Úgy tudom, hogy nem, szerintem körbe van öntve műgyantával. A trafót a nagyobbakon (700-1100) tudom csak, hogy hogy van és miképp, de szerintem az 535-ön is hasonlóképp helyezték el. Az első henger felett, a kürt mögötti burkolat alá van dugva egy kettős csévetestű gyújtótrafó, azaz csak párban cserélhető, mert egy házban van mindkét hengeré. Én erre gyanakszom a legkevésbé, mert új gyertyával jó egy darabig, csak a gyertya nem bírja a kakaót. Ezért ajánlom a BP7ES-t, kevésbé érzékeny.
Ami a gyertyát illeti, a BP7ES és a BPR7ES között az a különbség, hogy az utóbbiban van egy plusz R betű. Az azt jelöli, hogy van benne zavarszűrő ellenállás, 5 kOhm értékű. A Virago gyújtások 535-1100-ig a pipában is tartalmaznak zavarszűrőt, így a gyújtás két zavarszűrő ellenállást kell, hogy átüssön a szikrázáshoz, ha R jelű gyertyát használsz.
Amondó vagyok sok év tapasztalattal a hátam mögött, hogy a gyertyába épített zavarszűrő baromi érzékeny. A vibráció nem tesz jót neki, az XV blokkok pedig nem kicsit vibrálnak. Ezért alapvetően azt mondom: zavarszűrős pipa + zavarszűrő nélküli gyertya a jó páros.
Két dolgot tudok ajánlani neked. Az egyik, hogy vegyél BP7ES-t. A másik, hogy hajts fel V-line gyertyákat. Nekem is az van, azokban nincs zavarszűrő. Ellenben speciális, V alakban hornyolt a középelektróda, nagyon szép a szikraképe a sima gyertyákhoz képest, és van nálam két darab (4 db-os szettben vettem) önköltségi áron, ha érdekel.
A gyári előírás NGK BPR7ES – 0,7-0,8 mm gyertyát ír de majd megpróbálom BP7ES gyertyát meg trafót megcserélem ha megtalálom mert őszintén bevallom nem tudom hol van.Még eggyet kérdeznék a trafóból kilehet venni a kábelt,mert gondolom a hátsóhengernél hosszabb de nem tudom ezért kérdezem.Köszi a választ daffos
Na ez a baj. Nem belevaló a gyertya. De azért én még megejtenék egy trafó cserét is. Próbáld meg cseréld meg a két trafót, és nézd meg a jelenséget. Nehogy ez legyen a kaki. Egy próbát megér!
Elsőre azt mondanám, hogy autósboltban vegyél BP7ES-t, ne BPR7ES-t. Az 6-700 Ft csak. Abban nincs beépített ellenállás. Lehet, hogy az döglik be a te gyújtásrendszereden, amiben van, mert nem bírja. Egy próbát megér, olcsóbb, mint gyújtótrafót cserélni.
Kérlek szépen BPR7ES Made-in japán a hatszögletes-részen M881 beütés található.Kaposváron a Szerec autó-motor boltba vettem 1400ft/db áron.Kb 130km-ert mentem vele az előző sem volt régi de csak az első hengernél.Üdv daffos
Leírná valaki néhány mondatban , az 535 -ös teleszkop szimering cserét . Mire kell figyelni szétszedéskor ,összerakáskor ? Célszerű e benzinnel kimosni pl azt az oldalt amelyikben nem cserélek szimeringet ,csak olajat ?
2300 -ért kaptam egy garnitúra Japánt .
blackiex!Sajna a gyertya kukás,de ezt nem értem már a második gyertya egy hónapon belül és mind a kettő japán volt.és csak az első hengernél van ez a jelenség.
Szia!
A fogkrém rossz ötlet, tele van kicsi szemcsékkel - karcol!
