Nekem is felhívta a figyelmemet a tulaj a motor vásárlásakor arra, hogy szitál az eleje. És tényleg szitált, de ez problémát nem jelentett, több ezer kilométert megtettem vele és közben fogtam a kormányt. Amikor az első gumi le lett cserélve a jelenség megszűnt.
A rezonancia nekem is jelentkezik kb. 4000 fordulat környékén, szerintem ez a motor sajátossága megszüntetni nem igen lehet.
Ja!
Így már értem!
Holnap megnézem. Csak látszik a helye...
Viszont, ha nincs meg a súly, akkor nagyobb tempónál nem kéne jelentkeznie a dolognak?
Mikor a prérin tépek, akkor ez a hullámzás nem észlelhető.
Cső!
Nekem régebbi XJ-m van. Az is berezonál 4000-es fordulatszámnál.
Nálam másik furcsaság jött elő.
Városi piszmogásnál, azaz a 40 és 60 km/h közötti sebességtartományban a motor eleje elkezd "pattogni". A kerék nem hagyja el az utat, de elég rossz. Egyrészt, mert olyan, mintha egy gyengébb légkalapács lenne a motor eleje, másrészt a úgy tűnhet, mintha villantanék. Ami ugye kereszteződések környékén gondokat okozhat. Ja! És nem rögtön jelentkezik ez a rázkódás-hullámzás. Hanem csak egy bizonyos idő és megtett út elteltével.
Mi lehet a baj? Rosszul van feltéve a gumi, vagy szálszakadás?
Veterán XJ tulajok véleményére lennék kíváncsi.
Nekem a kormány csapágy csere sokat segített, de a hiba nem szűnt meg teljesen. Gumit nem cseréltem, de ezt már sose fogom megtudni, hogy milyen lett volna akkor...
A 900-as Divin száznál is el merem engedni a kormányt, semennyit nem szitál.
Már csak arra kéne rájönni, hogy 3000 környékén kezdődő és egészen 4.500 körülig tartó rezonancia mitől van. Felette gyönyörüen kisimul a járás, ha 120-as tempóval megyek, ott nem fáradok egyáltalán. De ha 80-110 között járok, akkor annyira rezonál, hogy nagyon elfáradok rajta.
Ha ezt a hibát ki tudnám szűrni, tökéletes lenne a túragép.
Köszi az infót! Akkor azok az esélyesek, amikre gondoltam. Nem áll szándékomban elengedni a kormányt, de ha nagy tempónál elkapok egy darazsat, vagy méhet, akkor instant lekapom (megpróbálom) a sisakot, minthogy megcsípjen, és baj legyen. Olyankor marha szarul jönne ki egy szitálás. :)))
Remélem elnézitek nekem, hogy fórum átnyálazása nélkül kérdezek, bízom benne, hogy ez még belefér! :)
Tegnap vettem egy Diversiont, és olyan kérdésem lenne, ha nem dőlök előre a motoron, akkor 100 körüli tempónál ha elengedem a kormányt, akkor förtelmesen beszitál. Ez lehet gumi probléma, vagy a volt tulaj azt mondta, hogy lehetséges, hogy a kormánycsapágy szorítóra kell ráhúzni. Nem tudom. Tudtok nekem mondani valamit erről, hogy mennyire kell emiatt aggódnom? (Tesztvezetésen próbáltam ki, hogy megnézzem a motor egyenesfutását.)
Ezen kívül pedig: 4000-es fordulaton nagyon berezonál az egész idomzat. Állítólag minden motornak megvan ez a fordulat, ahol berezeg. Ez mennyire normális?
Köszönöm a válaszokat!
Sziasztok Divisek?
Meg tudnà nekem mondani vki, hogy hol talàlom a benzin- levegö àllito csavart a karbin? illteve ki- vagy be kell tekerni, h szegènyedjen a keverèk?
Köszi!
Sziasztok holnap beszélek asráccal nekem 600- asra kellene.
Elkérem az email címét és közzéteszem,aki akar tud vele beszélni.
Somogyváron van hjileg. Fonyódtól kb 20 km.
Az Autó-Motor közölte a cikket..
Sajnos nem emlékszem pontosan mi lett a vége...
A rezonancia nekem is jelentkezik kb. 4000 fordulat környékén, szerintem ez a motor sajátossága megszüntetni nem igen lehet.
