A középelektróda anyaga általában: réz , nikkel / króm, acél ötvözet a külső inkább nikkeltartalmú acél. Az izzás már 550C körül jelentkezhet.
Egy kis segítség az NGK gyertyákhoz (a hőérték az öngyulladás létrejöttéig eltelt idő az egykori mérési rendszer szerint)
NGK jelölés (pl. BPR6ES):
B = menetátmérő 14mm P = túlnyúló középelektróda R = (ha van akkor a zavarszűrő ellenállás)
5 = hőérték 145-175
6 = hőérték 175-200
7 = hőérték 215-230
8 = hőérték 240-260
E = menethossz 3/4 Zoll(19 mm) H = menethossz 1/2 Zoll(12,7 mm)
S = megnövelt hőérték-tartomány (termoelastic)
Ha felmelegíted az ellenállásos gyertyát vajon mi történik az ellenállással . most vettem új BP7- es gyertyát 700Ft áron darabját UNIX raktárból rendelte a helyi gumiáruház. üdv Béci
A rossz gyertyát elrontani ugye nem lehet :) ha a hevítéssel teszik tönkre, akkor már úgyis rossz volt, ha meg sikerül letisztítani, akkor meg mindenki örül.
Én is láttam, illetve tisztítottam ki gyertyát. A gáztűzhely a kevésbé káros megoldás, a gázlámpa az könnyebben okoz bajt.
Teljesen egyetertek a leirtakkal. Viszont lattam izzasig hevulni a gyertya hegyet, ekozben leegni minden szennyezodest rola es nem tortent sem alakbeli, sem mukodesbeli elvaltozas. En nem probaltam es nem is igazan bizok ebben a megoldasban, csak batoritani akartam attix1 -t. Inkabb egy par uj gyertya es az biztos.
Hát nézd. Nekem maga a kapcsoló ház totál ki volt kopva. Azt mondta azt nem tudja megcsinálni.
Tehát igazából így olyan 60-70% lamellázta át. (6.000 Ft) [Bőven jobb mint egy új kapcsoló ára.]
A kulcs nem esik ki! (Új kulcs)
A régi kulcs nem megy bele! (Kapcsolóba)
A Tankot meg az ülést még nem tudtam kipróbálni ,hogy bele megy e az új kulcs ,mert karbisnál van.
Szombatra lesz kész a cuccli! (Legkésőbb Vasárnap írok ,hogy hogy áll a dolog.)
Hát én sem örülnék neki ha a tankhoz meg az üléshez a régi kulcs kéne. a gyújtáshoz meg az új. :S Meglátjuk.
Szia!
A szerkezet pont úgy működne, mint a sebváltóban a léptető szerkezet, mutatni meg úgy mutatana mint a Pannoniák sebváltójának a tetején a mutató. Én felvinném a lámpafej közelébe a kijelzőt. Esetleg ledes kijelzés is szóba jöhetne, de ez "kevésbé" Viragos.
"mert mint tudjuk a hengerbe is óriási hőfokok uralkodnak és mégsem ég vagy törik darabokra a kerámia."
ööö... ez nem egészen ilyen egyszerű.
Az égési csúcshőmérséklet olyan 2000-2200C. Az égés viszonylag rövid, néhány ezredmásodperc alatt lezajlik. az égésgázok hőmérséklete a hengerben rohamosan csökken, és olyan 1000-700C a kipufogás közben. A szíváskor a friss hideg töltet hőmérséklete a szívószelep hűtése közben felhevül, de az öngyulladás hőmérsékletét még a sűrítés vége előtt sem érheti el. A gyertya nagyon kevés ideig kap nagy hőterhelést, és a hőmérsékletét konstrukciójától függően átadja a hengerfejnek.
A hengerfej, és a dugattyú is alumínium ötvözet, melynek az olvadáspontja semmiképp nem több, mint 650C, ezek sem olvadnak meg normál üzemi körülmények között.
