Én szoktam motorozni az Arad -Lippa vonalon, ez megy tovább Déva felé, szóval az az út penge, tükörsíma, és szélesebb mint a magyar utak. 120 -as tempó lazán megy hétvégén, más napokon a kamion forgalom azonban elég nagy, viszont a lakott területeken elég sok a trafi, és a román megbüntet . Nem úgy mint a Magyarországon, ahol a román mindent megúsz büntetlenül. Ezért állat módjára közlekednek itthon nálunk!
Láss csodát, a MédiaMarkecban lehetett kapni csak headszettel. A Lidlissel építettem össze, bár ahhoz adtak is.. Annyi a dolga, hogy a mikrofon ágat rövidre zárja. Asszem van még egy
Most van Aldiban és szokott lenni direkt motoros tavasszal a Lidl ben headszettel. ~7000,- 6000,-
Az úton gondolkodva, ha beszurnánk +1 napot, akkor 4 szálláshellyel rövidíteni lehetne a távokat jelentősen. Viszont sok lenne a pakkos út, és a készülődés. Az első szakaszt viszont nem tudom az istennek se rövidebbre fogni
Nekem van egy pár PMR rádióm, de kéne egy kis segítség!
Kormányra szerelhető nyomógomb nincs hozzá, tud valaki készíteni vagy ajánlani valami megoldást?
Hát megnéztem. Sajnálattal kell közölnöm, hogy az egyetlen lehetséges autópálya az M5 Bp-Dujv-Fődvár-Szeged. Romániában jó ha miőségi aszfaltos utakat találunk (figyelembe vettem.)
Amúgy célszerűnek tartanám a felvezető, záró motor és PMR használatot. Nem is két motoron. Akinek van, az gyúrjon rá!
Erről a napi 250 km-ről mesélned kéne. Részletesen, megértendő az okokat, és rájönni, hogyan kerülhető el a rohanás. Esetleg +1 napot javallanék, bár még mindíg 2 szállással, Tarackó és a Rozsda szakadék miatt.
Ez egyben van! Az első és a második nap egy kicsit húzósnak tűnik, de kivitelezhető.Az a lényeg, hogy a 200-as pihenők alkalmával egy-egy órát kell számolni a tankolásokra illetve a vércukor helyreállítására.Az útviszonyokat nem ismerem,de ha nem autópálya akkor bizony ennyi motor haladására nem lehet még 100-as tempót számolni.Biztos hülyét kérdezek mert még nem mélyültem ennyire bele, de a szállásig nem lehet autópályán haladni? Mi nyáron Prágáig mentünk az első napon fele ennyi motorral és annak nagy része pálya volt.Legbiztonságosabb gurulást teszi lehetővé ha haladni kell bár nem egy nagy élmény.Mellékutakon egy szamárfogat is szétszakíthatja a Csapatot.A napi túrák hossza max 250 volt és így is volt amire nem volt idő.
Ha ezeket figyelembe vesszük, akkor mindeki haza ér és nem egy ámokfutás marad benne.
A probléma megoldására teszek egy javaslatot!
Akinek sok a második nap és tart a hegyektől, amit bizonyos pontig meg is tudok érteni. Állítólag nyáron mikor 30 fok van a hegy lábánál fent 10-12 fok, számítani lehet nyálkás, nedves szakaszokra, ha borongós az idő sűrű köd. Engem pont ezért vonz, és ne feledkezzünk meg a macikról!
Az első szálás után kettéválhatunk, az egyik csapat megy, a Fogarasra a másik fele megnézi Brassót és találkozunk Drakula laknál!
Akkor szavakba is öntöm amit gondolok, ahogyan gondolom:
1. nap: 600 km 6 órától? Mivel a hegyek nem jönnek ide, nekünk kell elérni őket. Mivel messze vannak, nem szeretnék 2 napot tölteni az odaéréssel, az Alföldőn és az Erdélyi síkságon. A pihenőhelyek egyben látványosságok is, úgyhogy Arad, Déva fotózható. A szállás a valódi erdélyi túra kezdetén van, szinte a hegyek lábánál. Amúgy én inkább 200 km-ként pihenőznék, de hát...
2. nap: 480 km Az első látvány de.9-10 óra magasságában érkezik mint napsütés (a felhőképződés du. kezdődik, ha nincs front), szerpentin, Transzfogarasi út. Kövi pont Drakula ház, 2 órával később. Majd haladás szép falvakon át este 8-ra szállásra érni. Mivel közben nem sok igazi extra van, kár itt is napot veszíteni. Esetleg az 1000 éves határ...)
3-4. nap: Helyi tekergés ott ahol kell. Akár +1 napot be is szúrhatunk. (Torockó) No itt aztán kötelező a nézelődés csodálkozás. Hál isten, minden egy helyen! Ezzel a résszel senkinek nem volt baja.
