Üdv
Ahol 2 éve vizsgáztattam az ETZ -t ott fékpadon nézték, igaz az is ütött( meg vagyok ezekkel áldva).
Ráállltam behuztam tökig mig meg nem csúszott a rendszer, ott nem volt hiba.
A gond akkor lesz ha fékpadon fokozatosan fékezne.
A lámpákban 35 W os izzók vanank de sorbakötve, ugy hogy a fényereje, az igen csak redukált, bár este is jól lehet vele látni.
A helyzetjelzővel együtt? Hány wattosak? Ha nem túl nagy teljesítményűek (10-20W), akkor maradhat a helyzetjelzőnél, ha nagyobb, mint pl. a ködlámpák (35-55W), akkor célszerű a fő fényszóró izzóval párhuzamosítani, akkor nem kötnek bele.
Üdv
Ilyesmi nincs.
Viszont van elől +2 lámpa, amit persze egyszerű leszedni, na meg üt a féktárcsa, ami miatt periodikusan fog a fék.
Az mondjuk ciki de még nem volt időm esztergályosra.
Én az irridiumos gyertyákat Szfehérváron veszem egy sráctól, aki kintről amiból rendeli meg őket és tutti 2500 Ft/db az ár. Én tavaly a kocsimba is rendeltem tőle 4db és azóta az autóm is máshogy megy, ha valakit érdekel előásom a telefonszámot, szerintem bárhová elküldi csomagban. a Neten meg van egy oldal ahol be lehet azonosítani, hogy milyen mocihoz milyen tipusú gyertya kell: http://www.ngk.com/default.asp ez az az oldal. Neked pedig aki most tett be hagyományos gyertyát a csopperba csak ajánlani tudom!
Üdv
Vizsgáztatta valaki a mociját Szegeden a közlekedési felügyeletnél?
Menyire szőröznek vele?
Érdemes oda vinni vagy inkább egy drágább de "barátságosabb" egyébb vizsgahelyre?
Én nemtudom, h mi a különbség egy sportmotor és egy túramotor működési elvében, de nekem is jó tapasztalatom van az irridiumos gyertyával. Nekem is drasztikusan megváltozott a motor járása,fogyasztása,működése. De hangsújozni szeretném ez egy sportmotor volt, szélsőséges üzemeltetéssel. Egy csopper mégis lassabb, és nem pörgős. Mindenesetre kíváncsi lennék én is a változásra. Csak azért nem vettem még irrídiumos gyertyát a csopperbe, mert épp most van benne uj gyári gyertya. Majd a következő cserekor abszolválom ezt a lehetőséget én is.
A gyertya kérdéshez csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy kb. egy éve kicseréltem a virgácsomban a hagyományos gyertyákat irridiumosra, azóta teljesen mindegy milyen idő van, hány fok, nagyon könnyen indul, kevesebbet fogyaszt és sokkal egyenletesebben jár a motor. Velem egy időben két Virágós barátom is áttért a típusra hasonló tapasztalatokkal. Esetleg ide írom a gyertya típusát ha valakit érdekel: NGK Irridium BPR 7 EIX4055, és az egész úgy emlékszem 2500/db-ba került és kb 50-60 ezer km. garantált.
Adingo, igazad van általánosságban, de a Virago-val kapcsolatban ez sajnos nem működik.
A BPR és a sima BP között egy darab, 5 kOhm értékű zavarszűrő ellenállás a különbség. A BPR porcelán szigetelő testébe be van építve ez az ellenállás. A baj abból adódik, hogy a gyertyapipába IS be van általában építve egy ilyen (szinte csak ilyet kapni motorhoz most már), a kettő együtt túl sok a trafónak és gallyra teszi a gyertyát. Egyéb tekintetben nincs különbség a két gyertya között, az ellenállás szerepe csupán annyi, hogy a motor néhány méteres környezetében ne keletkezzen rádiófrekvenciás zaj, ami sistergést okoz a TV vagy rádióvételben.
Ha valakinek kétségei támadnak, nézze meg, mi van a gyertyapipára írva. Ha a pipa típusában benne van a 05 vagy az 5 szám, pl.: SD05F, LB05F, stb., akkor nem kell BPR jelű gyertyát használni. Esetleg multiméterrel is ki lehet mérni. Én kifejezetten ellenzem, mert a Virago gyújtása k*rva érzékeny az ilyesmire.
Sziasztok !
Én inkább maradnék a gyár által ki kisérletezett, és előírt gyertyánál. Pl az Opelom 150.000km -t ment el a gyári gyertyával, és csak azért cseréltem ki, mert jön a tél.
Ennyit a gyertyáról. Sajnos nekem is van tapasztalatom rossz irányból, de ez mind mind annak tudható be, h nem az előírt gyertya volt az adott gépben.
Pont a lényege a szép alakja veszett el ezzel az idommal.
végyé