Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hm.. kezdjük az elején: egy csöppet olvass vissza, én nemrég leírtam milyen tüzelőanyag/levegő arányok vonatkoznak a négyütemű benzinmotor teljesítmény-fogyasztás összefüggésére. Ezt áthágni, csak közvetlen befecskendezéssel, illetve réteges keverékképzéssel lehet. ezek közül egyik sincs a 750-esen...

Te azt mondod 5 liter alá állítottad a fogyasztást. Itt szeretném megkérdezni, hogy pontosan hogyan? - gondolom ez nem csak engem érdekel...
Abban igazad van, hogy kérdezni nem szégyen így megteszem én is.
A dolog bonyolultságát az adja, hogy CV karburátor van a motoron, és az egy csöppet bonyolultabb a Simsonénál.

A karbantartás hiánya lassú méreg, ami egyszer csak kifejti hatását. Ilyen a bovden, km spirál időszakos kenésének a hiánya, a csatlakozók környékének meg nem nézése. mindegyik hirtelen tud elszakadni, törni, pedig a látható jeleket illik észrevenni.

Több dologban homlokegyenest más a véleményünk, de sebaj. Itt van aki gyakorlatban megtapasztalva tanulta meg milyen is egy karburátor, és melyik düzni/stücni mire is jó.
Mérnökök izzadtak mire behangolták a tüzelőanyag ellátó rendszert ezen a vason, de te megmondod a tutit... csak én érzem ezt furcsának?

Sok hibáról olvasol, de a tiéd csak ketyeg... aztán amikor beáll a szabadonfutód, elszakad egy bovdened, elkorrodál egy csatlakozód, és keresed a hibát, akkor jössz rá, hogy hány ilyen hibát kitárgyaltunk, és hány segítő kéz akad ezen a fórumon...

A legtöbb hibát az okozza, hogy nem éppen gondos tulajdonostól vásárolnak motort. Amikor fél-egy-két év múlva gond van, akkor az ugye itt csapódik le.
Látatlanban azt mondom, én előbb venném meg viccctor vasát, mint a tiédet. A tiéd elég figyelemfelkeltő darab, így akad jelentkező majd arra is, aztán az új tulaj épp viccctoréknak lesz majd igen hálás... nem neked.
Hát fiuk itt komoly hiányosságok vannak.Én is állítottam kiváncsiságból az elején 5 alá a fogyasztást de nem ment a gép hamar rájöttem,hogy nem véletlenül van írva bármely adatlapján a 750-nek 5,5 fogyasztás.Ugye azonos szívóerő nagyobb rés több üzemanyag jobb teljesítmény.Nem olyan bonyolult ez.Azért gondoltam mégegyszer próbálkozom ezzel .Egyébbként észre vettem,hogy ha valaki kivülálló olvassa ezt a fórumot hát biztos nem fog viragót venni mert ennyi javítás alkatrészrendelés meghibásodás nem olvasható más fórumokon.Egyébbként nem is értem a sok hibát amit olvasok mert az enyém ketyeg min a fény pedig én állítottam be csak a blackiex-töl kértem közbe nmegerősítést mert ugye az nem szégyen.Ez már két éve volt azóta semmit nem csináltam a géppel, csak nem keveset hajtottam.Ennek fényében úgy érzem nagy hibákat nem ejtettem e téren sem.Na száguldjatok tovább aztán kérdezzetek eleget mielőtt szétszeditek azt a motort fölöslegesen.Inkább üzemanyagra költsetek mint fölösleges düznikre stücnikre. .Hát nem csodás ez a gép .Nem is értem viktor hogyan tud ilyen után ráülni egy olyan szervdonor talicskára.
Szívtunk. Aztán jött a gépzsír és azóta zsír a gép. :D
Nem ennyire egyszerű a helyzet, mert a csúszka nem légmentesen zár mellette eljön azért valamennyi levegő ha oda nyomást csinálsz.
Ugye ott nincs túlnyomás csak légköri nyomás ezért is nem zár az ott légmentesen.
Viszont egy hirtelen fújásra szépen felmegy.

Nem mondom hogy tökéletes teszt de nekem pl. bevált mert hiábak fujáltam anno bele ali mozdultak meg a csúszkák.

Egyébként még egy másik teszt lehet hogy ha kiveszed a membránt befogod a membrán felőli végét a csúszkának és a szádba veszed a másikat ahol az apró furat van és ott belefújsz akkor kiderül hogy a membrán - csúszka rögzítésnél ereszt -e.

