Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nem szeretnék olyannak látszani, aki csak a maga igazát hangoztatja, ezért elárulom, hogy az Octaviámba Megunit töltök 5000 huf/5 liter áron... tökéletes... (hidrotőke nem csattog, csak sok állás után, vagy nagyon hidegben, a leengedett olaj ránézésre olyan amit elvárok tőle - autószerelőként, és gépjárműtechnikus gépészmérnökként sok mindent láttam már, van némi tapasztalatom)

Átlagos motorosként is utána olvastam, mit jelent a gyári követelmény a Virgács esetében.

Hamisítás: létező jelenség, de mit raknak a flakonba? csak valami gyenge minőségű, noname olaj lehet, a regenerált olajakat gyorsan ki lehetne szűrni. az Európában nem hiszem, hogy még mindig jelentős mennyiségben jelen lenne... Megbízható forrásból kell jó olajat venni, és ezen nem lehet mit ragozni...

A flakonon jelöltviszkozitás és teljesítményszint, olyan mint egy hangszóró adatai, de ha kipróbáljuk, kiderül, hogy a valós felhasználáshoz és igényekhez megfelel e valójában... itt kb a viszkozitási osztály a Watt (leglátványosabb stb), az ACEA jelölés, meg az érzékenység lehet ... (de ez kicsit ferde hasonlat, de kb igaz...)

Esetünkben a tesztelés, és termékpróba egybe esik a felhasználással. Nálam az ELF 20w-50-es olaja, a megfelelő kategóriára lett visszaléptetve, hiszen országúton 5 liter alatt nem evett a gép, csak ha 60-70-es tempóval haladtam. A légszűrő-átalakítás előtt két alkalommal tankoltam a szokott értéknél kevesebbet már a Repsol 15w-50- es olajának betöltése után. A kapcsolási érzet jobb, az üreset könnyebben találom meg, és alacsonyabb fordulaton kevésbé rángat (pl félrekapcsolásnál nem nyúlok rá a kuplungra...). Hideg időben indítás után gyorsabban csendesedik a motor, és nem egy fekete sűrű masszát engedek le a motorból, hanem egy hígabb, szürkés-barnás folyadékot, egy év után. Ezek olyan tulajdonságok, amik az olaj minőségére utalnak. Egyértelmű, hogy nem tudom milyen a MOL a Lukoil stb, de ha valami jó, nem drága, és bevált, akkor azt bátran ajánlom másoknak, mert van annyi szakmai tudásom és tapasztalatom, nyugodt szível megtehetem ...
"1997- előtti járművekhez elég az SH"
Ez sem általános, nekem van olyan járművem, ami 98-as, és SE-SF is elég neki. (csónakmotor) És soxor nem teszünk jót a járgányunknak, ha nagyon jót akarunk neki, és kap SE-helyett SM jelzésűt. A zsebünkről nem is beszélve. (Ismert dolog az is, hogy eszik a szintetikus olajat az ásványolajra gyártott gépek)

"van még JASO MA 2 és JASO MA B (ez utóbbit, mi kerüljük el, nem nekünk való)"

Erről kicsit bővebben, ha lehetne, soha nem is figyeltem rá, csak hogy a JASO MA ott legyen.
Köszi, elég ha annyira kimerítő. mint az előző válaszod.
Minden bizzonyal ez lehet, nem szedtem de muszaly lesz, mirre kell nagyon oda figyelni?tiszteletem
Akkor a márkafetisizmus ellen:
Hallottam olyan pletykákat is, hogy a gyártók a nagyon olcsó multi áruházakba más minőséget szállítanak, tehát hiába veszel ott márkát.
Nem tudom, ez olajaknál létezhet.e, de pl. égőnél benfenntestől hallottam, hogy működik a minőségellenőrzésnél válogatás, hogy más megy a boltokba, és más az autógyári beszállításhoz.
Ukrajnában vettem MOL olajat kb 900 Ft-nak megfelelő összegért (itthon 3000 felett literje a kúton) Erre volt aki azt mondta, hogy ott hamisítják. Máshol nem?
Végül az utolsó érvem: Az, hogy egy magánember azt mondja, hogy én xy olajat használok, és nekem bevált, nem jelent semmit.
Az jelentene, ha azonos vezetési stílusban több százezer km-t mennénk különböző olajokkal, és utána, ill. közben össze tudnánk hasonlítani a motorokat. Persze még ez sem 100 %-os.
Bezony, a szelep és a dugó találkozásából általában a szelep jön ki rosszul :)
Sziasztok. Tudom elcsépet de valaki betudna linkelni hogy honnan tudnék rendelni fesszabályzót. kewey azt hiszem. Sajnos tönkre ment az enyém is . Köszönöm
a szelep akkor van zárva, amikor a vezérműtengely bütyke nem emeli meg. egyértelmű, hogy valamikor teljesen zárt állapotban is kell lennie a szelepnek.

