Háááááát..... amióta megtudtam, hogy nem körpályás robogásról van szó, hanem "imerd meg kis hazádat te sügér", inkább tájékozódási motorkázásról, egyre inkább böki a csőröm a dolog. (Bizti bizti hogy egy icciccike-piccike GPS-t sem lehet vinni?) Már térképből is egész jó voltam, de mostanáben mindent megtalálok, azonnal, pontosan! Sőt előfordult, hogy a WC-re nem vittem magammal, és nem találtam bele a porcelánba! !
Egyébiránt olaj.... csak nem gondolod, hogy az én Drágaságomba, eliszaposodó, sárosodó, gugyerák ásványi olajakat teszek? Csak azért hogy mindenki lássa az igazamat?
Én is úgy érzem,hogy jó árban vettem,nézegettem elég sok hírdetést és bizony ilyen évjáratnak jóval magasabb az áruk.Két db.volt ami közül választottunk az egyik ez a másik a Bp-i Fullgasban volt kitéve a tulaj azt mondta max az alja 400 és volt mégegy az Tárnokon néztük meg,persze mikor odamentünk akkor derültek ki turpisságok törött volt a motor a tankjáj al oldal deklin és a kipufogón még most is látszik a sérülés a tulaj azt mondta,hogy az elöző emberke fektette meg a gépet.egyébként 94-es volt és 530-at akart érte de ez kiesett a választásból.Így döntöttünk a jelenleginél ez Törökbálinton a Redrobogónál volt kitéve véletlenűl találtam rá a neten (pedig előtte való nap a Redbaronba nézelődtünk ez meg nem messze van tőle ) odamentünk megnéztük be lett indítva és megvettük.
A nagy próba majd ezután jön,ezért is akarok minden olyan dolgot rendbetenni amit muszály,hogy csak menni kelljen vele.
Jut eszembe mennyi a gumik nyomása első és hátsóban ?
Sziasztok. Gondoltam megosztom az ominózus XJ kormányszitálás terén szerzett újabb tapasztalatomat veletek. A napokban kipróbáltam a gépet a szokásos 2 bar helyett 1.5 barral az első kerékben és a kormány egyáltalán nem szitált be. Mára már felfújtam a szokásos 2-re, mivel ez a kísérlet nem azt jelentette, hogy ezután 1.5 bárral fogok járni bár nem éreztem semmi különbséget.
Persze a magyarázat logikus, gondolom. A gumi nagyobb felületen érintkezik az úttal és így stabilabban tartja a kereket.
Amúgy azt hiszem belevágok a gumi projecktbe Hátra valmi 150 es gumit akarok előre meg ,hát oda 100 asnál nagyobb szerintem nem kell ... Vélemény? Mert elvileg most tudnék olcsón gumit rá ,először valami használtat próbálok ki aztán ha beválik jöhet az új! (bár azt még nem tudom miből )
Optimális ár. Jól kifogtad. Az olaj a szinte mindegy kategóriát surolja. 10-60 ig bármi jó. 10 ha hidegben is mentek vele, 50 ha teli tüdőből húzod forró nyári napon. A 60 prémium, hogy örüljön. Ásványitól szintiig mindent fogyaszt! Nem is jutottunk dűlőre a motorozz.hu-n a témával.
(Bár az enyém jobban megy és kevesebbet eszik mint JamahaXJ kollégáé, ahogy ezt ott kibeszéltük )
Ugyhogy ezügyben szabadon választott.
470 volt az ára, ennyit fizettem + átírási költségek
A gumik ujak rajta fékbetét cser volt a lácszett az jó (átnéztem) szerintem nem ment 5000 km-ert mert a hátsó lánckeréken éppen hogy meg van kopva a gyári festék.Egyedül kuplung bowdent kell cserélni , egy szál volt elszakadva leforrasztottam ugya de mindenképp csere ez csak annyira volt jó hogy ki lehessen igazán próbálni a vasat.Na meg kap egy friss olajat és szűrőt így tista lappal indulhat tavasszal.
Egyébként milyen olajat tehetek bele ebbe a típusba vagy mi a javasolt ? 10W40 az jó ?
Nagyon egyben van az a gép, és nagyon meg lennék lepődve, ha 35 ekm-nél egy Yamahát szét kéne szedni. Jó vétel volt. Apropó, hogy is mérték?
Érdekes egyébként, hogy milyen ütemben tellik a km. számláló. Az ember ráül, aztán egyszercsak megint átfordil a 100-as km. Így könnyű belenyomni 10-20 ekm-eket. Csak gurul, gurul.... gurul....
Hát igen, a Japók a belpiacos gépeknél nem törődnek a "papírformával". Nekem pl. a belpiacos xj 600-am elől dupla tárcsafékes, pedig elvileg ilyet csak "96 után csináltak. Egyéb eltérések is lehetnek. Nem is szeretik a szervízben, ha alkatrészt keresek hozzá. Azért szerencsére elég megbízhatóak, így ritkán kell hozzá valami és általában más yamaha típushoz való azért jó bele.
Köszi a választ ,igen ez Japán belpiacos gép de a blokk bontva mét tutira nem volt ez látszik is rajta,mert ugye ha kulcs kerül egy csavarra az tisztán látszik lemegy a festék stb. és azt ugyanúgy és olyanra lefesteni nem igazán lehet.Amugy 31 ezer Km van benne a motorja bemelegedés után olyan mint egy vizes motor nagyon szép a hangja.Hát remélem nem kell hozzá alakrész egyhamar.