5. nap: 650 km 9 órától indul. Hát igen, de haza is kell menni. Viszont itt megtaláljuk azt a +1 órát amivel hosszabb az út, és már az útminőségről is tudjuk hogy jó. Akár este 10-re is érhetünk ha uri kedvünk tartja. Érdekes erre a szakaszra szintén nem volt panasz, pedig ez a leg hosszabb.
A szerpentinről meg annyit: mint egy váltott körforgalom, de aki a műszakin a 8-ast is szűkebben vette mint az előírás, nekem ne csacsogjon! Ja hogy fel meg le? Tessék gyakorolni a garázslejáróban! Mi a Szallerbeken 16 óra után éjfélkor értünk a szerpentinre, és nem lehetett tolni a motort. A GPS-is adathiányos lett, úgyhogy vakon mentünk tök sötétben. Jó nekünk? Legalább nem féltünk? Na ja volt vagy 8 fok.
Ezt kitalálni annyi volt mint ide leírni. A többi cicoma.
Ez a fosás addig va benned kb amíg oda nem érsz. Mikor ott leszel, a szemét ki fogod tolni a gének. Ismerek egy két lányt, akinél ugyanez volt, aztán meg nem tudtuk a tempót tartani velük.
Akkor nem vagyok egyedül a szerpentintől való félelemmel...
Lefele szerintem még rosszabb lehet...
Lehet, hogy nem kéne a mopedkét lecserélnem a cb5OO-ra, majd csak az ut után? Mert max. a hónom alá kapom a kicsikét a zűrös kanyarokba, és csak akkor rollerezek vele, ha túl vagyunk a nehezén...
Nem azt mondtam, hogy nem megyek, csak azt, hogy nem sok idő marad fényképeket készíteni az útról!
Ha már ilyen nagy távot teszek meg motorral, akkor szeretnék emlékeket készíteni!
600km nem kevés kb.12óra 100 kilométerenként cigi szünet 200-nál tankolás egy kellemes ebédszünettel (nap elemeseknek nem ajánlott). Városon kívüli szakaszokon 110km/ó és valóban nincs idő nézelődni. Sőt Románia egy órával előttünk jár más időzóna. Voltam párszor a Horvát tengerparton az nagyobb táv volt, de az autópályán. Füldugó be és 140-150-el igaz másnap nem igen mentem a moci közelébe.
Semmiképp nem nevezném a túrát sétagaloppnak, mimnél többen leszünk, annál lassabban tudunk haladni ez tapasztalat! Aki részt vesz rajta biztosan egy egész életre szóló emléket szerez.
Láttátok a képeket, én a transz fogarasi utat semmiért ki nem hagynám.
Úgy várom a gurigát mint a kisgyerek a karácsonyt
Jani! Ne bosszants mán Te is!
A leghosszabbb etap 650 km hazafelé! Az első nap 600 Km, a második 470 km. A többi mind rövidebb. Nézd már meg a térképet!
Namost a 900 km-t példaként írtam, de ami sok az a 1300 km 24 óra alatt, de az is megcsinálható! Az volt a Szallerbeck. Csak itt Mon. el lehet kanyarogni 500 km-t egy nap. Ami rosszabb, hogy az Andi a szerpentintől sz@rt@ össze magát, ami minden motoros álma!
Ja, Beber voltam...
Szerintem is sok a 900km!
Semmire nem marad idő!
Jó lenne egy kicsit kevesebb távot, és több látnivalót beiktatni!
Nekem a legnagyobb távom egyhuzamban 500km volt, de nekem ez nem jött be, mert végig siettem!
Nem volt motoros fíling!
Lehet, hogy az első nappal csak a megfogalmazás a baj!
Nagylaktól 450km, találkozás reggel 8-kor!
Lidis van nekem is! Bármién gomb jó lehet, csatlakoztatás?
OFF
Most van Aldiban és szokott lenni direkt motoros tavasszal a Lidl ben headszettel. ~7000,- 6000,-
Az úton gondolkodva, ha beszurnánk +1 napot, akkor 4 szálláshellyel rövidíteni lehetne a távokat jelentősen. Viszont sok lenne a pakkos út, és a készülődés. Az első szakaszt viszont nem tudom az istennek se rövidebbre fogni
Kormányra szerelhető nyomógomb nincs hozzá, tud valaki készíteni vagy ajánlani valami megoldást?
Amúgy célszerűnek tartanám a felvezető, záró motor és PMR használatot. Nem is két motoron. Akinek van, az gyúrjon rá!
Erről a napi 250 km-ről mesélned kéne. Részletesen, megértendő az okokat, és rájönni, hogyan kerülhető el a rohanás. Esetleg +1 napot javallanék, bár még mindíg 2 szállással, Tarackó és a Rozsda szakadék miatt.
off téma Ajánlott videó: Magyarország a Youtube-n
Ha ezeket figyelembe vesszük, akkor mindeki haza ér és nem egy ámokfutás marad benne.
