Nagyon egyszerű, hallottam egy surrogó, fémes hangot enyhe csörgés kíséretében, leginkább hideg motornál lehetett hallani, utána olvastam, hogy kb mikor kell kicserélni, valamint megnéztem az automatikus láncfeszítőt, ami a racsni legvégén volt már, tehát nem tudott már utána menni a láncnak, nem tudta feszíteni már.
De azt javaslom, ha nem tudod a pontos menetet, ne bontsd meg a láncfeszítőt egyedül, csak szakemberrel, ez egy jó tanács ! Örülök, ha segíthettem !
Mindig nyáron-ősszel vettem a motorokat, a maradék időt elmotoroztam velük a szezonban, aztán október november fele, midegyiket dirib darabra szedtem, és ami hibás volt megjavítottam, ami csúnya volt megszépítettem, fényeztettem, szintereztettem, ráköltöttem egy valag pénzt. Tavasszal kigurultam a tipi topi géppel, használtam 1-2 hónapot és eladtam olyan áron, hogy fedezte azt az összeget is amit ráfordítottam. Aztán vettem a következőt és így tovább. Tulajdonképpen mindig egy kicsit újabb, egy kicsit jobb motorokat tudtam venni. Így jutottam el a 900 ezres SV650S-ig, amit eladtam mert lakásvásárlásra kellette pénz. Aztán csak robogók voltak... és elkövettem életem legnagyobb hibáját, vettem egy vadonat új Piaggio X9 EVO nagyrobogót svájci frank alapú hitelre, szalonból. 1.650.000 ért. 4 évre vettem fel, 20% kezdő befizetéssel. most májusban járt le a hitel. 2.300.000 Ft ot fizettem vissza!
Most adtam el szeptember elején 700 ezerért! Jó biznisz mi?
Két hasznos tapasztalat: Olaszt soha többet, hitelre soha többet.
Ebből a pénzből vettem a virgácsot, de 2 nap alatt több boldogságot nyújtott, mint a piaggio 4 év alatt.
Valszeg a módszerváltás után kezdte Kalmi. Én isten kegyeltjének éreztem magam(fater West-Berlinben dolgozott) amikor 1986-ban kaptam egy Puch-cobra-t. 6-gang vízhűtés 100as végsebesség. Ma egy panigale vagy MV-Agusta akkora szám mint a Puch volt a 80-as években.
Most,hogy említed, 1 S50B elérhetetlen álom volt az átlag gyerekeknek. Én még esőben is kimentem motorozni annyira szerettem a motorozást. Most meg leb@sztam a fiamat amiért nem akarja felfogni,hogy vége a szünidőnek. Menni akar motorozni(sötét van,csepeg az eső)
Nekem Simson Schwalbe volt az első motorom! :)
Sokáig megvolt, majd egy spontán váztörés után egy S51-esként reinkarnálódott. Utána jöttek: Honda MTX80, Aprilia Tuareg 70, Yamaha RD125, Yamaha SRX250, Yamaha TZR250, Suzuki RGV250gamma, Suzuki GSXR250, Kawasaki GPZ500S, Suzuki Bandit 400, YamahaTRX850, Suzuki SV650, PiaggioX9 500 evo.... és ezekkel párhuzamosan jópár kis50 es robogó. Most meg a virago. :)
@nagyi2: Ez a kényelmesnek látszó hátsó ülés a 400as sajátossága? Az 535ösé még a fokhagymacikk popsijú lányoknak is csak rövid távot enged fészkelődés nélkül.
Jók voltak azok akkor.Mivel,hogy esélyünk sem volt másra.Én ugyan úgy imádtam mint a virgácsot most.Na jó ezt jobban imádom.Egyébként ez nem az én gépem csak ilyen típus volt.Csak tisztább sokkal tisztább.Meg szebb ja sokkal szebb.De itt egy másik motorom abból az időből.Ez még megvan és pöcre indul pedig 75-ős kiadás.
Az 5DZ9 jelű tűnek hosszabb a hegye, az 5DZ10 jelűnek rövidebb. Érdekesség, az osztrák virago 500 tűi 5DZ20=5DZ9, 5DZ21=5DZ10,az általam rendelt felújító készletben a tűk már egyformák.
Sajnos én elkótyavetyéltem de mentségemre legyen,hogy ritka szar gép volt pedig vadonat újan vettem a gyáli iparcikkben. 1:20as keverék ellenére 500km-nél főtengely kakukk,1500-nél gyűrűtörés. A haverjaim Romet-Verhovina szakadékai sokkal megbízhatóbbak voltak.
Ezt én is így gondoltam amíg távolról láttam ezeket a gépeket.Aztán elkezdtem próbálgatni őket vásárlás előtt.Négyszázastól az ezeregyesig.A 750-es kiütötte őket a nyeregből méretre is formára is.A négyszázason 150-es Etz fílinget éreztem na nem erőben hanem méretben.Az ezeregyesre meg azt mondtam akkor,hogy kicsit dühec igaz hosszú telósat próbáltam ki.Ma már nem mondanám,hogy dühec.
@Kalmi79: 1992 IX. 01- óta képezi a tulajdonomat a Katanám,de nem tudom megszokni, a rövid fokozatait én sem. Szinte minden motorozás alkalmával van 6. keresés. Pedig marhajó,hogy 50-ről direktben elhúz 220-ig. minden hiszti nélkül. A legszebb dolog szubjektív,nem csodálnám ha a 750-1100 tulajok vitába szállnak veled. Használd balesetmentesen a virgácsodat sokáig! Lehet,hogy a 400-250-125. tulajok is. Az igazat megvallva csak az 535öt ismerem testközelböl én is.
Pedig simán elvinné a hatodikat.Főleg a 750-s meg a mégnagyobbak.Az enyémmel két személlyel ötösbe le mehetek negyvenig és nem kell visszaváltanom csak egy kis gáz és már gyorsul is.Ez nem semmi.A kisebb gépek is tudnak ilyet.
Örülök,hogy segíthettem.
Egy apró történet: Ma megjött a pakkom az ebay-ról többekközt a feszabályzó is. Az utalásnál nem szaroztam az euro centekkel felkerekítettem egészre és így 1 euro-val többet utaltam.Az eladó egy levelet mellékelve vissza küldte az 1 euromat és köldött egy alsó olaj szürőt kompletten ajándékba.
Hát ilyen a német mentalitás.
A lányomat meg most lopták meg a vaterán ,elküldte a pénzt az eladó meg eltünt, ezek a magyarok ilyenek is.
"Olaszt soha többé..."
Mindig ezt mondom. Kutyaütők.