ha menetközben ledobta a láncot, akkor lehet találkozott a szelep a dugattyúval, ennek nyoma kell hogy legyen- ez esetben lehet meggörbült a szelepszár, és nem tud becsúszni a vezetőbe...

szedtél már szét ilyesmit?
Nah szoval a hengerfej egybevan, ahogy leszedtem ugy van, nem nyultam a vezerleshez, semmit nem szettem ki csak lemeltem, es akkor vettem eszre hogy az a szelep nem zar, korbeforgattam is parszor es egyszer se volt teljesen zart helyzetbe, szerintem ennek nem igy kell lennie,(elozmeny, a regi lancot ledobta, ujat tettem, nem indult semmifele keppen azzutan nyultam a hengerfejhez) tiszteletem
ÉS most akkor a kötelező márkafetisizmus:

A márkanév nem jelent azonnal garanciát semmire, de az tény hogy egy noname olajcég csak mások által kifundált receptekből dolgozhat, több kevesebb sikerrel... egy Repsol, meg elég régóta fejleszt motorkerékpár olajat... Az olajaknak 5-6 fontos tulajdonságuk van, ezeket adalékokkal állítják be. Az adalékok határozzák meg, milyen hamuképződést, kokszosodási hajlamot, lebegtetési képességet felületvédő képességet hordoz a kenőanyag. Ezeket nem lehet kisujjból kirázni, ezt a márkanévvel együtt meg kell venni... Az Actevo név itt sokszor hangzik el, mint negatív példa. hiába tűnnek jónak a specifikációk, valahogy nekünk nem jó. Talán a hőmérséklet emelkedésével túl hamar változik a viszkozitása a megadott értékeken belül... tény, nekünk nem vált be...
Pár dolgot tisztába kell tenni az elején: a köznyelvben vannak sokat használt kifejezések, melyek csak többé kevésbé pontosak...

A majdnem legfontosabb az tényleg a 20W-50 ez a viszkozitási osztály előtte a SAE rövidítés a Society of Automotive Engineers - t jelenti, azaz az általa elfogadott osztályozási rendszer szerinti, a z őt követő szám. A kisebb szám a hideg oldali (winter), a nagyobb a meleg oldali viszkozitásra utal. Ha csak egy szám van akkor az olaj egyfokozatú.

ezen kívül ugye jön az apróbetűs rész: Az API (American Petroleum Institut) által megfogalmazott teljesítmény szint pl. az SG - az S az anyit jelet hogy benzinüzemű, a G (már hatájon kívüli) pedig időrendi sorrendet - sorban halanak az ABC-ben... 1997- előtti járművekhez elég az SH

ACEA szabvány: A3/B3 stb... itt az A -benzinüzem, a B dízel, és nyírófeszültségeket, katalizátor kímélést, meg hasonlókat ad meg, van A1, A3, stb - ez a legfontosabb paramétere az olajnak a gyári ajánlás után...

motorkerékpárok esetén a JASO MA szabvány az ami nekünk kell, ez magas belső súrlódású kenőanyagot jelent, mivel egy nedves kuplungos motorunk van... Jó eséllyel egy gyenge minőségű autó motorolaj is teljesíthet sok JASO MA kívánalmat, de ne próbálkozzunk...

van még JASO MA 2 és JASO MA B (ez utóbbit, mi kerüljük el, nem nekünk való)
Pl. Az olajon fel van tüntetve, hogy 20-50. Ez tiszta.
De van alatta egy betű sor is, és úgy tudom, hogy az árulja el az olaj igazi minőségét.
nos specifikáció alapján választhatnánk motorolajat autóinkhoz, esetleg motorkerékpárokhoz a baumaxból is... én nem tenném... Számít a márka!

