Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia!
A hirdetés a következőről szól.
750 vagy 1100 Yamaha Viragora -való ülés.
Azonnal megveheted 75 EURO-ÉRT.
Állapota:Új
Posta költség Magyarországra nincs megadva de 17 EURO szokott lenni álltalában.
FIZETNI vISA KÁRTYÁVAL pay-pay-lal,mastercardal lehet.
Szia!
Nem akarok nagyképülenni de mint elektronikai műszerész azt tudom neked mondani,hogy míg a probléma okát nem találtad meg addig a hiba nincs is elhárítva.
Számtalan ismerősömtől hallottam azt,hogy sok mindent kicseréltek és kifizettek velük az autójukon mire végre meglett a hiba addig csak próbálkoztak.
Mondhatom azt,hogy nekem szerencsém volt odavittem megmondtam neki hol kezdje a hiba keresést megtalálta ott ahol mondtam ,megúsztam olcsón.
Hello.Segítséget kérnék a profi ebay használóktól.Találtam egy hirdetést és érdekelne,hogy ez élő-e és hogy miről szól valójában.link
Nekem ezzel az a bajom hogy az én motorom nem lett jó. Nagyon beteg hasonlat de olyan mint ha elviszem a motort a szerelőhöz, hogy kihagy a gyújtás. kicseréli a gyertyát, meg a gyújtókábelt, és kifizettet velem X forintot de a gyújtás továbbra is kihagy mert nem ezekkel volt baj. Magyarul most azért fizettem hogy tudjam hogy mivel nincs baj.
Szia! Ennyit a szervízekről. Én megmondtam a szerelőnek,hogy a szabadon futót bontsa meg mert onnan jött a lemezhang és a motornak is olyan kopogós lett a hangja mint 3 éve mikor a szab.futó fedele vált le.Mondjuk azt már ilyen zajosan vettem csak akkor még nem értettem semmit hozzá.
Nem is kért a drága ember csak 6 ezret 2 ezer a csavar esztergálásáért 4 ezer a munkadíj.
Nem höcögtem, fizettem és távoztam ,végül is jó lett a vas és nem haragítom magamra.
Sziasztok Motorosok !
Én is ma jöttem a szervizből. Tapasztalataim nem sokkal jobbak Brumeszkoszénál. Azért vittem szervízbe, mert üzem melegen jobbra döntve a motort csúnya kopogós karistoló hang hallatszik a blokkból.
Tippeltem már én is sok mindenre de nem találtam a hiba okát. No majd a szakember megmondja ! Elsőre egyből nálam is szabadonfutó lazulás volt a diagnózis a szervíz részéről. Fél óra alatt kiderűlt hogy semmiféle lazulás a sz.futó környékén nincs. Csavarok a biztonság kedvéért nyomaték kulccsal meghúzva ! Hézagoló alátét a helyén stb. Csak megjegyzem Brumeszkosz hogy az én motorom 1996 03. havi és ugyanaz a szabadonfutó van benne mint a tiédben. A szerelő szerint ez a jobb. No akkor mi zörög, kopog. Biztosan a kuplung. Másik oldal lebont, hurrá légkulccsal még lehet egy hangyányit a kosár csavarján húzni. Na most tuti jó lesz. De hogy semmi ne zavarjon legyen jól beállítva a szelephézag is. Oké, hát legyen. Közben főnök bejön, és "nem azért mondja" de szar az első teló, látta amikor a motort áttoltuk a küszöbön. Jó, cseréljünk olajat a szárakban. Ma délelőtt minden kész jöhet a próba ! Nagy reményekkel hajrá. 10perc motorozás után kiderül..... NEM VÁLTOZOTT SEMMI ! Azaz mégis . A pénztárcám 27000ft-tal vékonyabb lett. Főnök most mi van.? Ó ez nem gond mért zavarja magát ez a kalapálás, menet közben úgysem döntögeti annyira a motort.... De ha annyira akarja kicserélhetjük a kuplungkosarat, mert lehet hogy azzal van a baj. Vagy a csapággyal, vagy majd meglátjuk mivel. Hát én meg azért vittem szervizbe a motort, hogy ne találgatni meg próbálgatni kelljen mert az nekem is megy ráadásul ingyen. Egyébként arról a szervízről beszélünk ahol te is javíttattál Blackiex.
Szia!
Azt egy pillanatig sem godoltam,hogy hasra ütve mondasz adatokat mert akkor nem tőled kérdeztem volna.Nem tudom mit értettél félre én nem számonkérni akartalak csak nagyon meglepődtem mikor megláttam a régi tipusú szabadon futót, de beírva az1996-os évjáratot ott már régitipusú alkatrészt kínál.

