Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

És jól bevált a Michelin? Valaki mondjon már szegényről egy pár dícsérő szót. :)
Na ezek hasznos infók, köszi! Egyszer hátha lesz egy rendes motorom. :)
A gumik elkeltek, köszönöm
Van valami pontosabb típusa azoknak a bridgestone slickeknek, vagy tökmindegy?
Most van nekem otthon egy Pirelli superbike amit az endurance versenyre szántam volna, de mindegy, kellemes lesz az a taknyos őszi időben
Sose tevedek.
Amogy egy 003-as brigim van,csomagban olcson vettem,de ugy nezem kopasjelzo ala vagtak igy eltettem falidisznek,michelin slick ment fel a csomagból.
Amugy semmi kulonos,ezzel a tempoval mind jo,mibd peremug dol meg a tobbi duma.
Igen, RS10-el érdemes próbálkozni. Pirelliből Zoli32 sem téved a Supercorsa fantasztikus. Igazából szerintem a Dragon jobb volt, mint a Diablo, de lehet, hogy csak a Z750 szépíti az emléket. Az olyan szinten kevés volt ahhoz a gumihoz, hogy hamar elkezdett elkopni a motor inkább. Isten volt az a gumi, úgy éreztem.

A Dunlop D211 szenzációs, na és ott a Sportmax GP! Nem olyan fordulékony a gép, féktávon sincs játéktér annyi. De! A nettó tapadása hihetetlenül magas (közúton a tapadás alapján szinte nem lehet észre venni, hogy nem slick) ahhoz képest, hogy mennyire nem kopik, mindezt úgy, hogy kb. 30 méter után üzem meleg. Igazából egy csoda-gumi, ami nem a pályafordulóra van kihegyezve, hanem ténylegesen a biztonságos motorozásra. Másképp fogalmazva: van annyira jó, hogy mindent enged, csak nem segít annyi mindenben, mint egy igazi slick - szinte csak ennyi a különbség egy slickhez képest. Ez nem hátrány, amíg nem pálya-profi a szint. (Közút-profik ugye világversenyen is használják.) Futásteljesítménye bő kétszerese.

Ha minden egyszerre számít, akkor viszont Bridgestone Slick. Utcára veretni a legjobb. Tapad, fordul, strapát bírja, a kopásjelző - ellentétben az összes márkával a Dunlop kivételével - ténylegesen azt mutatja amit kell. Nem reped szét, nem válik le, gyorsan melegszik és relatíve kopásálló. Bridgestone slick után a legjobb dolog ami a motorra kerülhet, egy újabb pár Bridgestone slick.
Utcára milyen gumit érdemes feltenni 120-18. 90-21 méretben?
Ami nem nagyon kopik nem túl drága
Kanyarban fosok szóval nem fogom nagyon döntögetni
Tkc80-as hátra van már, van ami ettől jobban bírja?
Na én is erre jutottam. Van egy olyan "titkos" teóriám, hogy a mostani MotoGP projekt nem csak a promóciós értéke miatt fontos nekik, hanem ők is érzik, hogy szupersport kategóriában el vannak maradva a fejlesztésekkel, és erősen szükségük van tapasztalatgyűjtésre... Mégiscsak intenzívebb így, mint a gyári tesztpályán a gyári tesztpilótával. Mondjuk nem tudom hogy nyomták át a bizottságon, akik a beszállítóról döntenek. De be is indult a fejlesztés rendesen, lassan minden futamra kihoznak egy tök új gumit. A versenyzők nagyon örülhetnek neki. Lehet (sőt biztos), hogy kevés az ismeretem, de a Bridgestone mintha nem küzdött volna ennyit, mikor belépett a MotoGP-be.

BT003, felírva a listámra. Bár azt már talán nem gyártják (de gumis oldalakon még találtam), ha jól vettem ki, az RS10 az utódja? Ahogy néztem, ahhoz is feljebb kell lépnem egy méretet. De annyi még belefér.
Mondjuk most a Michelin után Pirelli jön, azt szeretném már tesztelni, a Diablo Rosso II pont van a méretemben. Aztán jöhet a Brigi.
Úgy tűnik a Michelin tisztességes autó és túramotor gumit gyárt, de a szupersport-verseny gumiknál rosszul építkeznek. Ha az alosztály a traktorgumi a csúcs meg a MotoGP, akkor lehet, hogy minél inkább a csúcs felé megyünk annál gyengébb a gyártó.

