Az uj gumin is csak 4-7mm van attol fugg milyen, egy road3ason 6,8mm a hatso azt hiszem.
Az uj gumi mindig jobb mint a hasznalt. A contimotion is alsokategorias gumi de inkabb azt vedd mint hasznaltat.
Z750-re kellene vennem egy szett gumit. 180/55 + 120/70. Inkább rövidtávú nyugodtabb túrázás mint állatkodás.
A kérdés az, hogy ha fontos az ár, akkor:
1. Találtam egy elég olcsó szettet, Continental Contimotion 42e Ft-ért. Ez csak most lehet akciós, vagy általában ennyi, mert rosszabb minőség?
2. Vagy a másik megoldás a használt gumi,
viszont ott jó esetben 4mm, rosszabb esetben 3mm lesz a profilmélység, viszont fele annyiért jobb féle gumit kapni. Attól, hogy jobb, de csak 3 mm-es, elfogok tudni vele menni fele annyit mint az új olcsóbb gumiszettel? Sokan nagyon ajánlgatják a használt gumikat, de ezek a profilmélységek nem tűnnek soknak, de valahol olvastam, hogy az új gumin is csak 4-5 mm van. Mit mondtok?
Elég durva! Ez a gumi így ránézésre is legalább 6-7 éves!Ha nem lenne az a nagy repedés akkor is kuka lenne! Én amikor tavasszal leszerelem a téli kerekeket mindíg jól letisztítom vastagon befújom gumiápolóval és megy mind külön zsákba! ősszel ojyan a szaga mint az új gumiknak! Ez fontos,hogy ne száradjon ki a gumi nyáron! Szerintem!
Szia!
A kép becsapós, de mielőtt a sérülésről beszélnénk érdemes azt is megemlíteni hogy 4mm alá kopva már nem tudja azt amit egy téli guminak tudnia kell, ha pedig 5évnél öregebb akkor főleg.
Ha az én gumim lenne akkor a repedés már önmagában is kizárná hogy tovább használjam, mérlegelni kell, mennyibe kerül egy új garnitúra, illetve mennyibe kerülhet ha bajt csinál a sérült...
én cserélném az biztos.
Autó gumival kapcsolatban lenne szükségem tanácsra. Le szerettem volna cserélni a nyári gumikat télire és az egyik gumin ezt találtam, ami a mellékelt fotón látható. belső felén a váll részen található a repedés. Ez így használható lehet egy-két vagy rakjam vissza a nyári gumikat amíg nem veszek újat, illetve hétfőn a gumisnak megmutatnám esetleges javíthatóság végett? lehet már nem javítható és nem is érdemes kockáztatni ezzel a sérült gumival? Megköszönném ha lenne építő jellegű válasz.
Abban a kontextusban nem hülyeség, hogy akkor és ott mindenkinél gyorsabb volt. Egyébként nem tudom; lehet azért mondta, mert vacak volt a gumi, a legszélén bizonytalannak érezte a tapadást, és ha teljesen kidöntötte volna, akkor nem merte volna annyira terhelni, jobban visszalassított volna, kisebb lett volna a kanyarsebessége. Inkább jobban felállította, és nagyobb sebességgel vette be a kanyart. De egy jobb gumival (+futóművel?) persze jobban mert volna dönteni és még gyorsabban fordulhatott volna. Vagy nem tudom. Valamiért csak mondta. De ez már csak találgatás, az illetőt úgysem tudjuk megkérdezni, a körülményeket meg nem ismerjük.
A felszerelés beszerzése folyamatban van. Rendes gatyám sincs. szóval az ide téli projekt tartalma egy rendes dzseki+ gatya kombináció és remélhetőleg a keretbe egy csizma is belefér majd. Amúgy igazad van a koptatónak kéne először leérnie de sajnos mindkét oldali koptatóm le van törce a gyári kpufogó meg elég széles ahoz hogy ebben a helyzetben az érjen le. A betört koptató tüske maradékának kiszedése is az idei teendőim listáján szerepel.
Sajnos tavaly nagy volt a vehemencia és rendes felszerelést megelőzte a motor, majd jött a nagyszerviz, de az idei holt szezon ad lehetőséget a hiányosságaim pótlására.
A lábtartásom hibája ismert amúgy számomra. Egyenlőre nem volt gond mert a sarok közeli állás mellett sem ért le soha a lábam, mert nem mentem annyira, de ahogy szokom a vasat és (bár rendes viszonyítási mért adatom nincs) ahogy gyorsulok elérkezett az idő az ilyen apróságok megszokására.
