egy drórot erősítesz rá majd az autó emelőjét (lehetőleg rombusz) valaminek nekitámasztod és utána az emelőt addig tekered, hogy a szemig elérjen a rugó.Ezt egyedül nem biztos hogy megoldod, ha igen akkor mind a négy végtagodra szükség lesz.
Ne is mond, nekunk otthon 3,5 garazs van, de mindig csak ott volt "rend", ahol eppen kocsi allt, ha kijott a kocsi tobb mint egy hetre, maris elindult a helyere sok sok mas, aztan ugy kellett ismet szetlapatolni a sok "csakleteszem ide egy kicsit" dolgot, hogy vissza lehessen allni...uhhh... raadasul koros gyujtogetesi betegsegben szenvedek, egyszeruen semmit nem dobok ki, mondvan, majd jo lesz meg valamire...ami sokszor igaz is... aztan par evente hozatni kell egy kontenert, es olyankor kidobok mindent aztan indul elorol minden
Te azt a garázst tutira nem szeretnéd látni. Jópár éve elfért benne 2 autó kényelmesen. Aztán már csak 1. Most meg úgy van bezsúfolva 1 robogó a korábbi nagyobbik helyre,másik oldalra ahol a kispolski volt egykoron most az enyém van, de úgy hogy oldalazva kell közlekedni mellette.
Iszonyatos ahogy kinéz most a hely, szóval azt a viruális műhely dolgot kihagynám
Megpróbálom azt a full leszerelés visszaszerelés dolgot, a csavarokat nem szándékozom tönkre vágni, bár iszonyat kevés a hely a kulcsoknak, de majd biztos akad segítségem és akkor gyorsabban kész lesz a művelet mint ma.
Bocs, futtaban olvastam el az elozo uzeneted, es most jutott el az agyamig, hogy ez egy kozepsztender, aminek valoban bikanyak a rugoja. :) Viszont a csavarokra vigyazz, a menet nem igazan kedveli a gyepalast. Ha van olyan drot, kabel akarmi, ami kibirja ezt a muveletet (en anno egy BMW elso telojanak rugojat 1,2-es savalo drottal kotoztem meg, es biza osszenyomott allapotban maradt...nah az pl kelloen eros :D) akkor a muvelet tovabbra is jo, csak alkalmazz "csigarendszert", vagy mas olyan alkalmatossagot, amivel lassan de boztosan tudod szethuzni a rugot...ilyen lehet pl trapezemelo, olajosemelo, egyebemelo, de jo lehet akar egy satu is, amit tudsz mozgatni, es szetfele hajtani
Nem igazan van jo oteletem egyeb, az ilynekhez mindig a helyszinen, az adott eszkozok kozt jon meg az ihletem... keszits egy fotot a garazsrol, minden eszkozrol, minden szerszamrol, rendezz be egy virtualis muhelyt nekem, hatha jon otlet
Jah, de magadat ki ne felejtsd, amint eppen meszfeher kezzel es pirospozsgas fejjel kinlodsz a halal hulye otletetol, mert ha otletem nem is lesz, legalabb jot nevetunk
Kipróbáltam az ötleted, de ez a rugó valami iszonyat anyagból van. A kezem olyan fehér mint a mész,de csak 2-3mm-t sikerült nyújtani rajta, az meg édeskevés az üdvösséghez. Arra gondoltam hogy a kínkeservesen behajtott csavarokat szépen kihajtom leveszem a lábtartót, beakasztom a rugót és úgy beakasztott állapotában teszem vissza a csavarokat. Remélem lesz elég hely a művelethez. De ezt már tutira nem tom megcsinálni következő hétig. Világosban nem érek haza a munkából és most jön 4 nappalos 12óra
Koss ra egy kelloen eros, de nem tul vastag madzagot, vagy drotot, es ezzel megnovelve az erokart, huzd a rugot...bar meg ilyen rugot nem tettem helyre soha, de ez 90%ban mukodik
10 nap alatt ideért az "új" középstanderem. Az előbb szépen fel is akartam rakni, és naggyából sikerült is, csak a feszítő rugója iszonyat kemény és nem tudom beakasztani a kampóba. Tipp arra hogy hogyan is lehetne felrakni?
Egyenlőre nekem is naked a motorom, de már alig várom hogy fel kerülhessen rá az idom, de pár dolgot el kell intézni rajta, ami nem kis meló lesz. Kezdeni kell valamit a kormányzárral, vezetákekkel, csatlakozást kell heggeszteni, kormányütközőt megnövelni.
Hát a koppig rántott gázról annyit, hogy én eddig azon gondolkodtam hogy mi a fene baj lehet a vasammal, hogy csak 140et megy plexi nélkül. Aztán tegnap elugrottam megint fehérvárra a kolléganőmmel találkozni aztán amikor letettem a háza előtt, hazafelé társra találtam egy rövid szakaszra és elkezdtem utánna eredni. Arra jöttem rá hogy a 6ik sebesség tényleg csak kényelmes gurulásra való, na de az 5ik. Na az az én sebességi fokozatom. Ott simán ment a 160is. Ja és csak mikor a városba értem, akkor jöttem rá hogy 5ikben voltam végig, ezért nem tom hogy mi lett volna ha akkor váltok az uccsó fokozatba.