Supermoton a Bridgestone BT-003-at használtam. Mintás sport, létezik kisebb motorokra. Teljesen jó volt.

ETZ-re Pirellit használt régen aki májer volt, de mire én összeraktam a magam kis ETZ-jét, már nem lehetett kapni 18 collosban és kénytelen voltam Heidenau-t feltenni. Vot az SM-en is, azt nagyon nem ajánlom!
Brandon után szabadon.
Ne csináld jó?

http://youtu.be/Pb2nkkSpVEs
Nem is neked szólt bocs
Elolvastad a topik címét. Motorgumik. hangsúly a motoron
Nem neked szólt hanem smice kollégának.

Amúgy meg uncsi a csakavágpttsliccmerazsokkaljobbantapadésszarokarendőrremegkülönbenisgyorsabbvagyoknáladahungaroringen vs. minekavágottslicmertazm7rregycsúcszuperguminemkelljobbezisperemigdől féle végtelenített sextape.
Kit érdekel kocsinál a gumi, legalább visz egy kis izgalmat a dologba, ha megcsúszik végre a fostaliga
Ez nem egy motoros forum
Az energy saver egy faintos cucc.Öcsém 120e-nél már szégyelte hogy az a dög még nem kopott el.
Most vettem egy szett 2012-es gyártásút 52e-ért,,csípem de a papa astra is megynikkantja lámpastartnál.
Viszont 5 évig elvoltam téligumin 40 fokban is,az volt a királyság,madaras körforgóban Ken Blocknak éreztem magam olyan hangélmény volt 30-al is.
Ha már kocsi téma, akkor azt is elmondom: 3 kocsi volt eddig, amit tartósan hajtottam, az első kettőt apám gumizta, azzal, amit épp gombokért "talált". Szóval minőségről nem nagyon beszélhetünk. Utána vettem a saját autómat, ami gyárilag Dunloppal volt szerelve, pont az SP-01-gyel. Imádtam azt a gumit, az előzőekhez képest pláne ég és föld volt a különbség, de egyébként is, annál sportosabb gumim még nem volt, tökéletesen lehetett vele "érezni" a kocsit, kanyarokban álom... De bő 50ezer alatt elnyalta a kopásjelzőt. Azt tudni kell, hogy nálunk a kocsi kb. 3 éves távlatban megy 100e km-t (most olvastam egy Totalcar-os cikket, egy Audiba sikerült 3 év alatt 16e km-t gyűjteni - de jó egyeseknek). Illetve - most már, így három gyerek mellett - a sportos vezetés igénye fel sem merül, 99%-ban az autó iskolába hordásra, bevásárlásra, meg családi kirándulásokra kell. Na ennek fényében lett a következő gumi a Michelin EnergySaver+ Green-X, teszteken nem szerepel rosszul, és 100e feletti futásteljesítményről is beszámolnak a felhasználók.
Az én saját tapasztalatom ezzel a gumival: nem olyan jó, mint az előző Dunlop, ez egyértelmű, de amit kell, azt tudja. Kielégítő a tapadása, esőben is (ugye ez nekem nagyon fontos, sokat megyünk vizes úton). Emellett rendkívül alacsony a gördülési ellenállása, ha leváltom a téli gumit (ami meg mellesleg BF Goodrich - szerintem az sem csúcskategóriás, de elmegy), nagyon szembetűnő, egyből leesik vagy 3 decivel az átlagfogyasztás is. És amiben viszont verhetetlen: már több, mint 70 ezret mentünk vele (talán már 80 fölött is), és még mindig nagyon mély a minta rajta. Úgyhogy a 100ezer fölötti futás bőven meglesz, ha így haladunk. Ha azt nézem, hogy képes 2-3x annyit elmenni, mint a Dunlop, miközben nyújt egy nem kiemelkedő, de átlag családi autózáshoz minden körülmény közt biztonságos tapadást, és még a fogyasztásra is jó hatással van, akkor összességében szerintem nagyon jó választás volt a Michelin.
Valahogy úgy alakult, hogy mindig Bridgestone-t szerettem volna, de mindig Michelin lett belőle... És igen, az szerintem is döntő, hogy milyen "osztályú" a gumi. Ugye nekem kis teljesítményű motorokra kell (50-250-500 ccm), és abszolút mindenes, ami teljesít -5 fokon, bokáig érő vízben és esőben, egész napos autópályázás során sem kopik el, és alkalomadtán akár pályán is meghajtom. Na ilyen gumi persze nincs, ami mindenre jó...

