Ez ellen van egy nagyon olcsó és trükkös megoldás. Mivel a gyári gumikupak nehezen beszerezhető, ezért jól lehet pótolni autósboltban vásárolható fekete gumicsővel (én vákuumcső néven vettem szövetbevonatút). A gumicsövet akkorára vágod, hogy másfél-két centivel túlnyúljon a ledugózandó csonkon, majd az elzárandó végébe egy 10 Ft-os, kicsit beolajozott 6-os vagy 7-es csapágygolyót nyomsz. Tuti paszentosan zár. :)
Abból indulj ki, hogy japánok tervezték, akik nem hülyék. Amit kézzel lehet tekerni, az azért olyan könnyen hozzáférhető gyárilag, mert nagy bajt nem tudsz csinálni, ha elcsavargatod. A szinkroncsavar és a hasonlók pont ezért vannak jól eldugva és csak trükkösen hozzáférhetők.
Blackiex!Most a kettő csavarból melyik a szinkron mert én a 71-esen állítottam alapjáratot.Most jól be vagyok majrézva mert a szinkronja jó volt,remélem nem csináltam valamilyen nagy baklövést.Megpróbáltam letölteni de még a gépem is lefagyott,nem akar nekem sikerülni de majd a fiamnál megpróbálom ott jó erős a net.
Íme a kép. A könyvet töltsd le a kolléga által dobott linkről. Nagyon ajánlom.
Azt szoktam mondani, hogy ha az ember nem akarja maga szerelni, akkor is kell a könyv arról a vasról, amid van. Alap dolgok, pl. keréknyomás vagy láncfeszesség beállítások, milyen gyertyát kell bele venni, milyen olajat iszik, és hasonlók miatt is jó, ha megvan.
Pénzbe nem kerül, szerencsére.
(egyébként ha valakinek kell ilyesmi más chopperhez, szóljon. több típushoz való szerelési könyvem vagy robbantott ábragyűjteményem is van, meg tudom osztani)
Az ilyen apróságok nagyon bele tudnak kavarni a precíz mérésbe...
Azt az előző módszerhez elfelejtettem mondani, hogy ha kész a szinkron, az alapjáratot vissza lehet állítani az előírt 1000-1200 környékére.
A fontos az, hogy lényegi eltérés ne legyen a vákuumértékekben 1500 és 4-5000 között. Több okból is 4000-en állítunk. Egyrészt mert kevésbé melegszik és nem is gyilkolod annyira terheletlenül, mint 5000-en, viszont ez a kis 1000 fordulatnyi különbség nem okoz nagy eltérést a vákuum nagyságában, az 1500 és 3000 közt a legingatagabb (részterhelés-tartományban). A legtöbb chopperes amúgy se nagyon tekeri a vasat 4000 fölé, 5000 táján is csak előzésnél használjuk.
Másfelől... A piros tartomány 7000-nél kezdődik, de 6000 felett már lassan esik a nyomaték. A nyomatékgörbe maximumának kétharmadánál (~4000) célszerű hangolni a karbit, ugyanis itt van a hatásfok és a fogyasztás nagyjából egyensúlyban.
Bocsesz a kiselőadásért, de akit esetleg érdekel a dolog "miértje", annak ez biztos jól jön. :)
Na, az a dolog lényege a szinkronozásnál, hogy az alapjárati és a közepes fordulati vákuum nagyjából megyegyezzen. A megengedett különbség 2 Hgcm a hengerek között. Az olajban majd 40 centi. A házi műszer sokkal érzékenyebb. Szal a nagy ugrás ezért van.
Mivel a motor terhelést 2000-4000 fordulat között kap, nem az alapjárat az elsődleges. Ha ilyen nehezen hangolható karbikkal futok össze, az alábbi módszerrel dolgozom.
1. Ventillátort állítok a blokk mellé, hogy hűljön.
2. Elindítom a mocit, üzemmeleg állapotra hagyom felmelegedni.
3. Motor leállít, csövek fel.
4. Motor indít, alapjárat 1500 környékére felemel.
5. Szinkront állítok 1500-on.
6. Emelem a fordulatot a gázkarral 4000-re, szinkront állítok.
7. Visszaengedem 1500-ra. Ha az olajszintek különbsége 10 centin belül marad, békén hagyom. Ha nem, akkor közelebb állítom, kb. 5 cm különbséget engedve a két karbi közt.
8. Megint felelemem a gázkarral a fordulatot 4000 tájára 10 másodpercre. Ha a difi 5-8 centin belül van és nem mászik el, nem változik, hagyom békén.
