Viszont ez az örök talány.
Ha az a cél hogy a Lakókörzet 500 Km-es körétől nem távolodsz el és be tudsz tárazni 4 szett levedlett sliccet,és van olyan embered aki tényleg jót és nem fos széthasználtat ad akkor nem gond.
De ha nem tudsz indulás előtt egy héttel találni értelems állapotú szettet,és 3000Km-re készülsz akkor nagyon hamar az új piacon találod magad.
Hidd el nem túl nyerő az olasz határon vasárnap délután kajtani új gumi után mert 1000 Km-t birt a tutkó 4000-et bíró endurance gumi amit a neppertől vettél.
Nem vagyok GP sztár, de emberek faszságokat beszélnek, és attól, hogy oldalakon keresztül szépen leírja, attól még ugyan olyan baromság marad.
Arról meg ne is beszéljünk, hogy 40-50 ezres szetteket ajánlgatnak itt emberek. Kérdem én mi a picsának? Mit csinál valaki akinek az igényeit egy ilyen szar kielégíti? Mert szerintem mindent csak nem motorozást. azér tkár 600-as meg ezres motorokat venni.
Csak megerősíteni tudom, amit a többiek írtak... Új gumikon mértem mintamélységet, a Michelin kapott rá, hogy túragumijainál extrém mély mintákat alkalmaz, ami azt jelenti, hogy 6-6,5 mm-t is lehet mérni. Ugyanabban a méretben egy sportosabb mondjuk Pirellinél 4,5-5 mm egy új hátsó. Szóval azért a 3-4 mm egy használt gumin még nem a világ vége.
Amit kérdeztél a futásteljesítményről (mennyit megy el a jobb használt vs. rosszabb új), arra azért nem igazán lehet válaszolni, mert az, hogy egy gumi "jobb", vagy "rosszabb", az nem feltétlen vagy nem csak a futásteljesítményében jelentkezik. Lehet egy gyártónak a csúcskategóriás, legdrágább szupersport gumija nem fog annyit elmenni, mint egy olcsóbb túragumija, mert ott a pluszt elsősorban a tapadás jelenti, ami még extrém helyzetekben is nagyobb, mint a túraguminál ideális körülmények közt.
Szóval tudni kéne, mit mivel hasonlítunk össze, de a futásteljesítményt elég nehéz megjósolni, mert sok függ a motorozási szokásaidtól is, na meg a gumi sem egyenletesen kopik, én (+ mások is) több abroncsnál is azt tapasztaltam, hogy a gumi kopása a vége felé felgyorsul. Pl. az első 2 mm 10.000 km alatt kopik le, a következő 2 mm már 4.000 alatt.
Én nem vagyok a használt gumi ellen, nem akarlak lebeszélni róla, ki lehet fogni jókat, és van amikor tényleg indokolt. Pl. ha évi max. 1000 km-t mész a motorral, azt is nyugisan gurulgatva, akkor felesleges lehet egy új túragumi, hisz jóval hamarabb fog elöregedni, mint elkopni, dobhatod ki jóval mielőtt elhasználnád.
Viszont, mint minden használt termék esetén, be kell vállalnod egy bizonyos rizikófaktort: nem tudod, miért vették le, milyen előélete volt, hogy tárolták stb.; plusz az abroncsok általában jobb teljesítményt nyújtanak életük első felében. Ezért jobb választás lehet, ha új gumit veszel. Meg ugye egyéb tényezők is vannak, pl. új gumit ritkábban kell cserélned.
És végül a Continental: én sok rossz visszajelzést hallottam erről a márkáról, személy szerint nem tudnék bízni benne, főleg az alsó kategóriás termékeikben. De lehet, hogy Neked megfelel a "rövidtávú nyugodtabb túrázás"-hoz. De én azért szétnéznék más márkák közt is, inkább vennék pl. egy Bridgestone BT-014-et, néztem az árakat az R17.hu-n, ott most 49e Ft-ba kerül egy pár, és szerintem rövidtávú nyugodtabb túrázáshoz ideális lehet.
