Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hát ez az, hogy nem tudom! Ilyen hibát általában az tud okozni, ha megfőzik a motort. Na most ez azért elég durva bánásmódot igényel egy levegő-olajos gépnél. Vagy krónikus olajhiányt... Vagy nem tudom, nem vagyok szakember...
Sziasztok!
Hátha valakinek:
ülés
thx
Szia!

A hétvégén össze tudunk szaladni.
Fecó!
Hogyan, mikor fussunk össze? Ötlet?
Te tudod...
Hát akkora dzsumbi, hogy nem fog menni. 900 kötési rajzot meg nem leltem hirtelen, úgyhogy bocs!
Az én keretembe pont beleférne.
Nekem már gynós lenne amit le mert írni a fazon! Ilyen nincs egy XJ-n! Ott másnak is annyi lett4 Kicsit gondolj bele. Nem 70 van abban a gépben.. szvsz off. A suzukit meg hagyjuk. on
Annyira, mennyire occó?
Nekem is lengő szivargyujtó van dugóval elrejtve a gépen. (200 Ft) Mindjárt fotózok, a csatlakozókat is...
Köszi a gyors választ /mindenkinek!/, úgy látom ez a gép megfelelne az elvárásoknak. Találtam egyet itt országon belül, ami elérhető árban, csak elég messze van tőlem, kb. 2 hét múlva tudom megnézni. Azt mondta a tulaj, hogy az egyik hüvelyt kellett kicserélni, mert elrepedt, plusz gyári gyűrűsort is cserélt, de alapméretűt rakott vissza, mert a többi hüvely nincs megkopva. Ha már cserél, akkor mindet. Azt mondja pöccre indul, nem füstöl, nem csörög, a vezérműláncot sem cserélték ki mert még bőven jó és a feszítő félig sem volt. Mindez 70ezer km-nél. Mondjuk azt elfelejtettem megkérdezni, hogy vajon mitől repedhetett meg az a hüvely?

Ültem XJ600-on, az a motor egy mérettel kisebb a kelleténél. Mármint a kasztni! 185 vagyok, 88kg. Csak kuporogtam rajta.
A 750-es nagyobb, magasabb, hosszabb. Most egy endurót hajtok, 90cm-es ülésmagassággal, ez az igazán kényelmes...
OFF: Még amit nézek az a Suzuki GSX750 ES. Motor, méret szinte ugyan az mint az XJ, csak nem kardános, viszont van rajta idom, nem csupasz. Az is a 80-as évek eleje, hasonló menettulajdonságokkal. Arról gondolom nincs itt tapasztalat...
ON: Na majd meglátom két hét múlva az XJ-t, addigra a másikat is kipróbálom.
Még egyszer köszönöm a segítő véleményeket!
Ha valakiben még maradt, jöhet
Köszönöm, hogy segíteni próbálsz, de az ülés alatt elég sokminden van.
Nem tudom ott merre lehet ez a 3 fehér csati, én eddig sajnos nem találkoztam vele. Vagy az ülés levétele után bontani kéne valamerre?
Jelenleg egy lengő szivargyújtó aljzat van bekötve (ilyet kaptam, ráadásul filléres tétel volt), az ülés alól indul, a tank felőli résznél bal oldalt alul vezettem ki, ha nem használom kupakot teszek rá, így jelenleg a duda kicsit messze van onnan, célszerűbbnek tűnik a 3-as fehér csati, vagy lehet, hogy inkább egy kormányra szerelhető szivargyújtó aljzatot kéne vennem?

