kicsit off... érdekes a magyar használt-motor piac... hogy lehet ugyanannyit kérni egy 2005-2008 közötti GV650- ért és egy 750 Shadow-ért? (Hyosung kontra Honda)
Nekem semmi bajom a koreai motorokkal (ez esetben komoly Suzuki alapú technikáról van szó), de összességében köszönőviszonyban nincs a kettő... ha csak a karaktert, a megbízhatóságot, illetve a fogyasztást veszem alapul...
Ja erre gondoltam én is.(Bár ha jól tudom az öngyújtó spray-böl is szökik lassan a gáz)
Meg üzletpolitika..gondoltam ráírták hogy 2 évig jó csak.hogy újat keljen venni.
a két motor között 5 fok villaszög, és 12 mm utánfutás a különbség... egyértelmű, hogy nem olyan közvetlen a kormányzás, nem mellékesen a CB-nek a súlypontja is előrébb lehet jócskán, ez annyit jelent, hogy a CB hez képest az xv a kormánymozdulatra kis késéssel reagál. Bár szerintem ez nem számottevő 60-as tempónál ... csak szokás kérdése...
OK, megtaláltam, de a DragStarra írták: "Magasabb sebességnél már előjönnek a futómű gyengéi, az első villa vastag borítása alatt vékonyka rudak rejtőznek. Csavarodik, és a nagyobb zöttyenőkön koppanásig beül. " Na, ilyesmi csavarodást érzek én is, de azért nem vészes, egyáltalán...
Majd el felejtettem: személyautónál kétkörös a fék, ha valami kehe van, akkor is meg lehet vele állni (egy mai futóművel rendelkező autó esetében lehet, hogy a vezető 40%-os fékerő eltérést sem érez meg - ez a ugye az átlós fékkörök, illetve a negatív kormánylegördülési sugár áldásos hatása...), a motoron egy kör az első fék, és bár van hátsó, csak tökéletes fékkel szeretnék motorozni...
nem csak a fejemben, jól mérhető és demonstrálható :) Viszont abban igazatok lehet, hogy lehet ez normál viselkedés ennél a motortípusnál, azért már fel sem tűnik másnak, csak nekem erős a kontraszt a CBF600-hoz képest...
Mintha olvastam is volna ilyet az egyik tesztben, megpróbálom visszakeresni! Addig is köszi mindenkinek
Nem kevés fékbetétet cseréltem már személyautókon. Ott én sem szoktam légteleníteni, hiszen elég nagy a rendszer. Egyértelmű, hogy a motorkerékpár esetében igen magas a fékfolyadék oszlop, hiszen a kormányig megy fel a fékcső. ez esetben, a cső saját magát légteleníti. Én csak a biztonság kedvéért hajtanám végre a folyadék cseréjét, hiszen nem egy nagy mennyiség, illetve a légtelenítést, mert ugye nem lehet tudni, a munkahenger fala milyen állapotban van, kellően tömít e mindenhol... Ha fékbetétcserére kerül a sor, én ezt fogom tenni, - elméletileg tényleg nem szükséges...
Sziasztok,
Úgy írható lene a dolog, mintha a kormányt, meg az első kereket nem egy viszonylag merev kapcsolat, hanem egy torziós rugó kötné össze.
Tehát 50-60 fölött forditod a kormányt, de csak a teteje fordul, aztán egy idő után elkezdi követni a kerék is, nem lötyög, hanem rugalmas a mozgás...
Oké, de légtelenítened akkor se kell.
Nem egy agymûtét, amikor megjött a betétem a postával, a borítékbontás és a próbakör közt nem telt el háromnegyed óra se. ;)
Jaja tényleg a régi betétekkel és villáskulccsal csináltuk a zsigulikon is :)
A Folyadékszint nem egyértelmű, mivel feltételezed hogy ugyanaz a fékolaj van benne amióta a betét újként belekerült.
De nem :)
Közben lett egyszer csak a olaj cserélve azaz már félig kopott állapotban csurig töltve, ha most visszanyomom teljesen a dugattyúkat akkor sok lesz benne az OILLLL :)
Mindegy leszedem a tetejét szépen nyomom vissza, ha látom hogy már kicsöppenne fecskendővel kicsit leszívok.
1. Nem kell légteleníteni.
2. Leengedni se kell belõle. A kopás hézagát olajjal pótolta a rendszer a tartályból, csak vissza kell nyomni. Széles pofájú villáskulcsot javaslok és a régi betét legyen bent, azt feszegesd, ne a dugattyú peremét.
3. Nem kell levenni a kereket, elég a nyergeket lecsavarozni a villáról. A tárcsa helyére a pofák közé
beteszed a feszítõ eszközt és beljebb nyomod a dugattyút bivalymód. Leszeded a fedlapot a nyereg tetejérõl, utána hozzáférsz a betétet rõgzítõ sasszegekhez. Kiveszed, beteszed, visszarakod. Nem kell szétkapni a komplett elejét.
Elolvastam a szervízkönyv lépéseit, azt mondja amit én is, vedd le a tartály tetejét nyomd vissza a dugattyúkat szép lassan, ha tulfolyna akkor kicsit szívj le a folyadékból, majd folytasd amíg a dugattyúkat vissza nem nyomtad teljesen.
Majd kb. rakd össze az egészet.
Nem írja hogylégtelenítsd, és ha végiggondolod nem jut sehol levegő a rendszerbe a folyamat alatt.
Nekem semmi bajom a koreai motorokkal (ez esetben komoly Suzuki alapú technikáról van szó), de összességében köszönőviszonyban nincs a kettő... ha csak a karaktert, a megbízhatóságot, illetve a fogyasztást veszem alapul...