinálta. Gyújtás pontosan a lendkeréken levő jelölés szerint működik.Megszakítóhézag jó.Akinek tudja a válasz kérem írjatok.
Köszönöm
Köszi, akkor vissza olvasok
Hát a szelephézag hiányát most tárgyaltuk ki, de ha nincs, az nem jó jel. Mérjél kompressziót hidegen és melegen is. Szerintem....
Sziasztok egy olyan kérdésem lenne, hogy ha a kipufogó szelepnél nincs hézag akkor okozhatja azt a problémát, hogy hidegen nehezen indul és csak üzemi hőmérsékletnél van alapjárat?
"a véleményünket osztjuk meg egymás között a topikot olvasók és saját magunk -optimális esetben- okulására." Igen, ez volna a lényeg.
Biztosan valami elektronika tiltja a magas fordulatot.Amennyiben másként normálisan müködik ,szerintem ez ilyen. :)
Köszi szépen sztem is direkt azért ilyen h hátra ne lehessen vadállat mód tolatni vele mert elég hirtelen lenne!
Semmi gond h ezt leírtad nagyon is szivesen fogadok minden példát és segítséget köszike!
Ebben természetesen benne vagyok! (ezzel is több lesz a tapasztalat)
És ezután szokott belepottyanni a szelep a hengerbe. Ha elfogy a hézag, akkor van gond, valóban.
Jó.
Akkor csak nézzük meg azt a hengerfejet, és valamelyikünk mondja azt a másiknak, hogy vazze, igazad volt...
Azért ez annyira nem egyszerű. Lecso jól gondolkodik, és meg is van rá az alapja. Neked ezen hozzászólásodból ítélve, nincs.
Az enyém ugyan ilyen, gyárilag. Pont azért, hogy ne lehessen baromkodni hátrafelé. Szerintem, mindegyik hátramenetes, nem kínai ilyen. A váltókar alatt van a csatlakozója, ha nem tetszene a dolog, kösd le, de nem ajánlott!
Ezt igy kene mondanod:Ulj le fiam 1!
"""A másik dolog, hogy rosszul viselem a minősítő jelzőket számomra ismeretlen emberektől"

Idézet tőled.

"Ez nem így van, függetlenül attól, hogy az oldalon mindenki Nóbel-díjas szerelő-gépész művész."

Meg ez is. Kínos mi?""

Nem kínos, írtam, figyelmesen olvass, mert ezt IS írtam: "Én a korábbi egyik kommentemben általánosan fogalmaztam előrebocsájtva azt, hogy tisztelet a kivételnek. Tehát akinek nem inge, nem veszi magára"

Továbbá írtam ezt is: "de nem szoktam fogadni, hanem a tényeket igyekszem feltárni és azokból tanulni."

Még tovább elsüllyedve a posványban megjegyezném azt is, hogy én nem az észt osztottam, hanem a véleményemet írtam le, ráadásul mindezt megfejelve egy megtörtént gyakorlati példát is említettem.
Nézd, én nem vitatkozni akarok, sem veled, sem senkivel, hanem -úgy gondolom- a véleményünket osztjuk meg egymás között a topikot olvasók és saját magunk -optimális esetben- okulására.
A jelen konkrét esetről nekem ez a véleményem, neked más. Ez nem jelenti azt hogy én vagyok a "professzor" Vagy az "okostojás", hanem azt, hogy neked más tapasztalataid voltak, nekem megint mások. Motorkerékpár tekintetében valószínűsíthetően neked van több tapasztalatod, (én a 70-es években csak szájtátva néztem a nagyobbakat, ahogy kosárból összerakják a P-21-et, amit aztán később nekem volt szerencsém egy ideig használni, csodálatos motorok!) nekem inkább személygépkocsi motor és tehergépkocsi motorban van. Végül, de nem utolsósorban, sehol nem írtam azt, hogy "lecso, neked nincs igazad!" Részemről a téma lezárva.

Megaztán a nagy lófaszt! Vagy én, vagy te fizetsz, a kedves motoros pedig jót nevetne rajtunk, hogy micsoda két birka! Versenyeznek, ki fizesse ki a javítás anyagköltségét!

Viccet félretéve, nem vonom kétségbe senkinek a tudását (vagy nemtudását ) Én a saját eddig látott tapasztalatim alapján szoktam nyilatkozni, ami nem feltétlenül jelenti azt, hogy ez az éppen aktuális esetre is igaz.
Lehet hülyeség de leírom...
2002 ford transit tddi hátramenetben nem tölt a turbója és lassan veszi fel a fordulatot GYÁRILAG!Tehát nem lehet állat módra tolatni vele..Olyan mint a szívódizel ( DI)
Ez is hasonló eset lehet valami biztonságtechnikai dolog...De inkább tipustárstól kérdezd meg..
üdv :)
"A másik dolog, hogy rosszul viselem a minősítő jelzőket számomra ismeretlen emberektől"

Idézet tőled.

"Ez nem így van, függetlenül attól, hogy az oldalon mindenki Nóbel-díjas szerelő-gépész művész."

Meg ez is. Kínos mi?

A fogadás tárgyáról: Unom, hogy minden okostojás ossza itt az eszet, amikor meg szép lassan rá van kényszerítve, hogy kiderüljön, kinek van igaza, mindenféle mondvacsinált indokkal kihátrál.
Mint pár napja a henger-dugattyú illesztéses illető.

Tehát az én álláspontom: Az elhanyagolt karbantartású motoron előbb utóbb szelepkitámasztás jön létre. Ilyenkor átfúj a szűk résen a forró gáz, tovább hevítve, elégetve a szelepet. Mondom, a szelepet. Ugyanis a szelepfészek igen jó hűtést kap a hengerfej felől, ellentétben a szeleppel, mely a hő legnagyobb részét a szelepfészeknek adná le, ha az zárva lenne.
Ettől a szelep hőgutát kap, kilágyul, és rajta semmi sem segít már, csak a csere.
Tünete, az állandó szelephézag csökkenés. (Érdekes, hogy mindig a szívó szeleppel van baj)

Tehát én azt állítom, hogy a szelep cseréjével orvosolható a hiba.

Te pedig azt állítod, hogy a fészek cseréjével.

Próbáljuk ki.
Ha Teszek bele új szelepet, és visszatér az eredeti szelephelyzet, tehát kb. az eredeti lapkamérettel lehet beállítani a hézagot, akkor nekem van igazam.

Ha ettől nem kerül az eredeti magasságba a szelep, akkor egyértelműen a fészek csere segít.

Ily módon egyértelműek kiderül, kinek van igaza az adott esetben.

A fogadás tárgyát az képezné, hogy a vesztes fél fizetné a felújítást, azaz vagy én adok 12 jó szelepet, vagy te újíttatod fel a fészkeket.
Nagyon szépen köszönöm a segítségedet Lecso!

Örülök h megírtad!Köszi!:)
Hello, bocsi hogy ide írok:/ Lehet rossz helyen érdeklődök, de tudnátok nekem segíteni h 1984-es Aprilia ET50-be milyen blokk lehet? Levegős bordázott henger van rajt, mellette vízhűttéses! Segítségeteket elöre is köszönöm! esetleg valami oldalt tudtok ajánlani ahol találok különféle blokkokról vmi leírást, képet?