Egyébként működhet az egész vacakul akkor is ha nem sikerült jól összeraknod, Blackiex meg én is szívtunk vele a 750 -esen vagy harmadszorra sikerült úgy illesztenünk a membránt hogy tökéletesen tömítsen és pl. az csöves fújós teszt ezt egyértelműen kimutatja ugyancsak.
A nyomás megtartását célszerűbb lenne tesztelni.
ehhez a te módszeredet kiegészítve kellene egy nyomásmérő óra, és egy záró csap, illetve egy pumpa (pl a klasszikus vérnyomásmérő marokpumpája)

Egy hibás membrán is reagálhat a hirtelen nyomásviszony változásra, de az egyensúlyi állapot nem tud beállni a tömítetlenség miatt.

- a tévedés jogát fenntartom
A membránok alá 1-1 csövön be van vezetve a légköri nyomás (ugye felül lecsökken amikor meghúzod a gázt és ezáltal az alul levő légköri nyomás tolja fel a membránt)

Ha ebbe a csőbe szájjal belefújsz egy erőset akkor a súbereknek azonnal fel kell ugraniuk a plafonra.
Eladó vadiúj német JMT CB12AL-A2 aksi XV535 Virago-ba. Irányár: 7000 ft. Info: jedis@freemail.hu
Azért kellett két garnitúra mert a haveroméba is kellett.
A javító készletekben található tűk egyformák(első,hátsó) ez fura mert a motorban a hátsónak hosszabb a hegye, asszem.
A tű átmérője, hossza megegyezik a motorban lévővel.
A fő fúvóka amiben a tű csúszkál szintén egyezik passzol bele a régi tű is. A 400-as fúvókák méreteit nem tudom leolvasni sajna, de úgy emlékszem hogy ezek kisebbek mint a készletben találhatók. A készletben lévő fúvókák méretei a következők:JET. MAIN 70, JET.MAIN137.5, JET. MAIN170, JET.PILOT35, úgy írtam ahogy a dobozon van és ez a hátsó henger. Az első henger annyiban különbözik hogy a 137.5 helyett 135 van a dobozon, de ha jól emlékszem a készletben már egyformák voltak.Az üresjárati szabályozó csavar is passzol. Az benzin leeresztő csavar is jó. Az összes tömítés passzol. Nekem a 400-as benzin szintet szabályozó tűszelepén nincs az a vékony, drótból hajlított rugó, a készletben lévőn van, és valószínűleg a hossza sem passzol mert nekem nem zárt le, az új. De ha az úszó fülével játszottam volna lehet jó lett volna, inkább a régit raktam vissza. Azért vettem teljes készletet mert a fő fúvókát a tű kikoptatta, és a tű mellett szabályozatlanul kapta a benyát és kormozta a hátsó hengert. A hátsó hengeré jobban elkopott, nem tudom miért. Meg az úszóház fedél tömítés is kellett, és így olcsóbban jöttem ki. Hirtelen ennyi jut eszembe.
Üdv
Le, vagy a tank alól, de kényelmesebb az ülés alatt.
Szia! Most vettem Robi306-nak egy membránt, Tőle érdeklődjél, hátha ő többet tud a 400-as karbiról. Neki olyan van.
Háááát, nem feltétlen. Sztem a fúvókák mások és a tű sem lehet ugyanaz. A légszűrő is mennyire más pl.
jó dolog lenne, de kb 30%-os többlet mutatkozhat levegőfogyasztásban, ha azonos töltési fokot feltételezünk... Ezt azonos karburátor ritkán tudja közel azonos keverék aránnyal megoldani.

Abban reménykedek, hogy csak fúvókázásban tér el, tömítések, tűszelep ugyanaz...

szóval jó lenne, nem is lehetetlen, de kételkedek benne...

