Nincs konkrét uticélom. XVI.ker.-ből indulok.Pár ora valahol a környéken. mondj helyet ami neked jó. Bármikor inulhatok üzemkész vagyok. Tel: 0620-9320-720.
"Sok dolgot olvastam már, sok emberrel beszéltem, kb. nincs két egyforma sztori, nincsen egyetems válasz az olaj kérdésre, hogy melyik a jobb meg milyen a jobb, ásványi vagy szintetikus. "
A legfontosabb különbség, hogy az ásványi olaj viszkozitása az amolyan átlagolás (hosszabb, rövidebb CH láncok), amíg a szintetikus olajak CH láncai homogén összetételű, és hosszúságú. Az ásványi olajban idővel a hosszabb láncok elnyíródnak, illetve az oxidációs hajlama az olajnak elég magas. Előnye: hogy jobban adalékolható, mint a PAO szintetikus olaj, ezért szeretik az észterszármazékokat ha szintetikusról van szó. A rész-szintetikus olaj gyakorlatilag ásbányi bázisú, de adott eljárással, illetve szintetikus származékokkal való keveréssel "javítanak" rajta...
A mi motorjainkba minőségi ásványi kell... erre lettek tervezve anno... szerintem
Ez a motormba milyen olajat kérdés ez mint a bölcsek köve.
Sok dolgot olvastam már, sok emberrel beszéltem, kb. nincs két egyforma sztori, nincsen egyetems válasz az olaj kérdésre, hogy melyik a jobb meg milyen a jobb, ásványi vagy szintetikus.
Ami tény hogy hangos a blokk nyafog ezért ki fogom most a Repsol V-Twin 20W-50 -et probalni lévén sürübb olaj meg még a nevében is benne van a mókusvakítás hogy ez aztán V2-höz való :)
Az miért lényeges, hogy szintetikus vagy ásványi, ha egyszer nem az kell a motorba? Fasza, ha van egy cimborám a Smart autószalonban, de ha négy gyerekes családapa vagyok, nem veszek Smartot. Vágod... :)
No para. Hogy világosabb legyen:
1979 Honda CB400 Four. Act Evo használatával:
- nagyon füstölt
- csúszott a kupplung
- zajos volt a blokk (szelephang-szerű ciripelés, hézag belőve)
- 1,5 liter olajfogyasztás / 1000 km.
Csere ásványi Valvoline Motorcycle 4T 20W-50-re. 1500 km után.
- olajfogyasztás kevesebb, mint a felére csökkent
- kupplungcsúszás nem jelentkezett
- blokkzaj szinte 100%-ban eltűnt
- a füstölés sokat mérséklődött (kopott volt a motor)
Az ActEvo résszintetikus, üzem közben nagyon felhígul. Melegen olyan, mint a víz. Semmilyen motorba nem ajánlom, újabb gyártású sornégyeket hajtó ismerőseim is szidják.
A vinnyogás egészséges, a vezérmű hangja. Azért hasonlít a rükverc hangjára, mert hasonlóképp működik: van egy plusz, köztes fogaskerék a főtengely után, ami a láncot hajtja. A már említett olajakkal halkabb lesz. Ha zavar, hogy hallod, cserélj kipufogót: az XV ilyen és addig jó, amíg ezt hallod. Higyj nekem és a szerelőknek. Ha hangos, ne csodálkozz. 10W-40-es résszintetikus olajjal az lenne a csoda, ha halkabb lenne. Jó ár-érték arány? 10 lepedő/4 liter? Repsol Moto 4T 15W-50 6200 Ft. Érveljek még? :)
Hogen olajproblémája legyen tanulság mindenkinek. Az ActEvo híg, mint a libafos. A Virago-t nem ilyen olajra tervezték, az illesztési hézagai ásványira vannak kitalálva. Az ActEvo szépen felkúszik az olajlehúzón és maszatolja a gyertyákat. Ha hosszabb távon kipróbálnátok, fekete lenne a gyertya: simán kopottnak hiszi az ember a motort tőle. Én is megjártam, ti legyetek okosabbak és halgassatok ránk.
Csereintervallum szempontjából a clymer könyv nem releváns sajnos. Olyan is van benne, hogy generátor szénkefe csere, pedig az XV generátora nem kefés, hanem "magneto". Az általam javasolt olajakkal 10ekm, vagy évente, célszerűen a téli leállítás előtt.
Ami Virago-ba való olaj (ismerettségi körömben tesztelt!):
Ez teljesen okés is. én is 5-6 ezrenként cserélem az olajat, nem eszi egyáltalán 1-2 deci ha hiányzik (új gyűrűkkel szar is lenne ha enné).
Villában ha cserélsz olajat legyenek új szimmeringek, mert 1000% hogy ha a régit teszed vissza akkor folyni fog. Megkeményedett már most tömít ahogy van de ha kiveszed annak annyi.
szívás... főleg, hogy anno ezt még jóval rosszabb minőségű olajakhoz találták ki...
nálam a 7 hónap ugyan nincs betartva, szezononként csere ilyenkor minden bovden, és a km spirál megken. Kétévente fékfolyadék, végáttétel olajcsere, és gyertya... a villában még nem cseréltem, most fogok
a váltó, vagy a kuplung kényeskedett? - nekem a kuplungom örül az új olajnak...
- én nem teszek bele szintetikus, vagy rész-szintetikus olajat, mert gyakorlatilag felesleges. Teljes terhelésen egy évben kb 3 percet megy, és évente 6000-7000 km a max amit lefut, utána csere. Ehhez elég egy jól eltalált ásványi is...
tény: ha magasabb viszkozitású olajat választasz, az némileg kompenzálja a hézagokat. Hátrány, hogy a szivattyú nehezebben szállítja, hidegen.
