Ez pontosan így van, ahogy írod. Méretek alapján egyértelmű, hogy csak a kisebb teljesítményű gépekre szánják.
Mi sem azt mondtuk, hogy ezzel kell menni ezressel pályázni, vagy rászabadítani egy 1.4-1.6 Kawa, vagy BMW súlyát és tengernyi nyomatékát, hanem ésszerű használatra teljesen ideális. Inkább mint egy ledobott használt....
Egyáltalán nem, ár/érték arányban biztos hogy bárminél jobb. SEMMI negatív vissza jelzésünk nincs, mindenki tökéletesen elégedett vele.
Egyértelmű, hogy nem az élvonalat célozták meg a gyártás/tervezés során, de ez látszik az árán is. Jó kis gumi
Tudtommal a Conti-nak ezek a budget szintű gumijai nem valami jók, én szinte csak rosszat hallottam róluk. Nem véletlen annyi az áruk, amennyi, a többi prémiumkategóriás gyártó alatt van jóval. Egy Sportattack-ot már nem néznék le, de az ilyen alulra pozícionált Contikból mint a ContiGo! vagy ContiTwist biztos nem vennék.
Persze itt is számít, mik az elvárásaid, ha pl. olcsó gumit keresel ingázáshoz, és nem érdekel a sportosabb motorozás, akkor jó választás lehet.
Jaaa... Az más. :) A Pilot Activ már egy kategória a BT45-tel, legalábbis mindkettő diagonál sport-túra abroncs. Nézz be az ER-5 topic-ba, nemrég írtam a Pilot Activ-ról egy tesztet, Er-5-ön meg Ninja 250-n volt nálunk fent.
Ha a kettő közt kéne választani, az alapján döntenék, hogy mennyit megyek esőben, vizes úton: a Pilot Activ szárazon, napsütésben nagyon jó gumi, de a vizes tapadása pocsék. A BT45-t meg sokan a legjobb vizes tapadású abroncsnak tartják ebben a kategóriában. Szóval ha pl. csak jó időben túrázol, kanyarogsz, akkor Michelin, ha meg mondjuk ingázol, tehát muszáj menni esőben is, akkor Bridgestone.
Egyébként ilyen 130/70-es mérettel csak olyan gumikat fogsz találni, amiket kismotorokon is alkalmaznak, ugyanis ez jellemzően a régebbi 250-es, 500-as mindenesek mérete. Szóval ha a Pilot Activ kisköbcentis motorokra való, akkor a BT45 is. Meg minden más amit ilyen méretben találsz. :)
Egyébként korábban nem néztem utána, de most gyorsan végigpörgettem az R17.hu oldalát a méreteiddel, annyira azért nem korlátoltak a lehetőségeid, van még az említetteken kívül is gumi. Ott van pl. a Dunlop Arrowmax, én olvastam olyan tesztet ahol ez első lett (GS500-on), de pl. az ER-5 fórumban nem szeretik. Ott a Metzeler Lasertec, erről nem sokat hallottam, egy embert ismerek aki használja, de ő nagyon szereti. Ott a Pirelli Sport Demon, ami meg egy sportosabb, tapadósabb gumi, ha szerpentinezni szeretsz, biztos inkább ezt nézegetném a helyedben. Aztán vannak még kisebb gyártók, pl. Heidenau K63-K64, erről megoszlanak a vélemények, ár-érték arányban jónak szokták tartani, vagy ott az IRC Road Winner, ez meg kb. a Pirelli ellentéte, a tapadása nem kimagasló, cserébe sosem kopik el, ideális pl. ingázásra, vagy nyugis, hosszú túrákra.
Szóval szerintem keresgess még, van egy csomó lehetőség a méretedben ;)
Annyira azért nem lehet a gyengébb motorokra jó, ha megnézed a méreteket, a legkisebb, ami elérhető, az elől 120-as, hátul 160-as. Ezzel gyakorlatilag kiesett az összes motor 500 köbcentiig, mert azok nem használnak ilyen nagy méretet. Úgyhogy a minimum, amire rá tudod rakni, az egy 600-650-es motor. Úgyhogy szerintem a gyenge motort úgy értették, hogy nem való 1000-es szupersportra, meg nagy 1400-1600-as túrabálnákra, de a 600-as sportok, a ma divatos 7-800-1000-es nakedek és sporttúrázók szerintem egyértelműen célcsoport. Már legalábbis a méretek alapján más nem jön ki.
