Végre valakitől nem azt hallom, hogy a Repsol, Motul stb. (tetszés szerint bármi) az isten, és csak azt veszek a motoromba, mert az jó drága.
Én is úgy gondolom, hogy nem A MÁRKA, HANEM A RÁÍRT SPECIFIKÁCIÓ SZÁMÍT, ha esetleg nem tudja, akkor a konkurencia úgyis odacsap.
Jó, akkor kitalálunk valami jelképes árat vagy mittomén :)
De tényleg ne rendelj mert vadiújak és nekem itt vannak a fiókban és soha a életben nem fogom használni őket, 8 - 10 ezer Ft volt a kettő emlékszem evett a fene hogy nem kellenek végül.
Most minek vennéd meg drágábban ?
Nekem ezen paraméterek alapján a Motowell is jó. Nem túl zajos, a tömítéseit cseréltem az előző ugyanilyennek barkácsboltos cuccal, onnantól sokkal kellemesebb lett. A többi szempontnak pedig megfelel.
Abban igazad van, hogy miután a 15 ezres és a 200 ezres sisak is megkapja ugyanazt a biztonsági minősítést védelem szempontjából hasonlóan teljesítenek.
A különbség máshol van, amelyek hosszútávon már akár pár száz kilométeren kijönnek egy hosszabb túrán meg főleg.
- Súly, amikor mondjuk fél kilóval könnyebb az a sisak a fejeden az óccsóhoz képest az bizony számít, volt nehéz felnyitható Caberg -em tudom miről beszélek.
- Szellőzés, az olcsó sisakba adott esetbe belerohad a fejed, míg ahogy mész fölfelé az árban ez is egyre jobb és jobb
- Mosható kivehető bélés, ez nem jellemzője az olcsó sisakoknak
- Tartósság, előbb utóbb mindegyik kitágul a sok le föl vételtől, kérdés hogy mikor kezd el forogni a fejeden ?
- ZAJ, az egyik legfontosabb és legnagyobb kulonbség a drágább sisakok javára, itt ugye a schubert a király, a zajterhelés rohadtul elfáraszt hosszútávon.
- Kommunikáció, ma már szinte alap hogy legyen helye beépíthető kommunikációnak ez sem jellemzője az olcsó sisakoknak
- Pinlock, azaz a párásodásvédelem, nekem a pleximen csak előkészítés van 6000 -ért megvehetem rá pluszban a pinlock -ot, de legalabb van rá lehetőség és bizony jópárszor kellett volna már amikor szart sem láttam, egy 130 ezres Xlite -on mondjuk alapból rajta van.
- Kidolgozás minősége és hogy milyen anyagból van a sisak, sima műanyag vagy üvegszálas, netán karbon....stb
Biztos nem teljes a fenti lista, de azert ahogy lépdelsz feljebb árban a fenti dolgok ugy lesznek jobbak és jobbak a sisakodban ez tuti.
Van vadiúj kipu tömítésem, a leömlők és a dobok közé, Yamaha gyári.
Amikor a HH kiput vettem megrendeltem a tömítéseket mondván úgy is ki kell akkor cserélni, aztan amikor tettuk fel derült ki hogy a HH -hoz marhára nem kell mert passzentosak a csövek, így ott van 3 éve a fiókomban.
Küldjem fénypost ?
Ezzel én is így voltam eddig, de most megszegtem. Igaz 125-össel, és a városban. Ja, és tudatosan verem a fejembe, hogy "most donor szerkóban vagy, úgy menjél!"
Nyakkendő marad a pólónál is, darázs (és egyebek) ellen.
Tisztelet. A biztonsag a legelso szamomra is, en ha csak a varosba megyek szinte mindeg full borbe+protektoros cuccokal.visszek valtas ruhat max.sokkat szammit.volt resszem esesbe.40 nel befekeztek elotem jelzes nelkul hirtelen varosba, foldon csusztam, es meguztam par zuzodasal, nekem is shox os cuccom van, csak a pattent eset le rola a farzsebnel. lehet izzadok a melegbe de egy esesnel sokkat szamit. A masik. ATV meg mindeg. szikrat jol idoziti, lanc jol van rajta,de nem gyul, karbit is atneztem nem lattam rajta kivetni valot. nem tudjatok ATV et bontanak v.merre?tiszteletem
Motowell FU2 sisakom van. Télen és ősszel bőr alul-felül. Nyáron póló, hosszú szárú, katonai gyakorló, esetleg farmer, ujjatlan bőrkesztyű. Protektor nincs, de térdre tervezem a vételét.
Az interaktív védelem híve vagyok. Nem száguldozom, mindig nyitva a szemem, az útviszonyoknak megfelelően választok sebességet, a 2008 februári szarvasbalesetem óta a vadveszélyt jelző táblák környékén 60-70 km/h szigorúan. Emellett aki azt mondja, hogy nálam előzékenyebben vezet, az hazudik, vagy festi magát.
