Nekem az s20 a 600on nagyon jol birta, kb 6-7ezer lehetett benne mikor eladtam es volt rajta 1-2ezernyi minta. Hasznaltam palyan, utcan temposan, meg sok turazas is volt benne autopalyaval is.
Hát igen, Brian segített a legtöbbet, azóta is szentírásként őrzöm a posztjait. :) Ő egyébként foglalkozik gumikereskedéssel? Érződött, hogy profi a témában, nyilván ezen a területen dolgozik, de mivel csak ötleteket adott, eladó gumit nem ajánlott, ezért akkor nem kérdeztem rá. De így utólag, ha netán foglalkozik új vagy használt gumik adás-vételével, szívesen vennék tőle.
Mennyit mennek el ezek a BT S20, S21-es gumik egy 600-as sportmotoron, célzottan kanyarvadász túrákon?
Sok jót hallottam róluk, szívesen bevállalnám egyszer, viszont félek egy szezont se bírna ki.
Köszönöm a választ!
Hát igen, én is úgy voltam vele, hogy körözgetni bármi elég, se én nem vagyok nagy ász, sem a motorom nem jelent nagy megterhelést a gumiknak...
Aztán mikor egyetlen pályanap alatt szétment alattam a jó kis utcai sporttúra gumim, akkor változtattam az álláspontomon. :) Akkor elhatároztam, hogy utcára, pályára külön gumi kell.
Hamarosan meglátom, hogyan muzsikálnak a Pirellik, aztán utána ráérek gondolkodni, hogy merre tovább, kell-e nekem ettől feljebb. Az már önmagában feljebb lépés, hogy a Pirelli radial, gondolom a tapadás is jobb, meg a melegedést is jobban kezeli, előtte csak diagonál gumikkal voltam pályázni.
Olyan jó biztos nem lesz mint az utódja. Nézd ez is felhasználás függvénye. Egyik sem kifejezetten pályára szánt abroncs, ezek a közúti közlekedésre, és igényekre fejlesztett gumik. Az más kérdés, hogy azért pályán sem nyújtanak rossz tapadást, ( sőt elvileg jobbat mint utcán mert ideálisabbak a körülmények ) de itt ismét felmerül az a kérdés, hogy milyen szintig? Szimplán körözgetni, bármi elég lehet, de a tizedekért harcolásban már hamarabb elérhetjük az abroncs határait. Ennek függvényében születnek a visszajelzések is, mert van aki utcán is gyorsabban, kiélezettebben közlekedik, és oda már kevés lehet a tapadása, tartóssága, és van az a felhasználó aki megfontoltabban bánik a motorral/gumival ezáltal nem is "vár el" annyit az abroncstól, tovább is tart, és persze hogy kvázi soha meg nem csúszik vele.
Egyébként nem egy rossz abroncs :)
Kimerítő válasz volt , es egyben érthető is, javasolni en is Briant mondtam volna ha tud akkor ő biztos segít es javasol alternatívát. De ezek szerint nagyon le van szűkítve a kor.
Hosszú történet.
Kezdődik ott, hogy a motorom gyári méretei 110/70-17 és 130/70-17, és ettől nem nagyon akartam eltérni, max. egy 140/70-ig hátra, illetve versenygumiknál eltérhet a méretezés, de ott is ugye a felniméret adott. Felnit meg nem akartam cserélni, több okból sem (pl. mert ez az utcai motorom is, elsősorban nem pályamotor.)
Úgy vettem észre kb. én vagyok az egyetlen, aki ilyen motorral pályázik... Ilyen kis méretben nem nagyon árulnak sehol értelmes pályagumit. Olyan ajánlatokat kaptam, hogy pl. tudnak rendelni közvetlen a gyártótól, lehoznak csak nekem egy szállítmányt, ebből az egzotikus méretből, kicsit több, mint 100e Ft körüli összegért... adják csak a hátsót. Köszi, azért nem vagyok profi versenyző, nem akarom a motorom értékét elkölteni minden évben gumikra.
