Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A Virago zajos, vibrálós alapból. Hogy mennyire egészséges, azt egy rutinos Virago tulaj látja csak át igazán. Nehéz tanácsot adnom, Honda Shadow esetén könnyű lenne: no blokkzaj, no vibráció, no füst = fasza motor ...
Igazából amire figyelni kell, azok a ciripelő zajok a blokk felől. Az XV blokkok inkább mély tónussal, halkan, de határozottan kopognak alapjárat közelében, ami pici gázadásra elkussol. Ha nem, akkor baj van. A vibráció menet közben 4-5 ezer fordulat felett kezd el rohamosan erősödni egy jó blokk esetén, alatta is vibrál, de az MZ-s tükörrázás ott kezdődik. A kardánhajtás hirtelen motorfék vagy gázadás esetén sem kattoghat vagy moroghat.
Hogy melyik zaj vagy milyen mértékű rezgés oké, azt nehéz szavakkal leírni. Ezért ajánlottam Attila motorját, tavaly volt nagygenerálon, tuti nem mostanában kell megbontani.
Köszi blackiex!
Ha ez segitség Pilisborosjenőn is van Yamaha szerviz.Yamaha-Fehér,de lehet,hogy csak endurokkal,s cross motorokkal foglakoznak ezt nem tudom pontosan
Ok!Rendes vagy,tudom,tisztelni kell a gépet!Sajnos munkám során találkoztam olyanokkal akik ezt elfelejtették...
Blackiex nagyon vágod ezeket a motoros dolgokat,látom "öreg" motoros róka vagy.Mire figyeljek,amikor meg szeretném venni a "drágaságot"!
Akkor vezess finoman, míg megszokod. :)
Persze, az üres csőhöz a karbit mindig hozzá kell hangolni. Játszd el a negyed fordulatosdit, ahogy leírtam. Ha már csak motorféknél van egy-két tompa pöffenet, az jó, ott megállhatsz.

Ami az instabil viselkedést illeti, teszteld le a villád csavarodásra (kerék térd közé, kormyány teker jobbra-balra), hátsó lengővillát oldalirányú játékra (motor középállványra, hátsó villa vízszintesen rángat). A villa nyakcsapágyát is érdemes megnézni, motor középállványra, hátradöntöd, hogy az eleje felemelkedjen és szemből megrángatod magad felé. Semmi nem mozoghat.
Ha még mindig nincs meg a hiba, a gumit kell csekkolni, mert pl. a Heidenau abroncsok híresen hajlamosak erre, nem tökéletes minőségűek. Gumis meg tudja nézni műszerrel, asszem.
Arról, hogy mik a tünetek, írhatnál bővebben. Hátha eszembe jut valami.
Üdv!Köszi a választ,igazad van de én ovatos duhaj vagyok,s nagysúlyú 106 kg,193 cm.Ezért gondolkodom nagyobb motorban!
Blackiex! Nagyon tudsz ! Köszönöm a válaszod. Tényleg üres a kipufogóm , de naaagyon jó a hangja! Ezek ismeretében szerinted hozzányúljak a keverékhez? Nagyobb fejtörést okoz az instabilitás ami a legutóbbi 1000km-en jött elő. Talán teló, de olajfolyás egyiken sincs, és a felfüggesztéseknél sincsenek kilazulva a csavarok.
Azt kitárgyaltuk. Szerintem is hagyd így és kényelmes 80-nal kimész a világból gond nélkül.
Üdv
Köszi a választ.
Nem akarok tunningolni, jó igy ahogy van csak ugye abból indult az egész , hogy mitől csőkken valamemyest az ereje ha jól bemelegszik a moci.

végyé
Kedves Mindenki!

Végyé: A fogyasztásod nagyon baráti, de ha több kakaót akarsz, az több nafta és több levegő "betaszigálásával" érheted el. Te döntesz, hogy tuningolsz, vagy örülsz, hogy szolídan kajál. Ha a teljesítménye így is megfelel, akkor hagyd így. A gyertyakép tök oké, nem igényel karbi pisztergálást. Hozzánk pont a hetes hőérték jó, de a hatos is megfelel, határeset.

Adingo: 535-1100-ig ez a gyertya, illetve az ellenállás nélküli BP7ES az előírt. A 6-os is jó, mint mondottam, ha picit kormos vagy sötét a gyertya, pl. mert a tulaj csak városban nyomja stop-and-go stílusban, vagy hideg időben.
Azért látom, neked is van némi "gépész vénád". :)

Soul-fly: Sztem a gyertya volt a ludas. A MOL benzinnel nincs gond, szerintem korrekt anyag, ezer éve azt tankolok, mert az van itt a városban. :) Természetesen előfordulhat, hogy azon a kúton, ahol te tankolsz, higítják vagy sz@r cuccot kevernek bele, pl. lejárt szavatosságút, mint a Teszkó kutakon (köztudottan elöregedett naftát árulnak, a 95-ösük pl. nagyjából 88-as oktánszámú) Na ott nem szabad tankolni, mindenkinek megtiltom! :D

Daffos: Tudom, hogy a karbi ugyanaz (Mikuni BDS34 asszem), de a fúvókázás lehet más. Az én 700-asom ugyanolyan karbit cipel magán, mint Adingo 5 évvel öregebb 750-ese, a fúvókáink mégse egyformák, pedig csak negyvenpár köbcenti a difi. Ettől függetlenül szerintem az 535-ös fúvókáival elmenne a 400-as korrektül, 5-5,5 lityivel. A membrán drága, mint a heroin, az most nagy mázli, ha jó. (lehet foltozni a kisebb lyukakat, de erről már írtam több helyen). A gyertyád tuti jó típus.
Szerelni tudok, csak időm nincs rá. Főállásban totál mással foglalkozom, mert itt nálunk nem nagyon lenne igény motorszerelőre (és papír nista, csak tizenpár év rutin).
Az angol oldal nagyon jó, ha van konkrét kérdésed, megválaszolom, sok van a fejemben XV-kről is...

