Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Úgy látom, hogy ebben legalább egyet értünk.Végre egy közös pont . De , hogy fognak ezért minket ú útálni
azok, akik nem így gondolkoznak.
Ha már itt tartunk.A Deauville vásárlása elött mentem egy kis karikát vele és mint ismeretlen és idegen gépet átvizsgáltam elötte az önző énem miatt, hogy nincs esetleg valami olyan probléma vele ami veszélybe sodorhatna a próba során. A fékpofákra való rátekintés során azt vettem észre, hogy a hátsók szinte a vason voltak, talán két mm ferrodol volt rajtuk.Magától a kereskedő erről nem tájékoztatott.És ha mondjuk emiatt nem tudok megállni a próba során? Nagyobb felelősségérzetnek kéne lenni ebben a szakmában.Ezután kipróbáltam és a hátsó féket minimálisra próbáltam csökkenteni.Amikor visszaértem mondtam nekik, hogy nyílván ilyen fékpofákkal nem indulok majd haza vele a vásárlást követően, így cseréljék ki nekem.Ezt meg is tették, minden féle plusz díj nélkül.Szerintem viszont ezt nem nekem kellett volna kezdeményeznem.Ha használt motort adok el, már csak a magam megnyugtatása miatt is elmondanám, ha valami biztonságtechnikai probléma van vele.Akkor alszom nyugodtan.Én tudtam, hogy az eladott Vasmadárral az új tulaj biztonságosan elmehetne egy Osztrák Alpoki túrára.
Ez egy kicsit hosszúra sikeredett, de a gardány akkor is jó!
Ne magadból indulj ki. Monnyuk vegyük alapul, hogy egy csaj motorozik, akinek nincs feltétlen műszaki vénája.

Ha egy fék szar, egy váz girbe-gurba vagy egy gumi üt, azt igenis elvárnám, hogy szúrják ki! Azt gondolom, hogy ez lehetne az a hely, ahol haszonszerzés nélkül felhívhatnák a járműtulajdonosok figyelmét arra, hogy mit kell a motorján / autóján javítani. Kurva naív dolog, de jobban örülnék ennek.

Ha műszeres méréssel és az eredmény helyes értelmezésével alátámasztják, hogy igenis a motorom/ autóm nem felel meg a műszaki követelményeknek, akkor az nem okoskodás. De ami most megy, az baszogatás csak. Semmi egyéb.
És nem kell hozzá gardány!
Nnnna ez nagyon ült! Viszont nem szívelném ha féleszűek tudálékosan baszogatnának felügyeletileg. Viszont ha nézemk egyes romokat, elkap az indulat a halálra ítéltek láttán.

A jó műszaki állapot önös érdek. Nem műszaki vizsga kérdése!
ja, mérést a KPM nem végez. Eddig csak márkaszervizes műszakiknál láttam műszeres fékhatásmérést.
Meg lassan nem ártana képezni olyan embereket is, akik műszakilag képben vannak az újabb járművekkel is. A KPMnél néha olyan hülyék,hogy már fáj. Túl sok a motor(os) ma már ahhoz, hogy szemrevételezéssel vizsgáztassanak 80-100 lovas dögöket 60 feletti 120as Skodrin meg Zsigán nevelkedett fószerek.

Most vizsgázott az enyém. Tompított visszajelzőt meg katalizátort keresett a makkmarcija. Rémes, hogy 10 éve járok ezekhez és ugyanolyan süsük. Abszolút nem látszik a fejlődés rajtuk, csak az, hogy alig látnak má és kibaszottul okosak.
Biztos vagyok benne, hogy lassan mindenhol kötelező lesz, csak amíg a Közlekedési Hatóságot nem tudják ilyen géppel ellátni, addig nem akarnak kötelezni másokat.Nincs is rá alapjuk.Az enyém is elbukott a fékpadon de én úgy mentem utána a Felügyelethez, hogy cserés volt a tárcsa.Na ezt nem sok ember teszi meg érzésem szerint.Sokan még az olajszűrőt sem cserélik az olajcseréknél, akkor mit várjunk egy 20 ezer forintos alkatrésznél.
Ezért nem ártana fékhatást mérni kötelezően motoroknál is. Ahol mérnek - sajnos elvétve - , ott általában a hullámzó fékteljesítmény miatt el is húzzák a szemre megfelelő fékű motorokat.
megnézem mennyi van, oszt adok.
Vlszleg csak az én szememnek van baja, de nekem még mindig nem jön le hogy hogyan is rögzül az a lámpa. Hova van az rögzítve (látok ott vmi fémlapot keresztben, de ha ahhoz van erősítve akkor a fémlap hova van)?
Ha olyan sok csavarod van, akkor nekem is küldhetnél 2 darabot (4 darab van, fel is van rakva, csak 2 híján voltam és ronda kerek imbuszfejes csavarok kerültek fel a helyükre).
Ez a teljesen tudományos része? Vooouu!
Többek között igen, igazad van.... De az úszó ágyazás azért van, mert a hő és egyéb pontatlanságok miatt a fékpofákat a fix tárcsa forgás közben szétüti, ezzel lényegesen csökkentve a fékhatást. Mivel a féktuskónak nagy a tömege, nem tudja felvenni a mozgást, nagy a tehetetlensége, hiába van lebegőre szerkesztve.
A tárcsa kissebb tömege hamarabb és pontosabban áll be, egyrészt a centerbe, másrészt a hullámosodást jobban veszi fel, mivel annak az aktuális résztvevő tömege elenyésző. (Ugye nem az egész tárcsa mozdul egyben, hanem csak helyzetbe billen.
Hú ez az elütés durva "megpróbáltam" értsd = megpróbáltak ( én sajnos nem voltam benne)
Vicceltem, bolondoztam a "véletlen" megjelöléssel. Tudatos ez mert az évek során megpróbáltam egyre előnyösebb súly-lóerő arányt elérni, és így még az átmérőt is tudták növelni.
A fékhatás viszont attól nőtt, hogy nagyobb átmérőjű tárcsákat tudtak ezzel a megoldással alkalmazni nem egészen a véletlen műve.
Az meg a másik, ja. Viszont az nem is tudtam, hogy azt a hidaktól nyúlták.
Nekem úgy tünik, hogy a súly csökkentésénél kínból találták ki ezt a megoldást és még jobb lett a fékhatás is véletlenül A hídak szerkezeti felépítését lesték el
Köszi Yami!Szombaton útba ejtettük kis falutokat is Velence felé a páros teszten.Képletesen még köszöntem is.
Köszönöm szépen (már látom a fényt az alagút végén de miért dudál?)
A hőtágulás miatt alkalmazzák az úszó ún. floating tárcsákat. Tengelyirányban képesek mozogni,így kompenzálva a hőhatás okozta deformálódásokat. A legjobb fékhatása az úszó féktárcsa + fix nyereg kombinációnak van.

Csapokkal kötik össze a tárcsát és a felfogatást nem pedig közvetlen csavarozzák a tárcsát kerékagyhoz.
Sziasztok!Van egy kérdésem mi a fene az úszóágyazásu féktárcsa ,meg mi a külömbség a simához képest
José gratula a paripához nagyon szép!
ErŐs felindulÁsbÓl nem Állok meg öskÜn oszt meglÁtod, hogy oda megyek
Na aztÁn mÁr elÉg legyen!
Van kardánomis igaz nem motorhoz való. Meg össze is szakadna alatta...