Üdv
np
Köszönöm a felajánlást, nagyon szép moci, csak nekem 220-ig ér a takaróm maximum a motorra, plusz az átíratás és a kötelező teendők... Sajnos, ennyi van.
Üdv Toneres!
Amint azt az előbb Paragraf jelezte, ezek a gépek már láttak egyet s mást a lassan 30 év alatt.
De ha találsz egy rendesen karbantartott példányt, ami ránézésre nem egy szakadék, nem ömlik belőle az olaj, tényleg látszik, hogy egyben van és gondozták akkor azt meg lehet venni.Az XJ egy koforrott, megbízható túragép. 2 személyhez mindenképpen kell 750-es vagy egy 900-as. Én éppen 2 évvel ezelőtt hoztam Ausztriából.Szép gyári állapotban volt 81 ezer km körül volt benne.
Olajat nem eszi, szép hangja van, lassan meglesz a 100 ezer tehát olyan 15 ezret mentem vele ez idő alatt. Volt benne pár hosszabb túra (azt szereti ) tavaly pl. ezzel mentünk nyaralni Horvátországba és most is azzal szeretnék menni. Tavaly fesszabályozót kellett benne cserélnem + akkut mert azt megforralta ebből adódóan egy debreceni túra során, de gond nélkül hazavitt (10 ezer Ft volt, bontott) és most 94 000 km-nél a kardánkereszt adta meg magát (5ezer Ft szintén bontott). Ennyi a hibalista. Télen vezérműláncot cseréltettem de ez természetes elhasználódásból adódott és még semmi gondot nem okozott csak egy kissé hangos volt már.Természetesen megvételkor szűrők olajak, fékmunkahengerek, karbik tisztításával kezdtem. 2 személlyel hosszú túrán csomagokkal megpakolva, 140-160-as utazóval 5,5-6 liter a fogyasztásom. 1 személlyel 90-es tempóban 4,7 litert szoktam mérni.
Üdv.:XJ750
Szia Vilman!

Ma délelőtt összaraktuk a kardánt. Tökéletes lett.
Szerencsére kisebb volt a baj mint amire számítottam.Rendes volt a srác, 5 ezerért odaadta a keresztet ahogy ígérte+elhoztam a gumiharangot is hozzá, bár az jó volt. A szöghajtás a kerékagyban színte gyári állapotú.Remélem mostanában nem lesz ilyen gondom. Tehát minden O.K. 1 hét múlva tesztelve lesz Horvátországban.
Üdv.:XJ750
Nem érdekelne egy 900-as XJ ? Nézd meg a profilomban !

300e Ft.-ért a tiéd.
Mennyit szánsz a motorra ? Nem fiatalok ezek a motorok már, bár eléggé megbízhatóak ha szépen rendben vannak tartva. 2 személy esetén 90es évek után kiadott 900as diviket ajánlanám, ha hosszabb túrára kell. 600as Divi például nagyon megérzi a 2. személy jelenlétét, de persze olyankor is kiválóan teljesít, csak kicsit később kell kapcsolni a fokozatokat hogy megfelelő legyen a lendület.
Sziasztok!

XJ750-hez lenne pár kérdésem, motorvásárlás előtt állok és egy ilyen is képben van. '82-es. Nem találtam a neten magyar nyelvű teszte, a tapasztalatokra lennék kíváncsi. Túrázni kéne motor 2 személlyel, lassan 50 év körül, tehát a sebesség másodlagos vagy még több...
Persze mástól is szívesen fogadok hszt!
Köszönettel!
Apropó, ha nagyon elöl akarod levenni a naftát, a duda úgytudom állandó gyujtás+-t kap és testre szól, de ezt mérd ki inkább...
Hát nem ismerem a 900-as elrendezését, de az XJ-n és a Fazeren is ugyan úgy van, úgyhogy feltételezem itt is: Az ülés alatt van 2 vagy 3 fehér sehova nem vezető csatlakozó, egy csokorban. Van ami hurokkal is zárt. Van köztük egy 3-as csatlakozású. Azon jön a test, a gyújtás+ és a fix+. Ez a legális elvételi pont. A Másik kettőn az indexek, a farfény, és a fék lámpa jön. Ezek valók a csomagtartó bekötésre, vagy utánfutónak. Amire rákötöttél, abból még baj is lehet, bár nem saccolom mi, de ha véletlen kinyírod a CDI-t az sokba fog kerülni.
Üdv a fórumban! Nagyon szép a paripa ! Sok balesetmentes Km-t kívánok!
Sziasztok!

