Azthittem a Divivel is voltál... érdekes, azokat az albumokat most nem találom...
Szóval ha reggel ott kezdünk, a lábától sacc 50 km-re akkor akár ebédre végezhetünk is. Abban igazad van, hogy ennyi embert felvinni nem tanácsos, de hálisten aki nem mer v. nem tud az nem is akar jönni. Arra ott a másik út, és program. Azok előre is mehetnek szállást foglalni! Ez most ugrott be.
Szia!
Rosszul tudod, csak egyszer jártam, utoljára, de ha ott vagytok akkor kár kihagyni. Egy kisebb svájci hágónak felel meg rossz úttal.
Valahonnan Tusnád környékéről indultunk reggel Brassó érintésével fel a Fogarasra a déli oldaláról, és már ránk sötétedett mikor a csúcshoz értünk. Bár felmentünk közben valami kis hegyre, ahol medvéket vagy mit lehet etetni, de csak pár kiskutyának nyitottunk ki egy készételkonzervet. Ja, aznap még valami vámpírnak is megnéztünk a várát, jó drága parkolódíj fejében. Mi a 3 napra 1800 km-t terveztünk be, de nem vasárnap este érkeztünk haza hanem hétfőn este. Valahogyan nagyon elszámoltam magam a menetidőt illetően, nem nyugat, és ezt nem kalkuláltam be. Bár nekünk esett is az eső, sokszor, és csak hárman voltunk.
Néztem a létszámot, és a napi km átlagokat....hát nem tudom....sok szerencsét.
Megkérnélek ezúton, hogy meséld már el, mennyi idő, mekkora vas és bátorság kell végigmenni egy úton, ami történetesen a fogarasi (Főleg az idő érdekelne, hogy aznap meddig juthatunk. Ha jól tudom Te már 2x is jártál arra...
Összefoglalnám a helyzetet, ahogy én látom!
A csapat egyik fele fel akar menni a Fogarasra (többek között én is) és nem riad vissza 600km motorozástól sem, a másik oldal veszélyesének ítéli és max 300-400km távot szeretne.
A kecske – káposzta elv híve vagyok!
Na nézzük! Aki messze van a határtól Petya86 jóvoltából találhat szállást. Felajánlását ezúton is szeretném megköszönni! Valószínű én is benéznék a bográcsozásra.
1, nap Nagylak – Fogarasok Kb. 400km teljesíthető simán.
2, nap Fogarasok – Tusnádfürdő. Kétfelé válhat a csapat, Fogaras és Bassó felé (találkozás később kijelölve) Második esélyt adhat a Fogaras meghódítására, ha előző nap esne.
3-4(5), nap Gyergyó környéke, Lazítás, nézelődés, lötyögés!
Nem akarok nagyon erősködni, de nekem is a Transzfogarasi az egész túra ultrája. Természetesen van akit ez nem tölt el ekkora lelkesedéssel, és inkább megnéz egy falu templomot. Mások vagyunk. Gondoltam arra is, ha aznap eső lenne a hegyekben akkor sajnos le KELL mondani a fogarasról.
A sok szálás ellen szól a sok pakolás és a vacsi lehetősége is. Szívesebben látott vendég egy hosszabb ideig maradó. Ezekhez viszont gurulni kell.
Nagyon kellemes ötlet, hogy befogadnál pár embert, és talán az egész csapatra nemn is kellene gondolni, max. a Dunántúlra.
Az újabb ajánlott helyeket felrakom a térképre, meg ami lényegeset megtudok.
Viszont a napi
Szia Lupus és mindenki más akit még érekel az óccó biztosítás
figyelmetekbe ajánlanám a következő oldalt, minden le van írva. Kontaktok közül a trabisokat kéne keresni (legalábbis én mindig velük intéztettem a biztosítás kötést). Na akkor a link
Bárkinek bármi további kérdése van szívesen válaszolok.
Annyit tennék a biztosításhoz hozzá, hogy én minden járművemnél, amire biztosítást szerettem volna kötni, előzetesen felvettem a kapcsolatot velük (2db fényképpel együtt - elég egy email). Ha nem válaszolnak 1-2 napon belül, akkor fel kell őket hívni hogy látták-e a levelet.
