Látatlanban nem tudom megmondani, hogy van-e köze a két dolognak egymáshoz, de ha a kupplungot birizgáltad utoljára és onnan jön most a zaj, rá kéne nézni.
Üdv. Tanácsot szeretnék kérni. Tavasz elején cseréltem az elsö fékrendszerben olajat. Tegnapig tökéletesen üzemelt, egyik fékezésnél a fékkart alig lehetett kb öt mm-re behúzni. Az olajszint a tartályban a maximumon ál. Fékezni ugyan lehet , Mit csináljak vele hogy ojan jól müködjön mint eddig? Egy XV-535 ös első fékrendszeréről van szó.
Hidd el értem én amit írsz. Csak számomra, már egy kicsit túl részlete, és precíz. Mivel nekem nincs olyan műszaki végzetségem mint neked.
Az ismerősöm is ugyan azt mondta, amit te. Csak sokkal népiesebb nyelven. Mivel ő olyan helyen dolgozik, ahol hétköznapi emberekkel is meg kell értetni ezeket a bonyolult technikai dolgokat.
Egyébként ő ugyan azt mondta amit te. Csak lehet, hogy én nem jól írtam le ide. S így félre érthető volt.
Különben, most már tiszta a kép.
A Virgácsomba 15-50-es Respol olajat teszek. Egy kis Metabondal.
A Márka azért, hogy biztos legyek a minőségben.
Az autómba pedig 10-40-es félszintetikus Rower, német olajat.
Mivel elég jónak találom az ár érték arányt.
Igen.
Már én is gondoltam rá, hogy füldugóval kéne motorozni.
Bár ha bele gondolok, én még csak fülelek, viszont itt, ismerek olyat aki szét is szedi. És pici zajból csinál magának egy jó nagy problémát.
Viszont ha megnézem a korát, akkor már értem. Én is ezt csináltam az ő korában.
"Az első szám azt jelöli, hogy hideg olajnál, hány foknál kezd el kenni az olaj. A második pedig, hogy forró olaj esetén még hány fokig van kenés." NNEEMM! (nem hogy nem jelenti azt, még csak nem is utal rá)
"A betűsor: Az első két betű azt rejti, hogy Milyen motorba való. Benzines, vagy Diesel. A harmadik betű, pedig mindnél messzebb van az A betűtől az Á B C-ben annál jobb a minősége."
- milyen harmadik betű? milyen minőség? Egy bogár boxerébe én nem töltenék API SL-es olajat
Ilyenkor úgy érzem, hiába gépeltem... Amit az ismerősöd mondott, az olyan torzított infó, hogy a "majdnem igaz" -hoz is nagyon kevés. Ha elolvasod amiket írtam, kiszemezgetheted belőle a hasonló, de jóval pontosabb megfogalmazásokat...
Az olaj nem kenni kezd, hanem a szivattyú mekkora munka árán tudja megmozdítani... illetve a nagyobb szám esetében mekkora a kinematikai viszkozitása a kenőanyagnak 100 C-n ... az ismerősöd a motor melyik részegységének a hőmérsékletét jelölné meg viszonyítási pontnak? és honnan tudja, van e a motorban olyan csapágyhézag, ahol a kisebb meleg oldali viszkozitású olaj is még mindig ellátja a feladatát, illetve olyan, ahol a magasabb , még be se fér, ugyanazon a hőmérsékleten?
A kisbetűs résznél, meg a kétféle karaktersort adnak meg az API-t és az ACEA-t... ez utóbbi a "S" benzin/ "C"dízel mellett lehet "E" tehergépjármű is megadva első karakterként...
A járművek esetében az ACEA szabványra mondanám, hogy a legfontosabb adat... és itt a karaktersor nem nagyon utal arra, hogy jobb e a minősége, egyszerűen a hol alkalmazható kérdésre ad választ... itt a benzines az "A" a dízel a "B"
Az ACEA A1,A5 illetve B1,B5 motorolajok - viszkozitási jellemzőik miatt - csak a gyártók által előírt motorokhoz alkalmazhatóak.
- a növekvő szám NEM jelenti azt, hogy jobb, csak azt, hogy hol alkalmazható... Az átlagos autók esetében az A3 B3 B4 a megszokott...
