Ha óvatosan hajtasz, észre sem fogod venni. Lehetőleg tartózkodj a hirtelen manőverektől, de amúgy nem vészes, nem jégpálya. Egyébként majd látod, mikor kopik le, mert bemattul a gumi, más lesz a felülete, többnyire elég hamar, akár már az első menet után is, de 100 km alatt tutira eltűnik. Persze csak ott ahol használod, szóval kell dönteni (és lehet is, nem kell félni tőle), ha a széléről is le akarod szedni.
Mondjuk ez autós cucc, nem vagyok biztos benne, hogy motorra is működik... PL. 130-as gumi sosem fog 130 mm széles futófelületen futni, a gumi pontos magassága meg attól is függ, hogy tényleg milyen felnire szerelik, azaz mennyire van az "U" profil kilapulva vagy összehúzva...
Attól függ. Először is nézd meg a felnid méretét. Aztán nézd meg a kiszemelt gumit, hogy milyen felnire ajánlják. Kis kereséssel meg lehet találni a gyártók ajánlását (vagy érdeklődsz pl. gumisnál, a gumi forgalmazójánál stb., náluk kell lenni ilyen táblázatnak), általában van egy ideális felniméret minden gumira, meg egy min-max határ.
Amúgy azt szokták mondani általános irányelvként, hogy egy méret eltérés még nem szokott problémát okozni, tehát pl. 130/70 helyett 140/70. De pl. 160-ast már tuti nem tennék fel. Nagyon megváltoztatja a motor viselkedését, ha meg a felni sem ideális hozzá, akkor a gumi sem fog úgy állni, ahogy kéne.
A felnin túl meg tényleg érdemes más dolgokra is figyelni, pl. van-e elegendő széles hely a lengővilla ágai közt, nem ér a lánchoz stb.
Azzal meg számoljál, hogy a motorod viselkedése mindenképp meg fog változni, a gyorsulása, kezelhetősége kanyarban stb. Ez a méretváltáson túl azért is van, mert pl. 150-160-as méretben már a gumik szerkezete, felépítése is más, mint a kisebb motorokra tervezett társaiké.
Na sz@rj be 200-300 futott km alatt felveszi a formáját a felnin rendesen meg az a felső réteg is lekopik. Meg ugye párszor bemelegszik rendesen az sem árt neki.
szevasztok! rakattam uj gumikat a vasra r1!! Be vagyok szarva ettől a leválaszto anyagtól ! mennyire kell ettöl félni?? tényleg nagyon csuszik?? És meddig? köszi a válaszokat
Van egy hátsó kerekem, amin gumit szeretnék cserélni. A mostani rajta 130/70 r17. Vastagabbra szeretném. A felni enged nagyobbat? pl 150/70 r17 160 stb...? Köszönöm
Halihó, nankang sportiacal van valakinek tapasztalata?
Inkább utcára. de néha megfuttatnám pályán, az ára miatt nem igazán hagy nyugodni, de nem találok semmiféle tapasztalatot róla.
Sziasztok
Egy szett Bridgestone R10 elado 120/70 illetve 180/55 meretben. Egy alkalommal hasznalt a Pannonia Ringen kb 200km van benne. 2012 30. heti Dot szam
Puha gumik, szakszeruen tarolt
Ar 20 e ft
Ilyen stílushoz tökéletesen megfelel az abroncs, a Motionnál fényévekkel jobb.
Anyag összetételét tekintve inkább túrásabb jellegű, viszont mintázata eléggé sportosra hangolt. Ez nem véletlen hisz 2 régi modellt váltott, a Qualifiert és a RoadSmartot, amiket már nem gyártanak.
Dunlop GPR 300 gumival van valakinek tapasztalata?
Papás túrázáshoz kellene az 1000F-re.
Előző 1000F-emen egy Conti Motion volt, nekem az is bevált, de a Dunlop mégiscsak újabb fejlesztés.
Ha fontosabb a tapadás, és másodlagos a tartósság, akkor jó alternatíva az RS10 utcára. Mivel az R10 mintás versenygumi utcásítottabb variánsa, nyilvánvaló, hogy a tapadás élvez prioritást, így alkalmas pályahasználatra is. Ha kizárólag utcán és túrásabb (finomabb) tempóban közlekedsz, akkor túl sportos választás. Megj: R10-esem van.
Amúgy azt szokták mondani általános irányelvként, hogy egy méret eltérés még nem szokott problémát okozni, tehát pl. 130/70 helyett 140/70. De pl. 160-ast már tuti nem tennék fel. Nagyon megváltoztatja a motor viselkedését, ha meg a felni sem ideális hozzá, akkor a gumi sem fog úgy állni, ahogy kéne.
A felnin túl meg tényleg érdemes más dolgokra is figyelni, pl. van-e elegendő széles hely a lengővilla ágai közt, nem ér a lánchoz stb.
Azzal meg számoljál, hogy a motorod viselkedése mindenképp meg fog változni, a gyorsulása, kezelhetősége kanyarban stb. Ez a méretváltáson túl azért is van, mert pl. 150-160-as méretben már a gumik szerkezete, felépítése is más, mint a kisebb motorokra tervezett társaiké.
https://www.autoguminet.hu/val...
Van egy hátsó kerekem, amin gumit szeretnék cserélni. A mostani rajta 130/70 r17. Vastagabbra szeretném. A felni enged nagyobbat? pl 150/70 r17 160 stb...? Köszönöm
Dunlop D222 gumiról szeretnék információkat, mert nem nagyon találok.
Köszönöm
Keresek 18 as enduro gumit használt,de még használható állapotban.
Inkább utcára. de néha megfuttatnám pályán, az ára miatt nem igazán hagy nyugodni, de nem találok semmiféle tapasztalatot róla.
Egy szett Bridgestone R10 elado 120/70 illetve 180/55 meretben. Egy alkalommal hasznalt a Pannonia Ringen kb 200km van benne. 2012 30. heti Dot szam
Puha gumik, szakszeruen tarolt
Ar 20 e ft
Anyag összetételét tekintve inkább túrásabb jellegű, viszont mintázata eléggé sportosra hangolt. Ez nem véletlen hisz 2 régi modellt váltott, a Qualifiert és a RoadSmartot, amiket már nem gyártanak.
Dunlop GPR 300 gumival van valakinek tapasztalata?
Papás túrázáshoz kellene az 1000F-re.
Előző 1000F-emen egy Conti Motion volt, nekem az is bevált, de a Dunlop mégiscsak újabb fejlesztés.