Téli motorozáshoz, esetleg egy enyhén dúsított alapjárat jól jöhet... hamarabb melegszik a motor. Az árnyékolást meg egy sűrű ráccsal, perforált lemezzel próbálnám meg. Ha a hűtőlevegő mennyiségének felét kizárod, az kb elég. Bár ez erősen függ a levegő hőmérsékletétől.
Én most is motorozom, csak kínlódás, mert nehezen melegszikbe és addig nem megy. arra gondoltam le kellene árnyékolni a hengereket és pl. ebben az esetben lenne szükség mérni a henger ill fej hőfokát, hogy ne melegedjen túl.
Bocs, lehet hogy nem olvastam el a kommenteket rendesen, az üzemihőfok szempontjábol valójában az olajhőfok a mérvadó. Én a biztonság szempontjára gondoltam.
Oké, de az üzemi hőfok elérésének jelzése volt a fő szempont. Szerencsére egy Virgács blokkja nem kimondottan a túlmelegedéséről híres. Egy LS 650 sokkal gyatrább... annak van baja hajtás nélkül is...
Egy folyadékhűtéses motorok esetében egyértelműen a hengerfejből kifele tartó folyadék hőmérséklete a mérvadó. A hengerfejtömítés sérülése sok esetben a hengerfej vetemedésének köszönhető. Itt a legtöbbször az egyenetlen hőterhelés, hőgócok kialakulása a fő probléma. Azt szerintem ki lehet jelenteni, hogy hibamegelőzésre a hőmérséklet mérése a vezető szempontjából nem alkalmas. Mire megnő az érték, már lehet, hogy baj van... A bemelegedés megállapításához a kenőanyag hőmérséklete azért is előnyösebb, mert az aktuális viszkozitására is utal.
Igazad van, de ha megfő egy motor MINDIG ELŐBB a hengerfej tömítés megy ki, a hengerfej , majd a henger a dugattyú károsodik, majd utána a forgattyús részek.
Olyannal is találkoztunk, mikor annyira megfőzték, hogy lila volt a főtengely, de ekkor a hengerfejen szabályosan olvadtak a műanyagok. Széria motornál melegedés miatt nem a csapágyak károsodnak előbb. Én ezért mérném előbb a hengerfej hőfokát.
Ez a hőmérséklet mérés dolog nem arról szól, hogy hol a legmelegebb a motor szerkezete. Kenőanyag szempontjából a dugattyúfenék, illetve a kipufogószelep környéke a kritikus felület. A kenőanyag hőmérsékletéből (ott, ahol a legtöbb van), remekül lehet következtetni az általános állapotra. Valójában ez számít, hiszen ez mutat rá, milyen hőmérsékleten dolgoznak a csapágyak. A hengerfej felületén gyors a hőmérséklet változás, és motorfék esetén gyorsan is kezd hűlni, de ez így van rendjén... A mi V2-esünk esetében ráadásul a hátsó henger jóval melegebb, mint az első.
Hali.Várom a képeket! nagyon ráálltam a témára...sok szép lábtartót találtam.
Majd erre a címre küld+emailben beszéljük meg a dolgokat,ne itt fárasszuk a fórumozókat
Sziasztok!
Jó az olaj hőfok , a motor diagnosztikánál is ezt használják, csak nem minden. Ezzel csak közvetetten méred a motor hőfokát. A legmelegebb rész a robbanótér, hengerfej, ill. a henger felső része. Itt szabadul fel a veszteséges energia hő formájában, ez melegíti fel a motort. Tehát ha valami oknál fogva melegszik a motor, később fogja jelezni a műszer. Én a hengerfejbe helyezném el az érzékelőt.
Szia! Tehát a méretek: 22 mm átmérő, 24 cm markolat hossz (utána a kanyar), kormányvég távolság 72 cm, a két "ricni" egymástól legnagyobb távolsága 11.5 cm (itt kell rögziteni a "kifliket". Ára: 10.000.- Hibátlan krómozás. Ha megfelel az elszállitásról neked kell gondoskodnod. Nincs időm a postára szaladgálni. Elnézést. Ha aktuális hívj: 06 30 2500 444 Brúnó.
http://youtu.be/Te0V71sGoxA