Utána jártam a festés dolognak...úgy tűnik hogy az a baj,hogy vannak festők aklik már 10-15 éve dolgoznak oldószeres festékkel...és nem hajlandóak egy kis időt meg gyakorlást rááldozni a váltásra.Mert van már megszokott kifinomult technikájuk.Ami eddig bevált,amit eddig tökéletesre fejlesztettek.
Pedig állítólag nem sok különbség van.Annyi hogy " tovább tart a száradása.20fokon elvileg 8 óra múlva lehetne a lakkot ráfújni.
3-3,5 bárnál nem kell több,sima régi pisztollyal 1,5-ös dűznivel,2 rétegben vékonyan.nem is folyik meg.Azt szokták mondani hogy kráteres lesz a vizes.Igen ha nem terül,hanem rá veretik a festéket aztán csak csapódik,4-5 bárnál."
kb ennyi.Szal asszem viszem máshoz a mocit,mert a festék színe meg nagyon bejön :)
A plexit a virgácsra nem tennék, ahhoz egy 1100-es Drag kellene, de az már más stílus... amikor próbálgatom az enyémet (minden tavasszal egyszer megnézem a végét) ha tudja a 150 környékét, akkor a motor teljesítménye még mindig oké.. - engem itt sem zavar a menetszél, 120- körül meg aztán végképp nem... (lehet, ehhez a sisak formája is hozzájárul?)
pedig nem tudok elbújni a kormány mögé... az, hogy tolja a mellkasomat a menetszél, az kifejezetten jólesik :) a bogarak, egy húzással lejönnek a bukó plexijéről, a bőrdzsekit, meg nyáron a motor mellé is ledobom, ha meleg van...
a nomád nézettel egyet kell hogy értsek.
Más: a festékek terén egy egyik ismerősöm - aki már fényezte az autómat, illetve egy kék színt is összehozott amikor a haver eldobta a Marauder-ét - is azt mondta, hogy a vízbázisú festékekkel sok a gond, ő is jobban szereti a klasszikus megoldást. Nem értek hozzá, de az tény, hogy arany keze van, és iszonyatosan jó szeme a fényezéshez, meg a lakatoláshoz...
Ma reggel megtört a jég... reggel (bikázással) beröffentettem a sárkányt, kis mellékzörgésekkel, de azonnal életre kelt. felraktam az új tükröket, a nyeregtáskát, és kis melegítés után már a nagykörúton előzgettem a dugóban araszoló autósokat...
Nekem a menetszél majdhogynem kell a motorozáshoz ekkor érzem hogy mást csinálok. Ha nem akarok menetszelet, meg bogarakat, és egyéb kellemetlenségeket akkor autóval megyek nekem a motorozás egyfajta nomádabb utazási forma.
130 -as tempót a 750 -esemen tudok tartani huzamosan pályán ( ha pályára kényszerülök), simán megedződik az ember nyaka idővel :)
Igaz amit a bogarakról és a felcsapódó trutyiról írsz. Én nem is ezt vitatom hanem a menetszél hatékony elterelését, nem találtam jónak.
Bár hangsúlyozom hogy az előző motoromon gyári fejidom volt. Lásd az előző fotón. Én több kényelmetlenséget érzek mint az előny. De abban is igazad van kinek a papné kinek a paplan.
a srác melózik egy helyen alkalmazottként.utána (este) meg hétvégén otthon maszekol.van kamrája meg minden.de azt mondja h a melóhelyén is folyton gondok vannak a vízbázisú festésekkel+h viszik vissza folyton a kocsikat+h nem tartós...állítólag sokan vissza álltak már az oldószeresre.
Viszont ismerem annyira hogy lehet h csak ő nincs kibékülve vele..és a többi csak körítés.
ezért kutakodok hogy vannak-e másoknak is rossz tapasztalatai.
A plexi sokakat "megihletett" úgy látom. Mi általában 3-6 fős csapatban gurulunk. Plexi hármunknak van. A többiek szerint nem "esztétikus". ezért azt, hogy inkább látványelem, vitatnám...az viszont tök jó, hogy a sokszor esti órákban befejeződő túrák után a plexi nélkül motorozók percekig próbálják magukat és ruhájukat kivakarni a bogártrutyiból, míg nekünk - plexiseknek - ez általában a plexi lemosásával véget ér.....ja, és az is tök jó, hogy egy enyhébb eső, illetve az ilyenkor előtted haladó jármű kerekei által felvert víz nem a felsőruhámon köt ki és szinte szárazon megúszom az egészet. A jól megválasztott plexi szerintem inkább hasznos, mintsem látványos.Ha valaki csak látványelemként használná, akkor előbb-utóbb odajut, mint már sokan...le fogja szerelni, mert cibálja a fejét a menetszél, szemébe vág a levegő,stb.
De mint már írtam, kinek a pap, kinek a papné...
Valakinek van tapasztalata,véleménye a vízbázisú festékekről?
Ilyen festéket vettem a mocimra, de a fényező haverom azt mondja h az egy szar és h ő azzal nem akar dolgozni+ilyenek.Mert h sok a rossz tapasztalat+ilyenek.
Neten meg nyomozgattam és jókat olvastam róla..most akkor mivan? Van még egy festő ismerősöm...vigyem hozzá? vagy tényleg jobb az oldószeres festék?
Sziasztok !
A plexivel kapcsolatban.