Először is új vagyok itt, az elmúlt hetekben csak olvasgattam a fórumot, most sikerült a végére érnem.
Két hónapja vettem egy 1996-os, XJ 900-ast, képek az adatlapomon (ha érdekel valakit). Az első hónap a rendszámozásról szólt, mivel Svájcból hoztam a gépet, így kb. 1 hónapja használom csak, eddig még kb. 1000 km-t mentem csak vele, persze szokni kell (kicsit nagy lépés volt a fele ekkora súlyú negyedannyi lóerejű Gilera Runner 200VXR után (mondjuk azt 4 évig, 10e km-t nyúztam:)

Máris kérdéssel kezdenék, PDA tartó felszerelése után próbáltam szivargyújtó aljzatot bekötni, ami úgy tűnik nem sikerült túl jól, mert azt tapasztaltam, hogy teljes bemelegedés után mintha valami állandóan (úgy másodpercenként 1-2-szer) megszakítaná a feszültséget benne, van hogy több másodpercig nem tölti a PDA-t (az ülés menetirány szerinti bal oldalán az első relé barna kábelére lett rákötve, tudja valaki, hogy az mit vezérel? Azért így lett bekötve, hogy a gyújtás levételekor vegye le a feszültséget a szivargyújtóról, nehogy véletlen lemerítse az akkut). Hideg motorral indulva minden gond nélkül tölti a PDA-t megszakadás nélkül egy darabig... Persze megvan a letöltött szervizkönyve, de abból sem sikerült rájönnöm, hogy ennek a relének mi a funkciója.
Lentebb olvastam XJ 600-nál írtátok a relék funkcióit, ez a karburátorfűtés reléjére hasonlít, de fogalmam sincs, hogy ebben van-e karburátorfűtés egyáltalán.
A motor ránézésre Petya89 motorjára hasonlít, (az enyém még a a vészvillogó nélküli verzió, nem tudom az Övén van-e).

Üdv:
np
Ne tudd +! Majd meglátod mit ér a Makadám!
Akkor lehet nagyon mellé nyúltam?
Abban bíztam, hogy új gumi még nincs kikeményedve, megöregedve és ezáltal jobb lesz mint a mostani kopott öreg Dunlop.Majd kiderül. Amint összeáll a paripa és ki tudom próbálni jelzem a tapasztalatokat.

Üdv.:XJ750
A Michelin Macadam rettenetes, csapnivaló. Nagyon kemény, iszonyúan csúszik, nem bírja el az FJ 1200-est. Bár ami azt illeti nem is fiatal gumi. Ezért is akarom lecserélni.
Szia Vilman!
Tegnap este szétszedtük, meg van a hiba oka: szétugrott a kardánkereszt.Nem mostanában kezdődött úgy néz ki.Teljesen kifordult a helyéről, szétkopott.
De mentségére szóljon, hazavitt és csak benne van már lassan 100 ezer km.
holnap megyek egy bontott keresztért úgy néz ki 5 ezerből megúszom, és gurulhat tovább az "öreg" vas!
A hátsó kerék agyat is szétkaptuk, persze ott kezdtük a hiba keresést, de ott minden rendben, a fogaskerekek szépek, fogak épek, csapágyak, tűgörgők rendben.Semmi nem látszik rajtuk még ennyi km után sem.
Hétfőn gumit kap és 1 hét múlva irány az Adria.
Tényleg mi a tapasztalat a Michelin Macadam 50-el?Gondolom a 8 éves kikeményedett Dunlop Arrowmaxnál ami most van rajta csak jobb lehet egy friss, új gumi.
Csak ezt kaptam hirtelen, erre nem kellett várni, és árban sem rossz. Annyira nem elterjedt ez a 120/90-18-as méret, hogy mindenütt 3 heteket kellett volna várnom, de annyi időm nincs. Menni kell!
Csatolok pár képet a kardáncsuklóról: