Üdv. Azt szeretném megtudni van e valakinek ötlete hogy a képen látható gumi miért ijen hullámos? Egyáltalán hogy kéne állni a hején? Az enyémen kézzel tudom körbe forgatni, dondolom nem normális dolog?
Hali!
Köss egy ampermérőt sorba a pozítív akkusaruhoz és gyujtásnélkül nézd meg nem folyik e áram. Elviekben nem lenne szabad egy milliampernek sem . Ha mégis van áram akkor valahol a pozitív hozzá érhet a vázhoz. Az a lényeg hogy még a gyujtáskulcsot is vedd ki. Valahol leérhet vagy valami kezd zárlatos lenni és azért esik le a tőltőfesz ha jó a fesszabályzó és a generátor tekercsei sem zárlatosak.
Nos, cimbora egy volán társaságnál dolgozik, ezért bevitte oda az aksit, leellenőrizte, azt mondja patent nagyon...
Fesz. szabot rádugtuk egy másik intruderre, azzal töltött, szóval azzal nincs baj.Utána lestem külföldi fórumokon, ott azt tanácsolják, hogy a világítási vezetékrendszert meg kell lesni.
Indításkor visszaesik olyan 10.5-11volt környékére az aksi, de aztán szépen megy felfele.
Tegnap megcsiszoltuk a sarut, a csatit, mindent, rádugtunk 2 kábelt, azokat bele a multiba, és uccu neki, megkergettük.
Kiszedtük a világítás biztosítékát, akkor felment 13-re a töltés, ha betettük, és 110 környékén toltuk neki, nem ment 12.32 fölé....én úgy gondolom, valahol elveszik az a pár tized volt töltés, és szépen lassan leszívja az aksit, 3 napig indítgattunk, annyi idő alatt le kellett volna szívnia, de mindig pöcc röff.Az önindítóval baj nincs, hisz, ha teli az aksi, akkor pörget, teker, amikor viszont nem akar indítani, akkor a relék felől jön, a hang, mint volt ez a kis virgácsnál is, hogy csak a relé kattogott...
Most, a következő, hogy megnézzük, milyen izzó van benne, és aztán meglátjuk....
Ahogy mondani tetszik. Ha nem megy akkor marad az önindító lebontása. Victor kocogtatós módszere is hozhat eredményt de akkor már biztos hogy bontani kell az önindítót, mert vagy elkopott a szénkefe vagy fennakadt, netán beégett a kommutátor, legrosszabb esetben behalt a forgórész.
Sima szabadonfutós az Intruder, nincs bendix.
Mint az 535.
Én relére gyanakszom, sztem be lehet égve. Egy vastag kábellel ki kell próbálni, hogy közvetlen akksiról megforgatja-e a blokkot. Ha gombnyomásra nem, de stekkelve igen, akkor relé.
Igazad van kicsit összekevertem. Amire en gondoltam hogy behúz a magnes azaz kattan egyet de nem forog akkor magának a forgoresznek a szenkefei nem erintkeznek rendesen. De ez ugye lehet függetlenül attól hogy van e behuzo magnes vagy nincs az utogeteses módszer így is segíthet :)
Értem, értem csak kötekedek, de a behúzó mágnesnek szerintem csak érintkezője van, szénkefe az indító motoron található. Egyébként én sem tudom milyen önindítója van az említett típusnak, de gyanítom hogy szabadonfutós mint a viragó. és azon nincs behúzó tekercs.
Bocs ha tévedek
Eléggé elméleti volt amit válaszoltam miután fogalmam sincs hogy az említett motornak (VS 1400) milyen az önindítója, lehet hogy nincs is behúzó mágnese.
Konkrétan nem forgatja az önindító a motort ?
Ha igen, akkor amikor csinálja indítózás közben magát az önindítót jobb esetben egy gumikalapáccsal rosszabb esetben egy kővel próbált meg ütögetni. Ga ekkor elindul az önindító, akkor elkoptak a behúzó mágne szénkeféi (amelyek ütögetés hatására kicsit ozognak és akkor érintkeznek jól). Aztán lehet hogy tök nem is ez a problémád és az önindítód sem ilyen klasszikus rendszerű :)
Az indítózáshoz mechanikus hibától mentes blokk esetén három dolg kell: Aksi- szerinted jó. - tény nem vissza-vissza térő problémát szokott okozni. Önindító, illetve korrekt vezetékezés. Gondolom lakatfogóval nem rendelkezel, így az áramerősséget indítózáskor nem tudod mérni. A vezetékezést át lehet hidalni, egy megfelelő indító kábellel, ha hozzáférsz a kábel csatlakozásához.
Ha úgy hibamentesen indít, akkor vezeték, illetve relé a probléma, ha nem akkor az önindító/ szabadonfutó lehet ludas.
- talán nem hagytam ki semmit...
A motorom valami hiba folytán, rosszalkodik.
A jelenség teljesen össze vissza jelenik meg.
Egyik pillanatban semmi baja, a másikban meg nem indul,mint ha nem volna elég kraft az aksiban, nem akar beindulni.
Méricskéltük, csak nem tudjuk pontosan a generátor tekercsének mennyinek kell lenni az ellenállásának....
Meglestük a fesz. szabályzót, elvileg az jó, kábelek épek, csatlakozók szintúgy.
A minap összeraktuk, kerültünk vele egyet, de cimboránál meg megint nem indult be, pedig előtte kb. fél perccel állítottam le.
Az aksi jó, nem gyenge.
A motor egy Vs 1400.
Esetleg valakinek valami ötlete, tanácsa?
Azt a csikorgó hanggal kísért blokkolást az okozta, hogy a szab.futó egyik belső kulcsnyílású csavarja kitekerdett annyira, hogy megszorult a forgórész, most menetragasztóval lett megfogatva. ja az indítómotor megkrepált, az ki lett cserélve egy bontottal.
hát röviden ennyi... mióta elhoztam javítva, vidáman röfög ahogy kell. mint látható komolyan készülök a hóvégi nógrádi menetre.
Amint a végeredmény mutatja, egyszerű eszközökkel könnyen megvalósítható. A műanyagra jól ragasztható valódi bőrrel vontanmbe, amolyan pachwork módra, vagyis egyformára vágott négyzetes bőrdarabokkal. (legalább még egy ilyenre való maradt a bőrökből, ha érdekel valakit) az ajtó horganyzott bádoglemez zongorazsanérral, egy meglehetősen erős vastag marhabőrrel bevont, egyszerűen záródó fedél, az ajtaja az utasülés kényelmes támlája egyben. Képeken minden munkafázis jól látható. A végeredmény magáért beszél.
Tisztelt márkatársaim, meg minden fórumozó.
Amíg néhányotok önfeledten szájkaratézott ehelyt az elmúlt napokban, fogtam azt az öreg kannát és ráfaragtam a motorom hátsó ülése mögé túrabox jelleggel. A doboz szerintem möglehetősen egyedi dizájn, nem túl nagy, de kb. 30 literrel növeli a hasznos férőhelyet. Várom a véleményeket sőt, ha valaki hasonlóban töri a fejét, teszek fel képeket a készítéséről
Az akku sarkain mérve .3-4 ezres fordulaton.
Köss egy ampermérőt sorba a pozítív akkusaruhoz és gyujtásnélkül nézd meg nem folyik e áram. Elviekben nem lenne szabad egy milliampernek sem . Ha mégis van áram akkor valahol a pozitív hozzá érhet a vázhoz. Az a lényeg hogy még a gyujtáskulcsot is vedd ki. Valahol leérhet vagy valami kezd zárlatos lenni és azért esik le a tőltőfesz ha jó a fesszabályzó és a generátor tekercsei sem zárlatosak.
Fesz. szabot rádugtuk egy másik intruderre, azzal töltött, szóval azzal nincs baj.Utána lestem külföldi fórumokon, ott azt tanácsolják, hogy a világítási vezetékrendszert meg kell lesni.
Indításkor visszaesik olyan 10.5-11volt környékére az aksi, de aztán szépen megy felfele.
Tegnap megcsiszoltuk a sarut, a csatit, mindent, rádugtunk 2 kábelt, azokat bele a multiba, és uccu neki, megkergettük.
Kiszedtük a világítás biztosítékát, akkor felment 13-re a töltés, ha betettük, és 110 környékén toltuk neki, nem ment 12.32 fölé....én úgy gondolom, valahol elveszik az a pár tized volt töltés, és szépen lassan leszívja az aksit, 3 napig indítgattunk, annyi idő alatt le kellett volna szívnia, de mindig pöcc röff.Az önindítóval baj nincs, hisz, ha teli az aksi, akkor pörget, teker, amikor viszont nem akar indítani, akkor a relék felől jön, a hang, mint volt ez a kis virgácsnál is, hogy csak a relé kattogott...
Most, a következő, hogy megnézzük, milyen izzó van benne, és aztán meglátjuk....
Ajándékba odaadom.
Mint az 535.
Én relére gyanakszom, sztem be lehet égve. Egy vastag kábellel ki kell próbálni, hogy közvetlen akksiról megforgatja-e a blokkot. Ha gombnyomásra nem, de stekkelve igen, akkor relé.
Bocs ha tévedek
Ha igen, akkor amikor csinálja indítózás közben magát az önindítót jobb esetben egy gumikalapáccsal rosszabb esetben egy kővel próbált meg ütögetni. Ga ekkor elindul az önindító, akkor elkoptak a behúzó mágne szénkeféi (amelyek ütögetés hatására kicsit ozognak és akkor érintkeznek jól). Aztán lehet hogy tök nem is ez a problémád és az önindítód sem ilyen klasszikus rendszerű :)
Az indítózáshoz mechanikus hibától mentes blokk esetén három dolg kell: Aksi- szerinted jó. - tény nem vissza-vissza térő problémát szokott okozni. Önindító, illetve korrekt vezetékezés. Gondolom lakatfogóval nem rendelkezel, így az áramerősséget indítózáskor nem tudod mérni. A vezetékezést át lehet hidalni, egy megfelelő indító kábellel, ha hozzáférsz a kábel csatlakozásához.
Ha úgy hibamentesen indít, akkor vezeték, illetve relé a probléma, ha nem akkor az önindító/ szabadonfutó lehet ludas.
- talán nem hagytam ki semmit...
A motorom valami hiba folytán, rosszalkodik.
A jelenség teljesen össze vissza jelenik meg.
Egyik pillanatban semmi baja, a másikban meg nem indul,mint ha nem volna elég kraft az aksiban, nem akar beindulni.
Méricskéltük, csak nem tudjuk pontosan a generátor tekercsének mennyinek kell lenni az ellenállásának....
Meglestük a fesz. szabályzót, elvileg az jó, kábelek épek, csatlakozók szintúgy.
A minap összeraktuk, kerültünk vele egyet, de cimboránál meg megint nem indult be, pedig előtte kb. fél perccel állítottam le.
Az aksi jó, nem gyenge.
A motor egy Vs 1400.
Esetleg valakinek valami ötlete, tanácsa?
Előre is köszönöm,Laci!
hát röviden ennyi... mióta elhoztam javítva, vidáman röfög ahogy kell. mint látható komolyan készülök a hóvégi nógrádi menetre.
És milyen szépen össze öltöztek!
Nem semmi.
- jut eszembe, mi volt a kehe a vassal?
Amíg néhányotok önfeledten szájkaratézott ehelyt az elmúlt napokban, fogtam azt az öreg kannát és ráfaragtam a motorom hátsó ülése mögé túrabox jelleggel. A doboz szerintem möglehetősen egyedi dizájn, nem túl nagy, de kb. 30 literrel növeli a hasznos férőhelyet. Várom a véleményeket sőt, ha valaki hasonlóban töri a fejét, teszek fel képeket a készítéséről
Hát ha valakit érdekel