Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Na erre írtam a nem megfelelő gyertya hőértéket. Alapvetően Európában 2 típusú gyertyát használnak. 1, meleg 2, hideg "égövi".
Magasabb hőértékű kell Olasz, Görög, Spanyol részre, és picivel alacsonyabb hőérték kell "erre mifelénk" Közép Európában. Sőt, még a levegő páratartalma sem mindegy, de ez csak versenyeken jelentkezik igazán.
Mindent gyönyörűen leírtak előttem. Nincsen mit hozzá fűznöm. Én azzal kezdeném a javítást, hogy minden fúvókaméretnek alaposan utánna járnék, ezt össze hasonlítanám a meglévővel, és ellenőrizném az értékeket, szintet. Innen már lehet kezdeni a jó beállítást. Egyértelműen sok az üzemanyag mennyiség amit kap a moci. A tökéletlen égés produkálja a fekete gyertyát.
Üdv
Nem durrog, nem hagy ki, nem rángat csak valahogy úgy érzem, hogy indulás után amikor kezd felmelegedni gyorsul mint az "álat", amikor meg már jól bemelegedett modjuk a 35 fokos levegőn motorozva 10 km-t akkor meg nem harap ugy a moci.

Viszont a fogyasztásával nincs semmi baj, mint irtam 100 Km elment nagyjából 2.4-2.5 l benzinnel. (XV250)


Na majd jelentkezem a gyertaképpel.


végyé
Ha más nem, 535-ös fúvókákkal is lehet próbálkozni, többen pozitív tapasztalatokat írnak a Viragotechforum.com-on.
Ezért mondom mindig, hogy 400-ast nem célszerű venni...
Ez ismerős. Én 8 literes fogyasztással vettem a motoromat.
A túlfogyasztásnak négy oka lehet karbi részről: 1. túl nagy fúvókák, 2. túl magas benzinszint az úszóházban, 3. túl magasra emelt gáztű, 4. lyukas karburátor-membrán.
A durrogás a lyukas membránra enged következtetni, a szerelődnek is lehet, hogy igaza van. Látatlanban nem tudom, hogy a többivel mi a helyzet, de az biztos, hogy nehéz lesz megoldani. A 400-as ugyanis japán belpiaci változat, nagyon nehéz lesz hozzá alkatrészt találni. Igaz, hogy alapvetően ugyanaz, mint az 535-ös, de a karbi nyilván más fúvókákkal van szerelve a motor eltérő szívótérfogata miatt. Adatok sincsenek hozzá a neten, csak az 535-öshöz...
Valószínüleg az a legokosabb, ha a szerelőd alaposan megnézi a karburátorodat és a Yamahától rendel alkatrészt. Pécsett a Komlói úton van egy ex-Yamaha márkaszervíz, ők esetleg tudnának segíteni. (Yakomoto - Pécs, Komlói u. 229)
Sziasztok!nekem is van egy ÓRIÁSI gondom a mocim rengeteget eszik ami azt jelenti 152km-en a teljes tank kapacitását ki szívta tartalékostól mindenestől.Tegnap voltam szerelőnél teljes karbi tisztítás,szinkron miden oké ma 2 gyertya csere de a gyertyák mint ha a kéményből húztam volna ki olyan fekete főleg az első hengeré.és nem is megy jól rángat meg ha jobban odahúzom a gázt durrog is már teljessen elvagyok keseredve.A szerelő azt mondta nagyok a fúvókák benne,majd néni kell kissebet Mondjatok valami jó tanácsot mit csináljak? köszi a választ daffos UI:virago 400
Téves volt az ár ! A helyes ár, 3000 Ft / db ! Bocs érte.
Igen, igazad lehet. Ez is benne van a pakliban. Én egy gyertya cserét, és egy alapos karbi takarítást szinkront ajánlanék. Esetleg egy légszűrő betét cserét. ( ez attól függ, mikor volt cserélve a betét. 10e km ig ok. )
Mert "hideg" indításkor több benzint kap a keverék, mint a normál indításkot, azaz nem 1: 16 arányban. És lehet, hogy épp ez kéne neki melegen is.
Nos ez így igaz. tehát, ha az acél perselybe az alu dugó "bele melegszik", akkor kissebb lesz a hézag mindenütt, ergó jobb a tömítettség, és eléri a vas a kompresszió csúcsot. De ! Ha ehez a kompresszió csúcshoz esetleg szegényebb keverék társúl, akkor melegedhet a henger, mert ugye a benzik keveréknek hűtési szerepe is van. Ha jó a karburáció, akkor vagy a gyujtási idő, vagy a nem megfelelő gyujtógyertya hőérték produkálhatja az említett hiba jelenséget. Amit kizárnék, mert hidegen jól húz, tehát a gyujtás ok lehet. Marad a gyertya hőérték, és a szegényes keverék. kellene tudni, h hogyan viselkedik a gép melegen. ( fuldoklik, hörög, vagy csak egyszerüen nem megy, esetleg durrog? ) Széles a paletta. de ha minden a gyári értéken van, és minden a gyári előírásnak megfelel, akkor bizony csak a karbi lehet a ludas.
Jó a lemezes is. Ha a gyertya színe oké (szürkésfehér vagy halvány barna - ez benzinadalékfüggő), a hézag 0.8mm és 6-s vagy 7-s hőértékű, akkor rajtad egy dolog segít - mondjuk mindenkinek ajánlom - az NGK IX irridium gyertya vagy az NGK V-line gyertya (v alakú középelektródával készül). Az én vasamon sokat dobott még a V-line is, előtte 2000-től húzott, most már 1500-nél is szépen megindul és érezhetően jobban présel a háttámlának. Nálad a hosszú löket miatt még érezhetőbb lenne a hatás.
Üdv
Hézagmérő van, igaz nem az ajálott dróthurok szerű hanem a lemezes.
Most elvileg 0.65 re lett beállitva, gyakorlatilag meg "valami olyasmi", kissebb biztosan nem, inkább nagyobb :)

