Helló!
Csak a tényeket sorolnám és lehet gondolkodni rajta.
Adójóváírás sztorno, sárgacsekk adó, internet mobiltelefon és vezetékes tel adó sms adó, baleseti adó, jövedéki adó, áfa 27% benzin 450 ft , Euro 300 ft, kafetéria bekényszerítve a szép kártyába,vizsgadíjak emelése 200%-kal, rokkant nyugdíj elvétele!
Na lehet gondolkodni azon,hogy akinek még van állása az hogyan fogja mindezeket kifizetni?
Nem szállok be a politizálásba, csak egy röpke szösszenet:
Teljesen mindegy, hogy külföldi multi, vagy magyar multi. A külföldi kivisz a nyereségét, de az áfát, és egyéb rá kötelező adókat befizeti a költségvetésbe. A magyar pedig offshore cégekben végződik, bonyolult cégláncok tüntetik el a képződő nyereséget, áfa egy jelentős részét, stb. Ráadásul drága is, mint a bűn. Elgondolkodtató, hogy a JDP legmagasabb hányadát mindig a multik tették ki. De nem ez a jelenlegi probléma, hanem az, hogy a néhány éve még valamelyest működő pályán álló gazdaságot mérhetetlen hozzá nem értéssel szétzúzta a mostani csapat. Én csak egyszerű "építőiparos" vagyok, és mégis tökéletesen láttam a napvilágra került döntéseik következményeit előre. Sajnos jól, és ennek rohadtul nem örülök. A korrupció pedig a mostanihoz képest csak gyerekcipőben járt, pl a közbeszerzések terén. Órákig tudnék konkrétumokat mesélni, és ezzel nagyon nem vagyok egyedül. De meg kell szokni ezt a helyzetet, mert az elkövetkező 20 évben nem lesz itt pozitív változás, csak mélyülni fog a jelenlegi állapot.
Tisztelt László
Igen pont erre gondoltam. Nekem 87 óta van A, B, C, E, kategóriám. És elég sokat vezettem már és folyamatosan vezetek is. És meg kel mondjam. Szeretem. Csináltam már sok mindent. De ezt élvezem legjobban. Az Autóm B10-ben van már nagyon rég óta. A motorom B1- ben. Mivel tavaly vettem.
17-évet Rallyeztem. De a verseny pálya is sokkal biztonságosabb mint a közút.
Ahogy elnézem az emberek az alapvető szabályokkal nincsenek tisztában. Pl Kanyarodási, és parkolási szabály. Sokszor millizek a 20 tonnással mert a paraszt az útbeágazó legszélén hagyta az új luxus kocsiját. Mivel csak pénze van de esze az nincs. Ha meg áthúznám a leghátsó tengelyt a járgánya orrán, akkor meg azt hinné, hogy haragszom rá.
Egyébként itt a netten én is szoktam teszt lapokat töltögetni. Már csak szórakozásból is. És be kel valjam nem mindig sikerül tökéletesre.
A gazdaságot nehéz modellezni, és csak reménykedek, hogy legalább akar bárki ott a tiszteltházban nekünk szebb jövőt kialakítani.
Hát ez az. Ők ott fent nélkülünk nem tudnak nekünk szebb jövőt össze hozni. Először itt lent a kisemberek fejében kéne rendet tenni. A kisembernek kéne eljutni odáig, hogy a kis pénzét ne külföldi vállalkozóknak adják, hanem magyar üzletnek. S hogy ne külföldi bankra bízzák a pénzük kezelését. És akinek netán van egy kis megtakarítása, akkor az ne külföldi befektetésbe, értékpapírba, hanem magyar érdekeltségre bízza a pénzét.
Tehát szerintem először is mi magunk tudnánk magunkon segíteni.
Én már nem vagyok hajlandó többet befizetni a közösbe.
Egyrészt azért mert már nincs több. Valamiből élnem is kéne. No meg a jövőre is félre kéne tennem. Mert nyugdíjra nem számíthatok.
