Bocs rengeteg kihagyott betüért...
Régen volt egy apró, és talán magyar találmány, mely olyan módosított fék és kuplungbetéteket gyártott, amelyben az elsö pár alkalommal a betét felsö felületébe ágyazott forgácsolásra alkalmas anyag gyakorlatilag "felszabályozta" a kuplunk vagy féktárcsa felületét. Mivel állítása szerint, többek közöt ez az oka annak hogy a betétek idö elött elkopnak. Ugyanis a jóesetben enyhén barázdált felületre nem tud felfeküdni az új sima felületü betét teljes felületel, így nagyobb lesz a helyi felületi nyomás, kisebb helyen türténik meg a höképzödés, höátadás, így megüvegesedhet megéghet a betét felülete...stb, stb..
De ennek már vagy 15 éve...és azóta nem láttam hallottam róla semmit. Vagy mert a mai betétek már eleve így készülnek , vagy pont azért mert akkor kevesebb lenne a forgalom a "jobb" futásteljesítmények miatt.
Budapest vagy környékén tud valaki szépen és olcsón dolgozó üléses embert? Lenne ötletem a 900-as Divi ülésének átalakitására hogy szép és kényelmes legyen, csak kéne valaki, aki megoldja nem horror áron.
Feltettem az új nagy túraszélvédőt. Már mentem is vele karikát. Jó lett.
Az en tipusomnál ez igen gyakran elöforduló hiba. Nekem is nehez tuszkoták át a gépet most összel.
Èn ez miatt már mikor alkalmam nyilt betáraztam elöre fektárcsákból.
Vettem olyat is ami ütöt. Kiváncsiságból kimértem. Elég furcsa dolog jöt ki. A gyári könyv szerint az oldalirányú megengedett ütés 0.25 mm. Az a tárcsa, amire mondták hogy pulzál, max 0.11 mm-t mértem. Ez egy 320 mm-es apróság! De a pulzálást a fékpadon nem ez adja szerintem, hanem amut utána mértem ki. Elég sürün egy mikrométerrel rámértem a vastagságra. Ès kb 0.03 mm különbsséget mértem egyes helyeken. Vagyis vannak a tárcsában lokális konkavitások. Ennek hatása fékezéskor pedig hogy ezen vékonyabb részeken ugye a kisebb lesz a fékerö, mert vastagabb részhez képest,mert ugye a nyomás nem változik oly gyorsan a kezed által.
Èn nem kivánom megkérdöjelezni a mérés hitelességét, de szerintem fékpadon oly lassan forgó (szinte lépesben) keréken persze hogy jelenkezik ez egyenetlenségböl adodó fékerö, az alacsony frekvencia miatt, de szerintem magasabb sebességnél , egyszerüen a rendszer tehetetlensége nem is tudja lekövetni az a változást, ezért nem is érezzük mi igazán üzem közben.
Nekem a gyári tárcsákban egyik oldalon o.o4, másik oldalon 0.06 mm az ütés. Semmit nem érezek , mégis kurva szar volt a vizsgaeredmény...Pedig úgy lassul vissza 200 -rol mintha horgonyt dobtam volna, és tuning féken ( fémfékcsö+B.king radialis föfékhenger ) semmi nem érezehetö...
A következtetést mindenki vonja le saját felelöségére...
Ez így van, sajna rá kell ébredni, hogy a motorozás még a mi kategóriánkban is nagyon drága hobbi, akinek meg nem hobbi azt mit keres a 600-as géposztályba? :)
Tamás!
Köszönöm szépen a telefonon elmondott információkat!
Kérlek néhány sorban írd le nekem, amiről szóban kiokosítottál:-)
e-mail címem: nsziszi@gmail.com
Nekünk a csapatban van egy SV 1000. Azon kivül hogy lezuzták az elejét és ugy árulták suzuki szalonból semmi más baja nem volt. èn csináltam rajta 12-18-24 e km-es szervizeket, szinkronizálast...A baratom bandit 1.2, B-king után ült rá, és megtalálta rajta a lelki nyugalmát.
De az baromság hogy alulról tól! Èn nem tudom ezt ki találta ki a V2-esekre? Mihez képest a fünyiróhoz?
Pont alul, úgy 2500-ig nem igen lehet vele csinálni semmit, így városban 3-nál feljebb nem igen kell kapcsolni. De hegyi túrakon ´ö vezeti a csapatot, és kellemes tepot tud diktálni. Olcsó egyszerü motor mint a bandit...Túrázni, hosszútávra igen jó társ... ès igen könnyü darab!
