Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ellenkeznék veled egy kicsit. Mindenkinek az volt a vágya, hogy ne azt tudjuk mikor nincs olajnyomás, hanem azt, hogy éppen mikor mennyi az olajnyomás értéke. Na ezért döntött mindenki az órás megoldás mellett. Én személyszerint még beiktatnék egy olaj hűtőt is keresztbe a lámpa alá a villaszárra valahová. De ez lehet, hogy elmarad. Minekután ezekbe a gépekbe egy uszó kapcsoló van, nem szint jelző, ezért nemtudja senki mikor kevés az olajnyomás. Ez vezérelt az órás megoldásra. Ha oldal sztenderen van a gép működés közben akkor is villog, vagy világít az olaj lámpa. Az óránál pedig látni a nyomás értékét ekkor is.
Bár nem támogatom a projektet, mert sztem egy egyszerű jelzőlámpa is bőven elég, felvetném a jó öreg bojleres flexicső gondolatát. Nyomáspróbáját 120 fokon 20 barral végzik, szerintem simán bírná. Sokféle hosszban kapható.
Igazad van, de laikust kellett beavatni, muszáj volt egyszerű támpontot adnom. Én személyszerint a sűrítés-terjeszkedés határán a felső holtpontba állított dugattyú (szikra időponja kb., ha az előgyújtással nem számolunk) állapotában szoktam állítani, akkor mindkét vezérműbütyök lefelé néz szal minden tuti csukva.
Mindkét oldalt belövöm egy füst alatt, 10 perc az egész. :)
Ha a rézcsövet megmelegíted, akkor ugy hajlik mint a vaj. Előbb melegítsd meg egészen halvány pirosra, hajtsd méretre, vágd méretre, majd ujból melegítsd meg halvány pirosra és hidegvíz alatt hűtsd le. Ekkor bekeményedik a cső, és már nem hajlik. Szerintem a tank aljáig vagy a kormányig mehet a rézcső, onnan pedig mindenképp hajlékony gumi kell.
Én meg azt gyanítom, hogy szét van csúszva a pipa a kábeltől, és néha néha érintkezik csak. Saját tapasztalatom alaplyán, már én is jártam így.
Én nem akartam ebbe bele folyni, de szerintem akkor van a szelep nyugalmi hejzetben ha épp a szelepváltás periódusán van túl. Akkor tuti megnézheted a hézagot.
Van olyan, csak drága. Kijelző polírozó pasztának hívják (pl. Displex) és 1500 Ft körül van az 5 grammos tubus.
Egyébként fogkrémtől is függ. Pl. a Kolynos és Amodent a krómozott felületekre tökéletes, de a plexit kinyírja. Mit használtál? :)
Szerintem tök jól mutat a rézcső, ha szép fényes, és még ráadásul le is lakkozod valami akril lakkal.
Valamikor rég én is akartam műanyagot polírozni, de pont a bonyolultsága miatt letettem róla. Van egy specko folyadék ami kell hozzá, és az a lényege, hogy csak nagyon lassú körkörös mozdulatokkal lehet dolgozni. ( furógépet elfelejteni ) Minnél gyorsabb a fordulat, annál jobban melegszik a plekó, és a hő miatt elkenődik a műanyag. Csak kézi munkával lehetséges a polírozás, de nagyon macerás.
Vagy a pipa, vagy a gyertya zárlatos. Én utóbbira tippelek. Teszteld le: cseréld ki a két gyertyát, de a pipákat ne. Ha a hiba vándorol, akkor a gyertya kuka. Főleg, ha olyan NGK, aminek a dobozán MADE IN FRANCE felirat áll. Nehéz már igazi, minőségi, japánban készült NGK-t kapni. Nippon Denso gyertyákat meg nem nagyon találtam boltokban, csak neten. :(
Száz szónak is egy a vége, cseréld fel a gyertyákat, elsőt hátra, hátsót előre és ellenőrizd.
Koszi.sikerult beallitani,kiderult hogy nem eleg holtpontra tenni a vasat.kicsit meg arebb kellet tekerjem es azert volt szoros.de neked koszonhetoen vegrehajtottam eletem elso szelephezag allitasat.minden tiszteletem.Peace jo motorozast
Más téma.....
Igen csak zavaró volt már a karcosság a sisak plexin.
Gondoltam felpolirozom fogkrémmel, sok szor csináltam már plexi polirozást , bevált módszer.
Hát mit mondjak, jobb volt mint lett.
Olyan fáintosan bemattította hogy este használhatalan.
Van valami polirpaszta amivel fel tudom normálisra polirozni?
Csinált amár valaki ilyesmit?


