Blackiex!Szia!Ma voltam a villamossági szerelőnél az akkumulátor kukás.Panaszkodtam neki a fogyasztásra,és mondta van egy haverja mely márkaszervizbe hordta a vasat,a fogyasztása egyre nőt.mig másik szerelőnél kötött ki.Kötelező szerviznél derült ki,hogy 30,000km ig nem cserélték ki a levegőszűrőjét és ez okozta a többlet fogyasztást.Haza értem tank le szűrő ki nem a múlthéten lett cserélve az biztos.körbetörölgettem a szűrőkörnyékét tankot feltettem és egy próba kőrt tettem,de mint ha másik motoron ültem volna jól húz nem rángat és még a benzin szag is mérséklődött. Új szűrőt rendeltem hozzá.Állítólag nem szeretnek a szűrővel bajlódni mert sok mindent le kell bontani.Dobok a szűrőmről egy képet. Jó éjt daffos
Blackiex !
Nyomok egy képet a műszerfalról, ez majd mindent elárul neked. Az olaj lámpa akkor sem világít, ha csak gyujtáson van, néma motornál, sőt ma reggel le engedtem az olajat is, és akkor sem világít. Izzó jó, azt néztem. A karbit pedig semennyire sem szedtük szét ! Minden úgy van ahogy volt, de ezt leírtam neked egy mailben.
Ha szétszedted a karbit és állítható a tű, azaz van rajta seeger-gyűrű rovátkákkal, akkor az nem gyári! Alaphelyzetben ugyanis a Hitachi karbi tűje nem állítható. (van rá mód, de még nem lövöm el a poént)
Ha a tű állítható, az nagy valószínűséggel Dynojet utángyártott szettből van, ezesetben a középső, azaz alulról a harmadik rovátka az alapbeállítás.
Az úszószint beállításhoz az adatokat mailben elküldtem. Ha az oké, akkor lehet játszani a tűvel.
Nem tudtam, hogy XV-n van töltésjelző... Ha jól sejtem, akkor balról jobbra: Bal index, Olaj, Üres, (itt jön a szünet és a gyújtáskapcsoló), Reflektor, semmi (vakdugó), Jobb index a gyári sorrend a 81-eseken. Nálad van külön ilyen lámpa?
Az olajlámpa nem nyomást, hanem szintet néz. A gyári szintig töltve oldalsztenderen pöfögve felgyullad. ez tök normális állapot, semmi baj nem származik belőle.
Karbit mennyire szedted ki/szét?
A zsír új akku is lehetett szar. Még adj neki egy esélyt szerintem. A helyedben elvinném egy szakihoz, hogy szögelje meg, vagy csak állítsa be a karbit, tegyen bele egy új akkut és utána lecserélni a vasat egy XV535-re.
Hogy mitől ment el az akksid, azt csak méricskéléssel lehet megnézni. Ahhoz meg egy olyan akku kell, ami működik.
Peace.Koszi blackiex .megnyugodtam,hogy jo olajat vettem.meg nem csereltem le...de meglesz a heten az is....most kb ezer kilometere eszrevetem egy rosz jelleneseget,hirtelen gyorsitasnal,visszaloki a sebbeseget,inkabb a 3 ik at ugy vettem eszre....mi lehet az oka?nem teszem be rendesen sebessegbe talan,me vettem egy csizmat es akkor atalitotam a valto allasat es kb az is ezer kilometere lehetet....koszonom a segitseget.Peace jo motorozast
Új fejlemény. ma kuplung csere, ez ok, Ám alól van valami takaró lemezke, ott szivárog az olaj. Holnap rendelek ujat. Karbi szopatott ma egész nap. Még nincs fény az alagút végén. Futni kell még egy jó napos kört ezügyben. Mennyi a súbertű ideális állása? Mármint melyik rovátkában ok a dolog? A többi már sziszi fuszi beállítgatás, csavargatás, és kínlódás. Kicsit több olajat tettem a blokkba, ezért még alapon sem ég az olajnyomás lámpa. Gyanítom ha le engedek belőlle megjavul. Ám a töltésjelző piros lámpa elnémult. Töltés van, mértem 13,7V de sohs sem világít. Még álló motornál sem gyujtáson. Na ennyi történt ma.
Ötletek? ja és köszi a tanácsokat, és a segítséget.