Gyárilag az IRC volt a kis Ninjámon, ami a Bridgestone leányvállalata, ők gyártják a "budget" gumikat, kb. olyan a viszony, mint a Nolan és a Grex esetében. Alig vártam, hogy megszabaduljak tőle, nem volt használhatatlan, de tipikus ingázógumi, ami nem igazán tapad sehol, de legalább sosem kopik el. Bridgestone-t szerettem volna, mert ahogy nézegettem, ebben az osztályban ez a legjobb, főleg ilyen vegyes felhasználásra.
Közben az ER-5-ön vadiúj Michelin volt, azzal vettük. A feleségem használta leginkább, ő azért nem megy durván, és leginkább csak ideális körülmények közt (napsütés, száraz út), de szerette.
Aztán csak elkopott az IRC, ráadásul hirtelen, úgyhogy amikor azt hittem van még egy szezon benne, egyszercsak ott álltam gumi nélkül. Na így lett nagyon gyorsan a Ninján is Michelin a tervezett Bridgestone helyett, mert az volt kéznél hirtelen. Erről azt tudom elmondani, hogy ideális körülmények közt talán az eddigi legjobban tapadó, legkönnyebben kormányozható, legsportosabb gumim volt. De ezt csak nagyon ideális körülmények közt tudta, 40 fok, napsütés. tökéletesen sík aszfalt amin egy porszem nincs. De ha jön egy eső, vagy bármi más apróság, akkor egyből zavarba jön - olyan mint Lorenzo. És mivel közúton nem nagyon fordulnak elő ideális viszonyok, főleg a helyi klímán, ahol évi 300+ csapadékos nap van, ezért nem nagyon szerettem ezt a gumit se.
Végre ez is lekopott, akkor már tudatosan választhattam gumit - jöhet a Bridgestone, gondoltam elsőre. Azonban pont akkoriban volt, itt a sportmotor.hu fórumain is találkoztam vele többször, hogy a Bridgestone vadiúj gumijain a futófelület kirepedezett. Baleset tudtommal nem lett belőle, garanciában cserélték ezeket az r17.hu-nál, ha jól tudom, csak egy szériát érintett - de mégis, kicsit megcsappant a bizalom. Közben meg a Michelin-nek eszébe jutott, hogy a kisebb motorok méreteiben is fejleszthetnének radial gumikat (sing Halleluja! ). Úgyhogy ez el is döntötte a kérdést, megint Michelin lett, most már radial, és bár sportosságban kicsit alulmarad a korábbi Michelinnel szemben (kicsit "lustább", nagyobb tömegű, nehezebb bekormányozni, meg váltott kanyaroknál átdobni egyikből a másikba), de összességében véve ez a valaha volt legjobb gumim, amin szakadó esős pályanapon (idén még csak ilyenben volt részem ) is fülig lehet dönteni, meg szennyezett aszfalton is frankón működik, meg hidegben is... Februárban lett feltéve, a hónap végéig több, mint 1000 km-t mentem vele, majrécsík már sehol nem volt, pedig a hőmérséklet egyszer sem volt 10 fok felett - ezt korábban egyik gumimmal sem tudtam megcsinálni. Úgyhogy most ez került az ER-5-re is. Ja meg van még egy 50-es enduróm, de azon meg fogalmam sincs milyen köpeny van, valami indiai noname, de arra mindegy is. De a tömlő az Continental, ami sokkal tartósabb, mint ami előtte benne volt, az is valami noname kínai volt.
Ja, vettem amúgy egy Pirellit is direkt pályanapozni, de mivel eddig mindig csak zuhogó esőben sikerült kijutnom, nem mertem feltenni, a Michelin szerintem jobb esőben.