Az XJ-vel úgy jártam hogy éppen az idomosítás közepette jött el a biztosító váltás ideje és idom még nem volt a gépen és azt hitte a trabiklubb hogy én egy streetfightert építek éppen és válaszolni se mertek a levelemre. Amikro felhívtam őket és mondták, hogy sajnos nem megy mert ilyen felépítményű motorokat nem szívesen biztosítanak, akkor el kellett magyaráznom, hogy mi a szituáció. A telefonhívás után készséggel álltak a rendelkezésemre és lett olcsó biztosítás a motoromra.
Az én tapasztalatom a Trabi klubbos biztosítással az (Alianz-os biztosításom van), hogy a biztosító társaság nem tesz különbséget trabiklubbos és nem trabiklubbos biztosított között. Nekem kb 2 éve volt sajnos egy káresetem, de mivel a másk fél elismerte a vétségét, ezért nem szöszöltek az elbírálással. 10 perc alatt kész volt az ajánlat.
Az autómat gazdasági totálkárra vették (Skoda 120L - törött bal sárvédőív,bal lámpa, bal hűtőrács, index, és egy kicsi az orrlemezből) és felajánlották az autóm vételárának 3/4-ét, oly módon hogy nem kellett számlát adnom a helyreállításról. Mondanom sem kell, hogy az összeg bőven elég volt arra, hogy az autó újra normális állapotba kerüljön ... azóta is azzal járok minden nap.
Szia Tutu!
Köszi a tanácsot!
Jó lett volna attól a fránya reg.adótól megszabadulni, én is hallottam itt a fórumon kívül is kósza híreket, de sajnos sehol másutt, törvénymódosításban, jogszabálymódosítás tervezetben nem sikerült megtalálnom.
Meglátjuk szombaton élőben mennyire szép az a cb. És persze azt, hogy a kereskedő ha már ott leszünk tartja e az ígért beszámítási árat a motoromra! Mert azért kissé tartok a dologtól...
Ha tetszik is a cb majd próbálom leplezni...
Te hol hallottál arról, hogy eltörlik a reg.adót? Gyanítom ebből nem lesz semmi, erre nem alapoznék a helyedben. Amin tudsz spórolni, az a teljesítményadó. Ha idén veszel a motort akkor jövőre már fizetned kell utána, tehát ha annyira nem sürgős a dolog akkor érdemes lenne várnod legalább jan. 1-ig. Akkor csak 2011-ben kapsz csekket. Sokat mondjuk nem dob a latba, éves szinten 3-4 tank benzin ára, tehát e miatt ne szalassz el egy jó vételt.
hello
Én is gondoltam ilyenre, de a transzfogaras nekem is nagy álmom!
Ha kihagyuk a fogarasokat akkor Dicsőszentmárton mellett van Szőkefalva(nemhiszem hogy a térképen rajta van) ami Tordától kb 50-60 km! Itt száltunk már meg és csak ajánlani tudom,mindannyian elférünk,igényes hely,olcsó! Másnap a szállás lehetne Gyergyóba vagy a környéken,zetelakán,zeteváralján! Ezen a környéken néne 2-3 éjszakát aludni és bejárni a környéket!
Ha fogarasokon átmegyünk:tegnap találtam szállást a Fogarasok lábánál a transfogarasi úton,ez Nagylaktól 380 km és másnap egyből neki lehetne vágni a szerpentineknek! Másnap aludhatnánk Tusnádfürdőn a Viktória panzióba ahol már megszálltunk és ismerem a tulajt mert falumbéli! Így 350 körül lenne a másnapi táv!
Harmadik nap már kényelmesen mehetnénk Gyergyóba.
Olyanra gondoltam hogy szivesen elszállásolnám a csapatot nálam Magyarcsanádon ahonnan már csak 8 km a Nagylaki határálkelő!
Bográcsos,szalonnasütés,ismerkedés,
túrával kapcsolatos tudnivalók egyeztetése lehetne! Így másnap egyből nekivághatnánk közösen meghódítani Erdélyt! A gond csak annyi hogy nem tudok mindenkinek helyet biztosítani ezért segítség kellene! Gezasz!,rád gondoltam ,nem tom te benne lennél e egy ilyenbe és tudnád e fogadni a csapat egyik felét? Szerintem annak aki messze lakik a határtól, annak ez nem lenne rossz megoldás!
