"Megvannak a "klikkek" aki nem tartozik bele annak szarnak a fejére..."
Ezt itt rólunk, az XJ600-as fórum jól összeszokott, segítőkész, összetartó tagjairól írtad. Ezt, pontosan a "szarnak a fejére..." részt tartom egy kissé alpárinak. Megkérlek, hogy ne fogalmazz így többé olyanokról akiket nem ismersz. Főleg ne olyanokról, akiktől még kérsz, vagy vársz is valamit, és azt nem kapod meg három napon belül.
Hát igazán ne haragudj, én nem gondoltam, hogy ilyen harcias emberrel van dolgom
Itt a fórumtársaim előtt kérek tőled bocsánatot, lehet, hogy elvetettem a sulykot
Béküljünk ki
És én is üdvözlöm a te drága ANYÁD!
Egyrészt, ebben a fórumban nincsenek klikkek, vannak viszont segítőkész emberek, akik vagy tudnak segíteni, vagy nem.
Másrészt, ha valami nem úgy történik ahogy te szeretnéd, attól még nem kell ilyeneket beírkálni ide. Senkinek nem szarunk a fejére.
Tedd fel a kérdést mégegyszer, lehet hogy el is felejtették már amit kértél.
Szia!
Nem kell hisztizni, lehet senki nem foglalkozott még itt ezzel, vagy esetleg más megoldást tudott csak véghez vinni, de ha picit használod a fórum keresőjét esetleg tudsz infót beszerezni!
Aki keres az talál
Van egy szerelő barátom, aki kb 16-ból kihozná a fém fékcsöveket, attól függően, hogy hány fitting kell hozzá. Roppantógyűrűs megoldással. Az jó lehet? Vannak típusokhoz külön legyártott fém fékcsövek, vagy darabok vannak, amiből mindenki magának összerakhatja?
Ezert hangsulyoznam hogy kerülve az extremitasokat, nem igen fogja a gyari fekrendszer a gyengesegeit megmutatni. Sokan meg inkabb a katalogusokbol, meg tesztekböl kigyüjtött okossagokat szajkozzak, annalkül hogy ök maguk meggyözödtek volna rola. Es csak parnak adatik meg hogy a motor korlatait feszegesse.
-Femfekcsö
Igazabol a gyarto szervizfüzete 4 ev utan cseret ker a fekcsövekre. Nem fog szetrobbanni,de feltetelezve egy atlagos hasznalatot az anyag elöregszik, veszit rugalmassagabol, stb ...igy az idö elörehaladtaval elvisziti az adagolhatosagot, eltünik a hatarozott nyomaspont. A yamahan amit tavasszal ujitottunk fel, meg a 25 eves gyari fekcsövek voltak. Hiaban csereltem le a fekfolyadekot, lehet hogy hihetetlen, de egyszerüen koppik huzott fekkel sem lehett megallni vele. Egyszerüen a rendszerbe bepumpalt folyadek a tagulasok, deformaciok miatt nem tudott megfelelö nyomat letrehozni a dugattyuk felületen.
Igy az elö alkalommal mikor akciot lattam az ebay-en valami harminc par euroert hozzajutottam az uj, minösegi tanusitvannyal rendelkezö (nemetben ez igen fontos) fekete huzatos femhalos csöhöz.
Talan többször elmondtam. Egy totalis folyadekkiürites, es friss folyadekkal feltöltese a rendszernek sokat jelent. Tovabba van egy szamomra megmagyarazhatatlan jelenseg. Hansulyozom a rendszer legboburek mentes! Elindulas elött ra kell pumpalni 8-10-szer a fekre kajakbol, szinte koppanasig huzva a kart. Utana teljesen megvaltozik a nyomaspont, mintha kicsereltek volna a feket. Utana neha meg kell ismetelni.
(valoszinüleg kijebb mennek a fekdugattyuk, igy kisebb mennyisegü folyadek bepumpalasara kezd el fogni a fek...)
Hát szerintem sem fognak a fékbetéteim lilán izzani.
Ez ugye egy 67 lóerős motor, legtöbbet 2 személlyel megyek, és senkit nem akarok megölni, pálya közelébe menni pedig eszem ágába sincs!
Javasolták, hogy vegyek a Dl-re másik fékmunkahengert, mert a gyárival gyenge a fék, de nem hiszem, hogy a gyártó ezt ennyire elb@szta volna. Ez nem sportmotor, de gondolom ha kell, megáll az a motor. Bár eddig még nem sokat próbáltam sajnos. A fém fékcső valóban érezhetővé teszi a fékerő javulását?
A diviről is azt írták, hogy gyenge a fék, és nekem mégis tökéletes volt!
A banditos forumon Blue Devil hasznalja mar evek ota ezt a megoldast. Ö maga esküszik ra, es eleg sok km-t leszaladgalt mar vele. Talan annyi hatranyat emlitette, hogy hamarabb kopik mint a többi "gyari" cucc. En nem foglalnek allast ebben az ügyben, mert csak azert sem, mert megis csak ez elsö szamu biztonsagu berendezesröl van szo.
Nekem az 1400-esen 50000 km környeken fogytak el a gyari betetek. A hatsoba rakott HQ (www.polo-motorrad.de ) viszont 25 ekm utan vasra futott. Igaz most 75ekm utan is ugyan ezt raktam bele, mert kellemesen harap, es hiaba izzitom fel a szerpentineken fekfolyadek forralasig, akkor sem lehet felüvegesiteni. Elöl a gyarit Nissin betetekre csereltem, es igy 30 ekm környeken is van meg belöle 30-35%-nyi, de annyira nem vagyok tölük elajulva. Teszik a dolguk a femfekcsövekkel, meg B-king föfekhengerrel megerösitett rendszerben, de a hegyi vallatasoknal egy nagytestü motornal mar kicsit "elkenödnek".
En azt tartanam szem elött helyedben, hogy a milyen futasteljesitmeny varhato el ezektöl a felujitott betetektöl, es mas reszröl meg hogy hol szeretnel motorozni, es azokban szituaciokban mennyire terheled ki a fekrendszert.
Mert szerintem az vilagos mindenkinek, hogy magyar utakon, hegyekben , nem fogod lilara sütni a tarcsakat.
Sziasztok!
Van egy kérdésem! Szerintetek a felújított fékbetét ugyanolyan jó lehet mint az új? Az eredeti alapra, amit a fékdugattyú présel, új kopóréteget tesznek, gyakorlatilag ez is új betét...
Van egy cég, itt Debrecenben, a Ferrodo egyik beszállítója, a Vojth.hu oldalon megtalálhatóak, és ők féláron megcsinálják a betéteket. Kamionokhoz, vonatokhoz, meg mindenhez.
3 betétnél jó pénzt lehet ezzel spórolni, de ha a minőség rovására menne, akkor tárgytalan.
Véleményetek?
Mindenre van megoldás. Bekiabálsz az égő autóba, hogy "van itt motoros?" azt a választól függően intézkedsz...
Amúgy hogy miket írnak egyes elmebeteg autós emberszerűségek... hogy hogyan kéne eltiporni a motorost... de hát ne álltalánosítsunk már megint.
Ennyit rólad.