Na eddig a saját tapasztalat saját motorokon, a bérmotorokat és a kölcsönmotorokat most nem sorolom fel, mert szerintem azok nem mérvadók, nem kellett "együtt élnem" a gumikkal km-ek ezrein át különböző körülmények közt.
Ahogy mondtam, minőségi, megbízhatósági problémám soha nem volt Michelinnel. Az egy dolog, hogy volt ami szárazon jobban tapadt, vizesen rosszabbul, szerintem minden gyártónál van ilyen gumi, de olyan, hogy kiszakad, púposodik, darabok válnak le, meg hátbaver a futófelület , soha nem volt, és másnál sem nagyon hallottam ilyenről.

És akkor jöjjön amit ismerősi körben, illetve az utcán/fórumokon látok: ha csak a sportmotorosokat nézem, akik tényleg sportmotoroznak, ott érdekes módon valóban szinte szóba sem jön a Michelin. Általában Pirelli (Zoli32.nn kedvence, a Supercorsa :)), Dunlop, meg Bridgestone van fenn, amiket írtál, pályán is. Pedig a Michelinnek is ott vannak a hasonló kategóriájú gumijai már régóta, Cup, One, Pure stb. Eddig ezt betudtam annak, hogy biztos drágák, és ár-érték arányban nem jobbak, nagyon nem jártam utána a miérteknek. Most már tudom, hogy minőségi problémák is lehetnek a háttérben.
De ha a túra/sport-túra motorosokat nézem, és ebbe beleszámítom azokat is, akik sportmotorral túrázni (is) járnak, ott viszont azt látom, hogy mondjuk 80%-ban a Michelin Pilot Power vagy Pilot Road szériájából feszül valamelyik gumi a motorokon, és szinte mindenki elégedett is vele, simán bizalmat szavaznak a márkának. Szóval ebből azt szűrtem le, hogy a Michelin kimondottan piacvezető lehet, és nem jellemzők rá a minőségi problémák. Ehhez képest most úgy tűnik, nem is olyan ritkák ezek a problémák... Hát ezért volt a meglepetés.

De egyébként mindenképp ki szeretnék próbálni más gumikat is, csak ehhez vagy az kell, hogy gyártson más is a méretemben radial-t, mert diagonal-t tuti többet nem teszek fel, vagy az, hogy vegyek egy másik motort (még egyet ). Előbbire nincs sok ráhatásom, utóbbinál meg nem haladok jól a feleségem meggyőzésével...
Nem mondanam azert, hogy annyira szar lenne. Van benne jo fajta gumi, meg rosszabb is. A Blueresponse nyeklik, de jol tapad betonon is, esoben is. Az sp01 kimondottan jo volt, amig nem oregedett el.

Minden markanak van szar termeke, a Bridgestone gyari szerelesu B2xx gumijai is borzasztoak voltak.

A Pirellibol is a P6 er valamit, meg a sportgumik, a tobbi feluszik a legkisebb vizen.

Szerintem ezek az eco gumik a legrosszabbak, mert azok sosem tapadnak.
Az a dunlop egy kalap szar gumi. Mondta a gumis hogy melyik nagy cég terméke dunlop kontosben. Nekem is olyan van a passaton, behuztam a kanyarba az autot, nem is egetrengeto tempoval, a teliekkel ezt siman birta, ezzel a szarral nyeklett nyaklott majd az egyenesben kirazta a kormanyt a kezembol. Autora en tobbet nem rakok dunlopot. Nokian jott be nagyon.
jaja, mindkét oldalon túlhúztam
Az ja, sportgumiba 2,9-es nyomás hidegen :D boltbe se indulok el 2,2 felett, mert mire leérek lesz benne 2,5 legálabb
Nekem most Metzeler M7RR van fent. Nem nyilatkozok az elettartamarol, meg arrol, hogy kopottan milyen. Egyet tudok, most kurva jo. Ringen is az volt.

Aki szereti veretni neki, nyiltnapozni, annak ajanlom.