No meg egyenlőre azt látom, hogy az állam kasszának nincs feneke. Bár menyit dobálunk bele. Nem fog megtelni soha.
Az ofsor cégek olyan módon szivattyúzák kifelé , hogy nagyobb vákum van benne mint az űrben.
Hát akkor kire szavaztál?
Volt valami jobb alternatívád?
Szerintem a kisebbik rosszt választottuk.
Én attól félek, hogy a kilátástalánság miatt, a következő választáskor valami szélsőséges pártot fogunk hatalomhoz juttatni.
Én nem tagadom. Rájuk szavaztam.
De ha most lehetne már el is zavarnám őket. Csak az a baj, hogy nem tudnék helyettük jobbat. Ugyan is Gyurcsányék sem voltak jobbak.
No és megválasztásuk után. még úgy nézet ki, hogy érdekli őket a magyar gazdaság. Meg most is látszik valami. Pl Szép kártya, Erzsébet utalvány. Ezekkel a magyar vállalkozókat próbálják támogatni.
Mondjuk az unió nem nagyon hadja. Támadják a cafetéria rendszert. Hogy miért nem lehet a múltiknál levásárolni. Meg hogy külföldi multi miért nem bocsájthat ki Erzsébet utalványt.
Hát csak azért "kedves" multi. Mert te itt nem adózol. Hanem viszed ki a profitot. És a saját pénzünkből adsz, nekünk hitelt. Uzsora kamatra. A Cafetéria meg adó kedvezményes juttatás.
De a legnagyobb baj az emberek fejében van. Ugyanis ahogy megkapja a fizetését, vagy a segélyét egyből rohan a multihoz, és tobálja ki az országból a pénzt.
De nem csak az a baj a multival, hogy kiviszi a profitot, hanem hogy úgy jött ide, hogy adó mentességet ígértek neki. Sőt évente rahedli pénzt kap az álamtól árfolyam veszteség címén. Mivel ő külföldről hozza ide az árut, és csak forintot kap érte.
Hát a jó kurva anyát. Menjen a picsába. A Magyar kereskedő is betudná ugyan azokat a termékeket hozni. Csak hát rendszer váltáskor, meg talán most is így van. Nem volt akkora tőke Magyarországon, hogy ilyen szép nagy bevásárló központokat tudtak volna építeni.
Egyszóval én azért haragszom a Kormánynak nevezet helytartóikra mert nem segítik elégé a magyar gazdaságot, és nem elég határozott a multi, és egyéb külföldi befektetőnek nevezet rabló bandákkal szemben.
Ugyan is olyan mezőgazdasági adottságaink vannak, hogy akár egész európát etethetnénk. Árpád apánk nagyon is jól látta hogy hol kell megállni.
No meg az iparunk, és a szellemi tőkénk sem semmi.
Egyszóval van ebben az országban minden, ahhoz, hogy talpra álljunk. Csak hát az uniónak nem ez az érdeke. A kedves kormányunk meg sajnos nem elég fifikás, hogy kijátsza őket.
Abban egyet értek az unióval, hogy a magyar kormány rosszul gazdálkodik az uniós pénzekkel. Ugyan is magyar ország tulajdonosa az unió. Ad egy csomó pénzt a működtetésre. Ezért el is váná, hogy ne herdálják, lopják ezt a pénzt. Ezzel szemben nálunk akkora bújtatott munka erő van az igazgatás rendészetben, önkormányzatoknál, hogy csak na.
Csak nézetek szét egy önkormányzatnál. Szinte egymásba ér a seggük. Én egy 30 ezres városba lakom. De az önkormányzati épület akkora, hogy egy 3 milliós városnak is büszkeségére válna.
Az ott dolgozó, illetve az oda munkába járó embereknek, kábé egy tizedének van efektíve feladata, munkája. A többi csak az iratokat gyártya, és a fejetlenséget csinálja. Ugyan is a sok sok felesleges papír miatt nem találnak semmi lényegeset, ha kell.
