Hát ugy néz ki hogy hál istennek blackiexnek volt igaza. Összeraktuk a vasat az uj olajjal mentem negyven km-t és nincs kopogás. Még mindig hihetetlen számomra hogy az olaj volt az oka a kopogásnak, de mindig tanul az ember valami ujat. Hogy mások is okuljanak az esetemből senkinek nem ajánlom hogy castrol actevo GP 20-50-es olajat használjon ebbe a vasba, hiába ajánlgatják a szervizek. Ha 3000 km alatt elhasználodott akkor ez gagyi, igaz sosem voltam nagy véleménnyel a castrol olajokrol éppen ezért nem használtam autoba sem. Ugy hogy aki ilyet tett bele, gondolom nem én voltam az egyedüli, az jobban jár ha mást tesz bele vagy sürübben cseréli és lehet hogy a motorja is csendesebb lesz. Hát ennyi a történet egy hét idegeskedés és szerelés. Köszi a segitséget mindenkinek, jo időt és jo motorozást!
Nem vettem észre hogy többet enne.
De beszéltem a motorszerelömmel ö azt tanácsolta:
kezdjem a gyergyával ha ugy se jó megyünk tovább karbi..stb
Utánna egy hengerszinkron mindenképp kell.
Na üdv mindötöknek és kösz.
Szerintem szinkron, és mellé még cseréld fel a gyertyákat. Ha a hiba megszűnt, akkor a szinkron hiányzott. Ha a hiba vándorol és az eddig jól működő henger köhög, akkor gyertya.
Más baja nem nagyon lehet.
SZIASZTOK!
535-ös viragom van.Olyan probléma van vele hogy az egyik henger sokkal jobban melegszik mint a másik.Igy persze alapjáraton is fulladozik.
Kompresszio kevesebb lenne az egyik hengerben?Esetleg gyergya
baj?
Akinek van ötlete kérem segitsen.
Válaszokat elöre is kösz!
Ha Castrol volt benne, tuti az ActEvo. Az pedig nem bírja a Virago blokkot (és fordítva). Én már megjártam azzal az olajjal a hadak útját, volt egy CB 400 F-em, ami az ActEvo-val füstölt, ketyegett, folyt belőle, ette is rendesen, stb. Csináltam egy kisszervízt, olaj és szűrőcsere (ásványira), a blokk hangereje drasztikusan csökkent. Hidd el, ez ennyit számít.
Autó/teher/busz esetén szó sincs ekkora érzékenységről, hisz minden alkatrésze egész más kritérium szerint van kialakítva. A motorok kényes jószágok.
A mai történés az volt hogy fogtam k. kosarat és bementem két márkaszervizbe is. Mindkét szerelő kb ugyanazt mondta hogy ennek a kosárnak nincs semmi baja egy kis logás megengedett a tengelyen és a fogaskerék a házon is mozoghat egy kicsit(hallottam más vélemény is) ez igazábol nem lötyögés, ha fent van a helyén és két kézzel megfogva jobbra csavarom akkor mozdul el egy két mm-t. Ez a rugalmasság miatt van igycsinálva.Visszafelé meg sem mozdul. Mindketten azt javasolták hogy tegyek bele ásványi sürü olajat és prbáljam ki. Elképzelhető hogy ez az olaj ami benne van elvékonyodott(3000km) lehet a tulmelegedéstől. Ugy hogy holnap összerakjuk Repsol 15-50-es ásványi, uj szürő és go! Hát én még nem találkoztam ilyennel a 30 év alatt megtett 1 millio km alatt igaz motoros még csak 1.5 éve vagyok. Majd holnap leirom a tapasztalatokat, azért még vannak kételyeim hogy csakn az olaj csinálta volna de mindig tanul az ember.
Az én Virgácsomban Valvoline Motorcycle 4T 20W-50 van, de jó még a Repsol Moto Rider 4T 15W-50, Motul 3000 4T 20W-50 például.
A lényeg a jó minőség (gyártó), 10-20W-50 viszkozitás, SE/SF/SG teljesjtményszint, ásványi bázis. Már a félszintetikus se az igazi bele.
Több szerelő ismerősömmel értekeztünk ezzel kapcsolatban - köztük ex-Yamaha márkaszervizes, XV specialistával is - ha összeadnám mindegyiküket, 200 év tapasztalata alapján egybehangzóan ezt mondanák.