Ebben a fórumban kaptam pár tök jó tippet egy brian nevű felhasználótól, volt közte pár egzotikus típus amiről kb. senki sem hallott, akármelyik kereskedőt kérdeztem a közelemben, de ott volt pl. a Sava MC50 M-Racer, ami nagyon megtetszett, hivatalos bajnokságban is használták ugyanilyen motoron, nem is tűnt annyira elérhetetlennek... Van belőle utcai változat meg racing, az utcai nyilván tartósabb, a racing meg puhább. Na ahány Sava kereskedőt kérdeztem, egyik sem volt képben azzal, hogy ezt az abroncsot többféle keverékkel gyártják... Természetesen az utcai volt kapható mindenhol, az meg engem nem érdekel (utcára van másik gumim, kifejezetten pályára kerestem gumit).
Volt ahol meg a keresett gumira azt mondta a forgalmazó, hogy hát ebben a méretben nem is létezik. Hiába ott volt benne a gyári katalógusban, nem hitte el.
Úgyhogy miután a pályaorientált gumikból kifogytam, használt slick nincs, új slicket aranyárban tud hozni a fehér holló, maradtak az utcai sportgumik, amiből ha a 140-es méretet veszem, és radial szerkezetet szeretnék, akkor kb. két alternatívát találtam akkoriban: a Pirelli Diablo Rosso II, és a Bridgestone S20 Evo.
Na ezek után egyszer csak a Ninja 250 fórumban felbukkant valaki, aki pont használt Pirelli Diablo Rosso II-ket árult a méretemben, olcsó is volt, jó állapotú is, és rajta volt brian listáján is ez a típus... Úgyhogy nem haboztam, idén kipróbálom, aztán ha nem jön be, akkor keresek tovább, azóta már láttam az r17.hu-n Bridgestone RS10-et, a revolutionmotor.hu-n Bridgestone BT003-at ilyen kis méretben, úgyhogy valószínű ezek közül próbálok majd, ha a Pirelli nem jön be. Mellesleg ezért is vettem használtat, hogy ha tévedés, akkor hamar cserélhessek (ha már megvettem, elhasználom...); tesztnek jó lesz ez. De kíváncsi vagyok egy szakértő véleményre, mire lehet számítani pályázáskor.
(Külföldi teszteket egyébként olvastam, nem rossz, nem rossz, a kategóriájában persze, de amit szinte mindenki felhozott problémának, hogy ugye 2 komponensű, és ledöntéskor, felmelegedve nagyon érezhető a két komponens határa, amikor a gumi ahhoz a részhez ér, hogy átmegy az egyik zónából a másikba, egy kellemetlen, bizonytalan mozgó érzést ad. Na erre kíváncsi leszek.)
Hát ezért. Van még kérdés? :) De persze ha van jobb alternatívád, szívesen meghallgatom. Minta meg utcai közlekedés nem igazán érdekel, csak pályázásra kell, mint mondtam, utcára van másik gumim.
Hmm... Akkor ez azt is jelenti, hogy - a Rosso III-mal ellentétben - a Rosso II nem annyira jól sikerült gumi? Én kifejezetten pályázni szeretnék vele, mármint a Rosso II-vel...
Dunlop Sportsmart II. , Metzeler M7RR, Bridgestone S21, Pirelli Supercorsa SP, vagy a Pirelli új Diablo Rosso III-ja is nagyon jó :) Nyugodtan keress meg minket, készséggel segítünk és itthon a legjobb áron nálunk van :)
Alapvetően az a meglátásunk az eddigi tapasztalataink alapján, hogy a kategória egyik legjobb termékévé fogja kinőni magát a Rosso III
Azt persze hozzá kell tennünk, hogy a prémium abroncsok közül rossz termék nem kerül a piacra. Gondolunk most itt a szupersport szegmensre.
Természetesen minden abroncsnak megvannak a sajátos tulajdonságai, egy kicsit jobb esőben, szebb/csúnyább kopás képet mutat, valamivel tartósabb, finomabb visszajelzései vannak. Arra azért törekednek a gyártók, hogy a saját termékük legyen a legjobb az adott kategóriában, hisz ez a céljuk. Bármelyik márka legújabb termékével, utcai felhasználás során már nem választhatunk rosszul.