A gyertya kiégetésekor tartósan mehet a hőfok 1500-2000C fölé, és a gyertyának nincsen hűlési lehetősége, ráadásul az egyenetlen szennyeződés eloszlás miatt nem homogén a hőmérséklet eloszlása sem, hőgócok alakulhatnak ki. Ilyenkor a szerkezete könnyen sérülhet.
Ha valamilyen formaba kivitelezheto a dolog, akkor nagyon erdekelne. Zavar es unom mar, hogy ha tobben megyunk es hirtele lassitunk vagy gyorsitunk, mindig szamolgassam a fokozatokat s aztan vajon mikor is ertem el az 5-st. Azt mondjuk mar megtanultam es meg is szoktam lassan, hogy 5-osbe 3000 fordulat = 90 Km/h
Lattam mar gyertya kieetest. Gazlangba bedugta es melegitette fel a srac. Nem pattant el a keramia, mert mint tudjuk a hengerbe is oriasi hofokok uralkodnak es megsem eg vagy torik darabokra a keramia. Amit lattam az egeszbol, az az, hogy egyszeruen izzasig melegitette a gyertya hegyet, majd egyszeruen lerakta, hogy magatol lehuljon. Szepen leeg minden rola es tiszta lett. Be a hengerfejbe, pocc es roff.
A baj az, hogy ha nem ideálisak a feltételek, akkor túl gyenge az ív, a keverék begyújtása nem megfelelő időpontban és lassan történik meg. Ha a gyertya elektródáig túl sok energia vész el, akkor a az alacsony feszültség, nem üt át, hanem a rossz égési tulajdonságok miatt kialakult nedves koromrétegen keres magának utat.
A hőérték függvénye, hogy az említett koromréteg milyen gyorsan alakul ki, illetve milyen gyorsan ég le.
Amikor gázlánggal melegíted, akkor a korom fel fog izzani, de hogy meddig kell ezt csinálni, azt nem tudom megmondani. Ha túlhevíted, akkor a szigetelő kerámia elpattan, és egy hajszálrepedésen is át tud ütni az ív.
Ha még nem csináltál ilyet, akkor próbálkozni kell, ennél komolyabb tanácsot nem tudok adni.
Az elektromos ív kialakulásához megfelelő feltételek kellenek. Az egyik ilyen, hogy ne alakuljon ki jobb elektromos vezető tulajdonsággal rendelkező réteg a szigetelésen. A "tönkrement" gyertyákat ki kell égetni pl gázlánggal.
Köszi a választ. Tönkre megy = nem ad szikrát. Nem megy az egyik henger. Kicserélem és rögtön jó. Csak egy kicsit kevésnek tartom hogy 500-1000 km után megy tönkre. Boltban vett gyertya. R nélkülit még megpróbálom
"A sebváltópedálhoz lehetne szerkezteni (a fejemben már megvan) olyan léptetőkütyüt amelyről működhetene egy kijelző."
eZ A DOLOG ENGEM IS ÉRDEKELNE, MIVEL SOKAT JÁROK VÁROSBAN. (qrva caps lock) Az is a fejedben van, hogy az eszköz hogyan különböztet meg az 1-ből N-be váltást az 1-ből 2-be váltástól, és ugyanez fordítva lefelé is érvényes?
Szia! Első körben az "R" betűt kell kihagyni a karaktersorból a gyertyán ez jelenti azt, hogy van-e benne ellenállás, vagy nincs. A "7" -es gyertyával próbálkozz, nekem az van és semmi gondom vele. Esetleg nem herélt, hanem szintén ellenállás nélküli pipa is jól jöhet.
Sziasztok viragosok. Kérdésem lenne gyújtó gyertyával kapcsolatban. Hol az első hol a hátsó henger gyertyái adják meg magukat. A gyertya pipát kiheréltem már ez sem segített. NGK gyári előírású gyertyákat teszek bele (BPR6-BPR7 vagy ilyesmi ) Viszont van egy tartalék DENZO gyertyám azt szoktam addig berakni mig nem veszek másikat az viszont bírja pedig az még rövidebb menetű mint az NGK. Tudnátok javasolni valamit hogy ne menjenek tönkre az NGK-k Vagy térjek át a DENZO-ra Abból milyen kellene? Köszi
Hát ez az...
