Okosabb lenne itt abbahagyni de sajnos nem fogom.
Igen megcsinálhattam volna a letörést és még:
kicserélhettem volna a tőcsavarokat, vághattam volna új hengertalptömítést, síkba húzhattam volna a henger tetejét, kitakaríthattam volna a kipufogócsatornát, lecsiszolhattam és újrafesthettem volna a hengert, ha össze lesz rakva esetleg be is karburálhatom.
Tényleg volt rá idő csak pénz nem.
50,3 a dugó a henger meg 50,5? Tehát most ön szerint 0,2 az illesztés? Na itt jön el az a pont amikor az okos ügyfél elkezd otthon tolómérővel henger-dugó illesztést mérni és soha az életben nem fogjuk egymást meggyőzni semmiről.
Többet nem kell egymással találkoznunk, ami mindkettőnk előnyére válik.
A táblázat meg szerintem az 50-es blokké nem a 80-asé úgyhogy kár nézegetni.
0.2mm es illesztéssel nem is tudna működni a motor, vagy nagyon csörögne, eltöri a dugattyút! Mivel mérted meg? A csatornák éleinek a reszelését sosem a gépműhelyben csinálják, ez mindig a szerelő dolga. Ezeken kívül annyi apróság van egy motor összerakásakor amire oda kell figyelni. Ilyenkor amikor a tulaj szakmai tudás nélkül nekiáll a blokknak, több kár szokott keletkezni mint amennyit spórolt a munkadíjon+ a saját ideje is elmegy vele, és nem lesz olyan jó mint amilyen lehetne (vagy nem is lesz jó).
Tisztelt Black Sheep!
Mivel meg lettem szólítva,még írnék pár dolgot.Az,hogy nem rohantam érte aznap,amikor telefonáltak azért van,mert nem szoktam 30-40000 Ft-al a zsebemben mászkálni.Talán vagyunk így ezzel páran,hogy előre tervezetten vásárolunk,és nem felkészületlenül.Ami a letöréseket illeti a hengerben arról az a véleményem,hogy amikor valaki azt monja hogy kész a munka,lehet érte menni,akkor az kész van.Volt rá idő.
Még valami.A kereskedelemben kapható dugattyúk ehhez a hengerhez 0.5 mm-es lépcsőben kaphatók.Amikor a hengert vittem 49.5mm-es volt a mérete.Most 50.5 mm lett ami ugye 2 lépcső a hengeren lévő nyomok bőven eltüntek volna a0.5 mm-es megmunkálás után is.
A dugattyú mérete viszont a tetején 50,3mm ,tehát az a 0.1mm még baráti is volt amit írtam.Tényleg nem kell járatni.
A többletszámlázást és a határidő csúszást maga is elismerte.
Végezetül,de nem utolsósorban egy kivágás a motoradatokról,ehhez a blokkhoz.
Tisztelt Sándor!
A hitelességgel kapcsolatban:
Nem gépműhely hanem motorszerviz vagyunk gépműhely kapcsolattal, ezt jeleztem is önnek és világosan elmagyaráztam, hogy nem én fogom a hengerfúrást és a fötengelyfelújítást csinálni hanem elviszem két külön gépműhelybe. Valóban üres helység volt mivel felújítás alatt állt az épület amit szintén jeleztem de talán egyértelmű is volt.
A hajtókar is valóban drágább volt 2000Ft-tal a szállítási költség miatt, melyet amikor szerettem volna a számlán megmutatni ön azt mondta nem érdekli. (Mondjuk ezt fizethettem volna én is)
Abban is igaza van, hogy nem lett meg 14-ére. 18-ára lett kész amit szintén elmagyaráztam, hogy ahonnan rendeltem nekik sem volt raktáron és emiatt nem tudtuk tartani a határidőt.
Ha ön október 5-én hozta be és 19-én vette (18án délelőtt telefonáltam, hogy elkészült a hajtókar is és rohanok érte mire ön azt mondta nem sürgős, csak holnap tud jönni érte) át az 14 nap tehát nem érkeztünk el a 3. héthez.