http://www.boats.net/parts/sea...
Hali.atszamitva 2500 huf ert kaptam gaz bowdent, inkabb ezt nem takoltam.tisztelet
A táblázat lemaradt.
Az 1997-es adatot nem a kisujjamból szoptam, hanem táblázatból néztem ki. Megnézheted magad is. Max egy évet tévedhet mínuszba, azaz legrosszabb esetben is 1996-os.

A KPM-nél ebből kifolyólag nem fiatalíthatta meg a motort az előző tulajok egyike. Motor és vázszámot nem ütnek át ott sem. Főleg nem úgy, hogy összepasszoljon.

Miért gondolod, hogy hasraütéssel mondok neked infókat...?
Tényleg van nyoma porszerűvé válik és mind a furatban és a csavaron is látszik. Persze ha totál kitakarította akkor nem.
Jókat kérdezel de úgysem tudom rábizonyítani,hogy nem rakott rá menetrögzítőt.Egyébként hogy kéne annak kinézni?
Azt írod annak nyoma van, milyen nyoma?
És miért lett leköszörülve a csavarfeje nem tudom,azt lesz a válasz mert így fért bele.
Ami a csavarokat illeti, nem tudom mi kellett volna, ezek sem rosszak, de nem sokkal jobb egy 8.8-as csavarnál...
- a 8-as vagy a 10-es a csavar anyagának szakítószilárdságának a százada [N/mm2],
a pont után a 8-as vagy a 9-es pedig a folyáshatár és a szakítószilárdság hányadosának a tízszerese. azaz 640/800x10=8 és 900/1000x10=9

a legtöbb esetben a belső kulcsnyílású csavaroknál a 10.9-es a csavarfej épségének megóvása miatt van, és ha jól néztem utána 80 Nm a meghúzási nyomatéka ezeknek a csavaroknak...
- A csavarok fejei miért nem egyformák mintha méretre lenne köszörülve kettő is? - Miért nincs rajtuk menetrögzítő? - ez ugyanis jól látszik, hogy nincs,mert annak nyoma marad. (szerepel a gyári javítási utasításban, hogy alkalmazni kell?)
- Van neki nyomatékkulcsa, ami a szükséges értékre beállítható ?
- ha nincs, akkor mivel húzta meg?

ezek olyan kérdések, amire gyorsan választ lehet találni.

- azért kellett még egyszer szétszednem az autóm motorját, mert a gépműhely nem épp a megfelelő módon végezte a dolgát - a teljes anyagköltségemet, és a gépmunkát levertem rajtuk, bár, még mielőtt elkezdtünk volna vitatkozni, közöltem, hogy a nemleges válasz esetén jogi útra terelem a dolgot, és az első lépés a szakértő bevonása lesz, ez esetben nem 100000 (mínusz a saját munkájának a díja) huf a vesztesége, hanem 300000 körüli lesz csak a kárigény... egy hét múlva kész volt a kocsi...