Sok oka van. Egy ezek közül a léghűtés, a Virago kifejezetten meleg üzem közben, ezért az 50-es melegoldali viszkozitás alapfeltétel olajválasztáskor. A hengerek "terpesztése nagy", XV 700-1100-ig 75 fok, XV 400, XV 500K és XV 535 esetén 70 fok, XVS szériánál 60 fok. A szokásosnál jobban döntött (a többi gyártó V2-es blokkjai 45-52 fokosak) hengerek hengerfejéből könnyebben visszacsorog az olaj a karterbe, a blokk alá: a sűrűbb, vastagabb olaj könnyebben marad fent a kenési helyeken kialakított vályúkban, hidegindításkor nem elhanyagolható. Harmadrészt az XV blokkok kifejezetten nagy tűréssel, nem túl japános illesztési hézagokkal készültek, ha úgy tetszik, Harley-Davidson-os szellemben: sokminden nagy és masszív benne (főleg a nagyokban), ennek köszönhetően futnak komoly meghibásodás nélkül 100 ezer kilométereket.
STP Smoke Treatment, vagy a jó öreg Finis nevű magyar csoda.
Első körben 200 ml-t célszerű betölteni az olaj mellé (nem kell leereszteni belőle), ha nem vagy elégedett, 100 ml-es lépcsőkben kell növelni az adagot. Kicsit tovább kell melegíteni a vasat hideg időben a sűrűbb olaj miatt, de pl. a vezérműtengelynek és a hasonló, olaj által nehezen elérhető alkatrészeknek jót tesz az extra kenés.
A viragotech fórumon azt írják, hogy ez tipikus baja az 535-ösnek, volt aki felújította a komplett váltót, de egy idő után újra jött a kopogás. Azóta így hajtja.
Ha a szervíz megnézte és nem találtak komoly rendellenességet, ajánlanék egy vastagabb ásványi olajat vagy adalékot, ami sűríti. Az javítja a kenést és sokat fog a kopogáson.
Na, megolvastam a Haynes-féle könyvet is. Az a kupplung kotyogására pont a csillapító mechanizmust hozza fel hibaforrásként. A könyv szerint azonban a külső kosár és a hátán levő fogaskerék merev összeköttetésben van, a csillapító cucc a belső kosár alján levő fémlemez alatt van (XV535 doksi 83.oldal, 24-es kép).
Látatlanban nem tudok többet mondani, de ha a külső kosár hátán levő fogaskerék kotyog, akkor szerintem az okozza a zajt.
Kivitelezhető természetesen. Csak egy jó esztergályos kell hozzá.
Esetleg 25-30 körül tudok bontottat. Nemrég vettünk egy haverom húgának az 535-öséhez, 25-ért bontóból.
Üdv
Idegesitőek ezek az innen-onnan "előbujó" kopogások ropogások.
Pár hete azt tapaszatlam hogy amikor leveszem a középálványról és elkezdem mozgatni, durva éles koppanás roppanást hallok.
Olyasmi hang mint amikor a középsztenderes motoroknál a rugó hatására felcsapódik a sztender
Láncra vagy a lengövilla tengelyére gyanakodtam.
Ehelyett:
Összeért a láncvédő és a lánckerék burkolatnak az éle ahogy lesülyedt a motor.
A láncvédő éle van vagy fél mm vastag, a lánckerék müa. burkolata sem jokkal vastababb.
Eddig elment egyás mellett, de most talán a hőfokcsökkenés vagy mi miatt élbe találkoztak, és amikor a feszüléstől elcsúsztak egymás mellett ilyesztően roppant.
Hát igy jártam.
Egyelőre a kuplungkosár project ott tart hogy beszéltem egy- két hozzáértővel akik azt mondták hogy a kosár elmozdulása forgásirányba a fogaskerékhez képest normális nem a szegecseléssel van a baj, ez gyárilag igy van csinálva állitolag a rugalmasság miatt. Viszont a tengelyen valo logás már probléma lehet ha tul nagy. Valoszinüleg mikor a motor üzemmeleg akkor még nagyobb lehet a logás mivel az aluminium kosár szerintem a hőtől még jobban kitágul ezért kopog melegen. A megengedett logás mértékét nem tudom megállapitani ezért megbeszéltem egy yamaha szervizzel hogy ha beviszem megnézik. Ha ez a baj akkor marad a csere ami igen huzos 84 ezer és csak gyári létezik az is csak a márkakereskedőnél rendelésre. Mivel az anyagiak ezt most nem igen engedik azon gondolkoztam hogy rakatok bele egy bronzperselyt. Szerinted blackix ez kivitelezhető?
Na ma szétszedtük a motort. Rá kellett jönnünk hogy semilyen csapágy vagy persely nincs a kuplungkosárban. Csak az alu. ötvözet fut a tengelyen. Van egy kis logás a tengelyen de nem tudom eldönteni ez okozza-e a kopogást vagy megengedett-e egy kis játék. Hosszas vizsgálodás után viszont arra jöttünk rá hogy a kosarat forgásirányba mozgatva a fogas kerék nem mozdul viszont a z alu ház elmozdul 1-1.5 mm-ert.Vagyis ugy nézki a dolog mintha a szegecsek lelazultak volna és mozoog a ház a fogaskeréken.Szerinted okozhatja a kopogást? Kezdjek el kosarat vadászni vagy szegecseltessm fel ujra valakivel?
