"Pályán bemelegszik rendesen", valószínűleg ezért írták a gyártók, hogy 45-60 perc melegítés után, majd néhány üzemi terheléses kör után kell beállítani a versenygumik nyomását.
Számít
Nem lesz 2 kör után olyan meleg a gumi, mint 1 órás melegítés után. De a felni sem lesz elég meleg a gumi melegen tartásáház.
Dunlop és Pirelli/Metzeler hátsóval nem is lehetne menni meleígtő nélkül, mert azok hidegen mért nyomása 1,0 bar körüli, amiből üzem-melegen lesz 1,4-1,6 bar, viszont 1,0 baros hideg-nyomásnál "lecsúszik" a felniről a gumi
Kis pályán - pl. az első keréken különösen - nagyobb az igénybevétel, mint nagy pályán, mert "kézenállva" motorozol, míg nagy pályán a sebesség miatt tehermentesebb az első kerék. Az általad is említett "jó" guminyomás, csak akkor tud jó lenni, ha teljesülnek bizonyos feltételek. Alapvetően az általad említett melegen elöl 2,1 bar és hátul 2,0 bar nem rossz értékek, de előre pályahasználatra a K3-ba több kell üzem-melegen, mégpedig 2,3-2,5 bar között. Gumimelegítő nélkül nehezebb stabillá tenni a nyomást, ezért magasabb kiinduló értékkel kell kezdeni, majd vissza kell engedni, nem pedig fordítva "lapos" kerékkel indulni. Ha az adott pályán lassúnak számítasz, akkor szintén a magasabb érték lesz a jó és ahogy gyorsulsz úgy tudod majd az alacsonyabb értékekkel üzemeltetni. Hátra üzem-melegen 1,6-2,0 bar között.
őszintén bevallom,nem tudom a nevét,az összetételét...nagyobb gumis cégeknél töltik,piros szelepsapkát kap az a kerék,amibe ezt töltik,és a hőtágulása elenyésző a sima levegőéhez képest.ennélfogva nem nő meg a nyomás a gumiban mikor felmelegszik.ami ugye pályán,főleg egy fogósabb felületen,mint pl Pannónia Ringen,Kunmadarason egész komoly érték is lehet. kb 1500-2000 HUF,ha jól emlékszem
Egy valószínűleg hülye kérdés:
Számít a nyomás szempontjából, hogy van-e gumimelegítő? Úgy értem, hogy kb. az első két kör után már úgyis ugyanolyan meleg lesz a gumi, akár volt melegítő indulás előtt, akár nem, tehát a nyomást ugyanolyanra kell belőni, nem? Csak az elején számít a melegítő.
Nyilván abból a szempontból számít, hogy milyen meleg a gumi, amikor beállítod a nyomást, nem mindegy, hogy egy rendesen felfűtött abroncsnál méri az ember, vagy egy félig kihűltnél, de ha közvetlenül azután méri az ember, hogy lejön a pályáról, akkor elvileg független attól, hogy volt-e fent melegítő indulás előtt.
Vagy rosszul gondolom?
Gumimelegítő az nincs
Fogalmam sincs milyen időt tudok menni, de ugye Kakucson voltam csak most. Hobbiból járok ki néha gyakorolgatni ne legyek túl balfasz
kipróbáltam melegen elöl 2.1 hátul 2.0-vel de teljesen jó volt Persze kakucson nincs nagy igénybevétel azért. De pancsi ring is tervbe van talán oda kellene majd a jó guminyomás.
A guminyomás pályahasználatra többkérdéses dolog:
1. Van-e gumimelegítőd?
2. Milyen köridőre vagy képes az adott pályán?
3. Hány fokos az aszfalt?
Személyre szabott adatokkal ezek függvényében szívesen segítek.
Sziasztok Pirelli supercorsa vagy dunlop d212 ? még nem volt ilyen sportos gumim mindkettőből csak az új jöhet szóba :) Zx10 r re nemtudom melyik lenne jó döntés :/
Nem lesz 2 kör után olyan meleg a gumi, mint 1 órás melegítés után. De a felni sem lesz elég meleg a gumi melegen tartásáház.
Dunlop és Pirelli/Metzeler hátsóval nem is lehetne menni meleígtő nélkül, mert azok hidegen mért nyomása 1,0 bar körüli, amiből üzem-melegen lesz 1,4-1,6 bar, viszont 1,0 baros hideg-nyomásnál "lecsúszik" a felniről a gumi
Bótbajárni.
elolvasva,azt mondom,nem kell ez lófaszra sem
úgyhogy nem szóltam
http://gumibiznisz.hu/blog/gaz...
azon felül,hogy ugyanaz a halmazállapotuk,nem túl sok hasonlóság van
Számít a nyomás szempontjából, hogy van-e gumimelegítő? Úgy értem, hogy kb. az első két kör után már úgyis ugyanolyan meleg lesz a gumi, akár volt melegítő indulás előtt, akár nem, tehát a nyomást ugyanolyanra kell belőni, nem? Csak az elején számít a melegítő.
Nyilván abból a szempontból számít, hogy milyen meleg a gumi, amikor beállítod a nyomást, nem mindegy, hogy egy rendesen felfűtött abroncsnál méri az ember, vagy egy félig kihűltnél, de ha közvetlenül azután méri az ember, hogy lejön a pályáról, akkor elvileg független attól, hogy volt-e fent melegítő indulás előtt.
Vagy rosszul gondolom?
Fogalmam sincs milyen időt tudok menni, de ugye Kakucson voltam csak most. Hobbiból járok ki néha gyakorolgatni ne legyek túl balfasz
kipróbáltam melegen elöl 2.1 hátul 2.0-vel de teljesen jó volt Persze kakucson nincs nagy igénybevétel azért. De pancsi ring is tervbe van talán oda kellene majd a jó guminyomás.
1. Van-e gumimelegítőd?
2. Milyen köridőre vagy képes az adott pályán?
3. Hány fokos az aszfalt?
Személyre szabott adatokkal ezek függvényében szívesen segítek.