Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

az én xj-m régi police minden sebesség tartományban szépen fut nem szitál 170es tempónál sétálgat a dobozok miatt de úgy nem szoktam járni.
szitálás ügyben, ha jól emlékszem a 90-es években volt egy vizsgálat, mert balesetet szenvedett egy motoros rendőr.

Az Autó-Motor közölte a cikket..

Sajnos nem emlékszem pontosan mi lett a vége...
Hátőőő. Izé. Úgy voltam vele, ha 100nál jól fut, akkor valószínű mindenhol Menet közben, ha fogom a kormányt, nekem szerencsére semmi gondja nincs.
Nekem is felhívta a figyelmemet a tulaj a motor vásárlásakor arra, hogy szitál az eleje. És tényleg szitált, de ez problémát nem jelentett, több ezer kilométert megtettem vele és közben fogtam a kormányt. Amikor az első gumi le lett cserélve a jelenség megszűnt.
A rezonancia nekem is jelentkezik kb. 4000 fordulat környékén, szerintem ez a motor sajátossága megszüntetni nem igen lehet.
Az lesz!
Ez így érdekes, de nem elképzelhetetlen, bár ha ráz akkor ráz.

Egy centírt azért néznék rajta.
Ja!
Így már értem!
Holnap megnézem. Csak látszik a helye...
Viszont, ha nincs meg a súly, akkor nagyobb tempónál nem kéne jelentkeznie a dolognak?
Mikor a prérin tépek, akkor ez a hullámzás nem észlelhető.
Kerék súlyra gondoltam.
Akkor szokott ilyet csinálni.
Milyen súlyt?
Ezt most nem értem...
Nem hagytál el egy súlyt véletlenül?
Cső!
Nekem régebbi XJ-m van. Az is berezonál 4000-es fordulatszámnál.
Nálam másik furcsaság jött elő.
Városi piszmogásnál, azaz a 40 és 60 km/h közötti sebességtartományban a motor eleje elkezd "pattogni". A kerék nem hagyja el az utat, de elég rossz. Egyrészt, mert olyan, mintha egy gyengébb légkalapács lenne a motor eleje, másrészt a úgy tűnhet, mintha villantanék. Ami ugye kereszteződések környékén gondokat okozhat. Ja! És nem rögtön jelentkezik ez a rázkódás-hullámzás. Hanem csak egy bizonyos idő és megtett út elteltével.
Mi lehet a baj? Rosszul van feltéve a gumi, vagy szálszakadás?
Veterán XJ tulajok véleményére lennék kíváncsi.
Nekem meg mindenről a hátsó doboz tehetett hiába lecseréltem az első gumit (szerencsére azért nem mai darab volt legalább :)

Viszont nekem el se kellett engednem elég ha egy kézzel fogtam a kormányt és 30-40 körül kezdte csak el de akkor alig tudtam tartani....

A motor egyenesfutását amúgy nem 100-nál nézném a helyedben... :)
Nekem 30-al is sikerült megnézni nem kell ahhoz 100.
Hát akkor jó ideig ez meg lesz, mert először másra kell költenem. Majd ha elkopik. Addig meg imádkozok, hogy ne kelljen elengednem a kormányt. :)
Nekem a kormány csapágy csere sokat segített, de a hiba nem szűnt meg teljesen. Gumit nem cseréltem, de ezt már sose fogom megtudni, hogy milyen lett volna akkor...
A 900-as Divin száznál is el merem engedni a kormányt, semennyit nem szitál.
Már csak arra kéne rájönni, hogy 3000 környékén kezdődő és egészen 4.500 körülig tartó rezonancia mitől van. Felette gyönyörüen kisimul a járás, ha 120-as tempóval megyek, ott nem fáradok egyáltalán. De ha 80-110 között járok, akkor annyira rezonál, hogy nagyon elfáradok rajta.
Ha ezt a hibát ki tudnám szűrni, tökéletes lenne a túragép.
Ezt a kanosszát én is végig jártam, nálam is az első gumi volt a hibás!
Szemmel nem látható deformálódás lehet benne.
Szia!

Köszi az infót! Akkor azok az esélyesek, amikre gondoltam. Nem áll szándékomban elengedni a kormányt, de ha nagy tempónál elkapok egy darazsat, vagy méhet, akkor instant lekapom (megpróbálom) a sisakot, minthogy megcsípjen, és baj legyen. Olyankor marha szarul jönne ki egy szitálás. :)))

Szilárd
Hali!

Ne engedd el

Én is végigjátszottam ezt.

A sorrend ez volt:

1,Új kerékcsapágy, kerék újra kiegyensúlyozása, kormánycsapágy tisztítás,kenés, beállítás. Olajcsere a telóban.
szitálás megmaradt.

2,Új első gumi- szinte teljesen megszűnt a szitálás.

Ha van hátsó doboz a gépen, az bezavar rendesen.

4 ezer körül rezeg, de elviselhető.(az idomom nem)
Tegyél a rögzítési ponjtok alá gumi alátéteket, talán segít.
Sziasztok!

Remélem elnézitek nekem, hogy fórum átnyálazása nélkül kérdezek, bízom benne, hogy ez még belefér! :)
Tegnap vettem egy Diversiont, és olyan kérdésem lenne, ha nem dőlök előre a motoron, akkor 100 körüli tempónál ha elengedem a kormányt, akkor förtelmesen beszitál. Ez lehet gumi probléma, vagy a volt tulaj azt mondta, hogy lehetséges, hogy a kormánycsapágy szorítóra kell ráhúzni. Nem tudom. Tudtok nekem mondani valamit erről, hogy mennyire kell emiatt aggódnom? (Tesztvezetésen próbáltam ki, hogy megnézzem a motor egyenesfutását.)
Ezen kívül pedig: 4000-es fordulaton nagyon berezonál az egész idomzat. Állítólag minden motornak megvan ez a fordulat, ahol berezeg. Ez mennyire normális?
Köszönöm a válaszokat!

Szilárd
Sziasztok Divisek?
Meg tudnà nekem mondani vki, hogy hol talàlom a benzin- levegö àllito csavart a karbin? illteve ki- vagy be kell tekerni, h szegènyedjen a keverèk?
Köszi!
inkább alatta: gépkönyv szerint 950-1050 az alapjárat
1150 környéke.
Sziasztok holnap beszélek asráccal nekem 600- asra kellene.
Elkérem az email címét és közzéteszem,aki akar tud vele beszélni.
Somogyváron van hjileg. Fonyódtól kb 20 km.
nem rossz, nem rossz....megpróbálkozok vele. egyéb ötlet?
hajszárítóval/hőlégfúvóval kicsit megmelegíteni?