Blackiex!Levettem a töltőről az aksit és próbaindítás egy laza tekerés és csak kattogás olyan mint ha fel sem tettem volna tölteni.Nem veszi a töltést.Van egy derbi atlantic robogóm kivettem az akkumulátort bekötöttem a nagyba egy pöcre indult de fele a mérete mint az eredeti.Hat hónapot birt a zsír új akku,nem tudom érdemes vele foglalkozni vagy a méhtelep?üdv daffos
Sziasztok!
Köszönöm a segítséget!
Beindult a motor, Én nem tudom mi lehetett a gond, apum leszedte a trafót és rárakott egy suzuki desperádóról egy trafót és azzal sem ment aztán visszarakta az eredetit és azzal már beindult!
Szerinte nagyon megszivatta vagy bedugult valami! A karbit nem szedte szét!
Üdv:Tomi
üdv
Hát jó nem vitázom de hidd el pont anyi jut rá amenyi kell.
Minél jobban töltödik annál kisseb áram folyikk át ergo annál kisseb feszültség esik az izzón.
A satabilizálást meg az izzószál pozitiv hőfokfüggése csinálja.
Régi bejáratott dolog amikor még nem voltak szabályozható töltök
Blackiex!Oké Elhagyhatom de Én fejet hajtok minden olyan embernek,aki önzetlenül segít a többi motoros társán,mert ha bemegy egy szerízbe nem mondanak hozza be megnézzük.Természetesen több ezer forintért.Én személyszerin azt mondom mindannyian hálásak lehetünk az ilyen kollégáknak akik segítenek így vagy úgy rajtunk.Lehet nem tudjuk megjavítani a motorokat de nem is húznak úgy le bennünket,mert azt látják,hogy valamit konyít a páciens a dolgokhoz.nem totál analfabéta.EZ AZ ÉN SZEMÉLYES VÉLEMÉNYEM.Üdv daffos
De ha sorba kötsz egy izzót a töltővel, az izzón elesik a feszültség egy része és nem 14 V jut az akkura, hanem kevesebb. Arról nem beszélve, hogy az akku belső ellenállása változik a töltöttségi szinttől függően, azaz nem stabilizált sem a töltőfeszültség, sem a töltőáram.
Inkább menjen a fix áramos töltő magában, egy jó motor esetben úgyis csak évi 1-2 alkalommal kell használni. Téli karbantartásra meg max vesz az ember egy csepptöltőt.
Üdv
Na igen de egy izzóval jól lehet korlátozni ha az ember szán rá 1 kis időt és készsége is van hozzá.
Egy megfelelő izzóval sorbakötve aránylag jól tartja az áramot az izzó karakterisztikája miatt.
Aki töltöget megéri rászánni
Ez igaz, de a mai kereskedelemben kapható töltők fix árammal töltenek, a komolyabbak (áruk szerint 20 ezer felett) tudnak csak ilyen okosságokat. Egyszer láttam Tesco-ban egy automata töltőt, ami maga szabályozta a töltőáramot, analóg műszerrel mutatta a feszejt, áramot, töltöttséget, stb., hát seggre ültem az árától, majdnem 30 ezer volt.
Üdv
Igazándiból az akku kapacitásának 1 tizedével illik ezeket tölteni.
Azzal pedig legalább 12 órán kereszttül.
Ha nagyobb az áram hamarabb töltődik de igénybe veszi az akkut, akkor oda kell rá figyelni.
Illik a megadott áram mondjuk felével kisütni, és ugy nekikezdeni 1 tizeddel tölteni.
Ha jóval hamarabb mint 10-12 óra elkezd erősen pezsegni akkor igen csak csönkent a kapacitása, cserére érett.
A töltő is túltöltheti, erre figyelj oda! Ezért mondtam, hogy ki kell matekozni a dolgot, az akku kapacitását és a töltő áramát elosztva megkapod, hány órát legyen rajta. Többet ne, mert hazavághatja az akkut.
(a figurát meg hagyjuk el, jó? :) zavarba jövök, a többiek meg kiutálnak innen... :D )
Blackiex! Le ellenőriztem a folyadék szintet majdnem magas is.tegnap gurultam nem volt semmi gond.Tegnap Indítóztam pörce indult,most töltőn van megint az aksi. 2 AH tölti a töltő.holnap reggelig csak feltölti ha nincs gond vele.Üdv daffos
Teszteld le, hogy kap-e anyagot. Szívató tökig bekapcsol, indítózás 2-3 X 5 másodpercig. Gyertya kivesz. Ha a gyertya nedves, akkor a szikra a ludas, gyertyacsere javallott első körben. Ha száraz, akkor dugulás van a karbiban.
és 8105FT kiszállítás ingyenes.Üdv daffos