No de hagyom a politikát. Szarok rájuk. Nem érdekel, hogy mit és hogyan csinálják, én lehetséges, hogy hamarosan elhúzok ebből a magyar országnak nevezet "Abszurdisztánból"
Inkább térjünk vissza a Virágós gurulásra. Már készülünk rá. Szép helyre megyünk. Mundjuk ebben az országban nem is lehet csúnya helyre menni.
Ezekbe jó az új kulcs:
-Gyújtáskapcsoló
-Tanksapka
Ezekbe nem jó az új kulcs:
-Utasülés
A lényegbe működik.
Úgy oldottam meg ,hogy a slusszkulcs-on 1db kulcs tartó van ilyen nagy Magyarország cuccli króm. Legyen egy kis fogása tudod ne csak egy szimpla kis kulcsocska legyen.
Aztán egy másik csomón meg rajta van a régi kulcs vagyis az üléshez, garázs nyitó, meg tárcsazár. Úgyis marha ritkán veszem le az ülést érted. Így nem zavar.
A karbival kapcsban meg vissza viszem... :( Gyenge lett a motor. :(
Állítás előtt ha meghúztam neki táncolt a feneke és kanyarban is simán kifaroltattam. Most meg nem megy... :( Nem mintha erre kellene de azért ti is tudjátok ,hogy néha van olyan helyzet ,hogy ki kell lőni ,mert muszáj! (Esetleg balesetből gyorsba kimenekülni vagy hasonló...) Piros lámpánál előre aztán kicsit gyorsabban megindulni. Nos lényeg hogy gyengusz lett picit. Gondolom kevesebb levegőt kap. hát a fogyasztás biztos jobb valamivel gondolom de max fél liter. Nagyon max! Annyit meg nem ér. Így is 5,5 volt és városban max 6. Szal nem volt okom panaszra.
Tisztelt Zsocca
abszolut osztom a nézetedet, miszerint sokunkra ráférne a kresz ismereteknek a frissítése időszakosan. azzal együtt mondom ezt, hogy '75 óta vezetek mindenféle járművet:(A,B,C)- nap mint nap úton. nemrég rákerestem a neten a kresz vizsga teszt kérdésekre, becsülettel ki is töltöttem négy különböző kérdéssort csak úgy kiváncsiságból, hát nem szépítem, néhány ponttal elmaradtam a megfelőtől. nem fényezem magam, de ha az autóm B10, a mocim B8 as besorolásban kötődött az idén a kötelezőbe, talán elmonndhatom, hogy azért kapiskálom a közlekedés mikéntjét. csak hát inkább azt mondom, még mindíg van mit fejlődnöm, ajánlom mindenkinek próbálja ki magát a tesztkérdésekkel, kockázata nincs, de szembesülhet azzal hogy ne bízza el magát, még ha lenne is mire.
Üdv :5.50.
Szia lapar!
A kijelzőt bovdennel is fel lehet vinni.
A linken bemutatott kütyü nekem szimpatikus, de én az elektónikában ennyire nem vagyok otthon, hogy az elkészítésére válalkozzak, de a csináltatásban benne volnék (ár?)
Ez oriasi. Csak meg kell valositani. Epitette meg mar valaki? Mindent ertek, csak azt nem, hogy a "semleges" az hova van kotve Jo kis projekt. Lehet kiprobalom, Proba szerencse alapon.
Tisztelet es koszonet erte!
Uraim, ne politizáljunk, mert csak felmegy a vérnyomásunk.
Amúgy mi is ezen szoktunk tanakodni, hogy ha a matematikai átlagot nézzük, akkor a tőlem balra és a jobbra álló ember is oda szavazott, mert csak azt tudom biztosan, hogy én nem.