A Rosso III-ról is említsünk néhány szót, alapvetően még mindig a Rosso II utódjának szánták ezt az abroncsot, amiről tudjuk, hogy megoszlanak a vélemények. Vannak felhasználók akik nagyon szeretik és pozitív visszajelzéssel vannak a termékről, és természetesen van az ellentábor aki a túra gumi kategóriába sorolja és nem feltétlen elégedett vele. Egyértelmű, hogy nem véletlen a Pirelli az egyik csúcs termékéből a Supercorsából ültette át a tapasztalatait ebbe az abroncsba, kezdve máris a mintázattal, ami erősen hajaz az előbb említett modellre. Továbbá igen jó első/hátsó profillal rendelkezik, ami segít neked a pontos irányíthatóságban. Véleményünk szerint aki a Rosso III-at fogja használni, igen csekély, vagy egyáltalán semmiféle negatív tapasztalattal nem fog gazdagodni. Mi bátran ajánljuk, nem fogsz csalódni.
Szerintem az R17-nél készséggel elmondják a véleményüket a Te felhasználásodhoz függően.
Nekem most a SportSmart II van fent, könnyen melegszik, jól dönthető, jól kezelhető.
Volt aki sv1000-en 6000 alatt lenullázta, de ott a nyomatéknak is szerepe van.
Sok jót hallottam róluk, szívesen bevállalnám egyszer, viszont félek egy szezont se bírna ki.
Hát igen, én is úgy voltam vele, hogy körözgetni bármi elég, se én nem vagyok nagy ász, sem a motorom nem jelent nagy megterhelést a gumiknak...
Aztán mikor egyetlen pályanap alatt szétment alattam a jó kis utcai sporttúra gumim, akkor változtattam az álláspontomon. :) Akkor elhatároztam, hogy utcára, pályára külön gumi kell.
Hamarosan meglátom, hogyan muzsikálnak a Pirellik, aztán utána ráérek gondolkodni, hogy merre tovább, kell-e nekem ettől feljebb. Az már önmagában feljebb lépés, hogy a Pirelli radial, gondolom a tapadás is jobb, meg a melegedést is jobban kezeli, előtte csak diagonál gumikkal voltam pályázni.
Egyébként nem egy rossz abroncs :)
Kezdődik ott, hogy a motorom gyári méretei 110/70-17 és 130/70-17, és ettől nem nagyon akartam eltérni, max. egy 140/70-ig hátra, illetve versenygumiknál eltérhet a méretezés, de ott is ugye a felniméret adott. Felnit meg nem akartam cserélni, több okból sem (pl. mert ez az utcai motorom is, elsősorban nem pályamotor.)
Úgy vettem észre kb. én vagyok az egyetlen, aki ilyen motorral pályázik... Ilyen kis méretben nem nagyon árulnak sehol értelmes pályagumit. Olyan ajánlatokat kaptam, hogy pl. tudnak rendelni közvetlen a gyártótól, lehoznak csak nekem egy szállítmányt, ebből az egzotikus méretből, kicsit több, mint 100e Ft körüli összegért... adják csak a hátsót. Köszi, azért nem vagyok profi versenyző, nem akarom a motorom értékét elkölteni minden évben gumikra.
Ebben a fórumban kaptam pár tök jó tippet egy brian nevű felhasználótól, volt közte pár egzotikus típus amiről kb. senki sem hallott, akármelyik kereskedőt kérdeztem a közelemben, de ott volt pl. a Sava MC50 M-Racer, ami nagyon megtetszett, hivatalos bajnokságban is használták ugyanilyen motoron, nem is tűnt annyira elérhetetlennek... Van belőle utcai változat meg racing, az utcai nyilván tartósabb, a racing meg puhább. Na ahány Sava kereskedőt kérdeztem, egyik sem volt képben azzal, hogy ezt az abroncsot többféle keverékkel gyártják... Természetesen az utcai volt kapható mindenhol, az meg engem nem érdekel (utcára van másik gumim, kifejezetten pályára kerestem gumit).