(Egyébként a hegylakókon volt róla beharangozó cikk (http://www.hegylakok.hu/2016/0...), én is kíváncsi voltam, azt hittem, tényleg a kisköbcentisek a célcsoport, de a méreteket megnézve rá kellett jönnöm, hogy nem.)
Köszi a kimerítő választ, és elnézést, de elírtam a gumi típust. Annyit hallok a pilot powerről, hogy az volt a fejemben, pedig az nincs olyan méretben, ami az én vasamra kell. Sajnos. Eredetileg a Pilot Activra gondoltam, de közben azt hallottam, hogy az meg inkább kis cm3-s gépekre való.
Nos a GPR 300??
Alapvetően azért született meg ez az abroncs, hogy a motorosok körében egy igen széles sávú felhasználási módot tudjanak lefedni vele. Az öregecske Qualifier és a RoadSmart tulajdonságait próbálták ötvözni egy abroncsban, és így jött létre ez a gumi. Egyrészt sportosra és tartósra is próbálták hangolni, hogy több igénynek megfeleljen. Elsőre ez furának tűnhet, de nem titkoltan ez volt a céljuk. Ha már kicsit jobban tapad mint a Qualifier, de mégsem lesz olyan tartós mint egy RoadSmart, akkor már elmondhatjuk hogy jó terméket alkottak igen kedvező áron.
A mi véleményünk egyébként, hogy igen jó anyagokat tartalmaz, első ránézésre semmi negatívumot nem tudunk róla elmondani, a profilja is igen jó. Viszik is már most a vásárlóink igen meglepő számban. Ebben az árkategóriában biztos hogy a topp termék.
"The Sportmax® GPR-300 is a high-performance radial tire for small displacement sport bikes."
Nagy teljesítményű radiál abroncs, kis teljesítményű sportmotorokra. Szerintem neked nincs hozzá géped...
Igen!-azt már nem irtam,hogy elől evo(már rajta is van)hátul sima s20 lesz!55000ft így a kettő!Ezért nem s 21!Az a bökkenő,hogy hosszú motorozás inkább ami vonz a minimum 400-500 de volt,hogy 750km lett a nap vége!-ezért lehet az 50es kellene mert lassabban kopik mint az 55ös!
Szerintem a kettő egészen más karakter, úgyhogy megint csak azon múlik, mi az elvárásod.
A BT45 egy nagyon jó túragumi, az egyik legjobb a kategóriájában pl. nedves tapadás szempontjából; de itt ki kell emelnem, hogy "a kategóriájában", ami azt jelenti, hogy a nagy teherbírású, diagonál túragumik közt. Ami nem jelenti, hogy ne lehetne lábtartót karcolni vele, csak alapvetően nem erre lett kitalálva. Egyébként én két dologra hallottam panaszkodni az ilyet használó embereket: hamar kockásodik, illetve volt egy gyártási hibás széria, ami gyakorlatilag új korában, minimális használat után elkezdett kirepedezni a futófelületen. Na azóta nekem megcsappant a bizodalmam benne.
A Pilot Power egy más kategória, radial gumi, ami már önmagában egy másik dimenzió, és ez sokkal sportosabb vonalat képvisel. A hegylakókon találhatsz ról jó tesztet. Szerintem nagyobb motorokra is van tervezve, a BT45-öt jellemzően a 125-500-as motorok használják, a Pilot Power-t 600-tól felfele, akár 1400-1600-os sporttúra motorokra is megfelelő (ZZR-1400 és tsai).
Én magamnak biztos a Pilot Power-t választanám, a fent említett bizalomhiány miatt, és mert szeretek sportosabban menni (ami mellett a radial PP nem biztos, hogy hamarabb fog elkopni, sőt), de ettől még a BT45 sem rossz gumi, ha megfelel az igényeidnek, nem jársz rosszul vele.
Egyetértek Oliver89-cel. A motorozás ilyen téma, a gumizás központi kérdés, szerintem az éves motorfenntartási költség egyik legjelentősebb hányada. Ez van, bele kell kalkulálni.
Persze nagyban függ a válasz attól, mik az elvárásaid, egy olcsóbb gumi is megfelelhet alacsonyabb igényeknek, de ha tényleg tempósan szeretsz kanyarogni, akkor ne a gumin spórolj szerintem.
Akkor mar miert nem s21? Nekem /55 van, egy hatranya van, hogy vmennyire rontja a gyorsulast, de ezt egyszeru kompenzalni eggyel nagyobb lanckerekkel hatul. Kanyarogni viszont jobb a /55.
(máshol meg nem néztem utána)
http://www.dunlopmotorcycletir...