A sisakmítoszban nem hiszek. Legyen akár 200 ezer egy sisak (a mostanim árának a 13-szorosa), nem véd 13-szor jobban. A 40 lepedős sem véd 3,5-ször annyit. A polikarbonát, polipropilén és a hungarocell árcédula és márkajelzés-függetlenül ugyanannyira terhelhető, nem jobban. Az agyad a Schuberth-ben ugyanúgy 7-9G erőnél szenved maradandó károsodást, mint egy Probikerben.
Más. Ma cseréltem olajat, a MOL Dynamic Moto GP 20W50-nel is istenesen muzsikál a kicsike. A váltóra-kupplungra nincs egy rossz szavam se. Igaz lehet a hír, hogy a MOL Moto kenőanyagok átcsomagolt Valvoline-ok. 6400-ba fájt a csere.
Már csak tűszelep javító szettet és kipufogó tömítést kell vennem (ősszel le akarom kenni a középdobot Hammerite-tal) és perfekt a vas.
A Louis bőrdzsekimmel nagyon meg vagyok elégedve, és ez is elég olcsó volt. még a 250-es áron volt 129 euró. de ez nem büdös... szaga van, de nem mondanám büdösnek. ebben is váll, könyökprotektor van, meg a hálós bélés... és nadrággal összecipzárazható, és jó kombinációt ad a cordura nadrággal is...
A H1 -es naci papírvékony volt. és volt vagy 6000 Ft... szót nem érdemel, de rengeteg embernek van ugyanez szoktam látni...
A Shox-os bőrgatya 29e volt, és van vagy 2mm vastag, de puha jó darab teljesen bejött, kicsit kifogytam ugyan belőle meg ki is tágult (mindn bőr tágul ugye), így nadrágtartóval hordom :)
A Térdprotkóim nekem B-Star -ok az RMC -től, ez a tépőzáras felcsatolható, tök király nem zavar egyáltalán.
Nekem a Shox márkái jöttek be a legjobban, épeléméjú áron egész jó minőség, a kabátom (34ezer) is bírja még, bár már 2 zipzárt cserélt benne a párom, de 41 ezret már beletettem :) Sajnos azért fog megérni a cserére lassan mert nem bírom már a szagot kiűzni belőle, más simán bedobom mosógépbe utána leápolom de 1-2 hónap és megint ordenáré büdös. Hát ez is az olcsóság ára, hogy nem olyan az anyag belül ami nem büdösödik, meg szellőzik rendesen. Mert 34 -ért egy bőrkabát protkókkal olcsónak mondható.
anno, amikor a különbözeti vizsgát csináltam A1 -ről A-t , akkor az oktató kérte ! hogy üljek be az elméleti órákra is (ingyen) - ott mutattak pár képet - köztük volt ő is, talpig gipszben , aztán megmutatta, mi volt rajta az eséskor. A lábtörés ellen nem volt mit tenni, a cordura cuccok kicsit foltosak lettek, de amit azóta megtanult, hogy protektor nélküli kesztyű, az a törés ellen nem véd... innen tudom, hogy milyen kesztyűvel illene csapkodni az aszfaltot...
Amúgy van egy B-star bőrnadrágom (térd fölöttig bélelt), ami duplán varrott, igen vastag darab, csak elhamarkodott volt a vásárlás, mert sajnos olyan combjaim vannak, amitől nem mozog a nadrág, és hajszál híján kőműves dekoltázst csinál, ha leülök benne...
A H1-es nadrágod az milyen vastag volt, illetve milyen stílusú? mert az enyém márkája sem a legextrább, de bizalomgerjesztően néz ki, és akciósan volt 23000 huf
hiába fogytam hasból, a combomon izom van, nem zsír...
Nálam Nolan Sisak, Shox bőrkabát, Shox bőrgatya, Kesztyű és egy Wild West -es csizma (Faszán akciós volt amikor vettem).
És a bőrgatya alatt nekem is van felcsatolható térd protektor az RMC motors -tól.
Ezek közül amit szoktam cserélni az esetleg a bőrgatya farmerre és akkor a protektor kívülre. De minden más alap.
Tökéletesen igazad van hogy a legolcsóbb cuccokban egy kín a motorozás, nem szellőzik, berohadt, zajos, elszakad, szétmegy a cipzárja...stb
Szoktád mondani buko vásárléskor, hogy mennyi pénzt ér meg neked a fejed. Jó nem kell a 200 ezres kategóriát venni de nem is a 6-7 ezreset, van egy arany középút normális ár teljesítmény arányban.