9. 1500-on újra ellenőrzöm, a difi 5-8 centin belül kell legyen, de van, hogy várni kell kicsit, amíg beáll stabilan. Ha oké, akkor motor kikapcs, csövek le, kupakok fel és irány az aszfalt.
Meg lett a probléma !
Két méter csövem volt csak ,és a 2-es hengeré megtörött . A vákuum
meg összeszívta ...
Meg az is hasznos ha 50-60 centi magasan áll benne az olaj , akkor kevésbé izgága . Így most 6-7 centi körül lehet az eltérés .
Üdv blackiex!dobnál fel egy képet a 324 oldalról ahól látszik a 70-es ábra köszi előre is.Sajna nem tudom hol tudom letölteni a szerelési útmutatót?köszi daffos
Hiszen itt van az eb elhantolva . Ha alapjáraton beállítom az olajszintet egyformára
nagyobb fordulaton a kettes henger nagyon magasra szívja .
Ezzel a csavarral próbálkoztam eddig is .
Hogyne lenne, a szinkronozó csavar. A lényeget nem találtad meg.
A motot bal oldaláról, azaz a karbik háta mögött elérhető, a két karburátor között van. A könyv 324. oldalán látható, 70. ábra.
Megépítettem a karburátor szinkronizáló csőrendszert . Annyiban modernebb az enyém hogy van rajta egy kis méretű asztalos szorító .
Ami elszorítja a csövet ,megakadályozandó az olaj kiszívását . Csak fokozatosan lazítok rajta így ha gond lenne újra lezárom .
Viszont van egy probléma. Az első henger kb 30 centivel följebb szívja az olajat . Nagy fordulaton helycsere, a kettes szívja ennyivel följebb .
93-as 535 -ösről van szó .
Az alapjárat állítón kívül mivel lehet még machinálni ?
Ha a hozzá adott cső nem a megfelelő oldalon jön ki, nincs baj. Benzincső kellő hosszban vásárolható gombokért. Métere kb. 100 Ft. Oda vezeted, ahová akarod.
Nem tudom mert nekem 400-as om van de ez az aksi bőven elfér a helyén és elég hosszú csövet adtak hozzá akár a másik oldalon is kitudnám vezetni.De ezt Te nézd meg mekkora a hely a 250-es nél.üdv daffos
Üdv
Lehet hogy számit a kifolyó elhelyezése.
Nálam pl. az xv250 nél csak egyik oldalon van hely kiképezve az elfolyó levezető csöve számára.
Meg kellene azt is vizsgálni...............
Bevallom Én is ezzzel szemezgetek:)
Nekem a jelenlegi akkunál a negatív részen van a túlfolyó(a savnak).Ez nem okozott nálad beszerelési problémát?
Még 1 kérdés.A savat megrendelted hozzá,vagy jár hozzá?
Szia!Én Unibat 12V12AH CB12A-A típusút vettem 8105ft előtte BANNER volt 6,5 hónapot bírt ki.Blackiex megírta nem sokat bírnak a motor akkuk ezért nem nyúltam bele drágábba.szerintem ez ár-érték arányba nagyon jó.Üdv daffos
Szia!Mikor megjött az aksi felöntöttem savval amit mellékeltek az aksihoz és 24 óráig töltöttem,majd ellenőriztem a savszintet.Lemostam áttörölgettem és beszereltem a helyére.Indítás után rögtön rátettük a műszert és ekkor adta ki ezeket az értékeket.
A villamossági szerelő mondta hogy 14,5ig jó ekkor még nem tölt túl a gép.remélem így már érthetőbb a válaszom.De ha valamiben tudok segíteni,nyugodtan írj majdnem egész nap a gépelőt ülök.Szerelésben pedig blackiex -et kérdezd a kisujjába vannak a vasak.
Abból indulj ki, hogy japánok tervezték, akik nem hülyék. Amit kézzel lehet tekerni, az azért olyan könnyen hozzáférhető gyárilag, mert nagy bajt nem tudsz csinálni, ha elcsavargatod. A szinkroncsavar és a hasonlók pont ezért vannak jól eldugva és csak trükkösen hozzáférhetők.
El is mentettem gyorsan . Vasárnap lévén nem izgatom tovább a szomszédokat , de még egyszer leellenőrzöm majd .
Azt szoktam mondani, hogy ha az ember nem akarja maga szerelni, akkor is kell a könyv arról a vasról, amid van. Alap dolgok, pl. keréknyomás vagy láncfeszesség beállítások, milyen gyertyát kell bele venni, milyen olajat iszik, és hasonlók miatt is jó, ha megvan.