Ön motorfelújításról kért árajánlatot, majd behozta a hengert és a főtengelyt emiatt gyakorlatilag ingyen intéztem el mindent. Nem emlékszem, hogy ön mondta volna, hogy a motor szét össze kimarad. Emiatt került felszámolásra 2000Ft benzinköltség amit szintén elmondtam önnek (Mondjuk ezt is fizethettem volna én)
Gyűrűhézagot nem állítottam, nem is mondtam a 0,06 századot a dugattyú illesztésére értettem és azt is jeleztem, hogy kicsit lazábbra kértem a gépműhelybe, hogy ne legyen annyira érzékeny a járatásra de nem hinném, hogy valóban 0,1 lenne. Kíváncsi lennék, hogy ön milyen módszerrel mért 0,1 mm-ert.
Amit nem állt módomban elmondani a gyors távozása miatt, hogy az utókezelést (a csatornák élének a letörését) nem csináltam meg. Ha így rakja össze el fogja törni a gyűrűt de nyilván ön szakember és ezt tudja. A járatás 500km fél gáz, fél fordulat ez is gondolom automatikus.
Összességében önnek igaza van és elnézést is kértem a kellemetlenségekért, csak pár információt tévesen közölt.
Én sem írok véleményt, a szervizek döntsék el legközelebb elvállalnak-e öntől munkát vagy nem.
Szevasztok!
Egy kis segitségre lenne szükségem! Egy GSX-R600K6-al motorozom és az lenne a kérdésem hogy hogyan lehet kiiktatni legegyszerübben a kuplung kapcsolot ami megakadájoza hogy kuplung behuzás nélkül beinduljon a motor? A legegyszerübb ha elvágom a drótot és összekötöm ,de ezzel az a probléma állitolag ,hogy igy a motor állandoan azt hiszi hogy a kuplung be van húzva és ezért átkapcsol egy semleges gyujtástérképre és igy csak kb 85 LE ad le a motor! Talán van köztetek valaki aki találkozott már ezzel a tipussal és problémával ha ez tényleg igy van egyáltalán! köszi
Üdvözlök minden motorost!
Főleg azoknak írok most okulásképpen,akik felújításra adják a fejüket.
Tanuljatok az én káromon!Ki lyukadt a dugattyúm,és ennek okán szét-
szedtem az MBX80-as blokkom,és mivel nem túl szép hangja volt úgy
döntöttem,hogy felújítom. Kerestem gépműhelyt és szerencsétlenségemre
a Black Sheep gépműbe estem be Budapesten az Asztalos Sándor utcában.
Pedig már öreg róka vagyok,de úgy látszik,hogy nagyon siettem, elfelej-
tettem,hogy az olyan műhely,amelyik gépmunkával járó felújítást vállal,de
nincs gépe ehhez, az alkalmatlan is erre.Ez egy tök üres helység volt.
Mielőtt mentem,e-mailban kértem árajánlatot.Ez a következő volt:
Prox hajtókarszett :13200 Huf
dugattyú :5300 Huf
hattókar gépmunka:5000 Huf
hengerfúrás :5000 Huf
blokk szét-össze :15000 Huf
Erre írtam nekik,hogy blokkot már elitéztem ,marad a többi,azt mondták OK.
Elvittem a hengert,főtengelyt Októbr 5.-én a határidőre azt mondták,hogy a
jövő héten max Október 14-ig kész lesz minden.Mivel ők nem jelentkeztek
a határidő előtt,megpróbáltam elérni őket a honlapjukon megadott telefonszá-
mokon,de egyik sem volt elérhető.Másnap 14-én szintén elérhetetlenek!
Majd 17-én sikerült őket felhívni,és azt mondták, valószinü,hogy kész van
mindjárt felhívják a gépműhelyt, és visszaszólnak.nem szóltak sehová.
Pénteken hívtak fel (én ne tudtam őket),hogy nem érkezett meg a hajtókar,
csak a jövő hét kedden tudják csinálni. El érkeztünk a 3. ik héthez,ma 19-én
lehetett menni érte.
A megbeszélt árnál 4000 Huf-al többet kértek hivatkozva a szállításra,meg
nem volt blokkszerelés,stb,stb.Megkérdeztem,hogy mennyire állították be a
gyürü hézagot,azt mondták 0,06-ra.Itthon láttam,hogy a gyűrűket tartalmazó
zacskó nincs kibontva.A dugattyú illesztése 0.1mm.
Nem írok véleményt,mindenki döntse el,hogy javittat itt vagy nem.
Bocs ,hogy hosszú lett,de ha kihagyok valamit,nem hiteles.