Inkább más tisztítószer, folyékony állagú legyen a használandó anyag. Mindenképpen valami puha ruha kell (pamut póló kiválóan megfelel erre a célra) amivel polírozod a plexit és ne kapkodd el, lassan de sokáig törölgesd át , közben nézd a kialakult felületet. Nekem a 10 éves sisakom plexije úgy nézett ki mintha új lett volna. Bár biztosan van valami speciális anyag amivel polírozni lehet a műanyag felületeket. Legjobb ha vigyázunk rá, hogy ne karcolódjon meg.
Üdv!
Nem. Mindenképp az óra a blokkból eljövő olajat kell h mérje.
1, mert a meleg olaj hígabb.
2, mert a hígabb olaj nyomás veszteséget produkál
3, mert ez ad infót nekem, hogy mekkora a nyomás a blokkban.
édesen tökre mindegy h honnan szeded le a csatlakozást, de én úgy gondolom a szivatyútól elmenő ág lenne a hűtő beőmlője, és a kilépő olaj menne a nyomócsövekbe. Így rögvest hűvösebb olajat kapna a blokk. Egyébbiránt tucatnyi bontó van ahol hűtőt lehet találni olcsón, csak a méret a lényeg. Én az első teló szorító csavarját szemeltem ki mint felfogatási pontot.
Üdv
Na most látom csak félreérteleztem a dolgot.
Azt hittem az olajhütőt a nyomásmérő csövébe tervezed, védve a gumcsövet és a műszert.
Így már persze más a leányzó fekvése.
Na és hogyan/honnan gondolod megoldani az olaj ki és visszavezetését?
Arról a polirpasztáról megtudhanák valami bővebet?
Mélyebb karcok nincsenek a plexin, csak aprók amik éjszaka nagyon zavarók voltak.
Most már nem zavaró, felhajtva nincs a látótérben :(
OK, ti tudjátok.
Ami az olaj hőmérsékletét illeti, te jársz közel a valósághoz. Meleg, nyári napokon simán 140-150 fokig melegszik. Az olajhűtő egyáltalán nem hülyeség, csak nehéz meglelelőt találni, főleg a rögzítés problémás. A legtöbb olajhűtős motoron ugyanis a bölcsőváz tartja, az XV meg ugye függesztett, teherviselő blokkos, gerincvázas. Komplett konzolt kell neki kreálni. Arról nem is beszélve, hogy drága még bontva is. Ettől függeltenül szerintem jó ötlet hűvösebb olajjal öntözni a szelepek tájékát, bár a Virago nem kényes erre, jól van termikusan méretezve (ellentétben pl. a Suzuki LS650-nel vagy a régi Honda VF-ekkel).
Az 535-ösökön hol mennek az olajcsövek? Azért kérdezem, mert 750-eshez láttam évekkel ezelőtt olyan hűtőt, amit a henger mellett felfutó csövekre kellett rápattintani, és elég meglepő, 25-30 fokos hőmérsékletcsökkenést emlegettek vele kapcsolatban. (kb. 40 fokot hűt egy normál gyári hűtő)
Olyasvalamit kell elképzelni, mint egy hengerré hajtogatott hűtőborda, amin kifelé álltak a hűtő lemezkéi és csak rá kellett pattintani a csőre, mint a bicikli küllőjére a színes műanyag gyöngyöket. Haláli cucc, azóta is keresem. :)
Szevasztok! Én is így jártam a munkatársam plexijével! Az lett a vége hogy az öcsém felpolirozta géppel! Hozzá teszem fényező! Nem nagy kunszt csak finom polirpaszta kell hozzá! A matt plexit is visszahozta de ugyan a mély karcokat nem lehet eltüntetni! Sajnos vannak olyan minőségűek is ami kipikkelyesedik! Kivált képpen a kínai ratyik! Ha az ismerőseid között fényező keresd fel és pár perc alat meg van!
Lehet. Nem akarok vitázni. De ! Tégy egy órás kört a belvárosban nyári rekkenő melegben 35° ban, és megtudod mi a meleg a bokádnak. Na jó ez volt a vicc.
Akkor egy hozzászólásban az eddigiekről.