Még nincs nálam a motor. Nem hoztam még haza karbistól.
Ettől félek én is. Mivan ha ott lent oké, de mondjuk a hátsó ülést ne m tudom vele kinyitni. Lehet ,hogy finnyás vagyok, de nem akarok két db kulcsot cipelni ilyenért...
Vagyis bocsánat... Újra lamellázta!
De nem tudta teljesen ,mert maga a ház van elkopva!
És arra azt mondta hiába csinálná meg nem lenne soha teljesen jó és annak nincs értelme. Így hogy csinált új kulcsot meg újra lett lamellázva nem jár ki.
Na háj. Megjött a gyújtás meg a kulcs.
Kaptam 2db új kulcsot! (Méretre kinézetre ugyan az, de szemmel láthatóan nem annyira kopott.)
A kapcsolót nem tudta újra lamellázni, mert azt mondta ,hogy már nagyon durván szét van kopva, meg maga a ház is. (Szal ha megint kijár a kulcs akkor már komplett csere kell.
Tuti nem fogok újat venni kompletten kurva drága lehet.
Ez így amit csináltak 6.000 Ft volt.
Ezektől függetlenül én is kikötöm ,mert az a tuti!
Én is gondolkodtam /gondolkozom/ fokozatkijelzőn.
Lehetne jeladót tenni a programtengelyre, de ehhez buherálni kellene a blokk jobb felét. Én ezt nem akarom.
A sebváltópedálhoz lehetne szerkezteni (a fejemben már megvan) olyan léptetőkütyüt amelyről működhetene egy kijelző.
En is. De tavasszal mindig kiszivattyuzom belole, friss benzinnel toltom fel a tankot es csak adagolva adom hozza a téli benzint. Sajnos nalunk 5-6 honap a tél es persze hideg is(eleri a -30-t is ha kell) es ezert elmegy az esze a benzinnek. Csak durrog es rangat a gep.
Amugy lett volna egy kerdesem is es ugy nez ki elfelejtettem.
Az lett volna, hogy: Valaki valamilyen megoldast probalt-e ki, vagy egyaltalan lehetseges-e a virgacsra sebessegfokozat mutatot rakni. Szerintem tobbunket foglalkoztat a kerdes.
Egy kis segítség az NGK gyertyákhoz (a hőérték az öngyulladás létrejöttéig eltelt idő az egykori mérési rendszer szerint)
NGK jelölés (pl. BPR6ES):
B = menetátmérő 14mm P = túlnyúló középelektróda R = (ha van akkor a zavarszűrő ellenállás)
5 = hőérték 145-175
6 = hőérték 175-200
7 = hőérték 215-230
8 = hőérték 240-260
E = menethossz 3/4 Zoll(19 mm) H = menethossz 1/2 Zoll(12,7 mm)
S = megnövelt hőérték-tartomány (termoelastic)
Én is láttam, illetve tisztítottam ki gyertyát. A gáztűzhely a kevésbé káros megoldás, a gázlámpa az könnyebben okoz bajt.
Hát nézd. Nekem maga a kapcsoló ház totál ki volt kopva. Azt mondta azt nem tudja megcsinálni.
Tehát igazából így olyan 60-70% lamellázta át. (6.000 Ft) [Bőven jobb mint egy új kapcsoló ára.]
A kulcs nem esik ki! (Új kulcs)
A régi kulcs nem megy bele! (Kapcsolóba)
A Tankot meg az ülést még nem tudtam kipróbálni ,hogy bele megy e az új kulcs ,mert karbisnál van.
Szombatra lesz kész a cuccli! (Legkésőbb Vasárnap írok ,hogy hogy áll a dolog.)
Hát én sem örülnék neki ha a tankhoz meg az üléshez a régi kulcs kéne. a gyújtáshoz meg az új. :S Meglátjuk.
A szerkezet pont úgy működne, mint a sebváltóban a léptető szerkezet, mutatni meg úgy mutatana mint a Pannoniák sebváltójának a tetején a mutató. Én felvinném a lámpafej közelébe a kijelzőt. Esetleg ledes kijelzés is szóba jöhetne, de ez "kevésbé" Viragos.