Ami nekünk kell: azt a gyártó megmondja (gyári előírások, saját jelöléssel pl VW 50X.XX stb), az éghajlati viszonyokhoz mérten a viszkozitási osztályát ajánlják, mert ugyanannak a gyári előírásnak eleget tehet a 5W-30, és a 10W-40 is!
És kizárólag ACEA besorolás alapján (hiába ezt tekintem a legfontosabb adatnak) NEM veszünk olajat, mert pl a praktikeres olajakon is fent van ez a jelölés, de az autógyár előírásai nincsenek! - pl LIDL-ben futottam össze a W5 nevű olajjal, amin van VW ajánlás is, de Tesco gazdaságosban ilyet még nem láttam
Én is hajlamos vagyok minden kis vacak hangra ugrani motorozás közben, de nem jó mert elveszi az élményt, aggódsz, miközben motorzni kéne :)
Szard le, szerintem 100km -ént más hangok jönnek innen onnan... :)
Szia!
Ciripelés szerű hangot én is szoktam hallani gyorsítás nélkül is de mióta meg van a gép már vagy 10 ezret mentem vele és nem erősödött a hang, hibát eddig még nem okozott, hallani hallom de már megszoktam ha túl nagy lenne a gond akkor már beszart volna a gép.
Srácok!
Nekem van egy kis problémám. Ha jó a fülem akkor valami pici rendellenességet hallok a motorból.
Mikor menet közben hosszú nyújtott kanyarban megyek, s közben gyorsítok is, s a motor alacsony fordulatról gyorsít. No szóval ilyenkor halk csilingelést, ciripelést, lemez csörgést hallok.
Főleg amikor balra dől a motor.
Kérdésem, hogy mi lehet ez?
Én már gondoltam a vezérmű láncra is. Persze, ha az van benne.
Ja 535-ötösöm van.
Előre is köszönöm a tippeket.
Mindenkinek köszönöm, a motor olajok kimerítő és részletes ismertetését.
Nagyon sokat tanultam belőle.
De mondjuk amit igazán tudok használni olaj vásárlásoknál, és én mint laikus is megértettem. Szóval ilyen infót az egyik fórum társunktól hallottam személyesen.
Nagyon egyszerűen elmondta a lényeget.
Az első szám azt jelöli, hogy hideg olajnál, hány foknál kezd el kenni az olaj. A második pedig, hogy forró olaj esetén még hány fokig van kenés.
A betűsor: Az első két betű azt rejti, hogy Milyen motorba való. Benzines, vagy Diesel. A harmadik betű, pedig mindnél messzebb van az A betűtől az Á B C-ben annál jobb a minősége.
No ezt az infót még könnyen meg is tudtam jegyezni. S talán vásárláskor is fogom majd használni.
A márkákról csak annyit, hogy egy olyan márka, amelyik nem sajnálja a pénzt a sportban való reklámozásra sem, plusz még egy jól bejáratott névről van szó, az nem engedheti meg magának, hogy egy gyenge minőségű olajat engedjen forgalomba.
Ettől sokkal jobban vigyáznak a jó hírükre.
Persze, ha egy márkás olajat, feltűnően olcsón ajánlanak, és még nem is originált a doboz. Akkor joggal feltételezhetjük, hogy az nem egy jó minőségi olajat tartalmaz. És a Márkát előállító cég nem is tud a dologról.
Szia Blackiex!
Elkezdett kopogni szerintem a kuplung kosár de most nincs különbség a között ha behuzom vagy kiengedem a kuplung kart. Régebben változott a kopogás erőssége ha behuztam alapjáratun üresben akkor csendesebb lett.
A mulkori szerelésközben a képen mutatott acél hur olyan mint egy zongora hur letört a beakasztó füle én hajlítottam rá egy uj szemet és visszaraktam. azóta mentem vele 1000 km-ert és létezne hogy kiakadt a fül és elszabadult a hátsó vastagabb lamella amit nem lett volna muszáj kicserélni.
Mintha egy szer halottam volna lemezcsörgést is menet közben.
Én magam is onnan rendeltem gyűrűket a 750 -esemhez szépen megjöttek minden ok volt.
Első kérdés az hogy vajon milyen méretes gyűrű kell ?
Megmértétek a hengerek kopását mikométerrel ?
Lévén ha túl van a határon akkor fúrni kell és első vagy második lépcső gyűrűkészlet kell hozzá.
