Egy relé és egy szintérzékelő kapcsolódik hozzá a kapcsrajz szerint.
A hiba akár a szintérzékelő is lehet. Töltsd le a könyvet hozzá, a pumpa részletes vizsgálata le van írva a 448. oldalon.
Az új szivattyú nagyon drága, gondolom a többi elektromos cucc is. Próbáljatok meg bontottat keresni. Itt egy lista, hogy hol érdemes:
http://www.keletimotorosok.hu/motorbontok
Ha a motor kéttankos, azaz 1990 utáni és az ülés alatt csak a tartalék van, lehet, hogy olcsóbb megoldás átalakítani mezei benzincsaposra egy másik tankkal, kiiktatva az ülés alatti tankot.
Sziasztok! 535-höz keresek elektromos ac-t. Ha valaki tudna boldog lennék. Jól gondolom, hogy külön vezérlőegysége nincs, csak a 12 V kell neki? Motor nem az enyém csak egy haveromé. Az ac bemelegedés után nem hajlandó dolgozni. Ha ki van szedve akksiról működik korlátlanul. Valakinek tapasztalat? Köszi
Nem egészen, én úgy csinálom, hogy a bőrszálak nem hosszában, hanem keresztben mennek a tank alatt. Tehát az első végét kötözöd a tank alatt menő vázcsőhöz, a hátsó végét pedig a tank mögötti vázszakaszhoz. Akkor tuti nincs útban semminek.
Az első motoromon és azóta is meglehetősen sok bőrös munkát csináltam, ez az én tapasztalatom. Mellékelek ábrát, mert nehéz lenne elmagyarázni a nyelvi nehézségek miatt.
Nem kritizálni a rajzot, csak vázlat. :)))
en is az osszekotos megoldas fele hajlok, az ontapados szerintem mindenkepp nyomot hagy (dolgoztam mindenfele ontapadissal, es az, hogy nyomtalanul lehet levenni oket barmilyen feluletrol, az mese). azt hiszem, papirbol "lemodelezem" a bort, aztan a papir szerint kivagom, beszegem, es szallagokkal rogzitem. ha meglesz, a rajzot digitalizalom es felteszem a netre valahova, hatha masnak is jol jon...
ha jol ertem, akkor az osszekotozes a tank alatt menne el, jobb es bal oldalon. ez ott alul nem zavar semmit? nem tudom, mi van ott, levegoszurohoz ott van bevezetve a levego, benzincsovek... le kell ehhez szereljem a tankot, vagy huzzam at alatta valahogy?
Lori007: Amit találtál, az az olajszűrő. Azt igazság szerint minden második olacsere alkalmával célszerű cserélni, de akár minden olajcserénél is lehet. Mindenki máshogy szokta, de egy szűrő szerintem elbír két olajcserét is, ha a motor be van már járatva. Szerencsére nem drága dolog, 4-5 euró egy új.
M.István: Természetesen elkészítheted magad is. A rögzítésnek több módja is lehet, van aki öntapadósra csinálja meg, én személyszerint bőrszalagokkal szoktam.
Az öntapadós megoldás lényege, hogy venni kell olyan ragasztószalagot, ami mindkét felén ragad, majd felragasztod a bőrre az egyik oldalát. Amikor a tankra teszed a bőrt, az öntapadó szalag másik oldala ragasztja oda a tankhoz.
Én a bőrszalagos megoldás híve vagyok. A tankra tett bőr legelejére és leghátuljára is két-két hosszú bőrszalagot kell erősíteni, egyet a jobb oldalra, egyet a bal oldalra, majd a tank és a váz alatt összekötni. Így ha le akarod venni, csak kikötöd a csomót. A ragasztósat nehezebb pl. mosáshoz levenni mert újra kell ragasztószalagozni az egészet.
hat a csinaltatas az jo alternativa lenne, annal is inkabb, hogy szerintgem en is el tudnam kesziteni. hogyan rogzitodik, es mihez, a tank elejen illetve hatan?
Ok blackiex.kosz mindent akkor mostmar ertem.a szelepeket beallitom bar most csinalta kb 2000 km ere egy szerelo nah de kitudja hogy allitotta be....most nem tudom megnezni szukitet csovel.mert szetszettem a gepet...legalabb is az oldaldekniket meg minden kromozot reszt...kifenyezem az egeszet,meg az olajt is leengedtem....jah es leltem egy szurot bal oldalt a motor aljaban egy hutobordaval van osszekotetesbe....azt igaz nem kell cserelni?jol kimostam.....hetfon fogom osszerakni akkor meglatjuk hogy mit csinaltam....addig is jo motorozast mindenkinek.peace
1. A vastagabb cső nem jó. Nagyobb keresztmetszetű csövekben több a plusz levegő, ami a motor működését megzavarhatja. Vagy vékony csövet használ az ember, vagy tesz a csövek végéhez közel szűkítéseket. Ez az olajszint hirtelen lengését is csillapítja. A túl vastag cső és az alacsony alapjárat okozta az első problémádat, amikor ugrált az olaj és a motor majdnem beszívta.
2. Először ellenőrzöd alapjáraton, ha nagy a különbség (5-8 cm-nél több) akkor utánaállítasz. Aztán ha ez kész, emeled a fordulatszámot 4000-re, ott is ellenőrzöl, ha kell, állítasz rajta. Mivel az 535-ösön nincs fordulatszámmérő, fülre próbáld akkora fordulaton tartani, mintha pl. országúton 80-90-es tempónál lennél. Ha ott is kész, újra ellenőrzöd az alapjáratot. Ha az alapjárat stabil és az olajszintek nem térnek el nagyon (maximum 5-8 cm), akkor vagy kész.
3. A fehér gőz nem gőz, hanem füst. Ellenőrizd a szelephézagokat a füstölgő hengeren, ha van hozzá szerszámod. A szerelési könyvben benne van a módszer. Vagy szerelő...
a raszkodast is megoldotam nagyon kiraly ez a szinkronteszter van meg egy gond az elso hengerbol ahova teszem a vakumot....amikor leveszem feher goz jon belole de a masikbol semi...ez miert lehet?kosz peace
Nah ez elobi gondot megoldotam....mukodik a dolog de eleg nehez beloni neki az optimalisat szinte minden fordulatnal maskep all az olaj....kb menyi gaznal allitsam be?most allitotam rajta de most magas fordulatnal mindha egy kicsit logdosne....Peace kosza segitseget...
Peace.megcsinaltam a muszert...de v.mi nem lehet jo me nem indul el a gep csak ha elszoritom a ket csovet kozvetlenul a karburatornal es ha kiengedem elinditas utan osszevissza megy benne az olaj beakarja szivni egyik oldalt.....mi lehet a baj?kosz a segitseget peace
535 tulajok? Valaki?