Juhasz: Az indítómotor csapágyazását mondanám első gyanúsítottnak, mert attól, hogy kézben szépen pörög, lehet, hogy terhelés alatt megszorul. Nem túl drága alkatrész és csapágyboltban méret után (vagy kioperálod és beviszed, hogy "ilyet kérek") tudnak adni.

Winzo: Melegen akkor durroghat, ha a szegény a keverék. Ez akkor lehet, ha a kipufogó túlságosan szelel, azaz vagy ki van herélve, vagy olyan rendszer van rátéve, ami nem pöpecül passzol a karbihoz. Esetleg lehet egy kis tömítetlenség, azaz valamelyik illesztésen kifúj.
Ha tudod, hol találod az alapjárati keverékszabályozó csavart (a szívótorok felői oldalon, alulról lapos csavarhúzóval állítható) negyed fordulatot tekerj kifelé (óra járásával egyező irányba) és próbáld ki. Ha jobb, de még durrog, tekerj még egy negyedet kifelé. Addig, amíg a neked megfelelő nem lesz. Ha több, mint másfél-két teljes fordulat után sem oké, akkor a tűn kell emelni.

Gernyo: Mert ez 1100 köbcenti, 260 kiló és majd 70 ló 90 Nm-rel. Hanyattvág, ha nem jól nyúlsz hozzá. Nem lenne jobb kezdetnek egy 535-ös, pl. egy évig? Az árát jól tartja, nem nagyon lehet bukni rajta, ha nem lakod le.
Azt nem mondhatom hogy tudok motorozni ,de szeretek ,miért kérdezed?
Köszi a segítséget,megerösitett a döntésemben.Remélem hamarosan meglesz és képet is tudok feltenni róla!
blackiex!A fórumon Te írsz a legtöbbet és mindenhez hozzá tudsz szólni,véletlenül nem szerelsz,mert már indulok is hozzád.üdv daffos
UI:néztem a viragos oldalt de sajna angolul van és Én már lassan Magyarul se tudok nem,hogy Angolul?!
Üdv
Na kérem a gyertya tipusa NGK CR6HS.
A gyertyaképe igen csak érdekes (legalább is nekem)
Az egyik oldala a gyertya porcelánjának olyan világosan barnás, a másik fele viszont ennél fehérebb.
Ezt a jelenséget láttam mind a 2 gyertyán.
Gondolom ez attól lehet hogy az égés inkább csak az egyik felét éri.
Amugy nem tapasztaltam a porcelánon a túlmelegedésből származó jeleket( olvadási nyom? ).
A hézagot beállitottam 0.75 re.
Az adatlap szerin 0.7 -0.8 közötti kell.


végyé
Sziasztok!Az én gépem(XV1100) 5 litert eszik. A fogyasztásával teljesen meg vagyok elégedve, bár melegen picit durrog, amit szerintem egy szinkron megold. Másik problémám hogy mostanában a motor kóválygós, főleg rossz úton, de hát szeretett kis hazánkban kevés útszakasz dicsekedhet az ellenkezőjével .
Semmi nem mozog rajt és főleg két személlyel jelentkezik a probléma.
A xv535- ösöm brekegve, karcoló, fémes hanggal, nehezen indul. A szabadonfutója új, az indítómotoron nem látszik hiba. Van-e valakinek ötlete?
Nekem ezt a gyertyát adták a 750 be. ( 81es évkjárat )
most amit kicseréltem gyertyákat BPR7ES típus
Bocs a karburátor egyezik meg
Egy pozitív dolog van a membrán szinte új,azt tavaj cserélték ki.A leírásban az535 ösével megegyezik a típus szám majd a fúvokákat próbáljuk.
hali
nekem az 535-ös kb 5l fogyaszt...
mikor megvetem a vasat olajat és gyertyát is cseréltem benne, úgy 1 hónapra rá elkezdett rángatni nehezen indulni kivettem a gyertyát full kormos fekete volt,visszatettem a régit és azóta nem tankolok mol kúton...
nem tudom van-e hozzá köze de azóta nem is rángat és a gyertya is olyan amilyennek lennie kell
Üdv
Én meg "sokallom", jobb lenne ha csak 1 lityit inna meg :)
Meglepődtem de tényleg igaz, 2x is kiprobáltam hosszú úton, Szeged-Békés útvonalom, oda vissza kb 245 km volt 2 tankolás között és 6 litert evett.
A követkető uton is olyasmit
De mint irtam, 1 személyel és szinte mindig 70-80 közötti sebességel.


végyé
Azért akárhogyan is, de én keveslem ezt a 2,5l benzint 100km távra. Még egy 150 ccm es moci is többet iszik ettől. A reális kb 3,5l - 4l lenne.