Szintetikus, tehát vékonyabb ("hígabb"). Az GSX-R-be, meg hasonló nyavajákba való. Viragoba csak ásványit szabad tenni, mert relatíve nagyok az illesztési hézagai, még ásványira méretezték a blokkot.
Tahát a vasban elvileg 35 ezer van német import én 8 ezret tettem bele miota nálam van castrol 20-50-est kap és mindig nézem az olajszintet, most kb 3 ezret ment a májusi csere ota. Olajfogyasztás szinte 0. Nagyon egyben van pedig 94-es. Nem hajtom 80-90-nel gurulok vele.
De beszéltem a motorszerelömmel ö azt tanácsolta:
kezdjem a gyergyával ha ugy se jó megyünk tovább karbi..stb
Utánna egy hengerszinkron mindenképp kell.
Na üdv mindötöknek és kösz.
Köszi szépen!
Más baja nem nagyon lehet.
üdv
535-ös viragom van.Olyan probléma van vele hogy az egyik henger sokkal jobban melegszik mint a másik.Igy persze alapjáraton is fulladozik.
Kompresszio kevesebb lenne az egyik hengerben?Esetleg gyergya
baj?
Akinek van ötlete kérem segitsen.
Válaszokat elöre is kösz!
Autó/teher/busz esetén szó sincs ekkora érzékenységről, hisz minden alkatrésze egész más kritérium szerint van kialakítva. A motorok kényes jószágok.
A lényeg a jó minőség (gyártó), 10-20W-50 viszkozitás, SE/SF/SG teljesjtményszint, ásványi bázis. Már a félszintetikus se az igazi bele.
Több szerelő ismerősömmel értekeztünk ezzel kapcsolatban - köztük ex-Yamaha márkaszervizes, XV specialistával is - ha összeadnám mindegyiküket, 200 év tapasztalata alapján egybehangzóan ezt mondanák.
Sok oka van. Egy ezek közül a léghűtés, a Virago kifejezetten meleg üzem közben, ezért az 50-es melegoldali viszkozitás alapfeltétel olajválasztáskor. A hengerek "terpesztése nagy", XV 700-1100-ig 75 fok, XV 400, XV 500K és XV 535 esetén 70 fok, XVS szériánál 60 fok. A szokásosnál jobban döntött (a többi gyártó V2-es blokkjai 45-52 fokosak) hengerek hengerfejéből könnyebben visszacsorog az olaj a karterbe, a blokk alá: a sűrűbb, vastagabb olaj könnyebben marad fent a kenési helyeken kialakított vályúkban, hidegindításkor nem elhanyagolható. Harmadrészt az XV blokkok kifejezetten nagy tűréssel, nem túl japános illesztési hézagokkal készültek, ha úgy tetszik, Harley-Davidson-os szellemben: sokminden nagy és masszív benne (főleg a nagyokban), ennek köszönhetően futnak komoly meghibásodás nélkül 100 ezer kilométereket.
Első körben 200 ml-t célszerű betölteni az olaj mellé (nem kell leereszteni belőle), ha nem vagy elégedett, 100 ml-es lépcsőkben kell növelni az adagot. Kicsit tovább kell melegíteni a vasat hideg időben a sűrűbb olaj miatt, de pl. a vezérműtengelynek és a hasonló, olaj által nehezen elérhető alkatrészeknek jót tesz az extra kenés.
Mi az a sürítő adalék, hátha nekem is múlna a meglevő kopogás.
végyé
Ha a szervíz megnézte és nem találtak komoly rendellenességet, ajánlanék egy vastagabb ásványi olajat vagy adalékot, ami sűríti. Az javítja a kenést és sokat fog a kopogáson.
Látatlanban nem tudok többet mondani, de ha a külső kosár hátán levő fogaskerék kotyog, akkor szerintem az okozza a zajt.
Esetleg 25-30 körül tudok bontottat. Nemrég vettünk egy haverom húgának az 535-öséhez, 25-ért bontóból.
Idegesitőek ezek az innen-onnan "előbujó" kopogások ropogások.
Pár hete azt tapaszatlam hogy amikor leveszem a középálványról és elkezdem mozgatni, durva éles koppanás roppanást hallok.
Olyasmi hang mint amikor a középsztenderes motoroknál a rugó hatására felcsapódik a sztender
Láncra vagy a lengövilla tengelyére gyanakodtam.
Ehelyett:
Összeért a láncvédő és a lánckerék burkolatnak az éle ahogy lesülyedt a motor.
A láncvédő éle van vagy fél mm vastag, a lánckerék müa. burkolata sem jokkal vastababb.
Eddig elment egyás mellett, de most talán a hőfokcsökkenés vagy mi miatt élbe találkoztak, és amikor a feszüléstől elcsúsztak egymás mellett ilyesztően roppant.
Hát igy jártam.
végyé