Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szerintem egy tavaszi XJ-s találkozó keretén belül személyesen kellene igazán megbeszélni ezt az Erdélyi utat.Amúgy Berebernek igaza van.
Ma beszéltem egy motorossal aki rendszeresen jár ki Erdélybe,
ha kell tudok Tőle szállás infókat kérni. Ha ezzel is tudok
segíteni, majd leírom őket !
Mondtam Berbernek, hogy ha már így beleéltük magunkat, hát menjünk el, szervezzük meg magunknak máshogy, ahogy mi gondoltuk, és aki akar, az csatlakozik!
Na igen, egy ilyen , számomra teljesen ismeretlen cég vagy személy által szervezett túrába én sem szívesen mennék bele. Meg különben is, én a spontán dolgok híve vagyok.
Csatlakozom az előttem szólóhoz: Berberhez.
Örültem a kirándulásnak, de nem ezt gondoltam, és nem ilyennek.
Hát nem tudom.
1. 50 eFt-ből 2-en voltunk Horvátba 5 napig benyával mindennel.
2. A 200-220-as túratempó nem jön be.
3. Előre nem fizetek hacsak nem valami böhöm, megbízható a cég.
4. Nem akorok felvonulni, nem akarok végigrohanni, és nem akarom, hogy megmondják, hogy mit akarok, meg efféle.
5 Örülök az erdélyi gyerekeknek, de inkább a szüleiknek adnék, mint a (esetleg) merdzsós szervező bácsiknak.
Kinek nem inge ne vegye magára.

Ha valamiben tévedek, az eszmecsere híve vagyok.
Nekem ez GÁZ bocs.
Sziasztok Leendő TÚRA TÁRSAIM !

Először is el kell mondanom , hogy a 2010 JÚLIUS 03-11 között lévő motoros túránk JÓTÉKONY jellegű! Hogy miben nyilvánul + a segítség ? Abban tudunk segíteni a MAGYAR GYERMEKEK TÁBOROZTATÁSÁRA létrehozott erdélyi alapítványnak , hogy ott leszünk eszünk, iszunk és jól érezzük magunkat, miközben be barangoljuk motorjainkal a környék történelmi helyeit ! Ezáltal ők tőkéhez illetve pénzhez jutnak .
Szóval a túráról !
A leírtakból véleményem szerint minden kérdésre választ kaptok !
Ha mégis lenne olyan kérdésetek mit + kell válaszolnom csak írjatok és én a legjobb tudásom szerint válaszolok .
Az ország majd minden motoros társasága kapott értesítést a túráról ! De ha ti tudtok olyan "csapatról" kik szívesen motoroznak velünk kérlek benneteket vagy küldjétek el a címüket vagy segítsetek a szervezésben. Ha valaki illetve valakik tudnak szervezni csapatot /10 fő / akkor a szervezőnek tudunk 50% kedvezményt biztosítani a költségeiből !
Jelen pillanatban a soraink között tudhatjuk a zalai,kaposvári,tatabányai,NaNa szervezésében a CSAJOK A MOTORON tagjait illetve 1 BP-i női csapat 10 tagját 10 motoron.
Az érdeklődés tehát ki elégítő. Jelentkezési határidőt nem szabtunk + a jelentkezés folyamatos! A létszám beteltekor /60 fő/ a jelentkezést lezárjuk!
A részvételi díj előlegének befizetése lehet átutalás, postai csekk,és személyes.
Az idei túra képeit láthatjátok a CSAJOK A MOTORON oldalon MANÓCSKABÁCSI képei között /KÖZEL 300 FOTÓ/ Jó és száraz telet kíván Manó és a stáb!
Manó
-- Eredeti üzenet --
Feladó: Haász Gergely
Címzett: cseppecske@tvn.hu
Elküldve: 10:52
Téma: Erdéy 2010

TÚRÁNKAT AZ ÉGI MOTOROSOK EMLÉKÉNEK AJÁNLJUK Sziasztok !

