Én régebben ferodo platinum fékbetétet vettem az xj-be hátra. Nem ette a tárcsát, és erős volt a fékhatás. Ez bevált. Előtte próbáltam szinterezettet, megbántam.
Na marhajó. MOst vettem meg gyorsba ugyanilyen magasitókat mint a tied. Ezek szerint kidobtam a pénzt az ablakon, ezekután fel sem merem szerelni őket.
Egyébként láttam, hogy két kábel kivételével úgy oldották meg a fiuk, hogy a villakifli alatt hozták át őket. Igy persze hogy elég hosszú lett.
Elég egyszerű a képlet! Természetesen nem a chopperes túramotorozáshoz, azt mindenki úgy oldja, meg, ahogy akarja.
Az élménymotorozásról beszélek, amelyből ezek szerint kaptál mér ízelítőt.
Az egyenes szakaszon a kanyar előtt lassítod a gépet főleg első fékkel, de közben folyamatosan kapcsolgatsz vissza, hogy a fordulat 5000 alá ne esem a kuplung ráengedésénél (csak finoman) rögtön érzed a motorfékhatást, ezzel sok fékbetétet tudsz megtakarítani.
A kanyarban tabu az első fék kiegyenesíted a kanyart. Korrigálni csak a hátsó fék és a motorfék marad. A kanyar ívén tudsz változtatni, csak a gázzal, való játékkal, de ehhez elég nyomaték kell.
A kanyarból kifelé mikor látod, az ív végét szépen folyamatosan adod, rá a gázt a súlypont a hátsó kerékre kerül, és szépen betapad és a kanyarból már úgy jössz ki mintha csúzliból lőttek volna ki
Ezt a sajnos sokat kell gyakorolni, és minden tavasszal előröl kezdeni, de ha jól csinálod, szinte nem is kell a fékeket használni.
Ilyen irányú érdeklődésed van, ajánlom figyelmedbe a Motorozás mesterfokon című könyvet, a netről le tudod tölteni.
Amit írtam is az elején, hogy alumíniumból van sajnos :-( Sokkal puhább mint az acélcsavarok, amit beletekernek, vagy az összes többi elem körülötte. Lehet, hogy nagyon meg lett húzva + a rázkódás együtt okozta ezt. Pont emiatt nem vettem ilyet, mert aluból van, és nem bíztam benne
Én acél 30mm-est vettem végül, azzal is jobb lett, de a Tiéd még jobb lehet, csak hát gyenge az anyaga.
Hát fiúk ez sajna repedés! Kőkeményen mind a kettő el van repedve
Beszéltem már a szerelővel és megnézte a képeket és ő is azt mondta hogy repedés, de tüzetesebben megnézi, hogy mitől van.
Ha tudok már valamit akkor majd kiírom ide is, addig ezt a tipust ne rendeljétek meg.
Hogy járhattam így? Mi történhetett? Pedig tök jó volt vele így vezetni! Na majd napokon belül többet tudok róla.
És köszönöm nektek, hogy észrevettétek!
Szia Mafeco!
Megnézem ezt a fékbetétet, köszönöm szépen a linket.
A jó tanács meg mindig is érdekelt és szívesen vettem minden motorostól, mert mi kezdők ezekből az egy-egy mondatokból sokat tanulunk, ha jól odafigyelünk, hogy mit mondanak. Én most Türnitzbe tapasztaltam azt, hogy amit a rendőrmotorosok mutattak és nem igazán éreztem még ott a pályán az most itt a szerpentineknél előjött és amikor úgy vettem be a kanyart ahogy ők javasolták olyan boldogság futott át rajtam, hogy végre sikerült megértenem amit mondtak és meg is tudtam csinálni. Utána már még jobban élveztem a kanyarokat!
De azért ezt az utolsó mondatot majd szeretném veled bővebben megbeszélni, mert nekem így nem nagyon érthető.
Nekem úgy tünik, hogy rajta volt, de most tüzetesebben megfogom nézni. Mielött feltették volna annyi srác kezén végig ment ez a magasító, hogy ha gond lett volna akkor biztos észreveszik, tehát akkor lehet hogy azóta keletkezett? De nem estem vele, nem csináltam semmi olyat hogy az elrepedjen.
