Kétfelé bontanám a témát!
-1 mikor mindennapos használat mellet nem indul, ez az egyszerűbb (Szivató rendszer probléma, karbi tisztítás)
- 2 Hosszabb tárolás után nem indul, ez már összetettebb kérdés.
A karbiból elpárolog a benzin és mire re a vákumos AC felpumpálja az üzemanyagot le is merül az AKKU. Erre megoldás legalább félig legyen a tank és a csapot állítsd RES állásba 2-3 percre, ez alatt feltöltődik a karburátor.
A másik probléma, hogy az olaj lefolyik a hengerekről és nem lesz megfelelő a kompresszió. Ezen nem nagyon tudsz segíteni tudomásul, kell venni, hogy néhány fordulatot meg kell tennie a főtengelynek.
Üdv! Új vagyok itt, és hamarosan gazdája egy '82-es XJ550-esnek. Egy problémája van a kicsikének: hidegen csak tolásra indul, úgy is nehézkesen. Akksi, indító rendben... Melegen semmi gond, tökéletes. Nem volt még 4üteműm, van valakinek ötlete a jelenség orvoslására? Előre is köszönöm , Laci.
Szia Krisztián! Nem voltam semerre motorral Erdély óta, mármint túrán. Időm nincs rá, annyi most a meló, de a jövő évi túrákon már agyalok. Erdélyen is gondolkodok, mert azért tetszett, a nem teljesen tökéletes szervezettsége és a sok eső ellenére is.
Heló! Én is láttam ebből következik,hogy ott voltam!Egy őszes szakállas fazon volt vele! Kicsit körbejártam mert én most vettem egy 750 est és lestem az ötleteket! Bár eléggé gyári volt a 900 as! De az enyém van szétszedve és néztem mi hova való!A bulira nem maradtunk mert autóval voltunk mondhatni csak át utazóban!
Plexicsere?
Eredetileg jó a plexi párásodásra, állíthatom. Viszont ha a pára elnyelő réteg lejön, akkor lőttek neki. Könnyen előfordul, hogy hozzáragad a gumi tömítéshez, és a következő plexi nyitáskor felszakad. Ezután már pillanatok alatt lejön az egész.
Ezek a páramentesítő pancsok nálam nem működnek, a Lidl-s bukón.
az olajszint dolog még a csere előtt volt
cserénél szűröt is cseréltem és az előírás szerint 2.5 litert tettem bele.
járatás után rendebn volt a szintem
Halihó!
Valaki tudna ötletet adni honnan szerezhetnék jól működő hátsó teleszkópot állító ékszíjjal xj 600 ra (51J 1987)?
Az enyém valószínűleg tönkrement, mert hiába állítom 5-ösre két személynél nagyon puha és bent a kerék! Néha el is éri a sárvédőt!
A képen a szaggatott vonallal bekeretezett alkatrészről van szó!
Javítani ezeket nem lehet?
Üdv Berber!
Múltkor hívtalak a Shuberth-el kapcsolatban kértem tanácsot,végülis megvettem. Annyi a bajom vele,hogy iszonyatosan párásodik, akárhogy állítottam a szellőzőit, esőben meg nem szívesen nyitom fel a plexit. Van esetleg vmi ötleted? Érdemes bekenni páragátló szerrel?
Szevasz gezasz :-)
Jól mondod,sőt én megnéztem jâró motornál is a szintet, a szivattyú majdnem mindet felkapta,alig látszódott az ablakban az olaj, leállítás után szépen lefolyt a helyére.
Amúgy voltál még valamerre Erdély óta? Én hétvégén voltam a Magas-Tátrában, gyönyörű hely az is,a szállás is szuper volt,ráadásul nem is volt drága
Olajcserekor amikor feltöltöd a friss olajjal a gépet a megfelelő szintig, a motort járatni kell egy kicsit, hogy légtelenítsd a rendszert! Majd amikor leülepszik az olaj nézd meg megint a szintet, öntsd utána amennyi kell, majd járasd megint a motort egy kicsit. Ha ezt nem csinálod meg előjöhet a probléma amit írsz, de ez nem vészes ugyanis a Divik olajszintet néznek, nem nyomást!
Hurrá!
Megoldottam a töltésproblémát!
Elkoptak a gerjesztés szénkeféi a generátorban!
Csere aztán minden jó!
Azért köszi a rajzokat, legközelebb is kell!
Sziasztok!
Valakinek nincsen véletlenül egy kapcsolási rajza XJ 600-hoz?
Horvátországban voltam vele, és elment a töltésem!
A biztit megnéztem az jó!
A feszszabályzónál meg nem tudom mire kellene rámérnem és, hogy hány voltos a generátor!
Van gyári gépkönyvem pdf-ben de szinte olvashatatlan!
Valaki segítsen akinek már volt ilyen gondja, vagy ért hozzá!
Üdv!
tegnap cseréltem olajat az xj-ben. érdekes dolgok derültek ki.
ha oldaltámaszon melegítettem a motort kigyulladt a szint jelző lámpa.
A szint ellenőrző ablaknál (függőlegesen) kb felénél volt a min és a max között.
A leengedett olaj 2.5 liter volt(a szűrőből is kifolyattam), bár nem hiteles mérőben, hanem egy 4 literes olajos flakon beosztása szerint.
akkor most mi van? ennyire pontatlan lenne a flakon?
(kb 4500-5000 km ment a motor az előző olajjal és amikor hozzám került a max jelzés fölött volt az olajszint és amit feljebb írtam annyival ment lejjebb a szint)
valami 10w-40 motul volt benne(friss olajcserével vettem), de váltottam 20w-50 ásványi castrolra. talán picit halkabb lett alapjáraton.
Legjobb lenne egy ilyet építeni
Töltésvisszajelző
Aztán ezt direktbe kötheted bárhová, ahova csak szeretnéd (pl.: első lámpa, biztosítékmodul stb.)