A legnagyobb 10 telettel üdvözlök minden motorost és utasát !
Tájékoztatásul közlöm , hogy az első ERDÉLYI MOTOROS RALLY sikereit figyelembe véve el kezdtük szervezni a II ERDÉLYI MOTOROS RALLYT !
A túráról !
2010 július 3-11 között szervezzük a motoros bulit!
A túra hossza KB 3000 Km az oda és vissza úttal 1 ütt.!
A 9 napos motorozás 50000 Ft ba kerül . Az összeg fedezi a szállás, étkezés /reggeli-vacsora/ valamint az ismerkedési illetve búcsú est teljes kiadásait.
Nevezéskor 25000 Ft előleget kell fizetni a megadott bank számlára ,postai csekkre,személyesen átvételi elismervény ellenében!
A limitált létszám 60 fő!
Elhelyezés 4 ágyas szobákban közös hideg-meleg vizes fürdővel .
A táborba érkezés 2010 július 3.-án 18 óra Mindenki egyénileg érkezik ! MAGYARORSZÁGON NINCS TALÁLKOZÁSI PONT !
Az érkezés után FELVONULÁS CSÍKSZEREDÁBAN majd ISMERKEDÉSI EST Az ott elfogyasztott totál kaja-pia költségeit a szervező FIZETI !
A TÚRÁRÓL :
10 fős csapatok jelentkezését várjuk de természetes , hogy lehet több és kevesebb is.
6 csapatot szeretnénk össze állítani a 6 napos túrára.
A 6 túra út vonal érinti az erdélyi illetve a CSÍKI medence számos történelmi helyét.
És , hogy tétje is legyen a kirándulásnak a csapatok "versenyeznek 1 mással" !
A túra természetesen végig szilárd burkolatú aszfalt úton bonyolódik.
Mi a VERSENY?
Minden reggel 9 órakor indulunk a központi táborból /ZSÖGÖDFÜRDŐ CSÍKSZEREDA/ Minden csapat minden nap más-más útvonalon motorozik. Hogy melyiken azt előző este tudja meg! Tehát lesz idő fel készülni a következő napra.
A nevezést követően minden csapat illetve nevező kap 1 kiadványt és térképet.
a kiadványban pontosan le van írva a megkeresendő történelmi hely! KB 25-30 település.
Az indulás előtti este kap minden csapat 1 TÚRA LAPOT . Ezen le lesz írva minden megkeresendő hely rövidített leírása .
PL : Keresd meg azt a helyet hol kivégezték a 13 tábornokot!
Ekkor elő veszed a kiadványodat és figyelmesen el olvasod!
"1848-ban Az Osztrák túlerő ellen a szabadság harcosok Világosnál le tették a fegyvert.
Vezetőiket a 13 tábornokot az Osztrák csapatok vezetője Aradon kivégeztette."
Tehát hová kell menned? ARADRA ! Ott lesz 1 regisztrálási hely PL az emlékmű !
Az ott lévő "versenybíró" ad 1 pecsétet és 1 érkezési időt . Ettől kezdve azt csinálsz mit szeretnél ! Majd mi után + néztél minden nevezetességet ettél ittál a "versenybíró "
megint ad 1 pecsétet és 1 indulási időt! Ezek után uzsgyi a következő helyre.
A z Aradon töltött idő NEM SZÁMÍT A VERSENYBE ,csak az úton töltött idő !
Minden úton el töltött idő 1 perce 1 hiba pontnak számít !
Tehát a táborból az elindulás és a meg érkezés között el telt 100 perc az 100 hiba pont!
A táborba érkezés után a perceket össze adjuk és az így össze gyűlt hiba pontok alapján hirdetünk eredményt.
a 7.napon ÜGYESSÉGI CSAPAT ÉS EGYÉNI verseny lebonyolítására kerül sor TELEVÍZIÓ RÁDIÓ ÉS NÉZŐ KÖZÖNSÉG előtt Csíkszeredában! Majd össze adjuk a túra és az ügyességi hiba pontokat és azok alapján hirdetünk VÉG EREDMÉNYT !
Díjat kap: A legjobb 3 csapat és a legjobb NŐI vezető.
Ezen kívül minden résztvevő !
Eredmény hirdetés után vissza a szállásra hol BÚCSÚ esten örülünk a BALESET MENTES kirándulásnak!
Másnap ébredés? után minden túra társunktól érzékeny búcsúval köszönjük + a részvételt! Felvesszük az útra készített élelmiszer csomagot és indulunk haza!
Ezeken kívül kérésre minden nem érthető dologról felvilágosítást adunk !
Sziasztok Manó és a team
Szia Petya89!

Minden segítséget szívesen fogadok, látom, hasonló elképzelésünk van.
Szeretném az úti tervet összeállítani, de sajnos nem találok jó útvonal tervező programot, 300km-es etepokat terveznék szerintem ez a távolság, ami kényelmesen bejárható és nem fárad el nagyon senki, van idő körülnézni, bandázni, nézelődni.
Románia lehet, hogy még mindig nem egészen Európa?
A Google map-al nagyon jó útvonalakat tudtam tervezni Ausztriába, Horvátországba, de itt valahogy nem működik. Valószínű marad a hagyományos térképes körzős tervezés.