Signal fogkrémet használtam, ezzel qrtam el.
Az a gyanúm. hogy talán nem is a fogkrémben kell a bajt keresni hanem hogy ez a védő nem is plexi alapanyagú?
Olajnyomás:
Én is gondolkodtam a sime olajnyomás kapcsolós-jelzőizzós megoldáson.
Meg is szereztem hozzá a korrekt álltható nyomáskapcsolót, de akkora bazi nagy..............
A hidraulikos része semmivel nem egyszerűbb, viszont a mutatós műszer csicsásabb és több infót is ad :)
Meg aztán ugy döntöttem azt e meglevő üres jelzőizzó helyet talán fel lehetne használni töltésjelzésre, ezen még filózni kell.
Olajhütő:
Szerintem felesleges. Olajáramlás szinte nincs a csőben.
Max amenyi levegő beleszorul a csövezetékbe és azt összenyomja maga előtt. Nem hinném, hogy olyan sokat össze tudna nyomni a levegőn, hogy a forró olaj elérje a hajlékony csövet.
Ha meg kilégtelenited a csövet összeszereléskor egyáltalán nem jut be forró olaj a csövezetékbe.
Adingo, visszatérve a multkori beirásodra nem sok az az álltalad 200 C fokosnak mondott olaj?
Lehet ott a blokk alján olyan forró?
Én a bokahőmérömet használva olyan 50-70 fokosnak saccolom az olajszürő fedelet, az kb egyezik az olajpupa álltal nyomott olaj höfokával.
Értelek, hogy nem elegendő a szint kijelzése egy szál piros lámpával. Ez oké. De az olajnyomás számszerű értékének kijelzésének a fontosságát akkor sem értem. :) Miért nem elég tudni, hogy van nyomás?
Erre én azt gondolom, hogy egy fémhálós fékcső is megteszi olyan méretben amilyet a határok megkívánnak. De volt aki a jó öreg II-es golf fékcsövét használta fel e célra. A szelep állításnál pedig 100% igazat adok neked. Csak mindketten próbáltuk a lehető leg egy szerübben elmagyarázni mikor mi van.
Ami a gyertyát illeti, a BP7ES és a BPR7ES között az a különbség, hogy az utóbbiban van egy plusz R betű. Az azt jelöli, hogy van benne zavarszűrő ellenállás, 5 kOhm értékű. A Virago gyújtások 535-1100-ig a pipában is tartalmaznak zavarszűrőt, így a gyújtás két zavarszűrő ellenállást kell, hogy átüssön a szikrázáshoz, ha R jelű gyertyát használsz.
Amondó vagyok sok év tapasztalattal a hátam mögött, hogy a gyertyába épített zavarszűrő baromi érzékeny. A vibráció nem tesz jót neki, az XV blokkok pedig nem kicsit vibrálnak. Ezért alapvetően azt mondom: zavarszűrős pipa + zavarszűrő nélküli gyertya a jó páros.
Két dolgot tudok ajánlani neked. Az egyik, hogy vegyél BP7ES-t. A másik, hogy hajts fel V-line gyertyákat. Nekem is az van, azokban nincs zavarszűrő. Ellenben speciális, V alakban hornyolt a középelektróda, nagyon szép a szikraképe a sima gyertyákhoz képest, és van nálam két darab (4 db-os szettben vettem) önköltségi áron, ha érdekel.
Szimering cserekor ki kell azt is venni ?
2300 -ért kaptam egy garnitúra Japánt .
A fogkrém rossz ötlet, tele van kicsi szemcsékkel - karcol!
Inkább más tisztítószer, folyékony állagú legyen a használandó anyag. Mindenképpen valami puha ruha kell (pamut póló kiválóan megfelel erre a célra) amivel polírozod a plexit és ne kapkodd el, lassan de sokáig törölgesd át , közben nézd a kialakult felületet. Nekem a 10 éves sisakom plexije úgy nézett ki mintha új lett volna. Bár biztosan van valami speciális anyag amivel polírozni lehet a műanyag felületeket. Legjobb ha vigyázunk rá, hogy ne karcolódjon meg.