Ha megvannak az atompontos adatok, és előre átutalod nekem a pénzt akkor segítek neked megvenni, a te postacímedre kérjuk...stb
Most nézem csak... 400-asod van. Nagyon kicsi az esély, hogy gyűrűt találsz, ezek japán belpiacosak. Max márkakeren keresztül, de ahhoz is qrva nagy mázli kell...
Az ismerősöm is ugyan azt mondta, amit te. Csak sokkal népiesebb nyelven. Mivel ő olyan helyen dolgozik, ahol hétköznapi emberekkel is meg kell értetni ezeket a bonyolult technikai dolgokat.
Egyébként ő ugyan azt mondta amit te. Csak lehet, hogy én nem jól írtam le ide. S így félre érthető volt.
Különben, most már tiszta a kép.
A Virgácsomba 15-50-es Respol olajat teszek. Egy kis Metabondal.
A Márka azért, hogy biztos legyek a minőségben.
Az autómba pedig 10-40-es félszintetikus Rower, német olajat.
Mivel elég jónak találom az ár érték arányt.
Már én is gondoltam rá, hogy füldugóval kéne motorozni.
Bár ha bele gondolok, én még csak fülelek, viszont itt, ismerek olyat aki szét is szedi. És pici zajból csinál magának egy jó nagy problémát.
Viszont ha megnézem a korát, akkor már értem. Én is ezt csináltam az ő korában.
Ha motorra akarom csábítani, lehet kell vennem egy Burgmann-t... nagyon tetszik neki...
"Az első szám azt jelöli, hogy hideg olajnál, hány foknál kezd el kenni az olaj. A második pedig, hogy forró olaj esetén még hány fokig van kenés." NNEEMM! (nem hogy nem jelenti azt, még csak nem is utal rá)
"A betűsor: Az első két betű azt rejti, hogy Milyen motorba való. Benzines, vagy Diesel. A harmadik betű, pedig mindnél messzebb van az A betűtől az Á B C-ben annál jobb a minősége."
- milyen harmadik betű? milyen minőség? Egy bogár boxerébe én nem töltenék API SL-es olajat
Ilyenkor úgy érzem, hiába gépeltem... Amit az ismerősöd mondott, az olyan torzított infó, hogy a "majdnem igaz" -hoz is nagyon kevés. Ha elolvasod amiket írtam, kiszemezgetheted belőle a hasonló, de jóval pontosabb megfogalmazásokat...
Az olaj nem kenni kezd, hanem a szivattyú mekkora munka árán tudja megmozdítani... illetve a nagyobb szám esetében mekkora a kinematikai viszkozitása a kenőanyagnak 100 C-n ... az ismerősöd a motor melyik részegységének a hőmérsékletét jelölné meg viszonyítási pontnak? és honnan tudja, van e a motorban olyan csapágyhézag, ahol a kisebb meleg oldali viszkozitású olaj is még mindig ellátja a feladatát, illetve olyan, ahol a magasabb , még be se fér, ugyanazon a hőmérsékleten?
A kisbetűs résznél, meg a kétféle karaktersort adnak meg az API-t és az ACEA-t... ez utóbbi a "S" benzin/ "C"dízel mellett lehet "E" tehergépjármű is megadva első karakterként...
A járművek esetében az ACEA szabványra mondanám, hogy a legfontosabb adat... és itt a karaktersor nem nagyon utal arra, hogy jobb e a minősége, egyszerűen a hol alkalmazható kérdésre ad választ... itt a benzines az "A" a dízel a "B"
Az ACEA A1,A5 illetve B1,B5 motorolajok - viszkozitási jellemzőik miatt - csak a gyártók által előírt motorokhoz alkalmazhatóak.
- a növekvő szám NEM jelenti azt, hogy jobb, csak azt, hogy hol alkalmazható... Az átlagos autók esetében az A3 B3 B4 a megszokott...
Ami nekünk kell: azt a gyártó megmondja (gyári előírások, saját jelöléssel pl VW 50X.XX stb), az éghajlati viszonyokhoz mérten a viszkozitási osztályát ajánlják, mert ugyanannak a gyári előírásnak eleget tehet a 5W-30, és a 10W-40 is!