A motorozz.hu.-n találtam egy Erdélyi túraszervezést, érdeklődtem a következők hozzászólásban közzéteszem a leírást.
Jól hangzik 50.000Ft. 9napra, de én nem szívesen hagynám magára ennyi időre serdülő gyermekem.
Köszönöm a segítséget, és az "okoskodást" is.Örök hálám!
Nem akartam már megen én lenni a nagyokos, de ha senki nem mondja, és még esetleg aktuális:
Szívó: 0,10~0,15 mm
Kipufogó 0,2~0,25 mm
Megint berakom a lapkaszámítós lapot, és még egy kis okoskodást. Ha túl kicsi a hézag, ugyan csendesebbek a szelepek, de hamarabb történik meg, hogy feltámaszt, nem zár, és szétég a fészek, meg a szelep is. Ráadásul ezt a bajt fülre is későn veszed észre.
Ha túl nagy, nagyokat csap a fészekre, és egy idő után tönkre veri, besüllyed.
A tized milliméteres nyitáskülönbség amúgy sem számít teljesítményben annyira, mint inkább az egyforma. Én szeretem ha a szelepek szépen zongoráznak. Tudodm, hogy minden rendben van. Szóval kerülni kéne az 0,05-ös extrém dolgokat, mégha eleinte hipi szupi is....
hali
Én is belezsúfoltam volna szivesen a Tordai hasadék,Szováta,Parajd,Gyilkos tó,Békás szoros,transzfogaras,Törcsvár,Sinaia(macik),Brasso....
de rájöttem hogy az több mint egy hét! Ezért az a javaslatom hogy csak az egyik részre menjünk! Az én megnem valósúlt túrámon a fenti részt jártuk volna be,Gyergyóújfalunk (Gyergyószentmiklóstól 6 km) lett volna a szállás és onnan csillagturáztunk volna! Szerintem is Gyergyó jó támpont! Tudok egy olcsó szállás Tordától nem messze,mert Gyergyó nincs valami közel és egy nap alatt az kicsit húzós ha még útközbe nézelődünk is(pl Tordai hasadék)!
Hello Mafeco
Én kétszer jártam a családdal Erdélybe kocsival! Jópár helyen jártam,kis tapasztalatom van! Idén ki akartam menni haverral barátnőstűl de nagy bánatomra meggondólták magukat pedig minden meg volt tervezve és a szállás is klassz lett volna! Így egyedűl nem volt kedvem nekivágni! Nagy örömmel segítek megszervezni a túrát! Alapul vehetnénk az én elmaradt túrámat is. Egy álmom válna valóra!
helló
Tudom hogy későn írok! De most van időm olvasni a fórumot!
Nekem is XJ 900S van! Én Motul 5100 10W40 es olajat használok!
Ez teljesen megfelel az európai viszonyokhoz! Nem érdemes kísérletezni a vastagabb olajakkal,mert igaz hogy csendesebb lehet tőle a motor de hidegindításnál nem tud biztosítani megfelelő kenést a motornak ezért jobban kopik,és hidegebb időbe se tud szerintem kellően felhígúlni! Több motorszerelő is a 10w40 et mondta nekem!
Ez tökéletes! Köfike! Ráérsz vele. Most aztán teljes lendülettel dogom megváltoztatni a ... újat?
Képek az új deklidről:
Üdv.!
Valaki meg tudná mondani mennyire kell állítani az XJ600 szelepházagát? A motor 1992-es.Választ előre köszönöm!
Megjött a kuplung deklid ... otthonról jött a hívás még reggel. Sajna csak köv héten tom elhozni, nem terveztem hazagurigát hétvégéig.
ó lenne egy viszonylagos utitervet készíteni és tavasszal legurulhatnánk a kört fixálni.Én is annak a híve vagyok, hogy annak fizessünk, aki a szolgáltatást adja Nekünk.A Cseh túrán is harmadárból voltunk a saját szervezés miatt és nem volt eltévedés és extrém kóválygás.