Üdv.:
Üdv!Van tippetek, hogy mi lehet a baja?!
Husqy cr250-ről van szó. 4.-be mentem és egyszerüen megállt.Semmi furcsa hangot nem adott.Karbit szétszedtem semmi baja.gyujtás is ok.A dugó szépen jár, lehet rugni, de viszont mintha kicsit kisebb lenne a kompresszió?hengerfejtömités?
szia 38 cm a csavarközépponttól csavarközéppontig....szerintem neked rövid lesz mert láttam yz-d van---abba szerintem kell vagy 45 cm es rugó....de ha érdekel mérd le a tiédet--és gondold átt
szia---ez endúróba való a tengelytávlya 38 cm a felfogatástól felfogatásig----szerintem hosszú lenne af1 be...de van egy kawasaki ar 125 telóm is az kicsit rövidebb..de kicsit öregebb azt akár 4000 ért is eladnám----gondold meg mérd le..aztán megbeszélhetjük..
szia....én abban tudnék neked segítteni hogy volna olcsón egy KAYABA japán pipec kis teleszkópom középre.....iletve van többis de azokról nincsen képem--egyik sem szelepes így nincs is velük gond---max a szimmering--de ezek jó állapotban vannak---ha érdekel..a képen láthatót odaadom postával együtt 7700 ft ért --- kb annyiba kerülne mintha felújíttanád atiédet... vagy talán még olcsóbba mert nincs vele vesződés sem mert csak berakod----kitudja mennyiért csinálnák mega telódat ha meglehet---30 605 6883
Az nem teleszkóp baj. Valószínű, a gumi lesz a bűnös, azt cseréld ki, ha utána is csinálja akkor tényleg rejtély. A kormánycsapács milyen, rendben van?
Az lenne a problémám,hogy az első telót hogyan tudnám keményíteni,és abba is nitrogéngáz való? 1-1 autó szelep van mindkét telószáron. A másik pedig,hogy a hátsó teló elengedte a gázt, a becsúszón a króm bevonat jó nem rozsdás, szerintem szelep,illetve szimering csere és gázzal föltölteni. Ezt házilag meg lehet oldani? és hol találok hozzá alkatrészeket?
Van egy bowden is rajta azzal mit lehet állítani? ez is elvan szakadva...
A képen a pirossal megjelölt "csőből" megy a bowden, de nemtom hova van rögzítve a másik vége. A zöld pont pedig egy M5 csavar, gondolom ezzel a bowdent feszithetem... Ha valaki tud segítsen! Köszönöm
üdv mindenkinek VÉLEMÉNYETEKET szeretném kikérni ha tudtok segiteni,,
RMZ 250 K5 mocim elsö telojárol lenne szó..
olyan probléma van vele h egyszerüen nem lehet az uton tartani.. kanyarodni nem lehet vele lejtön lefelé minden irányba megy olyan mintha jégen motoroznék vele..
a telorol tudni kell h ha kiveszem a mocibol tökéletesen jár puha szelepelve van..friss olaj tökéletesen müködik..még a motorba is ha lenyomom de ha megyek vele egyszerüen nem lehet az uton tartani balra jobbra megy egyenes uton is ... talán a rugó lehet egyik erösebb? vagy a felni ütést kapott vagy mi lehet? a lemezek a belsejében is jók ..ha tapasztaltatok ilyet és megoldódott a probléma kérem segitsetek köszönöm..
Igen megcsinálhattam volna a letörést és még:
kicserélhettem volna a tőcsavarokat, vághattam volna új hengertalptömítést, síkba húzhattam volna a henger tetejét, kitakaríthattam volna a kipufogócsatornát, lecsiszolhattam és újrafesthettem volna a hengert, ha össze lesz rakva esetleg be is karburálhatom.
Tényleg volt rá idő csak pénz nem.
50,3 a dugó a henger meg 50,5? Tehát most ön szerint 0,2 az illesztés? Na itt jön el az a pont amikor az okos ügyfél elkezd otthon tolómérővel henger-dugó illesztést mérni és soha az életben nem fogjuk egymást meggyőzni semmiről.
Többet nem kell egymással találkoznunk, ami mindkettőnk előnyére válik.
A táblázat meg szerintem az 50-es blokké nem a 80-asé úgyhogy kár nézegetni.