Egy centírt azért néznék rajta.
Így már értem!
Holnap megnézem. Csak látszik a helye...
Viszont, ha nincs meg a súly, akkor nagyobb tempónál nem kéne jelentkeznie a dolognak?
Mikor a prérin tépek, akkor ez a hullámzás nem észlelhető.
Akkor szokott ilyet csinálni.
Ezt most nem értem...
Nekem régebbi XJ-m van. Az is berezonál 4000-es fordulatszámnál.
Nálam másik furcsaság jött elő.
Városi piszmogásnál, azaz a 40 és 60 km/h közötti sebességtartományban a motor eleje elkezd "pattogni". A kerék nem hagyja el az utat, de elég rossz. Egyrészt, mert olyan, mintha egy gyengébb légkalapács lenne a motor eleje, másrészt a úgy tűnhet, mintha villantanék. Ami ugye kereszteződések környékén gondokat okozhat. Ja! És nem rögtön jelentkezik ez a rázkódás-hullámzás. Hanem csak egy bizonyos idő és megtett út elteltével.
Mi lehet a baj? Rosszul van feltéve a gumi, vagy szálszakadás?
Veterán XJ tulajok véleményére lennék kíváncsi.
Viszont nekem el se kellett engednem elég ha egy kézzel fogtam a kormányt és 30-40 körül kezdte csak el de akkor alig tudtam tartani....
A motor egyenesfutását amúgy nem 100-nál nézném a helyedben... :)
Nekem 30-al is sikerült megnézni nem kell ahhoz 100.
Már csak arra kéne rájönni, hogy 3000 környékén kezdődő és egészen 4.500 körülig tartó rezonancia mitől van. Felette gyönyörüen kisimul a járás, ha 120-as tempóval megyek, ott nem fáradok egyáltalán. De ha 80-110 között járok, akkor annyira rezonál, hogy nagyon elfáradok rajta.
Ha ezt a hibát ki tudnám szűrni, tökéletes lenne a túragép.
Szemmel nem látható deformálódás lehet benne.
Köszi az infót! Akkor azok az esélyesek, amikre gondoltam. Nem áll szándékomban elengedni a kormányt, de ha nagy tempónál elkapok egy darazsat, vagy méhet, akkor instant lekapom (megpróbálom) a sisakot, minthogy megcsípjen, és baj legyen. Olyankor marha szarul jönne ki egy szitálás. :)))
Szilárd
Ne engedd el
Én is végigjátszottam ezt.
A sorrend ez volt:
1,Új kerékcsapágy, kerék újra kiegyensúlyozása, kormánycsapágy tisztítás,kenés, beállítás. Olajcsere a telóban.
szitálás megmaradt.
2,Új első gumi- szinte teljesen megszűnt a szitálás.
Ha van hátsó doboz a gépen, az bezavar rendesen.
4 ezer körül rezeg, de elviselhető.(az idomom nem)
Tegyél a rögzítési ponjtok alá gumi alátéteket, talán segít.
Remélem elnézitek nekem, hogy fórum átnyálazása nélkül kérdezek, bízom benne, hogy ez még belefér! :)
Tegnap vettem egy Diversiont, és olyan kérdésem lenne, ha nem dőlök előre a motoron, akkor 100 körüli tempónál ha elengedem a kormányt, akkor förtelmesen beszitál. Ez lehet gumi probléma, vagy a volt tulaj azt mondta, hogy lehetséges, hogy a kormánycsapágy szorítóra kell ráhúzni. Nem tudom. Tudtok nekem mondani valamit erről, hogy mennyire kell emiatt aggódnom? (Tesztvezetésen próbáltam ki, hogy megnézzem a motor egyenesfutását.)
Ezen kívül pedig: 4000-es fordulaton nagyon berezonál az egész idomzat. Állítólag minden motornak megvan ez a fordulat, ahol berezeg. Ez mennyire normális?
Köszönöm a válaszokat!
Szilárd
Meg tudnà nekem mondani vki, hogy hol talàlom a benzin- levegö àllito csavart a karbin? illteve ki- vagy be kell tekerni, h szegènyedjen a keverèk?
Köszi!
Elkérem az email címét és közzéteszem,aki akar tud vele beszélni.
Somogyváron van hjileg. Fonyódtól kb 20 km.