Féktáv, bemeneti ív, csúcspont, kigyorsítás!!! Ezek mellett a RITMUS ugyanolyan fontos. Meg kell találni az adott pálya ritmusát, sajátosságait. A térdkoptató egy dolog, nagyon jó arra, hogy ha néha leérinted, tudod hol tartasz dőlésszögben. Én általában felhúzom és le-le teszem a kanyar különböző részein és amennyit mozdítok rajta, abból tudom igazán megítélni a dőlésszöget. A gumi majrécsík az sehol nincs a köridőket tekintve, mint ahogyan a térdkoptató sem. Én kb így tudom ezt vázolni. Ha valakinek ez mond valamit akkor itt egy köridő: EURORING: 1.17,667 - CBR600 F3 (1998, 600cc, pályásított verzió)
ha meg túragumit akarok venni, akkor sem az 50 ezres szarokat venném. Maradjunk annyiban
Ha az a cél hogy a Lakókörzet 500 Km-es körétől nem távolodsz el és be tudsz tárazni 4 szett levedlett sliccet,és van olyan embered aki tényleg jót és nem fos széthasználtat ad akkor nem gond.
De ha nem tudsz indulás előtt egy héttel találni értelems állapotú szettet,és 3000Km-re készülsz akkor nagyon hamar az új piacon találod magad.
Hidd el nem túl nyerő az olasz határon vasárnap délután kajtani új gumi után mert 1000 Km-t birt a tutkó 4000-et bíró endurance gumi amit a neppertől vettél.
Arról meg ne is beszéljünk, hogy 40-50 ezres szetteket ajánlgatnak itt emberek. Kérdem én mi a picsának? Mit csinál valaki akinek az igényeit egy ilyen szar kielégíti? Mert szerintem mindent csak nem motorozást. azér tkár 600-as meg ezres motorokat venni.
lényegtelen a konkrét érték. Nyilván nem konkrét gumi konkrét futásáról beszélgetünk.
14ezer? Ez igen
Amit kérdeztél a futásteljesítményről (mennyit megy el a jobb használt vs. rosszabb új), arra azért nem igazán lehet válaszolni, mert az, hogy egy gumi "jobb", vagy "rosszabb", az nem feltétlen vagy nem csak a futásteljesítményében jelentkezik. Lehet egy gyártónak a csúcskategóriás, legdrágább szupersport gumija nem fog annyit elmenni, mint egy olcsóbb túragumija, mert ott a pluszt elsősorban a tapadás jelenti, ami még extrém helyzetekben is nagyobb, mint a túraguminál ideális körülmények közt.
Szóval tudni kéne, mit mivel hasonlítunk össze, de a futásteljesítményt elég nehéz megjósolni, mert sok függ a motorozási szokásaidtól is, na meg a gumi sem egyenletesen kopik, én (+ mások is) több abroncsnál is azt tapasztaltam, hogy a gumi kopása a vége felé felgyorsul. Pl. az első 2 mm 10.000 km alatt kopik le, a következő 2 mm már 4.000 alatt.
Én nem vagyok a használt gumi ellen, nem akarlak lebeszélni róla, ki lehet fogni jókat, és van amikor tényleg indokolt. Pl. ha évi max. 1000 km-t mész a motorral, azt is nyugisan gurulgatva, akkor felesleges lehet egy új túragumi, hisz jóval hamarabb fog elöregedni, mint elkopni, dobhatod ki jóval mielőtt elhasználnád.
Viszont, mint minden használt termék esetén, be kell vállalnod egy bizonyos rizikófaktort: nem tudod, miért vették le, milyen előélete volt, hogy tárolták stb.; plusz az abroncsok általában jobb teljesítményt nyújtanak életük első felében. Ezért jobb választás lehet, ha új gumit veszel. Meg ugye egyéb tényezők is vannak, pl. új gumit ritkábban kell cserélned.
És végül a Continental: én sok rossz visszajelzést hallottam erről a márkáról, személy szerint nem tudnék bízni benne, főleg az alsó kategóriás termékeikben. De lehet, hogy Neked megfelel a "rövidtávú nyugodtabb túrázás"-hoz. De én azért szétnéznék más márkák közt is, inkább vennék pl. egy Bridgestone BT-014-et, néztem az árakat az R17.hu-n, ott most 49e Ft-ba kerül egy pár, és szerintem rövidtávú nyugodtabb túrázáshoz ideális lehet.
széthajtod szegény sportcsoppert.
Úgy tippelem egy 3-4 szezont le kell, hogy menjen még.