És kizárólag ACEA besorolás alapján (hiába ezt tekintem a legfontosabb adatnak) NEM veszünk olajat, mert pl a praktikeres olajakon is fent van ez a jelölés, de az autógyár előírásai nincsenek! - pl LIDL-ben futottam össze a W5 nevű olajjal, amin van VW ajánlás is, de Tesco gazdaságosban ilyet még nem láttam
Én is hajlamos vagyok minden kis vacak hangra ugrani motorozás közben, de nem jó mert elveszi az élményt, aggódsz, miközben motorzni kéne :)
Szard le, szerintem 100km -ént más hangok jönnek innen onnan... :)
Ha komoly gond lesz valóban tuti hallani fogod.
Köszi a válaszod.
Minden jót, és széles utat!
Ciripelés szerű hangot én is szoktam hallani gyorsítás nélkül is de mióta meg van a gép már vagy 10 ezret mentem vele és nem erősödött a hang, hibát eddig még nem okozott, hallani hallom de már megszoktam ha túl nagy lenne a gond akkor már beszart volna a gép.
Nekem van egy kis problémám. Ha jó a fülem akkor valami pici rendellenességet hallok a motorból.
Mikor menet közben hosszú nyújtott kanyarban megyek, s közben gyorsítok is, s a motor alacsony fordulatról gyorsít. No szóval ilyenkor halk csilingelést, ciripelést, lemez csörgést hallok.
Főleg amikor balra dől a motor.
Kérdésem, hogy mi lehet ez?
Én már gondoltam a vezérmű láncra is. Persze, ha az van benne.
Ja 535-ötösöm van.
Előre is köszönöm a tippeket.
Nagyon sokat tanultam belőle.
De mondjuk amit igazán tudok használni olaj vásárlásoknál, és én mint laikus is megértettem. Szóval ilyen infót az egyik fórum társunktól hallottam személyesen.
Nagyon egyszerűen elmondta a lényeget.
Az első szám azt jelöli, hogy hideg olajnál, hány foknál kezd el kenni az olaj. A második pedig, hogy forró olaj esetén még hány fokig van kenés.
A betűsor: Az első két betű azt rejti, hogy Milyen motorba való. Benzines, vagy Diesel. A harmadik betű, pedig mindnél messzebb van az A betűtől az Á B C-ben annál jobb a minősége.
No ezt az infót még könnyen meg is tudtam jegyezni. S talán vásárláskor is fogom majd használni.
A márkákról csak annyit, hogy egy olyan márka, amelyik nem sajnálja a pénzt a sportban való reklámozásra sem, plusz még egy jól bejáratott névről van szó, az nem engedheti meg magának, hogy egy gyenge minőségű olajat engedjen forgalomba.
Ettől sokkal jobban vigyáznak a jó hírükre.
Persze, ha egy márkás olajat, feltűnően olcsón ajánlanak, és még nem is originált a doboz. Akkor joggal feltételezhetjük, hogy az nem egy jó minőségi olajat tartalmaz. És a Márkát előállító cég nem is tud a dologról.
Elkezdett kopogni szerintem a kuplung kosár de most nincs különbség a között ha behuzom vagy kiengedem a kuplung kart. Régebben változott a kopogás erőssége ha behuztam alapjáratun üresben akkor csendesebb lett.
A mulkori szerelésközben a képen mutatott acél hur olyan mint egy zongora hur letört a beakasztó füle én hajlítottam rá egy uj szemet és visszaraktam. azóta mentem vele 1000 km-ert és létezne hogy kiakadt a fül és elszabadult a hátsó vastagabb lamella amit nem lett volna muszáj kicserélni.
Mintha egy szer halottam volna lemezcsörgést is menet közben.
Itta kép.
Nekem mondjuk kapirgálja a fantáziámat egy előretolt lábtartó, ha lehet én árat is kérnék mellé :)
Ha érdekel valakit egy 535-hőz alkalmazható krómozott előretolt lábtartó az összes felszereléséhez szükséges alkatrésszel, akkor írjon.
üdv
Ahogy mondja Blackiex boats.net
Én magam is onnan rendeltem gyűrűket a 750 -esemhez szépen megjöttek minden ok volt.
Első kérdés az hogy vajon milyen méretes gyűrű kell ?
Megmértétek a hengerek kopását mikométerrel ?
Lévén ha túl van a határon akkor fúrni kell és első vagy második lépcső gyűrűkészlet kell hozzá.
Ha megvannak az atompontos adatok, és előre átutalod nekem a pénzt akkor segítek neked megvenni, a te postacímedre kérjuk...stb