ööö... ez nem egészen ilyen egyszerű.
Az égési csúcshőmérséklet olyan 2000-2200C. Az égés viszonylag rövid, néhány ezredmásodperc alatt lezajlik. az égésgázok hőmérséklete a hengerben rohamosan csökken, és olyan 1000-700C a kipufogás közben. A szíváskor a friss hideg töltet hőmérséklete a szívószelep hűtése közben felhevül, de az öngyulladás hőmérsékletét még a sűrítés vége előtt sem érheti el. A gyertya nagyon kevés ideig kap nagy hőterhelést, és a hőmérsékletét konstrukciójától függően átadja a hengerfejnek.
A hengerfej, és a dugattyú is alumínium ötvözet, melynek az olvadáspontja semmiképp nem több, mint 650C, ezek sem olvadnak meg normál üzemi körülmények között.
A gyertya kiégetésekor tartósan mehet a hőfok 1500-2000C fölé, és a gyertyának nincsen hűlési lehetősége, ráadásul az egyenetlen szennyeződés eloszlás miatt nem homogén a hőmérséklet eloszlása sem, hőgócok alakulhatnak ki. Ilyenkor a szerkezete könnyen sérülhet.
A hőérték függvénye, hogy az említett koromréteg milyen gyorsan alakul ki, illetve milyen gyorsan ég le.
Amikor gázlánggal melegíted, akkor a korom fel fog izzani, de hogy meddig kell ezt csinálni, azt nem tudom megmondani. Ha túlhevíted, akkor a szigetelő kerámia elpattan, és egy hajszálrepedésen is át tud ütni az ív.
Ha még nem csináltál ilyet, akkor próbálkozni kell, ennél komolyabb tanácsot nem tudok adni.
eZ A DOLOG ENGEM IS ÉRDEKELNE, MIVEL SOKAT JÁROK VÁROSBAN. (qrva caps lock) Az is a fejedben van, hogy az eszköz hogyan különböztet meg az 1-ből N-be váltást az 1-ből 2-be váltástól, és ugyanez fordítva lefelé is érvényes?
Mit értesz azon, hogy tönkremegy a gyertyád?
Még nincs nálam a motor. Nem hoztam még haza karbistól.
Ettől félek én is. Mivan ha ott lent oké, de mondjuk a hátsó ülést ne m tudom vele kinyitni. Lehet ,hogy finnyás vagyok, de nem akarok két db kulcsot cipelni ilyenért...
De nem tudta teljesen ,mert maga a ház van elkopva!
És arra azt mondta hiába csinálná meg nem lenne soha teljesen jó és annak nincs értelme. Így hogy csinált új kulcsot meg újra lett lamellázva nem jár ki.
Kaptam 2db új kulcsot! (Méretre kinézetre ugyan az, de szemmel láthatóan nem annyira kopott.)
A kapcsolót nem tudta újra lamellázni, mert azt mondta ,hogy már nagyon durván szét van kopva, meg maga a ház is. (Szal ha megint kijár a kulcs akkor már komplett csere kell.
Tuti nem fogok újat venni kompletten kurva drága lehet.
Ez így amit csináltak 6.000 Ft volt.
Ezektől függetlenül én is kikötöm ,mert az a tuti!
Én is gondolkodtam /gondolkozom/ fokozatkijelzőn.
Lehetne jeladót tenni a programtengelyre, de ehhez buherálni kellene a blokk jobb felét. Én ezt nem akarom.
A sebváltópedálhoz lehetne szerkezteni (a fejemben már megvan) olyan léptetőkütyüt amelyről működhetene egy kijelző.
Amugy lett volna egy kerdesem is es ugy nez ki elfelejtettem.
Az lett volna, hogy: Valaki valamilyen megoldast probalt-e ki, vagy egyaltalan lehetseges-e a virgacsra sebessegfokozat mutatot rakni. Szerintem tobbunket foglalkoztat a kerdes.
Tisztelet!