Szia Kacaj!
Ezt a magasítót a fiúk ajánlották itt a fórumon.
A kábeleket nem kellett hosszabítani.
164 cm magas vagyok, és ott jött elő, hogy nem jó a kormányom amikor vezetéstechnikán ha elforgattam a kormányt bizony éppen hogy elértem. Meg persze a lábam se ér le, de az ülést azt nem lehet lejjebb tenni csak amit ki lehetett venni belőle azt kivették amikor meglett csináltatva.
Módosítani csak annyit kellett, hogy a vezetékeket egy kicsit kellett elmozdítani, de méretileg még pont belefért. Az első kép az eredeti, esetleg megtudod nézni hogy a vezetékek, hol voltak és hova kerültek.
Szia Norcsi!
Fékbetétet szerencsére szinte minden sarkon kaphatsz, főleg hátsót!
Tudomásom szerint a pattintott kőkorszak óta nem változtattak a Divi hátsó fékén.
Bármelyik komolyabb autósbolt be tudja neked szerezni, nagyobb motoros boltokban egyszerűen leveszik a polcról.
Tájékoztatás képen itt egy link. http://www.biker-world.hu/kate...
Esetleg még egy jó tanács hátha a vezetés technikai tréningen nem említették, szerpentinen a fordulatot ne engedd 5000 alá, itt már elég hatásos a motorfék és szépen ki lehet gyorsítani is.
Hát az a repedés nekem is szemet szúrt, nem pont ideális az ott sajna az erők és a rezgés miatt. De amugy nagyon frankó dolog, lehet másolom is, de ezt majd meglátjuk.
Üdv
Az a két repedés a magasítókon már rajta volt, mikor feltettétek, vagy azóta repedt úgy be?
Nem értek hozzá, csak azért kérdezem, nehogy gondot okozzon
Nagyon szépen köszönöm a képeket. Pont ugyanilyen kiemelőt néztem valamelyik nap a hirdetésben, ezután meg merem venni.
A fékcsö tartójának levétele kivételével kellett valamelyik kábelt módositani?
Bár nekem 900-ra lenne, de ilyenekben nincs különbség. Sajnos nekem is nagyon rövidek a gyári kábeleim. :-(
Na kész vannak a képek. Ha kell valami méret, írjatok és lemérem. Nekem nagyon jó lett így a kormányom! Sokkal kényelmesebb a derekamnak és a kezem sem zsibbad, persze már nem is markolom annyira mint egy pár száz km-el ezelött.
Sziasztok! Olvastam a találkozóról, sok sikert és jó időt nektek! Igyatok helyettem is egy kupicával!
Tudtok abban segíteni, hogy a kis mocimhoz hátsó fékbetétet hol keressek? Vagy hogy mi alapján keressek rá.
XJ 600 Diversion 1998. XI. havi.
Sajnos Türnitzbe elkoptak egy kicsit nagyon és ráférne egy csere. Előre is köszi az ötleteket
És várom a képeket a hétvégéről!
Egyébként láttam, hogy két kábel kivételével úgy oldották meg a fiuk, hogy a villakifli alatt hozták át őket. Igy persze hogy elég hosszú lett.
Nem rossz ötlet, ez eddig eszembe sem jutott.
Az élménymotorozásról beszélek, amelyből ezek szerint kaptál mér ízelítőt.
Az egyenes szakaszon a kanyar előtt lassítod a gépet főleg első fékkel, de közben folyamatosan kapcsolgatsz vissza, hogy a fordulat 5000 alá ne esem a kuplung ráengedésénél (csak finoman) rögtön érzed a motorfékhatást, ezzel sok fékbetétet tudsz megtakarítani.
A kanyarban tabu az első fék kiegyenesíted a kanyart. Korrigálni csak a hátsó fék és a motorfék marad. A kanyar ívén tudsz változtatni, csak a gázzal, való játékkal, de ehhez elég nyomaték kell.