- a szállítás költségeit, meg pár dolgot így is buktam
Estére kiderül,hogy mennyit fog kérni a javításért.de nem tudom rábizonyítani a hibát hacsak nem úgy ,hogy elhozom a régi csavarokat és a fényképen is látszik a csavarfején a szám abból következtettni lehet arra hogy acélcsavar vagy bilivasból készűlt.
hát, erősen elgondolkodnék, mikor lépem át a küszöbét még egyszer ...
Szia!
Lehet érdekelne az a mágnes lehúzó. Régi tipusú szabadon futóhoz kellene mint a feltett képeken is látszik. Most voltam a szerelőnél ,szétvolt szedve a gép de ha kérek egy tolomérőt tőle és elkezdem méricskélni a furatok pontos helyét elzavart volna a a nyavajába.
Így nem tudom a pontos helyét a lukaknak meg ha Tőled normális áron beszerezhetö a célszerszám akkor nem görcsölök vele.
Itt a többi kép
Motoros társaim!
A szabadonfutóval a következő a helyzet, most jöttem a "szerelőtől."
A balfasz 8 ezer km -rel ez előtt mikor a afedelet visszahegesztette
nem gyári csavarokat tett oda ahol felfogatódik a szab. futó a mágnes hátuljára.A csavarok kilazúltak és a ment kiverődött rajtuk.
Vajon molyen menetrögzítővel szerelte össze kérdezem én .vagy használt e eggyáltalán valami olyasfélét?
Állítolag most fasza csavarokat fog beletenni most van legyártás alatt.
Az a kérdés ,hogy mennyibe fog ez nekem kerűlni, mármint a balfaszsága.
Na mindegy maradjunk annyiban ,hogy ő nem hibás, ilyen a technika ördöge.
Itt lesznek a fotók a cuccról.
Blackix barátunk hozzád egy személyes kérdésem lenne!
Csak mekéne nézni a gyáriszám alapján,hogy mikori ez a vas mert mint a kép is mutatja régifajta szab.futó van benne.
Lehet,hogy lecserélték az egészet egy régebbi tipusra vagy aki behozta az országba anno az a KPM-nél megkent valakit és meglett fiatalítva a motor?
Hallotunk már ilyet nem de bár?
Robin!

az autószerelés, olyan mint a főzés, elvileg könyv alapján is mindenkinek megy, de a gyakorlat mást mond, azzal a különbséggel, hogy ha itt odaégetsz valamit az vagy simán csak sokba kerül, vagy nagyon fog fájni.

Az olajokkal, és az adalékokkal kapcsolatban az egyetlen, és legfontosabb kérdés: a mai környezetvédelmi előírások hajszolásában, nem lenne egyszerűbb az autógyáraknak csodalöttyöket tölteni a motorba kb 1-2 $ értékben, mint ennek milliószorosát fejlesztésre költeni? A U.S.ARMY állítólag sikerrel alkalmazta a Militec 1 adalékot is. A nagy olajcégek miért nem kaparintották meg? Én örök kétkedő vagyok...

Az M1 harckocsi gázturbinás... és az ottani fordulatszámoknak, illetve hőmérsékleteknek nagyon kevés köze van egy V2-es motorhoz... A lánctalpas sebességváltómű vagy hidrodinamikus hajtás, vagy bolygóműves szinterkuplungos jószág, olyan felületi nyomásokkal a fogaskerekek fogain, amivel soha nem találkozik egyikünk motorja sem.
( csak érdekesség képpen: a T-72-es motorjának szelephézaga 2,6 mm! )

A fékerőingadozás: fordulatonként egyszer lecsökken, majd megnő a fékerő, azaz vagy a felületeket összenyomó erő, vagy a súrlódási tényező csökken le egy adott ponton. Értelemszerűen vagy a pofa, vagy a dob profilja lesz oválisabb, esetleg mindkettő... a tisztítás, csiszolás abban az esetben segít, ha a fékpor is ludas a dologban, de az, az ingadozást erősíti fel, és méréskor jól láthatóan a fékerő ingadozás nem lesz egyenletes. Ha jól emlékszem, az én hátsó dobom ingadozása 14% volt, de a hátsó fékem szinte újnak néz ki belülről... a 120-as Skodámat anno lemostam műszaki előtt, víz került a fékdobba is, hát kicsit meg kellett vasalni, hogy kitisztuljon, mert a fékerő jó volt, de nagyon ingadozott szegény, amit egy nappal előtte nem csinált, mert este még féket mértem az autón, reggel meg mentem műszakira.