Üdv!
1, mert a meleg olaj hígabb.
2, mert a hígabb olaj nyomás veszteséget produkál
3, mert ez ad infót nekem, hogy mekkora a nyomás a blokkban.
Na most látom csak félreérteleztem a dolgot.
Azt hittem az olajhütőt a nyomásmérő csövébe tervezed, védve a gumcsövet és a műszert.
Így már persze más a leányzó fekvése.
Na és hogyan/honnan gondolod megoldani az olaj ki és visszavezetését?
Arról a polirpasztáról megtudhanák valami bővebet?
Mélyebb karcok nincsenek a plexin, csak aprók amik éjszaka nagyon zavarók voltak.
Most már nem zavaró, felhajtva nincs a látótérben :(
végyé
Ami az olaj hőmérsékletét illeti, te jársz közel a valósághoz. Meleg, nyári napokon simán 140-150 fokig melegszik. Az olajhűtő egyáltalán nem hülyeség, csak nehéz meglelelőt találni, főleg a rögzítés problémás. A legtöbb olajhűtős motoron ugyanis a bölcsőváz tartja, az XV meg ugye függesztett, teherviselő blokkos, gerincvázas. Komplett konzolt kell neki kreálni. Arról nem is beszélve, hogy drága még bontva is. Ettől függeltenül szerintem jó ötlet hűvösebb olajjal öntözni a szelepek tájékát, bár a Virago nem kényes erre, jól van termikusan méretezve (ellentétben pl. a Suzuki LS650-nel vagy a régi Honda VF-ekkel).
Az 535-ösökön hol mennek az olajcsövek? Azért kérdezem, mert 750-eshez láttam évekkel ezelőtt olyan hűtőt, amit a henger mellett felfutó csövekre kellett rápattintani, és elég meglepő, 25-30 fokos hőmérsékletcsökkenést emlegettek vele kapcsolatban. (kb. 40 fokot hűt egy normál gyári hűtő)
Olyasvalamit kell elképzelni, mint egy hengerré hajtogatott hűtőborda, amin kifelé álltak a hűtő lemezkéi és csak rá kellett pattintani a csőre, mint a bicikli küllőjére a színes műanyag gyöngyöket. Haláli cucc, azóta is keresem. :)
Akkor egy hozzászólásban az eddigiekről.
Signal fogkrémet használtam, ezzel qrtam el.
Az a gyanúm. hogy talán nem is a fogkrémben kell a bajt keresni hanem hogy ez a védő nem is plexi alapanyagú?
Olajnyomás:
Én is gondolkodtam a sime olajnyomás kapcsolós-jelzőizzós megoldáson.
Meg is szereztem hozzá a korrekt álltható nyomáskapcsolót, de akkora bazi nagy..............
A hidraulikos része semmivel nem egyszerűbb, viszont a mutatós műszer csicsásabb és több infót is ad :)
Meg aztán ugy döntöttem azt e meglevő üres jelzőizzó helyet talán fel lehetne használni töltésjelzésre, ezen még filózni kell.
Olajhütő:
Szerintem felesleges. Olajáramlás szinte nincs a csőben.
Max amenyi levegő beleszorul a csövezetékbe és azt összenyomja maga előtt. Nem hinném, hogy olyan sokat össze tudna nyomni a levegőn, hogy a forró olaj elérje a hajlékony csövet.
Ha meg kilégtelenited a csövet összeszereléskor egyáltalán nem jut be forró olaj a csövezetékbe.
Adingo, visszatérve a multkori beirásodra nem sok az az álltalad 200 C fokosnak mondott olaj?
Lehet ott a blokk alján olyan forró?
Én a bokahőmérömet használva olyan 50-70 fokosnak saccolom az olajszürő fedelet, az kb egyezik az olajpupa álltal nyomott olaj höfokával.
végyé