Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Igazad van, tévedtem.
Szerintem az 535 ben ez kapcsolódik állandóan a forgó főtengelyhez ez forog mindig. Ott a fogazás a belsejében,és ehez kapcsolodnak a fém lammellák.
az első telóra tegyél porvédő gumit :)
Nem. Üresben minden forog. Ha behúzod a kuplungot, a parafa lemellák forognak tovább a kosárral. A kuplung közepe a fedélel és a benne lévő fémlamellák állnak meg.
Le kell szedni a kosarat, meg kell fogni a tengelyt, és erős, határozott fel-le mozgatással ellenőrizni kell a golyóscsapágyat. Ha lóg, azt gyakorlott kéz megérzi, de mondom, erre nagyon kicsi esélyt látok. A kosár belső csúszócsapágyazása szokott kikopni, és ezért elkezd kicsit játszani a nyelestengelyen. Hidegen nem annyira hallani, mert az olaj sűrűbb és jobban feltölti a hézagokat. Bemelegedve ad hangot, de még mindig azt nem értem, mitől szűnik meg a hang, ha behúzzuk a kuplungot, hisz olyankor ugyanúgy tovább forog a kosár. Csak a belső szerkezet és a tengely áll meg.
Akkor ez az a kép, de ebben pont nem látok semmi olyat ami perselynek néz ki.
Szerintem üresben behuzott kuplunggal ez forog állandóan, hisz ebben vannak fix fogazattal a fémlamelák. A parafa az akkor kezd el forogni mikor a rugók hozzányomják a állandoan forgó fémlamellákhoz és a parafa surlódásának következtében aminek a peremei bele illeszkednek a külső kosárba adják a hajtást a nyeles cicinek vagy mi a nyavalyának.
A kosár, aminek a kerületén ott a fogaskoszorú!
Ok. Akkor én bőrt húzok a szememre, mert 3-kor ébresztő. Sziasztok.
Kicsit hangosan gondolkozom mitől lehet a dolog, ha már téged ennyire idegesít....
Üres fokozatban alapjáraton pöfékelő motornál a főtengely a külső fogaskoszorún keresztül forgatja a kuplung kosarat. Ha a kuplung nincs behúzva, akkor a külső kuplungkosár összekapcsolódik a belsővel és átviszi a hajtást, magyarul a váltóban a nyelestengely forog. Ha behúzod a kuplung kart, a külső kosár ugyanúgy forog tovább, de a váltó nyelestengelye megáll. Ha ilyenkor elcsendesedik a kopogás, még az is lehet, hogy a nyelestengely golyóscsapágya van megkopva, de nehezen tudom elképzelni, mert az egy rohadtul erős csapágy és állandóan olajban fut.
Valakinek van ötlete? Nem akarom brumeszkoszt felesleges költségekbe verni, bár én továbbra is azt mondom nem kell ezzel a hangal foglalkozni. Az enyémen nem csak hogy hallani a kopogást ha nincs behúzva a kuplung, de még a motor rázkódásán is érezni! Ennek ellenére mondom, ez nem gond.
Na ez az? Most melyik ad hangot felraktam két fotot szerinted melyik a kosár?
Nézd nekem annyira nem sürgős mert van ülésem és pont ma raktam az utas része alá két feltámasztó gumibakot ami hiányzott. Nem akarom azért mástól elcsaplizni hogy nálam legyen mikor lehet valakinek emiatt áll a vasa. Én még csak tervezem a szélesítést, de egyszer elkell kezdeni. Abban nem vagyok biztos,hogy tényleg 535-sé. Nem akarok mellé fogni.
Igen nagyon lecsendesedik, alig hallani ,de egy kicsi azért marad.
@Brumeszkosz. Holnap megyek Pécsre elhozzam azt az ülésformát robág-tól? Bocs neki kéne elhozni.
Valaki tud valamit Lory007-ről, már nincs nyári munka. Vagy tényleg sóbányában van?
Ha behúzod a kuplung kart abbahagyja a kopogást/zörgést?
Ha haza mész nézd meg légyszi és majd folytatjuk.
Ja...ez az. Ha hangot ad valami, akkor szerintem ez ad, mert az illesztés a tengelyen esetleg laza, vagy kopott.
Ha nincs benne persely, attól még csinálni lehet bele.
Na mármost nekem az is kérdés,hogy te és én egyazon dolgot nevezünk e kuplung kosárnak? Mert ugye itt két részből áll a szerkezet.
Na várjál ez nem is olyan.... most nem vagyok otthon hogy megnézzem a CD-t amit adtál, de ez más megoldású kuplung akkor... ennek a kuplung kosarán nincs egy külső fogazás?
Ennek a belsejében nem látok semmi féle bronz perselyt.


Akkor nem perselyes gyárilag. Nem tudom, én ezt még konkrétan nem szedtem szét. Ki kell szedni a kosár központi furatából kb 2 mm-t és bele kell préselni egy olyan bronzperselyt, ami szépen, de szorosabban illeszkedik a váltó nyelestengyelyére. Elég pontosan kell dolgoznia az esztergányosnak.
Ez lenne az ami olyan sárgás szinűnek tünik és bordázott belülről?
Nahát kérlek alásan hol van az a bronz persely?Nekem márt meg van a komplett kosár lamellástól mindenestűl de nem látom a bronz perselyt.A Cd -én a jó minőségű képeknél keresd meg nekem légy szi és küld el mert én azt is nézegettem már milliószor de bronz perselyt csak a templomban láttam gyerekkoromban utóljára.
Persze egy csomó dolgot tervezek én is megcsinálni a gépen a télen.
Biztosan ripityára szedem. A blokk kap selyem fekete fényezést, a gyári krómos dekniket kivéve. Az első teleszkóp alsó villaszárai és az alsó és felső villahidak valamint a hátsó villa/kardánház és az összes lábtartókonzol és pedál, a valamint minden bizbasz ami nem krómos hanem gagyi nikkelezett cucc, azok mind fekete selyem fényű szintert kapnak. A kerekeket szétfűzöm és a felnik ráfjai is feketék lesznek, csak a küllök maradnak krómosak. Az első felnimben amúgy is van egy kis hiba, a szinterezés előtt legalább rendberakatom. Az első és a hátsó gumi is kap kis fehér dísz oldalfalat. Kipufogó középdobja kap egy réteg hőálló festéket, mert ezen is látok kis rozsdafoltokat. Beszerelem a pageres riasztót, kormány kezelőszerveinek vezetékeit behúzom közös kis csövekbe.
Lecserélem a fékbetétet elől. Ezek jutottak egyelőre eszembe. Márciusra kész lesz.... aztán májusban amilyen hülye vagyok ezt is eladom...ahogy szokott lenni.
Mindegy legalább elfoglalom magamat.