Senki sem született GP Pilotnak (csak pár kivételes egyén ) tanulni kell és én az ilyen apróságoknak örülök mivel azt jelenti hogy a vezetéstechnikán nem stagnál hanem azért halad valamerre.
Ha mélyre döntesz, érdemes elfelejteni a túramotoros "sarkam a lábtartón" lábtartást, és hátrahúzni lábat, hogy inkább a lábfejed elülső része érintse a lábtartót (talppárna vagy minek hívják :)). Persze így váltáshoz/fékezéshez mindig előre kell nyúlni, viszont nem fogja az út lereszelni a lábujjaidat.
Egyébként nem tudtam nem észrevenni, hogy cipőt írtál csizma helyett. Ha komolyan gondolod a tempós kanyargászást, egy korrekt motoros csizma azért illene - lehetőleg olyan, aminek van orrkoptatója.
ILletve szerintem az aszfaltmotorok úgy vannak megtervezve, hogy a lábtartó ér le először, azért is van rajta koptatótüske, szóval szerintem a kipufogód miatt ne aggódj, nem az fogja jelezni a határt. Persze lehet vannak kivételek, nem ismerem a motorod felépítését.
Így van ahogy írod, pontosan én is így gondolom. Ezért is mondtam, hogy a majrécsíkos futamgyőztes, lehet, hogy gyors a mezőnyben, de lehetne sokkal gyorsabb "jani" is. Ezért is mondtam, hogy hülyeség az "én gyors vagyok, nem látványos, ezért marad majrém" duma, amit állítólag a győztes mondott.
Erről a majrécsíkos-futamgyőztes történetedről eszembe jut egy másik sztori. Gondolom a Svédet nem kell bemutatni, Félsvéd néven szokott néha ide a sportmotorra is feltévedni; világbajnok nem lett, de azt hiszem mondhatjuk, hogy a magyar pályamotorozás meghatározó alakja. Na róla olvastam egy ilyen sztorit, hogy már nem tudom melyik ringen körözött úgy, hogy a térde egyszer sem ért le, furcsállták is, hogy hát hogyhogy... Mikor ugye mindenkinek leér. Aztán lejött a pályáról és kiderült, hogy neki voltak a legjobb köridői, a sok rongyos térdkoptatójú motoros mind lassabb volt.
Már megtanultam, hogy magyarázni kell az ilyen sztorikat :): szóval szerintem ebből (meg a majrécsíkos futamgyőztes sztoriból is) az a tanulság, hogy aki fel tud mutatni egy kopott térdkoptatót, vagy széléig kopott gumit, az még nem biztos, hogy a leggyorsabb jani a pályán. VISZONT ez fordítva nem igaz, a leggyorsab janinak valószínű kopott lesz mindkettő, de ennek az ellenkezőjét nem is állította szerintem senki. Ha valaki gyorsan megy, az nem azt jelenti, hogy szükségszerűen marad majrécsíkja, viszont ha valakinek nem marad majrécsíkja, az nem jelenti azt szükségszerűen, hogy gyorsan megy. (Ugyanez térdkoptatóval.) Nem tudom elég érthető-e... Szerintem erre akart rávilágítani tsanyi.
Szóval ha már fasiszta rendszert vezetünk be a sportmotor.hu-n, akkor én indítványozom, hogy ne az kapjon hozzászólási jogot, aki fel tud mutatni egy majrécsíkmentes gumit, hanem rendezzenek egy pályanapot, biztosítsanak hozzá egyenmotorokat, amivel meg kell futni egy adott kvalifikációs időt a hozzászóláshoz. Na ez szerintem így sokkal korrektebb lenne, mert jó időt futni tényleg csak tudással lehet, ott nem játszanak a "látványelemek".
Egyszer nekem is leért a lábam még szikrázott is a crosscsizma spiccvasa
Jól elbámészkodtam és benéztem a kanyart, olyan mélyre döntöttem mint még soha
Mondjuk nem igazán értem miért nem csúszott ki de azóta fosok az aszfaltos kanyarokban
Relatív nekem az már lehet hogy gyors. Bár ugye az én véleményem irreleváns hiszen én nem vagyok gyors. Na de majd ha pillangó koronggal megcsiszatultam a szélét az abroncsnak olyan gyors leszek hogy nem is lesz időtök pislogni sem
Az uj gumi mindig jobb mint a hasznalt. A contimotion is alsokategorias gumi de inkabb azt vedd mint hasznaltat.