milyen jelzésre gondolsz? szerintem tudok segíteni :)
A MÁRKA, HANEM A RÁÍRT SPECIFIKÁCIÓ SZÁMÍT,
Engem érdekelne, hogy miként lehet az olajok minőségében, jelzéseiben eligazodni. Ugyanis nem ismerem a feltüntetett betűsor jelentését.
Nem akartam senkit magamra haragítani így jó hogy helyettem megfogalmaztad a lényeget. Még annyit . Én nem szeretnék michelin babaként motorra ülni. Azon kívűl azért motorozok mert ebben a műfajban valamelyest még megmaradt a szabadság illúziója. Ám ha így folytatjuk hamarosan kötelezővé teszik a különféle protektorok, kevlár sisakok meg egyebek használatát. No én akkor fogom leszerelni és leadni a rendszámot az okmányirodában
A ruházat, és sisak mániában, veled értek teljes mértékben egyet.
A leírtakkal egyet értek.
Nem azért motoroztam most melegítőben, mert nincs ruhám. Hanem azért mert még bélés nélkül is nagyon meleg.
Még ugyan nincs külön felcsatolható protektoraim, de jövő nyárra azokat is beszerzem. S azokal már akár a nudista motoros klubbal is felvonulhatok
ha még bent van a vezérműtengely (no meg ha van, akkor a himba) a hengerfejben, akkor állhat így is, ha nincs, akkor ki kell deríteni miért nem zár...
Ez az mindenki úgy motorozik, és abban ahogy akar. S van aki motorozik, és van a ki írogat róla.
Igen sokkal kevesebb az esélyem az esésre, mivel sokkal nyugodtabban és óvatosabban motorozom. Az esély azért nem nulla, mert nem egyedül közlekedem.
Egyébként az én utasomat próbálnád felöltöztetni, az akarata ellenére.
A kedves Őrnagy asszonyt, megpróbáltam rábeszélni, hogy a Kazincbarcikai motoros találkozóról hazafelé kicsit jobban öltözzön fel. Hát vitáztunk egy negyed órát, majd ráhagytam.
Egyébként a Barcikai motoros találkozó szupe jó volt. Csütörtök pénteken egyetlen Virágót sem láttam. Aztán szombat reggel mikor, kimásztam a sátorból, nem hittem a szememnek. Körülöttem ott volt vagy 4 db Virágó 400-astól 1100-asig. Mondanom sem kell, egy ből megindult a nagy tracs parti. Ment élőben a fórumozás. Mondjuk a csapatból csak én ismerem ezt a fórumot. Az ott lévők azt mondták, hogy nyáron ők inkább motoroznak, minthogy a számítógép előtt üljenek. Ebben igazat is adtam nekik. Bár szerintem ez is kell. Mivel én személy szerint rengeteget tanultam tőletek a virágóról.
Bár azt is meg kel mondjam azért nem mindenben értek mindenkivel egyet.
De unalmas is lenne ha teljesen egyformák lennénk.
Tiszteletem.szetkaptam az atv hengerfejet, a kipufogo szellep nem zar, vagyis gondolom ennek nem igy kellene allnia.mit gondoltak mit kell cserelni benne vagy vigyem el egy muhelybe ahol hengerfejeket ujjitanak.tiszteletem
Kerem szepen.

Attila004-nek koszonhetoen bovult a virago.ro oldalon a virago yellow pages resz. ha valakinek meg volna otlete a bovitesekhez.... az irjon

tisztelettel
mistvan
Köszi szépen!
Pont két éve írtál erről a fórumon, most leltem meg, az ottani kép már nem elérhető. De amit most küldtél az egyértelmű! Köszi!
Na, ha a louis-ba ezt keresed, egyértelmű: 10001813
KI
Hali,
Itt az utolsó két kép:

Én ezt szegecseltem fel a táskatartó konzolra, a táskára meg egy-egy U sint csavaroztam, amibe kimartam a babacsat ringlijének megfelelő ovális lyukat.
De azt már tudom, hogy túlbonyolítottam, láttam sokkal egyszerűbb módszert is, ugyanezekkel a csatokkal.
Elég lett volna az eredeti nyereg alatti szijat levágni, erre felszegecselni a babacsatokat, a táskán meghagyott kb 5 cm-es csikba meg beleütni a ringliket.
Ha a louis-ban megnézed a 10025247 -számú cuccot (ezt fektetik át az ülés alatt) és pl a 10025256 számú táskát, akkor egyértelmű lesz, mire gondolok. Egy ilyen: 10001813 lemezzel meg zárhatóvá is lehet tenni.
KI
Na ja, hülye kérdés volt, ennyi erővel én is megguglizhattam volna...
Viszont a kereső kidobta a virago.ro-s fórumbejegyzést, ami szintén erről szól :)
De azért a fotó továbbra is érdekelne, hogy hogyan sikerült vele megoldani!