Szerintem nem baj, ha egy kicsit ismeretet is tágítunk a fórumon, és ha valakinek problémája van (még ha egyszerű is) a többiek gondolkodnak rajta, a végére meg jó esetben mindenki tudj a a megoldást :)
Szia!
Most értem haza, egy brutális jó Majsai Gábor koncertről, és csak nézem, hogy itt meg mi ez a fájdalom. Lazíts egy kicsit, ne vedd komolyan az életet, állítólag csak 1x sikerül belefolyni.... Ha valaki érdeklődik pl a fékről, azért teszi, mert új neki a dolog. Mindannyiunknak az volt valamikor. Ha tehetjük, segítünk neki, azért, mert kezdő. Később majd Ő is segít másoknak. Sztem ez így működik, és így helyes. Nem kell kiakadni.
Széles utat!
littlerock,guseau62,robin62
Hello mindenkinek! Több,mint két éve olvasom a fórumot, nagyon sok okos ötlet, gyakorlati tanács forrása volt számomra. Mostanában azonban kicsit kezd furává válni ....úgy vélem, az igazi nagy szövegek, ötletes megoldások eltűntek és olyan szakmai magyarázatok és tudományos okfejtések látnak napvilágot, amit ezidáig a BME honlapján olvashattunk legfeljebb. Ezzel egyidejűleg érkeznek a fórumra értelmetlen találgatások és fejtegetések olyan dolgokról, amit ha a hozzászólás írója venné a fáradságot és megnézné a saját motorján , hamarabb válszt kapna a kérdésére,mint amennyi idő alatt leírta.....
Mire gondolok?...nos pár dolog, remélem anélkül, hogy bárkit megsértenék..
Saját tapasztalat,hogy a dobfékeknél a fékerő ingadozás oka min.50%-ban nem ovalitásból ered, hanem a fékpofa betét és a fékdob közötti surlódás mértékének változásából, tehát először is szét kellene szedni, tisztítani,szemrevételezni és mérni!...de ha már a hátsó kerék kiszerelése is ekkora gond lehet valakinek, akkor a féket nagy ívben kerülje! A szelephézag ellenőrzéséről nem is beszélve ( pedig a service manualt megnézve-angol tudás nélkül!- kell hozzá 3-4 óra, egy kevés józan ész meg egy 3-as imbusz kulcs)
Sárvédődíszek: kialakítástól függ, de csak ha egyértelműen éles, hegyes kialakítású, akkor köthet bele a vizsgabiztos.A vizsgált járművekről fénykép,sok esetben video készül, amit az NKH emberei rendszeresen visszaellenőriznek.Ha egyértelműen szabálytalan lenne, már rég visszaellenőrzések-visszahívások lennének. Az ilyen esetek elbírálását úgy oktatják,hogy a vizsgabiztos objektivitására van bízva, de elárulom, hogy ha kizárólag emiatt akarnák buktatni a gépet, nem igen sikerülne sem az NKH-nál, sem kijelölt vizsgaállomáson!..
Prolong: lehet hogy röhejes, de tényleg tudja azt,amit a reklámban mutatnak. A PROLONG ősét az amcsik alkalmazták a "Sivatagi Vihar"alkalmával először azért,mert az Abhrams harckocsik dugig voltak olya technikákkal( műholdkövetők,nukleáris töltetek,stb),amik nem lettek volna jók, ha az arabok kezébe jutnak.Ezért gondolniuk kellett arra, hogy ha a harckocsi hajtóműve sérül ( kenés,hűtés nélkül marad ! ), akkor is képes legyen rövid ideig tovább üzemelni és ezáltal visszatérni a bázisra. Ott viszont eldobós lesz a vas!Tehát a reklámok azt nem mondják az embereknek, hogy a Prolong nem élettartam növelő ,szemben az oly sokak által lefikázott, cinikusan kezelt ER-rel,vagy Metabonddal szemben. Szerényen megjegyzem,mint Blackiex szokta, hogy "megbízható forrásból" tudom, nem magamtól vagyok ilyen "okos". Végezetül én magam is az "utálatos vizsgabiztosok "közé tartozom idestova 15 éve. Ha akar valaki egy jót motorozni, jöjjön és levizsgáztatom a mocit nagyon szivesen( és teljesen jogszerűen ! )sárvédő dísszel is!
A hét elején küldhetsz egy sms-t, de figyelem a fórumot is az is jó...
Rendben. Elöre is köszi. A jövö héten megbeszéljük. Mobilon vagy forumon keresztűl ?