Szia Balázs! Egy időben nézegettem én is az SV1000-est. Talán az egyik legolcsóbb 1000 ccm-es motor a piacon. Beszéltem róla a szerelőmmel is, ő nem annyira ajánlotta. Ereje van, az biztos, XJ után el sem tudom képzelni, hogy mennyire mehet. V2 miatt mélyről húz, mint a vízhordó lány, azonban az egész szerkezet folyamatosan vibrációnak van kitéve. Ez főként a lánc és a hátsó gumi kopásán vehető észre. A futóműve sem olyan jó, mint amilyennek kéne lennie. Több SV-ről hallottam, ahol egyszerűen elment a kompresszió az egyik hengernél.
Engem lebeszéltek róla, pláne úgy, hogy a másik alternatíva az 1000-res Fazer volt, amire azt mondták, hogy nagyságrendekkel jobb, sajnos ez árban is tükröződik. Végül aztán nem volt csere, mert annyira szeretem az XJ-met, hogy nem bírnám eladni, majd ha lesz pénzem még egy motort venni mellé, akkor lesz váltás.
Remélem segítettem. Ha még kell infó, kérdezd Berbert, úgy emlékszem egyik ismerősének van SV1000-rese.
Sziasztok!
Tudom, hogy semmi köze az xj-hez, de itt a legtöbb ember tapasztaltabb motor témában, mint én.
Lehetőségem nyílna egy ezres sv-hez hozzájutni, de a szerelőm azt mondja, azok mind egy rakás sz@r. Ti hallottatok valamit a típusról?
Köszönöm
Az teljesen természetes, hogy az adásvételin csak az eladó adatai vannak, a kereskedő nyilván nem íratja a nevére.
Emlékeim szerint a forgalomba helyezéshez szükséged van a kétnyelvű adásvételire, a forgalomból kivonás igazolására és a régi forgalmi másolatára.
Tudtommal már nincs eredet vizsgálat!
A sorrendet már nem tudom, de ezek a lépések szükségesek a forgalomba helyezéshez: regisztrációs adó befizetése, műszaki vizsga, okmány iroda.
Sziasztok!
Felvilágosítást kérnék külföldi motor regisztrálásával kapcsolatban:
- mennyire járatos dolog az, hogy a vevő nevét nem töltik ki az adásvételinél, amikor külföldről elhozzák a mocit?
(Van egy ilyen vétel a lehetőségek között xj900 vásárlása kapcsán, azonban a regisztrációs procedúrát még nem csináltam korábban.)
Nincs olyan okirat vagy bármi, aminek kiadásához kell az adásvételi külföldön? Egy olyan személytől venném a motort, aki külföldről hozta be tavaly nyáron saját részre, azonban még nem regisztrálta, és csak az eladó szerepel az olasz adás-vételin, a vevő nem. Adta a kápét, hozta a motort, megvan a végleges forgalomból kivonási és az adásvételi, amin elvileg én fogok szerepelni, mint vevő. Az adásvételit ezután vissza kell küldeni a volt tulajnak, kapnom kell még ezután valamilyen okiratot, igazolást,stb?
Mi a teendő ilyen esetben? Kérek valakit, írjon néhány okos gondolatot ezzel kapcslatban,aki már csinált ilyet, mert nem akarok vele 'megfázni'.
Köszönöm mindenki segítéségét!
U.I.: xjzé, egyenlőre úgy néz ki, nem a te mocid mellett döntöttem. Kívánok neked sok érdeklődőt a tavasz beköszöntével.
holnap megyek műszakira olajból a repsol nekem nagyon bejött. Feleség oda áll a férje elé, és ezt mondja, drágám mit tegyek ,hogy nagyobbak legyenek a melleim.Dörzsölgesd wc papiral,és ez biztos használni fog?NÉZD A SEGGEDEN BEJÖTT.
Régen volt egy apró, és talán magyar találmány, mely olyan módosított fék és kuplungbetéteket gyártott, amelyben az elsö pár alkalommal a betét felsö felületébe ágyazott forgácsolásra alkalmas anyag gyakorlatilag "felszabályozta" a kuplunk vagy féktárcsa felületét. Mivel állítása szerint, többek közöt ez az oka annak hogy a betétek idö elött elkopnak. Ugyanis a jóesetben enyhén barázdált felületre nem tud felfeküdni az új sima felületü betét teljes felületel, így nagyobb lesz a helyi felületi nyomás, kisebb helyen türténik meg a höképzödés, höátadás, így megüvegesedhet megéghet a betét felülete...stb, stb..
De ennek már vagy 15 éve...és azóta nem láttam hallottam róla semmit. Vagy mert a mai betétek már eleve így készülnek , vagy pont azért mert akkor kevesebb lenne a forgalom a "jobb" futásteljesítmények miatt.