szerintem kis infót még próbálok keresni, utána ha nincs más, veszek egy 535-öshöz való készletet, aztán ha nem jön be, házalok köztetek háromnegyed árért :)
Néhányan írták itt hogy majdnem azonos a 400-as és az 535-ös csak a lökethossz meg a henger tér el egy kicsit, de a többi dettó ugyan az . Tehát a karbi az stimmel ezek szerint.
A Virgácsokon a fordulatszámmérőhöz le lehet venni az impulzust a gyújtótekercsről?
Halvány lövésem sincs, a 400-as, mivel belpiacos, elég homályos terület.
meg egy kerdes a membrant esetleg nem lehet v.hogy letesztelni
?
Hello, nah most a membranonnak a szelen leltem egy kis repedést, mindketonek egy egy helyen, de ugy vettem eszre hogy takarja a fedel szoval pont ott szoritja le szoval nem ereszt de szerinem akkor tevedek es akkor a membranal kellene kezdjem a cseret, mi is lesz ra penzem megejtem, koszonom a segitseget
Figy Lori,

Azt már sokan megtapasztaltuk itt, hogy a tű ott van jó helyen ahova a gyárban tervezték (ha ma rendelsz egy tűt akkor azon már nincsenek is rovátkák csak 1db).

Ha a tű helyzetét változtatod azzal csak elodázod a probléma megoldását, mondjuk lehet hogy 500km -ig vagy 100km -ig jobb lesz, de mivel az alap problémát nem szüntetted meg ami a helytelen keverékképzést okozza előbb utúbb megint rossz lesz.
Én is végigjátszottam ezt.

Membrán, Úszok, tűszelep, fúvókák, a kis keverőkamra és azok gumitömítései....stb Kismillió helyen lehet rossz és azt kell megtalálni ami tényleg rossz.

A Tű állitgatása csak tüneti kezelés.
Szia! Kérdezném mi lett az eredmény a karbi felújítás után?
Mind a 4 javítókészletet felhasználtad?
Koszonom a reszletes hozaszolast, megnezzem azt is, most igaz jobban huz a gep de a fogyasztas donti majd el hogy hasznalt ez vagy sem, koszonom megegyszer
A tű beállításánál célszerű a "tű emelése" megfogalmazást használni. Az alap beállítás a legtöbb esetben a középső fok. Ha egyel emelsz, akkor ugye lejjebb rakod a pozicionáló lemezkét, vagy ami épp tartja a tűt. Az emelés következménye, hogy rész, vagy teljes terhelési tartományban dúsítunk a benzin-levegő keveréken.
fontos adatok egyszerűen (közelítő értékek):
maximális teljesítmény: kb 13 kg levegő / 1 kg benzin
közel tökéletes égés: kb 14,7 kg levegő / 1 kg benzin
legalacsonyabb fogyasztás: 16 kg levegő / 1 kg benzin
a gyulladásképes keverék tartománya: 9/1-19/1
- természetesen ezek az értékek akkor mérvadóak, ha minden más tökéletes állapotban van, és a motor üzemi hőmérsékleten dolgozik. Mivel tömegértékek vannak megadva, így szinte mindegy milyen légköri nyomáson.

Azt írod, kicsit durrog - gondolom motorfék üzemben teszi. Ez legtöbbször szegény keverék miatt van ami az alapjárati keverékképzés hibája okoz. (ezt már párszor kitárgyaltuk itt, a keresővel biztos megtalálod az erről szóló diskurzust) Ezen a tű emelése nem segít, hiszen a legtöbb tű esetében a tű felső része egyenes, így alapjárat közeli tartományban nem jelentkezik a dúsabb keverék hatása.

Javaslatom: az alapjárati rendszer takarítása (erre "célszerszám" a fehér STP) - ha ez nem segít, akkor mechanikai tisztítás kell.
Esetleg tegyem mégegyel lejebb? nah szóval kicsit durog csak , szoval ritkan, nem kormolta a gyertyát és 6.2 eszik, ezért dongoltam, hogy lejebb teszem vagyis igy több annyagot kap, jol csinaltam vagy rosszul gondolom ezt az egészet?
Tiszteletem, kicseréltem a szelephézah allitó csavart, gyárira, kicsit mas a hangja de nem szünt meg, rajöttem közben, hogy a himba tengely és a himba közt nagy a játék, inkább oldal irányba a szivónál, ez csiripel nekem... köszönöm a segitséget
Egy rovátkától még nem biztos, hogy komolyabb a színárnyalat változása. Próba, aztán ha nem jött be, akkor vissza az egész :)
Tiszteletem, ma en is megnéztem a karbit, mert elég sokat fogyasztott a gép, a subertűn egy rovatkával lejebb pakoltam a cuccot, mivel gondolom dusabb kell mert kormolni nem kormolt inkabb szurke volt a gyertya mint fekete