Az eleje hidegen is tapad, mint az allat. A hatulja igenyli a melegitest, plane ha 2,9-es nyomas van benne. Hidegen 2,5-es hatsoval stabil hidegen is kb azonnal.
Kene neked akkor egy futomuallitas.

Nem mondtak, hogy a lancot ne csak az egyik oldalon huzzad a csavarral?!
Nekem kocsin volt Michelin es mindegyiknek nagyon puha volt az oldalfala. Allandoan nyeklik-nyaklik kanyarban a kocsi azzal. Plusz mindig azt hiszem, hogy lapos is, pedig nem az. Amugy a Dunlop Blueresponse is ilyen, az SP sport01 viszont fasza volt...

A Misi draga, nagy a neve, de amilyen jo volt regen, ma annyira sok rosszat hallani felole. Motorgumiban sem tudom, hogy miert vegyek misit.

Turaban sok km-t megy el a PR4, ha nem selejt, de nem is tapad annyira, mint kene. Az a motorgumi, amivel hatul elmesz 15e km-t, az bakelit az en mercemmel. Ilyen gumiban sosem volt bizodalmam.

A PilotPower 3 meg minden teszten gyengen szerepel a tobbi sportgumi mellett, kb mindegyik jobb nala. Max esoben ver el egy-ket alig mintazott sportgumit. Hamar elmelegszik, palyazasra nem is ajanljak. Akkor az egy sportos turagumi inkabb.

A profi gumijai is szarol, lsd MotoGP. Akkor milyen Michelin a jo?!
a széle szokott elkopni a közepében nekem is van rendesen azért írtam, hogy én leveszem, más még felteszi
Mindenképpen próbálj ki más márkákat is mielőtt kialakítod a véleményed. Valószínűleg az is számít, hogy milyen 'osztályú' gumit használsz. ER-5-re ami van Michelin, lehet hogy egyenesen a legjobb is. Nem tudom. Lehet, hogy autóra is. Nem is vitatom. Azt is kijelentem, hogy a nagy teljesítményű motorjaimon is többször használtam Michelint és végül is mindegyiket tudtam használni, igazából nagyjából tudta amit vártam. Én egyébként sem vagyok faxnis motoros, mentem azzal is, mint bármi mással is. Azonban nem tudtam nem észre venni, hogy a próbáltak közül a Michelin az egyetlen olyan márka, amelyikkel többször volt valamilyen negatív élményem (holott más gumimárkákból sem egy példányt használtam eddig). Tovább tetézi, hogy a rossz élmények többféle motoron fordultak elő és mind különfélék voltak. Volt, hogy - látszólag(!) ok nélkül - elengedett, megcsúsztam és majdnem elestem vele. Volt amelyik, szétment, felpúposodott. A vágott slickeknél is csak a Michelinnek szokása, hogy bereped. Egyetlen egyszer deffektet kaptam, asszem az is Michelin volt. Ilyenek. Nem komoly dolgok, nem igaz, hogy más márkával nem fordulhat elő. De a Michelinnell valahogy mindig van valami nyűg és egy idő után feltűnő. Konkrétan megmagyarázni, hogy mi a baj, viszont nem tudom és lehet, hogy nincs is baj....

Én a nagy GSX-R1000-ren három márkát használok nagyon szívesen, az adott márka (HyperSport vagy Slick minősítésű gumiját):
1. Bridgestone - abszolút favorit
2. Dunlop - ezzel kevésbé élvezetes a motorozás, de bizonyos (egyébként ésszerű) szempontok szerint ez lehetne a legjobb
3. Pirelli - ez a legállatabb, csak azért nem nyer, mert ez a legszeszélyesebb is a háromból (ami azért egy olyan fakezűnek mint én, nem előny)
Michelint épp most vettem le, elbújhat ezek mögött, az csak egy gumi volt. Amúgy még kopásjelző felett volt, amikor már nem tapadt egyáltalán. A Metzeler (ma már ugyanaz a keverék, mint a Pirelli) lehet, hogy mindent felül írna, de a GSX-R-re eddig olyan még nem került.
Most egy pár Pirelli Diablo Slick van fent. Durván adja.