Hát akkor még egy a sok közül amit nem nagyon értek. Tapasztaltátok-e hogy hidegen hallom kicsit a szelepeket, más oda nem való zajt viszont nem. Ha viszont üzemi hőmérsékletre melegszik a motor ,sokkal zajosabb lesz. A kupplungkosár hangjától kezdve kezdve minden hang jobban hallatszik. Azt meg már végképp nem tudom hova tenni, hogyha/álló helyzetben/ jobbra döntöm a motort a jobb oldalon valami elkezd ciripelni. Lehet valami köze az olajhoz ?
Kicsit aggaszt a dolog !
A legfontosabb különbség, hogy az ásványi olaj viszkozitása az amolyan átlagolás (hosszabb, rövidebb CH láncok), amíg a szintetikus olajak CH láncai homogén összetételű, és hosszúságú. Az ásványi olajban idővel a hosszabb láncok elnyíródnak, illetve az oxidációs hajlama az olajnak elég magas. Előnye: hogy jobban adalékolható, mint a PAO szintetikus olaj, ezért szeretik az észterszármazékokat ha szintetikusról van szó. A rész-szintetikus olaj gyakorlatilag ásbányi bázisú, de adott eljárással, illetve szintetikus származékokkal való keveréssel "javítanak" rajta...
A mi motorjainkba minőségi ásványi kell... erre lettek tervezve anno... szerintem
melegen hasonló, de hidegen sokkal rosszabb...
Sok dolgot olvastam már, sok emberrel beszéltem, kb. nincs két egyforma sztori, nincsen egyetems válasz az olaj kérdésre, hogy melyik a jobb meg milyen a jobb, ásványi vagy szintetikus.
Ami tény hogy hangos a blokk nyafog ezért ki fogom most a Repsol V-Twin 20W-50 -et probalni lévén sürübb olaj meg még a nevében is benne van a mókusvakítás hogy ez aztán V2-höz való :)
1979 Honda CB400 Four. Act Evo használatával:
- nagyon füstölt
- csúszott a kupplung
- zajos volt a blokk (szelephang-szerű ciripelés, hézag belőve)
- 1,5 liter olajfogyasztás / 1000 km.
Csere ásványi Valvoline Motorcycle 4T 20W-50-re. 1500 km után.
- olajfogyasztás kevesebb, mint a felére csökkent
- kupplungcsúszás nem jelentkezett
- blokkzaj szinte 100%-ban eltűnt
- a füstölés sokat mérséklődött (kopott volt a motor)
Az ActEvo résszintetikus, üzem közben nagyon felhígul. Melegen olyan, mint a víz. Semmilyen motorba nem ajánlom, újabb gyártású sornégyeket hajtó ismerőseim is szidják.
Nekem a linkelt oldalon van kedvezményem lejon az árbol 15% az már nemolyan rossz azert egy nem tisztan asvanyi olajaert.
Hogen olajproblémája legyen tanulság mindenkinek. Az ActEvo híg, mint a libafos. A Virago-t nem ilyen olajra tervezték, az illesztési hézagai ásványira vannak kitalálva. Az ActEvo szépen felkúszik az olajlehúzón és maszatolja a gyertyákat. Ha hosszabb távon kipróbálnátok, fekete lenne a gyertya: simán kopottnak hiszi az ember a motort tőle. Én is megjártam, ti legyetek okosabbak és halgassatok ránk.
Csereintervallum szempontjából a clymer könyv nem releváns sajnos. Olyan is van benne, hogy generátor szénkefe csere, pedig az XV generátora nem kefés, hanem "magneto". Az általam javasolt olajakkal 10ekm, vagy évente, célszerűen a téli leállítás előtt.
Ami Virago-ba való olaj (ismerettségi körömben tesztelt!):
Repsol Moto 4T 15W-50
Repsol Moto 4T 20W-50
Repsol V-Twin 20W-50
Valvoline Motorcycle 4T 20W-50
A többi "futottak még" kategória.
Valaki nem gurul dél-délelött pesten vagy környékén?
Repsol Moto 4T 15-50 vagy 20-50.
Villában ha cserélsz olajat legyenek új szimmeringek, mert 1000% hogy ha a régit teszed vissza akkor folyni fog. Megkeményedett már most tömít ahogy van de ha kiveszed annak annyi.
nálam a 7 hónap ugyan nincs betartva, szezononként csere ilyenkor minden bovden, és a km spirál megken. Kétévente fékfolyadék, végáttétel olajcsere, és gyertya... a villában még nem cseréltem, most fogok
- gondolom a szervizben is ezt támogatják... a mai adalékolású olajokkal többet kéne bírnia...
Lehet veszek bele egy kicsit sűrűbbet meglátjuk, hátha bék Blackiex -nek is lesz valami okosság a tarsolyában a nyafogó hangra.
- én nem teszek bele szintetikus, vagy rész-szintetikus olajat, mert gyakorlatilag felesleges. Teljes terhelésen egy évben kb 3 percet megy, és évente 6000-7000 km a max amit lefut, utána csere. Ehhez elég egy jól eltalált ásványi is...
tény: ha magasabb viszkozitású olajat választasz, az némileg kompenzálja a hézagokat. Hátrány, hogy a szivattyú nehezebben szállítja, hidegen.
Kicsit aggaszt a dolog !
Kb. félszintetikus lehet vagy valami ilyesmi.
Mondja meg már valaki mi az a techoszintetikus !
Én már a félszintetikust sem igazán értem