Bár nem politikai fórum, de válaszolok: mivel én nem szóltam senkinek, hogy eljöttem Pécsről, így sokba fájt volna bárkire is szavazatot adnom... nem érdekel
Amúgy egy dolgot szeretnék kiemelni. Nekem sem tetszenek a sarcok, de én hajlandó lennék többet fizetni, ha kapnék érte valamit. A gazdaságot nehéz modellezni, és csak reménykedek, hogy legalább akar bárki ott a tiszteltházban nekünk szebb jövőt kialakítani. Egy ismerősöm (értelmiségi mérnök szakember) már dél felé vette az irányt, nem akar itt maradni. Az asszony bármikor indulna 1000km-mel nyugatra... Nekem nincs még szívem ezt a kócerájt itt hagyni... nem tudom miért...
Nem értek egyet.
Miért lenne nagyobb kockázati tényező az utánfutós autós.
Ha szólóval nem szokott baromságokat csinálni akkor egy utánfutóval sem fog.
Apropó baromság. Én minden nap közlekedem. Őrület, hogy menyi kreszt nem ismerő ember van az utakon.
Én az egészségügyi hosszabbításkor kresz vizsgára is köteleznék mindenkit. Akkor legalább 5 évente felfrissítenék a kresz tudásukat.
Ugyan is a huszon valahány évvel ez előtt megszerzett jogosítvány, hogy lehet, hogy még mindig jó.
Egy: Már nem is emlékszik a tananyagból semmire.
Kettő: Azóta szinte mindent megváltoztattak benne.
Igen így van.
És lehetne sorolni az ész nélküli, harácsolós adó fajtákat.
Pl Ma hallottam, hogy a műszaki vizsga díjakat is emelni fogják.
A Motorét 4 ezerről 12 ezerre. Tehát csak 3 szorosára.
Ez már vérlázító. Mármint amit mostanában csinál ez a mafia. Mert kormánynak nem lehet nevezni. Mivel szarik a magyar gazdaságra. Csak a népet tudja az újabb, és újabb adó fajtákkal lehúzni.
Pl. Amit mostanában terveznek. Sárga csek, és tranzakció adó.
De túllőnek a célon. Én például azonnal meg fogom szüntetni a folyó számlámat. Nem vagyok hajlandó egy forinttal több adót sem fizetni többet. Nem leszek rest közvetlenül a szolgáltatóknál befizetni a díjakat.
Üdv
Mindent meg lehet bonyolitani de minek?
Ez a cucc tudja azt amit kell, felismeri a nullát az 1 és 2 fokozat között.
Át lehet alakitani egyszerű LED-ek hez is ha nincs elég hely.
Amit hiányolok belőle az kijelzés környezethez alkalmazkodó vezérlése.
Ami normál állapotban elég fényes az napsütésben nem látszik éjszaka meg vakitó.
A mi motorunkon a fordulatszám jelet egyszerű levenni, ha egy megfelelő kütyü a kerékfordulatszámból adódó jelet (ennek a levétele macerásabb) összehasonlítaná, akkor adott arányszámok meglétekor akár külön ledeket is kapcsolhatnának. Ha az ötödik fokozat kell csak, akkor csak azt figyelné.
A ledek elhelyezését meg lehetne oldani pl a km óra számlapján.
Esetleges probléma, hogy a kuplung működtetése átveri a rendszert. Ha a mintavétel sűrűsége kb 1 sec, akkor a menet közben nem zavarodik meg, csak lassabb a kijelző, ellenben, álló helyben meg talán tudjuk hányadikban is vagyunk...
Még nem láttam belülről km órát, csak egy izzót cseréltem benne, de elképzelhetőnek tartom, hogy az egész elférne odabent is.
Nem tartom valószínűnek, hogy nagy áramfelvétele lenne, így akár a műszervilágításból is le lehetne csípni az energiát, a spirál által közvetített fordulat jelet kéne valahonnan megcsípni...
Ez tetszik, valóban a Pancsikon volt ilyen mutatós szerkezet.
Ha már itt tartunk, a váltót nem akarod "felhozni" kézire?
Tényleg, a kéziváltós motorokon hol volt a kuplung?
A "0" jelzőt figyeli és abból "veszi észre" hogy felfele kapcsolva kettes fokozatban van.