Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nincs konkrét uticélom. XVI.ker.-ből indulok.Pár ora valahol a környéken. mondj helyet ami neked jó. Bármikor inulhatok üzemkész vagyok. Tel: 0620-9320-720.
ok, mikor, hol? meg kell egy tel-szám...
Én is ha gondolod találkozhatunk valahol. Egy kis ismerkedés a forumtársakkal.
"Sok dolgot olvastam már, sok emberrel beszéltem, kb. nincs két egyforma sztori, nincsen egyetems válasz az olaj kérdésre, hogy melyik a jobb meg milyen a jobb, ásványi vagy szintetikus. "

A legfontosabb különbség, hogy az ásványi olaj viszkozitása az amolyan átlagolás (hosszabb, rövidebb CH láncok), amíg a szintetikus olajak CH láncai homogén összetételű, és hosszúságú. Az ásványi olajban idővel a hosszabb láncok elnyíródnak, illetve az oxidációs hajlama az olajnak elég magas. Előnye: hogy jobban adalékolható, mint a PAO szintetikus olaj, ezért szeretik az észterszármazékokat ha szintetikusról van szó. A rész-szintetikus olaj gyakorlatilag ásbányi bázisú, de adott eljárással, illetve szintetikus származékokkal való keveréssel "javítanak" rajta...

A mi motorjainkba minőségi ásványi kell... erre lettek tervezve anno... szerintem
bár ugye elf-et használtam, de a 20W-t én kerülni fogom...

melegen hasonló, de hidegen sokkal rosszabb...
Ez a motormba milyen olajat kérdés ez mint a bölcsek köve.

Sok dolgot olvastam már, sok emberrel beszéltem, kb. nincs két egyforma sztori, nincsen egyetems válasz az olaj kérdésre, hogy melyik a jobb meg milyen a jobb, ásványi vagy szintetikus.

Ami tény hogy hangos a blokk nyafog ezért ki fogom most a Repsol V-Twin 20W-50 -et probalni lévén sürübb olaj meg még a nevében is benne van a mókusvakítás hogy ez aztán V2-höz való :)
Az miért lényeges, hogy szintetikus vagy ásványi, ha egyszer nem az kell a motorba? Fasza, ha van egy cimborám a Smart autószalonban, de ha négy gyerekes családapa vagyok, nem veszek Smartot. Vágod... :)
No para. Hogy világosabb legyen:
1979 Honda CB400 Four. Act Evo használatával:
- nagyon füstölt
- csúszott a kupplung
- zajos volt a blokk (szelephang-szerű ciripelés, hézag belőve)
- 1,5 liter olajfogyasztás / 1000 km.

Csere ásványi Valvoline Motorcycle 4T 20W-50-re. 1500 km után.
- olajfogyasztás kevesebb, mint a felére csökkent
- kupplungcsúszás nem jelentkezett
- blokkzaj szinte 100%-ban eltűnt
- a füstölés sokat mérséklődött (kopott volt a motor)

Az ActEvo résszintetikus, üzem közben nagyon felhígul. Melegen olyan, mint a víz. Semmilyen motorba nem ajánlom, újabb gyártású sornégyeket hajtó ismerőseim is szidják.
Na ugye hogy csak van valami okosság :)

Nekem a linkelt oldalon van kedvezményem lejon az árbol 15% az már nemolyan rossz azert egy nem tisztan asvanyi olajaert.
én tervezem, miért?
legközelebb olvasok még egy kicsit, nem a legelső hsz-re reagálok... ígérem...
lejjebb írtam, hogy a 15W-50-es Repsoltól leesett az állam... csatlakozok, de mi a baj a Castrollal? (ez részemről nem kötekedés, hanem érdeklődés)
A vinnyogás egészséges, a vezérmű hangja. Azért hasonlít a rükverc hangjára, mert hasonlóképp működik: van egy plusz, köztes fogaskerék a főtengely után, ami a láncot hajtja. A már említett olajakkal halkabb lesz. Ha zavar, hogy hallod, cserélj kipufogót: az XV ilyen és addig jó, amíg ezt hallod. Higyj nekem és a szerelőknek. Ha hangos, ne csodálkozz. 10W-40-es résszintetikus olajjal az lenne a csoda, ha halkabb lenne. Jó ár-érték arány? 10 lepedő/4 liter? Repsol Moto 4T 15W-50 6200 Ft. Érveljek még? :)