Volt aki panaszkodott arra hogy veszít az erejéből a vas ha ülnek mögötte. Nekem ez most egyáltalán nem tűnt fel. A gyorsulásra tovább sem volt panasz, ezt az egyre szorosabb ölelés is jól jelezte . Amikor megálltunk, azért megkérdeztem hogy nem voltam-e túl gyors, de azt mondta hogy élvezte nagyon. Remélem tényleg így volt
106 nap múlva tehát június 6-án kerül idén megrendezésre a Szallerbeck 24 órás tájékozódási verseny.Jó lenne ha az xj brigádból több csapat ott lenne.A szervezők tájékoztatása szerint az útvonal átmegy egy kicsit Ausztriába és Szlovákiába is, ami cirka 1300 km távot jelent.
Én szóltam!
Berber? Bundi és szerénységem csapattársa lehetsz még!
Ha ezt teljesítjük, akkor meg meglátogatjuk (miután leborogattuk a hátsónkat) az Angol kollegákat
Tényleg az hány km.?
Én is most akarok moccot venni,és már ki is néztem,csak sajna az időm nem engedi,hogy előbb menjek érte,bár én itthon szeretném beszerezni.
Egy érv a naked mellett,hogy a szél kicsit visszatatrja az embert,hogy koppig húzza a gázkart :)
A netes hozzászólásokhoz csak annyit,hogy én is elfelejtettem egyszer befizetni a netszámlámat,de mikor felhívtam az ügyfélszolgálatot,hogy küldjenek másik csekket,tök bűnbánó hangon :)
Kérdeztem,hogy számíthaok-e valami szankcióra,annyit mondott a fickó,hogy semmi gond nem fognak falhoz állítani :)
Lehet,hogy szolgáltatója válogatja
Nos, kiadtam az ukázt, megy a javítás, ezt késöbb a pénztárcám bánni fogja. Dehát ha menni kell, akkor menni kell.
H még egy pár sorban fejezzem be a mondanivalómat. Olvastam az angliai motorvásárlási beszámolót, mint minden nagyobb értékű dolog, nem megy egykönnyen, föleg ha használt.
Elsősorban nem hiszem hogy annyira messzire kellene koboróljak hogy jó állapotú motort vegyek, másrészt a 80000 km kicsit soknak tünik ahhoz képest h még egy "kis" pénzt rááldozva vehetek egy jóval kevésbé használtat ( 15000- 25000 km ). Számomra fontos hogy jó motrikus és kopási állapotban legyen a motor.
Megbízható forrás a legfontosabb, az információk hitelessége, meg a végére az élmény. Nem szeretném azt hogy ennyi idő után meglepetésszerű javításokkal bosszankodjak.
Sacc per kábé 3 hetem van a részletek kidolgozására.
Kösz mindent, várom a véleményeket.
Mit tegyek a használati utasítással? Tegyem vagy ne tegyem fel?
ave
Edko
Nehéz hirtelen minden véleményre válaszolni:
Köszönöm a bátorítást, meg h több embert érdekel a téma. A család és haverok is azt mondják h nem vagyok normális, ez így is van. Vállalom, tudatában vagyok annak h ez másnak furcsa, de enélkül nem tudok normálisan müködni...hmmm...
Az egyedüli dolog ami bármikor feldob az hogy nyargaljak, hétköznap amikor kell egy kis adrenalin, vagy a szombat vasárnapi pangást simán kiütheted egy kis dinamikus motorozással.
H miért nem veszek magyarországról motort? az egyedüli ok az az hogy az interneten nem igen láttam bövebb kinálatot, meg az hogy az ár és használtság aránya jóval nagyobb mint a németországi kinálatban meglévöknél.
Rengeteg év motorozás után, ezt is az alapoktól ( robogó, stb. ) nem tartok a kihívásoktól, akár magam is elhoznám a motort, csak azt nem tudom h németországból milyen papírokat kell beszerezzek ( müszaki vizsga, vámhivatal?) ahhoz hogy gond nélkül hazajöhessek. Ez egyben egy kis túrának is tökéletesen megfelel. Az autó is egy megoldás, csak egyelöre nem tudok platformot szerezni ( nem érdeklödtem). Egy másik gyakori megoldás az az hogy itteni autónepperekkel megbeszélve megvetetem a motort és azt házhoz szállítják, nade ilyenkor az a gond h én személyesen nem látom a motort...
Ejj, megbolondulok... rengeteg a változó a dologban.
Az egyik beszolásból úgy értettem hogy érdemes lenne újságokban is nézelödni, melyek lennének ezek?
Az itteni beiratási procedúrával tisztában vagyok, ráadásul még egy kis ismeretségem is van h minden simán menjen.
Egy pill, megjelentek a szerelők, pár perc és befejezem a hiányzó részeket.
Üdv!
Miért akarsz németországig menni.Egy kis türelemmel itt is találnál megfelelő gépet és még nyelvi nehézségeid sem volnának.Na meg innen mégiscsak egyszerübb lenne lábon elvinni.Szerintem gondold meg.Talán közülünk is tudnának tanácsot adni páran főleg ha ismerik a kiszemelt gépet.
Paragraf, ha nem megy, elhozod zsebbe (tudod hova), azt kettőnknek már van együtt 8 végtagja! Meg meleg is van.