A kanyarból kifelé mikor látod, az ív végét szépen folyamatosan adod, rá a gázt a súlypont a hátsó kerékre kerül, és szépen betapad és a kanyarból már úgy jössz ki mintha csúzliból lőttek volna ki
Ezt a sajnos sokat kell gyakorolni, és minden tavasszal előröl kezdeni, de ha jól csinálod, szinte nem is kell a fékeket használni.
Ilyen irányú érdeklődésed van, ajánlom figyelmedbe a Motorozás mesterfokon című könyvet, a netről le tudod tölteni.
Én acél 30mm-est vettem végül, azzal is jobb lett, de a Tiéd még jobb lehet, csak hát gyenge az anyaga.
Beszéltem már a szerelővel és megnézte a képeket és ő is azt mondta hogy repedés, de tüzetesebben megnézi, hogy mitől van.
Ha tudok már valamit akkor majd kiírom ide is, addig ezt a tipust ne rendeljétek meg.
Hogy járhattam így? Mi történhetett? Pedig tök jó volt vele így vezetni! Na majd napokon belül többet tudok róla.
És köszönöm nektek, hogy észrevettétek!
Megnézem ezt a fékbetétet, köszönöm szépen a linket.
A jó tanács meg mindig is érdekelt és szívesen vettem minden motorostól, mert mi kezdők ezekből az egy-egy mondatokból sokat tanulunk, ha jól odafigyelünk, hogy mit mondanak. Én most Türnitzbe tapasztaltam azt, hogy amit a rendőrmotorosok mutattak és nem igazán éreztem még ott a pályán az most itt a szerpentineknél előjött és amikor úgy vettem be a kanyart ahogy ők javasolták olyan boldogság futott át rajtam, hogy végre sikerült megértenem amit mondtak és meg is tudtam csinálni. Utána már még jobban élveztem a kanyarokat!
De azért ezt az utolsó mondatot majd szeretném veled bővebben megbeszélni, mert nekem így nem nagyon érthető.
Ezt a magasítót a fiúk ajánlották itt a fórumon.
A kábeleket nem kellett hosszabítani.
164 cm magas vagyok, és ott jött elő, hogy nem jó a kormányom amikor vezetéstechnikán ha elforgattam a kormányt bizony éppen hogy elértem. Meg persze a lábam se ér le, de az ülést azt nem lehet lejjebb tenni csak amit ki lehetett venni belőle azt kivették amikor meglett csináltatva.
Fékbetétet szerencsére szinte minden sarkon kaphatsz, főleg hátsót!
Tudomásom szerint a pattintott kőkorszak óta nem változtattak a Divi hátsó fékén.
Bármelyik komolyabb autósbolt be tudja neked szerezni, nagyobb motoros boltokban egyszerűen leveszik a polcról.
Tájékoztatás képen itt egy link. http://www.biker-world.hu/kate...
Esetleg még egy jó tanács hátha a vezetés technikai tréningen nem említették, szerpentinen a fordulatot ne engedd 5000 alá, itt már elég hatásos a motorfék és szépen ki lehet gyorsítani is.
Hát az a repedés nekem is szemet szúrt, nem pont ideális az ott sajna az erők és a rezgés miatt. De amugy nagyon frankó dolog, lehet másolom is, de ezt majd meglátjuk.
Üdv
Az a két repedés a magasítókon már rajta volt, mikor feltettétek, vagy azóta repedt úgy be?
Nem értek hozzá, csak azért kérdezem, nehogy gondot okozzon
A kábeleket kellet hosszabirtani?
Te milyen magas vagy?
Nincs rola rajz véletlen tervrajz?
válaszokat elöre is köszi
A fékcsö tartójának levétele kivételével kellett valamelyik kábelt módositani?
Bár nekem 900-ra lenne, de ilyenekben nincs különbség. Sajnos nekem is nagyon rövidek a gyári kábeleim. :-(
Jól néz ki!
Tudtok abban segíteni, hogy a kis mocimhoz hátsó fékbetétet hol keressek? Vagy hogy mi alapján keressek rá.
XJ 600 Diversion 1998. XI. havi.
Sajnos Türnitzbe elkoptak egy kicsit nagyon és ráférne egy csere. Előre is köszi az ötleteket
És várom a képeket a hétvégéről!
6. Yamaha túramotoros party a Koloska völgyben!