Mafecó+életempárja Yamaha XJ600S
Puzsi Suzuki Intruder
Kis Puzsi Honda CBF 600
HJózsi Honda CG125
bozontos42+anyatigris,divike
Berber XJ600 öregvas
FAndi VTZ250 méregzsák
lupus+a jány XJ600N "a brutál hangún"
Yamahaxj+feleség
Bapity (XJ900S)
valterjani(XJ600s)
Mafecó+életempárja Yamaha XJ600S
Puzsi Suzuki Intruder
Kis Puzsi Honda CBF 600
HJózsi Honda CG125
bozontos42+anyatigris,divike
Berber XJ600 öregvas
FAndi VTZ250 méregzsák
lupus+a jány XJ600N "a brutál hangún"
Yamahaxj+feleség
Bapity (XJ900S)
Vitarij XJ600 lopakodó és +1fő még bizonytalan
Kimentem jómagam is Miskolc-Lillafüred környékére gurulni eggyet. Hazajöttem mit látok? A tanktáska kis-zsebét nem cipzáraztam be. NOKIA E65 -huss. Nincs többé. Jó drága gurulás volt.
Berber koma igazad volt. Tegnap mentem egy kis kört, volt egy 140-es tempóm is. Hazaérvén leszedtem megint a deknit, hogy megnézzem meglazult-e a lánckerék rögzítő csavar. Hát meg. Mikor újra akartam húzni, meg is szakadt a menet. Hát ennyi. Azt hiszem a szerviz lesz a következő túrám. Igazából a váltót kellene közelebbről megvizslatni, hogy ne akadjon a fokozat, meg a 6-ik ne legyen olyan iszonyat hangos, mint most. Februárban meg úgy is lejár a műszaki. Szerintem meló után elmegyek lopni, hogy ki tudjam fizetni.
Na jó, ez nem volt komoly. Mármint a meló.
Sziasztok,hát igen engem is ki evett a fene tesztelni az új gumit,nem rossz, érezhető a szélesebb felület de főleg kanyarban másként kell rádőlni stb. de sajnos nem volt az igazi mert érezhetően nem tudott felmelegedni kellőképpen azaz mán nincs meleg de jók a tapasztalatok nem bántam meg. FAndi örülök a lelkesedésednek de te magad mondtad el a véleményemet, azaz szvsz.kicsit még kínozd azt hondát gyűjts még rutint és utána ülj át egy másik akár nagyobbra mocira.
Nagyon remélem, hogy Berber nem mondja komolyan ezt a szörnyen hangzó évadzáró(?) utolsó (?) gurulást! Most, mikor ragyog a nap, én végre megkapom a jogsimat, és nem kell lapuskúszásban közlekednem, hát most akarja ez az alak lerakni a motorját? Értitek Ti ezt? Hát én nem.
Szóval magam részéről évadzárásról hallani nem akarok, mivel hogy most kezdek belejönni. Mellesleg már az egy hetes kihagyás is komoly problémákhoz vezetett ,mert majdnem eltanyáltam. Ki kellett volna kanyarodni stop táblát elhagyva a kereszteződésből ugyebár balra. Én szentül meg voltam győződve róla, hogy tutira lerugdaltam egyesbe a fenevadam, és szépen el is akartam indulni Berberke húzós indulását utánozva. Nos a fenevad kettesbe volt, és tökig kitekert kormánnyal a kanyar felénél lefulladt alattam. Na, mondom jön az autó, most szépen annyi nekem. Szemeim mint a csigbabigának kijöttek, és épphogy hajszálhíján nem dőlt el a motor, mert vaskos alvázamnak köszönhetően megtudtam tartani úgy földközeli állapot felénél...Na mondom, mikor éreztem, hogy már nem dől tovább, lesz valami... Akkor hátratoligattam magam a lábaimmal vissza a kereszteződés indulópontjára. Nagyot fujtam, mondom hányadikba van ez a dög? Mikor stabilan megállapítottam, hogy tán egyesbe lehet, újra körül néztem, semmi nem jön, mégegyszer.. mmég mindig semmi, jó nagy gázzal kifele! Mondom ha netán mégis kettesbe lenne, le ne fulladjon má megin. Falusi kamasz gyerekcsürhe addigra már a padon javában a hasát fogta, de sebaj, megálltam, ésnem mentem oda észt osztani, és védeni a haza becsületét. Helyette iparkodtam utolérni a lopakodó tankot, azaz lopakodó traktort..azaz az xj600-ot! Szóval szép nap volt a mai, nem tudom biztosan, kell -e nekem nagyobbra hízott gép?
Megtartottuk évadzáró gurigánkat... egyesek (csak apróbetűvel írom) még kézhez kapott jogsi nélkül jöttek.
Mindenesetre megnyugodtam fogyasztásilag. Még mindíg tudja a gépem a 310 km-t egy tank benyával tarcsi nélkül. Az laza 4 alatt van. Télen kuplung repair, olajcsere azt jöhet 2010.