Pénzbe nem kerül, szerencsére.
(egyébként ha valakinek kell ilyesmi más chopperhez, szóljon. több típushoz való szerelési könyvem vagy robbantott ábragyűjteményem is van, meg tudom osztani)
Azt az előző módszerhez elfelejtettem mondani, hogy ha kész a szinkron, az alapjáratot vissza lehet állítani az előírt 1000-1200 környékére.
A fontos az, hogy lényegi eltérés ne legyen a vákuumértékekben 1500 és 4-5000 között. Több okból is 4000-en állítunk. Egyrészt mert kevésbé melegszik és nem is gyilkolod annyira terheletlenül, mint 5000-en, viszont ez a kis 1000 fordulatnyi különbség nem okoz nagy eltérést a vákuum nagyságában, az 1500 és 3000 közt a legingatagabb (részterhelés-tartományban). A legtöbb chopperes amúgy se nagyon tekeri a vasat 4000 fölé, 5000 táján is csak előzésnél használjuk.
Másfelől... A piros tartomány 7000-nél kezdődik, de 6000 felett már lassan esik a nyomaték. A nyomatékgörbe maximumának kétharmadánál (~4000) célszerű hangolni a karbit, ugyanis itt van a hatásfok és a fogyasztás nagyjából egyensúlyban.
Bocsesz a kiselőadásért, de akit esetleg érdekel a dolog "miértje", annak ez biztos jól jön. :)
Mivel a motor terhelést 2000-4000 fordulat között kap, nem az alapjárat az elsődleges. Ha ilyen nehezen hangolható karbikkal futok össze, az alábbi módszerrel dolgozom.
1. Ventillátort állítok a blokk mellé, hogy hűljön.
2. Elindítom a mocit, üzemmeleg állapotra hagyom felmelegedni.
3. Motor leállít, csövek fel.
4. Motor indít, alapjárat 1500 környékére felemel.
5. Szinkront állítok 1500-on.
6. Emelem a fordulatot a gázkarral 4000-re, szinkront állítok.
7. Visszaengedem 1500-ra. Ha az olajszintek különbsége 10 centin belül marad, békén hagyom. Ha nem, akkor közelebb állítom, kb. 5 cm különbséget engedve a két karbi közt.
8. Megint felelemem a gázkarral a fordulatot 4000 tájára 10 másodpercre. Ha a difi 5-8 centin belül van és nem mászik el, nem változik, hagyom békén.
9. 1500-on újra ellenőrzöm, a difi 5-8 centin belül kell legyen, de van, hogy várni kell kicsit, amíg beáll stabilan. Ha oké, akkor motor kikapcs, csövek le, kupakok fel és irány az aszfalt.
Próbáld meg így, Mócsing.
Két méter csövem volt csak ,és a 2-es hengeré megtörött . A vákuum
meg összeszívta ...
Meg az is hasznos ha 50-60 centi magasan áll benne az olaj , akkor kevésbé izgága . Így most 6-7 centi körül lehet az eltérés .
innen
nagyobb fordulaton a kettes henger nagyon magasra szívja .
Ezzel a csavarral próbálkoztam eddig is .
Üdv
Fábesz
A motot bal oldaláról, azaz a karbik háta mögött elérhető, a két karburátor között van. A könyv 324. oldalán látható, 70. ábra.
Ami elszorítja a csövet ,megakadályozandó az olaj kiszívását . Csak fokozatosan lazítok rajta így ha gond lenne újra lezárom .
Viszont van egy probléma. Az első henger kb 30 centivel följebb szívja az olajat . Nagy fordulaton helycsere, a kettes szívja ennyivel följebb .
93-as 535 -ösről van szó .
Az alapjárat állítón kívül mivel lehet még machinálni ?
Lehet hogy számit a kifolyó elhelyezése.
Nálam pl. az xv250 nél csak egyik oldalon van hely kiképezve az elfolyó levezető csöve számára.
Meg kellene azt is vizsgálni...............
végyé
Nekem a jelenlegi akkunál a negatív részen van a túlfolyó(a savnak).Ez nem okozott nálad beszerelési problémát?
Még 1 kérdés.A savat megrendelted hozzá,vagy jár hozzá?
Milyen aksit vettél?Mit ajánlsz?
A villamossági szerelő mondta hogy 14,5ig jó ekkor még nem tölt túl a gép.remélem így már érthetőbb a válaszom.De ha valamiben tudok segíteni,nyugodtan írj majdnem egész nap a gépelőt ülök.Szerelésben pedig blackiex -et kérdezd a kisujjába vannak a vasak.