Volt ahol meg a keresett gumira azt mondta a forgalmazó, hogy hát ebben a méretben nem is létezik. Hiába ott volt benne a gyári katalógusban, nem hitte el.
Úgyhogy miután a pályaorientált gumikból kifogytam, használt slick nincs, új slicket aranyárban tud hozni a fehér holló, maradtak az utcai sportgumik, amiből ha a 140-es méretet veszem, és radial szerkezetet szeretnék, akkor kb. két alternatívát találtam akkoriban: a Pirelli Diablo Rosso II, és a Bridgestone S20 Evo.
Na ezek után egyszer csak a Ninja 250 fórumban felbukkant valaki, aki pont használt Pirelli Diablo Rosso II-ket árult a méretemben, olcsó is volt, jó állapotú is, és rajta volt brian listáján is ez a típus... Úgyhogy nem haboztam, idén kipróbálom, aztán ha nem jön be, akkor keresek tovább, azóta már láttam az r17.hu-n Bridgestone RS10-et, a revolutionmotor.hu-n Bridgestone BT003-at ilyen kis méretben, úgyhogy valószínű ezek közül próbálok majd, ha a Pirelli nem jön be. Mellesleg ezért is vettem használtat, hogy ha tévedés, akkor hamar cserélhessek (ha már megvettem, elhasználom...); tesztnek jó lesz ez. De kíváncsi vagyok egy szakértő véleményre, mire lehet számítani pályázáskor.
(Külföldi teszteket egyébként olvastam, nem rossz, nem rossz, a kategóriájában persze, de amit szinte mindenki felhozott problémának, hogy ugye 2 komponensű, és ledöntéskor, felmelegedve nagyon érezhető a két komponens határa, amikor a gumi ahhoz a részhez ér, hogy átmegy az egyik zónából a másikba, egy kellemetlen, bizonytalan mozgó érzést ad. Na erre kíváncsi leszek.)
Hát ezért. Van még kérdés? :) De persze ha van jobb alternatívád, szívesen meghallgatom. Minta meg utcai közlekedés nem igazán érdekel, csak pályázásra kell, mint mondtam, utcára van másik gumim.
Bridgestone s21 ajánlok rá van készleten adatlapomon elérsz
Azt persze hozzá kell tennünk, hogy a prémium abroncsok közül rossz termék nem kerül a piacra. Gondolunk most itt a szupersport szegmensre.
Természetesen minden abroncsnak megvannak a sajátos tulajdonságai, egy kicsit jobb esőben, szebb/csúnyább kopás képet mutat, valamivel tartósabb, finomabb visszajelzései vannak. Arra azért törekednek a gyártók, hogy a saját termékük legyen a legjobb az adott kategóriában, hisz ez a céljuk. Bármelyik márka legújabb termékével, utcai felhasználás során már nem választhatunk rosszul.
A Rosso III-ról is említsünk néhány szót, alapvetően még mindig a Rosso II utódjának szánták ezt az abroncsot, amiről tudjuk, hogy megoszlanak a vélemények. Vannak felhasználók akik nagyon szeretik és pozitív visszajelzéssel vannak a termékről, és természetesen van az ellentábor aki a túra gumi kategóriába sorolja és nem feltétlen elégedett vele. Egyértelmű, hogy nem véletlen a Pirelli az egyik csúcs termékéből a Supercorsából ültette át a tapasztalatait ebbe az abroncsba, kezdve máris a mintázattal, ami erősen hajaz az előbb említett modellre. Továbbá igen jó első/hátsó profillal rendelkezik, ami segít neked a pontos irányíthatóságban. Véleményünk szerint aki a Rosso III-at fogja használni, igen csekély, vagy egyáltalán semmiféle negatív tapasztalattal nem fog gazdagodni. Mi bátran ajánljuk, nem fogsz csalódni.
Nekem most a SportSmart II van fent, könnyen melegszik, jól dönthető, jól kezelhető.
Nekem bevált, bátran merem ajánlani.