Persze. Ha nem folyik sehol.
Az olaj összenyomáskor kicsi furatokon át pumpálódik fel egy perforált lemezen. Ezzel a hidrodinamikai ellenállással csillapítja a rugó lengését. Annak pedig biza' ilyen szörcsögő hangja van.
Tanulság képen .
Sikerült kiszedni acsavart a teleszkóp alján .
Ha elforog a belső szár és emiatt nem akar kijönni ,rá kell húzni .
Egy két próbálkozás és meglazul . Talán az ütés is segít .
Az olajat viszont a leeresztőcsavar likjánkell majd beimádkoznom , mivel a záróstucni nagyon be van rozsdásodva .
Nem túl szerencsésen fogalmaztam ,de erről az imbuszcsavarról beszéltem én is . Amely sajnos elforog , azaz odabent tekerget valamit . Pedig rögzítettem a villa szárat és az alsó részét is .
A felső dugóval az a baj , hogy a rozsdától összegyógyult a szárral .
A könyvet nézted? Ott le van rajzolva minden.
A villa tengelyére merőleges csavar az olajleeresztő. A szétszedéshez az alsó teleszkópszár legalján van egy csavar. Fejreállítod a cuccot, belenézel az alsó szár aljába (a tengelyt befogó részbe) és ott meg fogod találni a szétszedő imbuszcsavart.
A tetején levő seeger-gyűrűs megoldás úgy jön szét, ha a zárócsészét, amit a seeger fog, egy segítő kicsit lenyomja neked a rugó ellenében, így könnyebben kijön a zárógyűrű és utána a csésze is.
A dupla dudoros rész megy alulra szerintem, a két egymás melletti ajak fogja meg az olajat, a különálló pedig a porvédő. Legalábbis nálam így van beszerelve.
Közben rájöttem hogy lehet beönteni az olajat .
Egy csésze szerű vacakkal van bedugva , amit egy zégergyűrű rögzít .
Csak mindez nem látszott a rozsdától . Kivakargattam amennyire lehetett , befújtam vágó , fúró és üregelő sprayval . Csodálkoznék
nagyon ha kijönne .
Na igen ,de ebben 2 rugó van .
Arra tippelek a szűkebb dudornak kell az olaj felől lennie ami mellett van a kisebb nagyobb átmérőjű . Egyszerűbben a duplának . Ott is van rugó .
Van viszont egy komolyabb kérdés is .
Kivettem a teleszkópot .
alul van egy tengelyre merőleges hosszirányú lyuk. annak az alján egy imbuszcsavar . Feltehetően ezt kellene kitekernem ,ahhoz hogy szét lehessen húzni a teleszkópot . Ezt a csavart viszont hiába tekergetem csak azt hallom hogy belül tekeredik valami rugós dolog . A szárat megfogattam a kifliben ,az alsó részbe behajtottam a tengelyt hogy el ne forogjon ,de hiába .nem jön szét . És az olajat hol lehet beleönteni ,felül a gumikupakot kivéve csak egy zárólap látszik ?
Ezt a Japán szimeringet vettem a teleszkópba .
Három perem van rajta . Az egyik oldalon kettő egymás mellett ,ahol a belső kicsit nagyobb átmérőjű . A másik oldalon levő kb akkora mint a kisebbik dudor . Hogyan kell behelyezni ? A dupla dudoros részt gondolom alulra .
Üdv
Elkészült a második része is az olyajnyomásmérő projektnek.
Nagynehezen sikerült megfelelő méretű, vastagfalú ötvözött alu csövet szereznem.
Kiesztergáltam a belső méretét, kivülről poliroztam.
Legtöbb problémát a felfogatása okozta.
Vizes ismerőstől kaptam 1 colos fényes bevonatú csőbilincset, M8 as menettel, pont passzolt a kormányfelfogató rud átmérőjéhez.
Alul kifurtam a csövet, lapolást martam rá hogy a bilincs anyája felfeküdjön.
Igaz, nem a legcsicsásab a bilincs de ez tünt a legpraktikusabb megodásnak, egyébként meg jól el is van dugva, ha valaki nem lesekszik nem is látja :)
Lenne néhány kérdésem, tudnál adni egy email cimet?
Üdv. &rash