végyé
Elég, persze. A 10-15 km jó lesz. Lehetőleg javarészt országúton, 90-es utazó tempóval, nem gyorsulgatva, hanem tartósan egy adott sebességet tartva, már amennyire megoldható.

Hézagmérőd van a gyertyához?
Adingo! Értem, mire célzol, de hadd pontosítsak, ami a tágulást illeti.

A kompresszió hidegen kisebb, melegen nagyobb. A hengerpersely acél, a dugattyú alumínium. Az acél hőtágulási együtthatója 1,5, az alué 2,4 mm/(mK) ---- az alu beleszorul az acél hengerperselybe.
Ezért van az, hogy bejáratós, azaz nem eléggé összekopott motort NEM hajtunk adott ford.szám fölé vagy tesszük ki agresszív motorfékezésnek, mert mindkét móka a normálistól eltérő hőfejlődést okoz és megszorul a dugó a hengerben.
Köszi
Még 1 kérdés, mekkora utat menjek vele hogy értékelhető legyen a szine.
Most csak olyan max 10-12 km megyek egyhuzamban, az elég?


végyé
Elképzelhető, hogy melegen túl dús az anyag. Gyertáról kérek adatokat: gyártó, típus, színkép, hézag. Ezek ismeretében megmondom, mi a gigszer. :)
Űdv

Miért lenne szegényebb, részleteznéd?
Ha abból indulok ki hogy hidegen jól húz akkor elvileg akkor tökéletes az arány.
Az az arány meg melegen már dús.
Mondjuk ez csak az én filozofálgatásom, lehet telyesen tévúton járok.


végyé
ha már egy szimering cserére adod a fejed, akkor miért nem pucolod ki? Ennyit megére. Plussz idő, de legalább tiszta belűlről is.
Marhaság ! Melegen az alu dugó jobban tágul mint hidegen. Ergó, melegen jobban kéne tömítenie. Sztem a keverési arány nem tökéletes. Lehet, h melegen szegényebb keveréket kap.
Tegnap rendeltem a yamahából eredeti Japán szimeringet az első telóba. 300Ft/Db. De ez legalább eredeti Japán !
Szia .Hidegen jobb a kompreszio meleg tágul a fém.
Üdv
Az mitől van hogy hidegen sokkal jobban húz a moci mint mikor amikor már jól átmelegedett.
Eddig az ilyet csak kétütemű gépeknél tapsztaltam, de ott sem tudtam rájönni mi az oka.


végyé
Köszönöm Blackiex !
Akkor inkább a szétszedés .
Apropó... Motoros tapasztalattal hogy állsz?
Érdemes. Az egyik legjobb konstrukciók egyike. Férfiasan nyers, karakteres motor, kicsit a Harley-hoz tudom hasonlítani (határozott mozdulatokat igénylő, nagyokat kattanó váltó, zajos járású motor), csak lényegesen megbízhatóbb, kivisz a világból 200 kiló csomaggal is.
Dóra Attila nevű fórumtársunk árulja a gépét, a hasznaltmotorok.hu weboldalon keress rá a típusra, ott vannak róla fotók.

Cikk, teszt, felhasz. vélemény:

http://xv1100.freeweb.hu/