Bár kuplung bowdent kell cserélni mert egy szál szakadás van benne ( ez nem nagy összeg) és egy friss olyajcserét kap a tavaszi indulásra és ennyi.
Kösz rendes vagy, még mindíg agyalok rajta, de már fél gőzzel. A helyzet az, hogy kevés a 41-es telós, tehát ha magamnak kijárom, másnak nem biztos hogy jó. A ringatózás nem annyira jelentkezik nálam, bár én még nem igazán tépem, meg tél is van. Azért figyelek, és ha bejön egy lehetőség, én lecsapok rá.
Ha véletlenül összeakadsz mégis azzal a szárral, csak csak örülnék neki.
Ez azt jelenti, hogy nem is kell a rugó? Mert bár hallgattam mostanság, de nem feledkeztem meg rólad. Viszont, ha neked nem kell, akkor lehet, hogy nem sürgetem a régi telószár visszaszerzését.
Egyértelműen XJR-400. Ez valószínüleg Japán belpiacos, így ne lepődj meg, ha minden katalógus csődöt mond alkatrészek ügyében.... + használt gépen nem lehet tudni, hogy előző tulaj mit csinált vele, mit gondolt tuningnak, vagy ki tudja mit miért cserélt.
Szerintem, ha működik és kapsz jelenlegi állapotában hozzá való alkatrészt, akkor nem kell kisebb eltérésekkel foglalkozni.
Köszi a gratulát a gyerek nevében is.
Mielőtt ezt megvettük láttam párat ebből a típusból és lvolt kölömbség Pl. az ülés alatt lévő deklin az XJR feliart ha ezt lehet külömbségnek tekinteni.A másik , amikor levettem az oldaldeklit,hogy kipucoljam az első lánckerék környékét akkor megnéztem a gyári számot rajta, ennek alapján ez a lánckerék XJ600-asé a váltótengely vége is sűrű bordázatú míg a 400-asé ritkább legalább is a katalógus rajza szerint.
Az első kép xjr 400 a második kép XJ600 nézd meg és hasonlítsd össze.
Szerintem XJR és látszik, hogy tiszteletben tartották.A számokból megtudhatod.Nem egy rossz választás kezdőnek.
Gratula! és sok-sok baleset MENTES közlekedést!
Teszek ide egy képet (ezt vettük a gyereknek) és állapítsátok meg ( he ennek alapján lehet),hogy ez XJR vagy XJ-400-as ,mert én már dilemában vagyok azon a szinten tartok,hogy lehet ebben 600 blokk (az akkori gyártmányú)is. Esetleg alvázszámból vagy motorszámból kiderül ez ?
Köszönöm szépen a segítségedet,de megoldódott a dolog mégpedig úgy,hogy Törökbálinton összefutottam egy XJ600-as tulajjal aki szintén ilyen gonddal küszködött csak neki meg volt a gyári és arról vettem le a mintát ,jelenleg gyártás alatt van a dolog.
Egyébként az egészen más mint itt a rajzon,majd ha kész lefotózom és berakom ide.
Esküszöm azt hittem UFO-t látok! Annyira összevoltam fagyva.. húztam haza 5-re. Inotáig voltam csak. Vékony a kesztyűm. Hú de sajnálom hogy nem húztam egy satut!
Hogy más is értse: Mintha szembe mentünk volna Joseval... Intettűnk egymásnak, és én farkinca tovább mentem. Bocsi, de annyira nem számítottam rá, hogy pont Veled futok össze! Néztem, hogy ismerős bordó a motor, csak mintha a doboztartó nem lenne a tiéden, pedig de. Bocsika!
Koszi Berber!
Sajnos a hetvegen dolgoztam/dolgozok, szoval a hetvegem kiesett, nem volt idom asem foglalkozni vele, sem kulonosebben lovagolni :(
Viszont ugy dontottem, hogy veszek egy digit muszert, mert ez az analog tesco-s nem igazan jo a celra :(
Szoval, majd megmeregetem a dolgokat, ha lez muszer, es a ...hagynak elni is!
Agyon agyaltam magam, de ennyire messziről, ennyike infóval elég nehéz. Ráadásul még mérni se lehet h. mit ad ki, és vesz be. Szerintem ezt a távindítást egybe kihagyhatod, mivel alapesetben ugyis manuális szivató kell hozzá. Akkor meg minek. (sosem értettem.) A lényeg, hogy mozgatásra hárpiáskodjon, sőt jólenne ha a tapizást se tűrné. Ne legyen indítható. Többet úgyse tehet. Bár az enyémbe van egy pager, ami nem tudom lényeges e, de hát így kaptam. Alapból nem megyek hallótávon kívül, a "gyönyörűségemtől"
Más: Lehet meg kell paciznom valaki mociját, próbaképp, mert én egyszerűen nem érzem rossznak a futóművet. Lehet tapasztalatlan vagyok, de se a ringatózás, se a szitálás nem jelentkezik! Pedig még meg is rángattam, hátha elesek. Viszont betonkeményen vaszi a kanyarokat, ki se lehetne rángatni belőle. A fékek se rosszak, bár... Lehet rendberakták a gyártás végére a Japók? 41-es villa?
Egyébiránt olaj.... csak nem gondolod, hogy az én Drágaságomba, eliszaposodó, sárosodó, gugyerák ásványi olajakat teszek? Csak azért hogy mindenki lássa az igazamat?