Akinek sok a második nap és tart a hegyektől, amit bizonyos pontig meg is tudok érteni. Állítólag nyáron mikor 30 fok van a hegy lábánál fent 10-12 fok, számítani lehet nyálkás, nedves szakaszokra, ha borongós az idő sűrű köd. Engem pont ezért vonz, és ne feledkezzünk meg a macikról!
Az első szálás után kettéválhatunk, az egyik csapat megy, a Fogarasra a másik fele megnézi Brassót és találkozunk Drakula laknál!
1. nap: 600 km 6 órától? Mivel a hegyek nem jönnek ide, nekünk kell elérni őket. Mivel messze vannak, nem szeretnék 2 napot tölteni az odaéréssel, az Alföldőn és az Erdélyi síkságon. A pihenőhelyek egyben látványosságok is, úgyhogy Arad, Déva fotózható. A szállás a valódi erdélyi túra kezdetén van, szinte a hegyek lábánál. Amúgy én inkább 200 km-ként pihenőznék, de hát...
2. nap: 480 km Az első látvány de.9-10 óra magasságában érkezik mint napsütés (a felhőképződés du. kezdődik, ha nincs front), szerpentin, Transzfogarasi út. Kövi pont Drakula ház, 2 órával később. Majd haladás szép falvakon át este 8-ra szállásra érni. Mivel közben nem sok igazi extra van, kár itt is napot veszíteni. Esetleg az 1000 éves határ...)
3-4. nap: Helyi tekergés ott ahol kell. Akár +1 napot be is szúrhatunk. (Torockó) No itt aztán kötelező a nézelődés csodálkozás. Hál isten, minden egy helyen! Ezzel a résszel senkinek nem volt baja.
5. nap: 650 km 9 órától indul. Hát igen, de haza is kell menni. Viszont itt megtaláljuk azt a +1 órát amivel hosszabb az út, és már az útminőségről is tudjuk hogy jó. Akár este 10-re is érhetünk ha uri kedvünk tartja. Érdekes erre a szakaszra szintén nem volt panasz, pedig ez a leg hosszabb.
A szerpentinről meg annyit: mint egy váltott körforgalom, de aki a műszakin a 8-ast is szűkebben vette mint az előírás, nekem ne csacsogjon! Ja hogy fel meg le? Tessék gyakorolni a garázslejáróban! Mi a Szallerbeken 16 óra után éjfélkor értünk a szerpentinre, és nem lehetett tolni a motort. A GPS-is adathiányos lett, úgyhogy vakon mentünk tök sötétben. Jó nekünk? Legalább nem féltünk? Na ja volt vagy 8 fok.
Ezt kitalálni annyi volt mint ide leírni. A többi cicoma.
Lefele szerintem még rosszabb lehet...
Lehet, hogy nem kéne a mopedkét lecserélnem a cb5OO-ra, majd csak az ut után? Mert max. a hónom alá kapom a kicsikét a zűrös kanyarokba, és csak akkor rollerezek vele, ha túl vagyunk a nehezén...
Ha már ilyen nagy távot teszek meg motorral, akkor szeretnék emlékeket készíteni!
600km nem kevés kb.12óra 100 kilométerenként cigi szünet 200-nál tankolás egy kellemes ebédszünettel (nap elemeseknek nem ajánlott). Városon kívüli szakaszokon 110km/ó és valóban nincs idő nézelődni. Sőt Románia egy órával előttünk jár más időzóna. Voltam párszor a Horvát tengerparton az nagyobb táv volt, de az autópályán. Füldugó be és 140-150-el igaz másnap nem igen mentem a moci közelébe.
Semmiképp nem nevezném a túrát sétagaloppnak, mimnél többen leszünk, annál lassabban tudunk haladni ez tapasztalat! Aki részt vesz rajta biztosan egy egész életre szóló emléket szerez.
Láttátok a képeket, én a transz fogarasi utat semmiért ki nem hagynám.
Úgy várom a gurigát mint a kisgyerek a karácsonyt
Bocsesz!
A leghosszabbb etap 650 km hazafelé! Az első nap 600 Km, a második 470 km. A többi mind rövidebb.
Nézd már meg a térképet!
Namost a 900 km-t példaként írtam, de ami sok az a 1300 km 24 óra alatt, de az is megcsinálható! Az volt a Szallerbeck. Csak itt Mon. el lehet kanyarogni 500 km-t egy nap. Ami rosszabb, hogy az Andi a szerpentintől sz@rt@ össze magát, ami minden motoros álma!
Ja, Beber voltam...
Semmire nem marad idő!
Jó lenne egy kicsit kevesebb távot, és több látnivalót beiktatni!
Nekem a legnagyobb távom egyhuzamban 500km volt, de nekem ez nem jött be, mert végig siettem!
Nem volt motoros fíling!
Végül is szeretek élni, és két gyermeket nevelek egyedül.
Már...