végyé
Üdv
Számomra bonyolultnat tünik a rézcsövet felvezetni a kormányhoz, ezért gondoltam az elektromos megoldásra.
Igazad van, félek én is az elpukitól, ezért vacillálok.
Maradok is a réz csőnél és a gombánál, a nyomásérték meg szaladgáljon a villamos vezetékeken :)


végyé
Oké azt teszem.De most új jelenséggel találkoztam, beindítás után leállt az első henger lehúztam a gyertya pipát lassan tettem vissza és ha nem tettem teljesen a helyére a pipát akkor elindult a henger de ha helyére tettem meg állt újból.Mi lehet a bánata?Van valami ötleted erre?Köszi a választ daffos
Én is gondoltam a Lada verzióra, de a gomba nagysága miatt letettem róla. Ehez az órához viszont nem kell semmi sem csak cső. olvass vissza és meglátod a tulaj aki leírta az egész kivitelezést milyen anyagokat használt fel. Az álltalad említett pneumatika csövet felejtsd el, mert 200° olja ha elszabadul, szétégeti a lábad. Réz kimenő, és olajálló fémhálós toldalék a kormányhoz. Kb ez a járható út.
Üdv
Elfér itt valahol az első henger alatt/előtt, vagy a második mögött.
Talán az tünik a legkissebb gondnak.
Nagyob fejtörést okoz a cső anyaga.
Ez a csatlakozó az 6 mm es pnaumatika csöhöz való.
Az 20C fokon 16 bar nyomást bir, viszont a 60-70 fok körül már csak a felét, nem tudom merjem-e kockáztatni, vagy inkább rézcsővel szereljem.


végyé
És a Lada olaj gombát hová fogod tenni? Mert az nélkül nem fog működni a dolog.
Üdv

Olvastam az ottani megoldást de az 535 re vonatkozott ha jól emléxem.
Ott is az olajszürőfedél lett megfurva, csak az ugye más mint a 250
Az órán még vacillálok.
Lehet hogy egy lada olajnyomásmérő lesz rajta, akkor elég lenne csak pár arasznyira elvezetni az olajcsövet, a drótot egyszerűbb elvinni a kormányhoz.
Nem tudom mekkora átmérőjű az órád, de krómozot csövet találsz az autósboltokrab kipufogó végként.
Ha az átmérője elég nagy csak el kell ferdén szelni.


végyé
Az viszont nekem gyanús... Biztos, hogy jó helyre dugtad a hézagmérőt? Akkora különbség nem lehet, icipici fordulatokkal kell dolgozni. Itt egy kép összehasonlításnak...
Nekem ez lesz beépítve.
Minden jel arra mutat, hogy kicsi lett a hézagod a szelepnél. Ez eredményezhati hogy a szelep nem zár le tökéletesen, ezért idővel beég, és elveszti a tökéletes zárást. Ennek eredménye a teljesítmény vesztés.
Van a Virago.ro oldalon pont erről egy hozzászólás a megvalósításról képekkel. Én is ez alapján csinálom meg. Nekem az óra már megvan, csak a cső kell, meg a te általad említett derékszögű csatlakozó. És az egészhez kéne egy ferdén elvágott krómozott cső, amibe az óra lesz beletéve a kormányra.
Üdv
A 250 es nincs szabadon olajnyomó cső, legalább is nem tudok róla.
Az olyajszürő az gondolom a nyomóoldalba van, ezért gondoltam hogy ott jó lenne.
Titokban abban biztam, hogy valaki csinált már ilyet és elmondja, de hát kevés a kistestvér a fórumon :)

végyé
Peace.koszonom a segitseget.nah mostmar ertem a dolgokat.ugy csinaltam mindent ahogy mondtal,de a merolemez semiken nem akkar bemmeni,lehet ezelot a szerelo ilyenszorosra allitota,eleg sokat kell lazitsak hogy betudjam tenni.....kosz peace
És azon még nem gondolkoztál, hogy esetlegesen egy olaj nyomócsövet megbonts, és ott csatlakoztasd az órához felmenő csövet? Az tuti pontos , jó értéket fog adni neked. De a viszatérő ágat is mérheted, ha van viszatérő csöve, de ez nem tuti. Lehet, hogy a viszatérő olaj csak a blokkon belűl áramlik vissza a szűtrőhöz.