Volt nekem is Louis -os Highway 1 bőrgatyám először, elcsúsztam kicsit a motorral 5km / óránál (Új gumi 20m -t mentem vele és, le a járdáról kavicsos út és fennakadt a gázkar, kipörgött alólam a motor 180 fokban) . A gatya mintha nem is lett volna rajtam tenyérnyi lyuk egy pillanat alatt, egyértelm volt hogy szart sem ér...
Ha jön a teherautó nincs mit tenni valóban, de nyilvánvaló hogy az öltözéked megmentheti az életed vagy mondjuk megmenthet komolyabb sérüléstől ami hónapokig gyógyúl.
Szívből mondom, hogy csalódott vagyok... én ha farmert húzok, akkor is alatta van a térdprotektor... Ez valamelyest el is tartja a lábamtól, a szövetet stb... Pesten ha a körúton megyek, akkor valószínű nem sokat ér, ha elesek, mert egy teherautó fog átmenni rajtam, az ellen pedig nem véd...
Én akkor sem ülök fel motorra rendes ruházat nélkül...
Régebben amikor elkezdtem ezt a motorozósdit kb 50000 huf-ért vettem sisakot, BF kesztyűt és nadrágot, meg egy Reissa membrános kabátot... amikor felöltöztem elég szarul éreztem magam, mert csak a fehjemen tudtam hőt leadni...
azóta a 8000 huf-os kínai sisak eladva, egy Airoh Jet 55 megvéve... A kabát és a kesztyű eladva, és egy Probiker fekete full-protektoros kesztyű, meg egy Louis Brisbane bőrkabát megvéve, nyüstölve...
A cordura naci megmaradt, mert nagyon kényelmes, nem fülledek benne, és hosszabb útra csak abban megyek. Városban sajnos nem praktikus, mert amint leszállok a motorról, és nem ülök, akkor már susog, pután néz ki stb...
szerintem ennyi a minimum, még ha nyitott, de állalá érő plexis sisakom is van...
"Most szerintem sokkal kisebb esélyem van az esésre"
Ezt nem hiszem el, hogy komolyan mondod.
Az hogy baleseted van nem csak rajtad múlik, vagy netán egy defekt a kanyarban, vagy bármi.
Én még ha nem állandó utast viszek őt is felöltöztetem, kap kesztyűt és sisakot, kendőt a szája elé, és ha nincs rajta legalabb kabat, farmer és magasszárú cipő vagy csizma akkor felejtős.
A motoron egyedül kell meghalni, azaz felelős vagy az utasodért is aki aztán végképp semmiről sem tehet és rádbízza az életét amikor elindultok.
De nekem aztán mindegy, mindenki úgy kockáztat ahogyan jónak látja, Szerencsére az másokat nem veszélyeztet azzal hogy csak egy pólóban vagy, csak önmagadat.
Igen estem.
Még 17 évesen. 250-es Tophi MZ-vel. Sőt nem is kicsit. Ütköztem egy másik motorral, ki estem az útra, egy másik motor meg maga állá gyűrt.
Nem volt semmi. Leperget életem filmje. Azt hittem, hogy ott lesz a vég. Szekcsont repedés, és egyéb nyalánkságokkal megúsztam.
Mondanom sem kell, akkor még motoros ruháról nem is hallottunk.
Viszont az is igaz, hogy akkor teljesen más stílusban motoroztam.
Most szerintem sokkal kisebb esélyem van az esésre. Persze az esélye mindig meg van.
Ebben teljes mértékig igazad van.
Városon belül motorozunk rövid gyatya és pólóban.
Most hogy Kazincbarcikára indulunk, vékony melegítőt veszek fel. Amin még rendesen átfúj a szél, de azért megvéd a rovaroktól.
Már gondolkoztam, hogy jövő nyárra be kéne szerezni, ilyen felcsatolható protektorokat is. És akkor szabadon és szellősen lehet majd motorozni.
Egyébként ha most Kocsival kéne elindulni, hát még pucéran sem vállalnám. Ugyan is légkondim nincs, az ablakokat meg hiába engedem le, akkor is bágyasztó a hőség.
A motor viszont élvezetes.
A fekete doboz es a lendkerék, illetve a lendkerék melletti jelfogó tekercs.
Lehet azt látni, hogy időben van-e. Kézzel forgatod a főtengelyt a kellő irányba, gyújtáson. Amikor a kompressziós ütemnek vége, akkor kell szikrát dobnia.
A ruha nem csak az eséseknél véd valamelyest, hanem a levegőben szálldogáló alkatrészektől is megvéd. A nejemet múlt pénteken motorozás közben megcsípte egy darázs, azóta is kezelik, mert allergiás rohamot váltott ki belőle. Pedig volt rajta kabát. Rövid gatya, és póló esetén ilyesmire az esély megsokszorozódik.
Én is úgy gondolom, hogy nem A MÁRKA, HANEM A RÁÍRT SPECIFIKÁCIÓ SZÁMÍT, ha esetleg nem tudja, akkor a konkurencia úgyis odacsap.