Hogen olajproblémája legyen tanulság mindenkinek. Az ActEvo híg, mint a libafos. A Virago-t nem ilyen olajra tervezték, az illesztési hézagai ásványira vannak kitalálva. Az ActEvo szépen felkúszik az olajlehúzón és maszatolja a gyertyákat. Ha hosszabb távon kipróbálnátok, fekete lenne a gyertya: simán kopottnak hiszi az ember a motort tőle. Én is megjártam, ti legyetek okosabbak és halgassatok ránk.

Csereintervallum szempontjából a clymer könyv nem releváns sajnos. Olyan is van benne, hogy generátor szénkefe csere, pedig az XV generátora nem kefés, hanem "magneto". Az általam javasolt olajakkal 10ekm, vagy évente, célszerűen a téli leállítás előtt.

Ami Virago-ba való olaj (ismerettségi körömben tesztelt!):

Repsol Moto 4T 15W-50
Repsol Moto 4T 20W-50
Repsol V-Twin 20W-50
Valvoline Motorcycle 4T 20W-50

A többi "futottak még" kategória.
Sziasztok.

Valaki nem gurul dél-délelött pesten vagy környékén?
Castrol Act Evo-t ne vegyél. Rablás. Szar olaj drága pénzen.
Repsol Moto 4T 15-50 vagy 20-50.
Ez teljesen okés is. én is 5-6 ezrenként cserélem az olajat, nem eszi egyáltalán 1-2 deci ha hiányzik (új gyűrűkkel szar is lenne ha enné).

Villában ha cserélsz olajat legyenek új szimmeringek, mert 1000% hogy ha a régit teszed vissza akkor folyni fog. Megkeményedett már most tömít ahogy van de ha kiveszed annak annyi.
szívás... főleg, hogy anno ezt még jóval rosszabb minőségű olajakhoz találták ki...

nálam a 7 hónap ugyan nincs betartva, szezononként csere ilyenkor minden bovden, és a km spirál megken. Kétévente fékfolyadék, végáttétel olajcsere, és gyertya... a villában még nem cseréltem, most fogok
535 -re tényleg 7000 -et ír:
Nem, nem mérföld lásd az alábbi képen a service manualbol kiollózva:
4000? biztos, hogy km, és nem mérföld?

- gondolom a szervizben is ezt támogatják... a mai adalékolású olajokkal többet kéne bírnia...
Én 10-12 körül megyek évente és 5 ezrenként cserélem az olajat, (könyv szerint 4000 után kéne de bekaphatják)

Lehet veszek bele egy kicsit sűrűbbet meglátjuk, hátha bék Blackiex -nek is lesz valami okosság a tarsolyában a nyafogó hangra.
a váltó, vagy a kuplung kényeskedett? - nekem a kuplungom örül az új olajnak...
- én nem teszek bele szintetikus, vagy rész-szintetikus olajat, mert gyakorlatilag felesleges. Teljes terhelésen egy évben kb 3 percet megy, és évente 6000-7000 km a max amit lefut, utána csere. Ehhez elég egy jól eltalált ásványi is...

tény: ha magasabb viszkozitású olajat választasz, az némileg kompenzálja a hézagokat. Hátrány, hogy a szivattyú nehezebben szállítja, hidegen.
Hát akkor még egy a sok közül amit nem nagyon értek. Tapasztaltátok-e hogy hidegen hallom kicsit a szelepeket, más oda nem való zajt viszont nem. Ha viszont üzemi hőmérsékletre melegszik a motor ,sokkal zajosabb lesz. A kupplungkosár hangjától kezdve kezdve minden hang jobban hallatszik. Azt meg már végképp nem tudom hova tenni, hogyha/álló helyzetben/ jobbra döntöm a motort a jobb oldalon valami elkezd ciripelni. Lehet valami köze az olajhoz ?
Kicsit aggaszt a dolog !
Ezt csak a motul használja és csak ők tudják :)
Kb. félszintetikus lehet vagy valami ilyesmi.
Sziasztok !
Mondja meg már valaki mi az a techoszintetikus !
Én már a félszintetikust sem igazán értem