annyit nem is akarok, de mondjuk kibarna 9ezret akkor már az jol esne a szivemnek, bukszának meg pláne
ismerősöm r1esének michelin pilot power je 9ezret kibirt, azért az ő motorja meg az enyém között van különbség,,,
igazábol most d208 asom van közúton abszolut nem nyuzom, pályán meg kapja z ivet rendesen, és szerintem elég gyorsan kopik, 4500 km er van benne és 2,5-3mm van rajta koptatoig,
és mivel turázok is meg pályázok is, ezért gondoltam valami két komponensüre,hátha jobban birná a közepe,
továbbra is várom CORSA III és D208 tapasztalotokat vagy esetleg egyébb gumi ami jo lehet,számomra
az már nem egészen "utcai",
itt 1sorban "normál"utcai körülményekről és "Normál"motorosokról
van szó,természetesen vannak akik utcán is versenykörülményeket teremtenek(mármint nem a TT),
de az már nem a normális-öngyilkos kategória...
Amit mondasz, akkor igaz leginkább, mikor 190/50-ről 190/55 v. 190/60-ra cserélnek. De keskenyebb felnin szélesebb gumi azt jelenti, hogy az összehúzás miatt (csak) az oldala meredekebb (akár túlzottan is), ami adott esetben ahhoz vezet, hogy a széle kihasználhatatlan, mert nem lehet addig a dőlésszögig dönteni a motort. A motor viselkedése nem lesz olyan jó, mert a közepe kövérebb, laposabb mint a normál, aztán a széle meredekebb. Amúgy meg gumija válogatja, hogy a 180 nem-e 185 a valóságban, tehát az összehúzás mértéke akár gyártónként változhat. Optikai tuningnak jobb, mint tapadásinak.
Az utcai gumik alacsonyabb hőfokon elérik a max tapadásukat, cserébe a pályázáson elmelegedhetnek (ha kilépnek az üzemi hőtartományukból). Persze a melegedésen lehet változtatni a kezdő guminyomással. A slick meg tudtommal minimum 60-70 fokos kell legyen, mire jobban tapad mint az utcai. Ehhez vagy alacsony nyomás kell utcán (a stabilitás rovására megy mindig egyenesfutásnál), vagy ami kifér a csövön. Utóbbi szerintem vakrepüléssel egyenértékű közúton. (anno a mátrában nem volt élmény mikor (gáz)olajon fejeződött be a kigyorsítás - pedig ez keréken max 50 pacis géppel volt)
Pályán más a helyzet, egy igazán forró nyári napon már a 20 perc letelte előtt is visszább kellhet venni egy utcainál (mély barázdák, kisebb felület), míg egy mintás pályagumi (még mindig mintás, de már nagyobb felület, élesebb profil), netán slick legfeljebb jobban kopik, de nem fog cserbenhagyni.
Utcán ment el a hátulja, fel volt melegedve, de én hibáztam, túl döntöttem de nem tudtam visszahozni, mert túlságosan kiültem a motort.Ez a bridgestone gumi nálam jeles! Csak érdekelnek a vélemények. Tegnap mentem egy K6os gixerrel amin slick volt. Nem tudom milyen típus meg stb.. de nem akart az istenért sem felmelegeni és iszonyat módon csúszott. Olyat semmiféleképp nem tennék fel, csak valami nagyon szoftot ami olyan mint a "takony"
Kérdés hol ment el a hátulja (pályán? utcán?), mekkora nyomás volt benne, mennyire melegedett fel, nem volt-e kosz, nem vezetői hiba volt-e, milyen a futómű beállítás (súlyelosztás)... Nem feltétlen a gumi hibája.
Ha az adott felnireméretre nagyobb gumit szerelsz, akkor igazad lehet, de ilyen esetekben inkább azt mondják, hogy "összehúzza a gumit".
De jelen esetben a 190-es gumi is 5,5 - 6,0 col széles felnire való.
bocs elírtam.
Mivel ha jól látom K8 as gixxerről van szó, annak a hátsó felnije nem is 5.5 hanem 6 colos, ami ugyan akkora mint az ezresnek vagy a hayabusának ami a 190 es gumival jön ki. szóval semmi baja nem lesz a 190 es guminak!
ismerősöm r1esének michelin pilot power je 9ezret kibirt, azért az ő motorja meg az enyém között van különbség,,,
és mivel turázok is meg pályázok is, ezért gondoltam valami két komponensüre,hátha jobban birná a közepe,
továbbra is várom CORSA III és D208 tapasztalotokat vagy esetleg egyébb gumi ami jo lehet,számomra
pl. melyik guminak jobb a tapadása,
itt 1sorban "normál"utcai körülményekről és "Normál"motorosokról
van szó,természetesen vannak akik utcán is versenykörülményeket teremtenek(mármint nem a TT),
de az már nem a normális-öngyilkos kategória...
Pályán más a helyzet, egy igazán forró nyári napon már a 20 perc letelte előtt is visszább kellhet venni egy utcainál (mély barázdák, kisebb felület), míg egy mintás pályagumi (még mindig mintás, de már nagyobb felület, élesebb profil), netán slick legfeljebb jobban kopik, de nem fog cserbenhagyni.
De jelen esetben a 190-es gumi is 5,5 - 6,0 col széles felnire való.
vagy msn-re is felvehetsz adatlapomon a címem
vagy rosszul gondolom?
Mivel ha jól látom K8 as gixxerről van szó, annak a hátsó felnije nem is 5.5 hanem 6 colos, ami ugyan akkora mint az ezresnek vagy a hayabusának ami a 190 es gumival jön ki. szóval semmi baja nem lesz a 190 es guminak!