Szia Domi!
A srác amúgy is külföldön van, úgyhogy nem is igen ért rá.
Ez a gond, hogy sok jó árú gépet elbukom a beszámítás miatt.
Pedig ez a cb jobb lett volna, hisz két évvel fiatalabb! És amúgy is a fekete gépekre vagyok szerelmes...
Mondjuk a piros nyergét kicseréltem volna, dehát.... nem lesz az enyém.
Szombaton megvizslatom tehát a maradék kínálatot Pápán!
És majd úgy írjuk az adás-vételit ha lehet, hogy januárra, hogy megússzam a reg.adót.
Szia Lupus!
Hát ha eltörlik a reg.adót, akkor tényleg várok januárig!
Az nem kevés összeg.
És azt lehet szerintetek, hogy most elhozom a mocit, és nem helyeztetem forgalomba? Akkor megúszhatom a reg.adót? Mondjuk januári adás-vételit kötök. Ugyanis nagyon tetszik a cb... és nem válogathatok igazán, mert nem minden kereskedő számítja be a mocimat. A Grandemoto pl. nem...
Elszállt a rózsaszín köd a szemem elől átgondoltam az Erdélyi túra koncepcióját újra!
Erre a helyzetre is igaz a kevesebb néha több közmondás!
Nem véletlenül szervezik a profik is két külön turnusba Gyergyó és Fogaras környékét.
Mikor felvetettem a túra ötletét max 5-6 motorra számoltam itt még lehet improvizálni,
de mentközben találkozó jelleget öltött a dolog és felelősen gondolkodva senkit nem lehet kérni, arra hogy fáradtan, siessen, mert el kell érnünk a következő szállást.
Javaslom, csak a Gyergyó környékén nézzünk, szét Fogarast felejtsük el, ez legyen egy következő kirándulás helyszíne.
Az első szállás Torockó (Torda) környékén legyen, másnap kényelmesen megnézhetnénk a környéket és kényelmesen eljutunk Gyergyóig.
Szia domi223!
Megpróbálok segíteni ezzel a Trabant-Wartburg klub-os biztosítással kapcsolatban mert érintett vagyok én is ebben.
Van egy veterán korú autóm (Skoda 105S - 1979) aminek a biztosítását náluk kötöttem meg az év elején.
Az eljárás a következő:
-be kell lépni a klubba, ennek éves tagdíja ha jól emlékszem~
6 vagy 7 ezer Ft.
-képekett kell küldeni a gépjárműről, amire a biztosítást meg szeretnéd kötni.
-minden papírmunkát elintéznek, elektronikusan (e-mail) minden intézhető.
-két kategória van (0-25 évig "Hobbi" és 25 év felett "Veterán" kategória)
-az Allianz-szal és a Generali-val van kapcsolatuk, e két biztosító ajánlata közül tudsz választani.
Csak ajánlani tudom őket!
Az XJ-re most kötök náluk, mivel elmúlt 25 éves így évi 1440 Ft lesz.
Itt utána tudsz nézni: http://www.kedvezmenyesbiztosi...
Szevasztok,FAndi én úgy érzem többen is utaltak arra hogy ne kapkodj igazán január környékén lesznek a mélyponton az árak,bőven van időd válogatni és ha már kinti mociba is gondolkodsz látod petya is mondta mi várható. Amúgy meg asszem Paragraf ajánlotta a biztis dolgot és jó volna ha mégegyszer feldobná a dolgot mert engem is érdekelne.
Valaki írta múltkor ezt a trabant klubbos biztosítást. Itt nicns olyan veszély, hogyha egy másik trabant klubbos tör össze akkor nem fizetnek semmit? Mert voltak régen ilyen trükkök?
Ha nincs akkor írja már le mégegyszer valaki, hogy mi a módja a megkötésnek. Vagy egy elérhetőséget.
Köszi
Szóval ha reggel ott kezdünk, a lábától sacc 50 km-re akkor akár ebédre végezhetünk is. Abban igazad van, hogy ennyi embert felvinni nem tanácsos, de hálisten aki nem mer v. nem tud az nem is akar jönni. Arra ott a másik út, és program. Azok előre is mehetnek szállást foglalni! Ez most ugrott be.