Nekem az utolsó kettő motoromon volt/van/ plexi. Az előzőn /VX800/
gyári fejidom, túra plexi volt. 120km/h körül olyan turbulenciát okozott, hogy nyitott sisakban az alsó szemhéjamat felhúzta a szememre. ha még a hátsó doboz is fent volt az felért egy rémálommal. Mintha dróton rángatták volna a motort jobbra- balra. A Viragora valami régebbi BMW gyári plekóját applikálta fel az előző tulaj.Hát 100 körül már szívja a fejemet előre ez is. Szerintem ez az egész plexi dolog inkább látvány elem, mintsem hasznos dolog, Gondoljatok arra milyen érzés bizonyos távolságon belül egy teherautó után menni. Én kb ezt érzem a plexi mögött.
Ne tévesszük össze a pályamotorok aerodinamikáját egy chopperével. HA AZT AKARJUK ELÉRNI OLYAN ÜLÉSPOZÍCIÓT IS KÉNE FELVENNI. A jó fejidomokat, szélterelőket szélcsatornában tipusra szabva fejlesztik ki. Mielőtt vásároltok, próbáljatok ki egy olyan mocit amire már fel van szerelve, aztán ki-ki eldönti tetszik e a dolog vagy sem.
Na nem ez a legelőnyösebb arcképem,dehát ez van
Amikor vettem a paripát,azt mondták,frissen van szervizelve,csak mennem kell vele.Hát Én egy kicsit(?)gyanakvó vagyok,és lecseréltem az olajat.Szerencsémre.Valami kátrány szerű szutyok jött ki belőle,kb 3,5 liter!Gyárilag csak 2,8 kell bele.Tehát csak az a biztos amit Te csinálsz,vagy látsz...
Feri
Nekem ilyen plexim van.Szerintem jó,a tartóját nagyon jól lehet állítgatni,ha sikerül belönöd a magasságot sokat fog a menetszélből.Amióta fent van,azóta szeretem használni a nyitott sisakot is(persze időjárásföggő )
Feri
Én általában csak olvasgatom a fórumot, de pár dologra reagálnék, illetve szeretném megosztani veletek a tapasztalataimat. Közel az ötvenhez és jóval túl a 100-on( kg) több,mint egy éve van meg az 535-öm. Amerikai kivitel,plexivel. Ezen csak alsó tank van, és én 100 mérföld megtétele után -biztos,ami biztos- tankolok. Majdnem 8000 mérföldet tettem meg vele tavaly és a tankolások egyikénél sem ment bele 7L-nél több benzin, pedig meg is szoktam mozgatni a motort oldalirányban a légbuborékok miatt.( a tank kb.8,5 L ) A motorba szinte azonnal, ahogy megvettem, friss olaj és - a fórumon már vitatott - METABOND került. A második olajcsere alkalmával is megkapta surlódáscsökkentőt. Olvasva mások fogyasztását, úgy vélem a METABOND használata kedvezően befolyásolja a fogyasztást ( az otthoni autómba is tettem, kb. 0,5-0,7L megtakarítást jelent 100 km-en ...SEAT Cordoba 1.4 ) .Nem reklámnak szánom, pusztán ezt tapasztaltam. Mint mindenkit, így engem is hajtott a kiváncsiság, hogy vajon mennyit bír a vas?..sík úton, szólóban 90 mérföldig könnyedén és folyamatosan gyorsult, ez után el kínoztam 100-ig óra szerint, de ez már nem való neki. Azért - úgy gondolom - a súlyomhoz, és a plexihez képest ez nem is rossz ( tudom, hogy az óra által jelzett sebesség max."tájékoztató" jellegű és nem tény!...de azért nem rossz!
Az plexim legmagasabb része 480 mm, max.szélessége 590 mm. A lámpánál ki van kerekítve - követi a lámpa ívét - ahogy kell és kb.30 mm-rel van a lámpatest felett , de nem éreztem még soha, hogy az arcomra nyomja a menetszelet ( próbálok egyenes derékkal "élni" és utazni a korom miatt, tehát nem hajolok rá a kormányra, ami egy ilyen kivitelű motornál egyébként enyhén szólva is nevetséges látvány lenne). Lehet, hogy ez is a korom miatt van, vagy mert annak idején a régi motoros filmekben is ezt láttam, de én a chopperekhez ( vagy az azokhoz hasonlító motorokhoz, mint pl. a Virago-k ) a nyitott sisakot tudom csak társítani - shilttel, vagy anélkül. Egyetértek azzal, hogy bukás esetén nagyobb védelmet nyújt a zárt sisak, de akkor is....Nekem fura a látvány!...valahogy belém rögződött, hogy chopper,cruiser motorhoz nyitott sityó meg bőrmellény, speed és túra motor zárt sityak és protektoros bőr kezeslábas. De ez csak egy dolog, kinek a pap, kinek a papné...
A shiltről csak annyit, hogy ősszel próbáltam egy ismerősöm Kawasaki Ninja-ját .Ehhez egy hiper-modern Shubert sisakot adott rám - pont azért, hogy ne fessek olyan idétlenül a nyitott matt fekete sisakomban - aminek beépített napszemüvege is volt, továbbá lecsatolható, illetve hátra tolható állrésszel rendelkezett, stb. Az első egyenesben, ahol szemembe tűzött a nap, hiába hajtottam én le a napszemüveget, egy shilt többet ért volna.
Nnna...nagyjából ennyi.
Kívánok mindannyiótoknak jó egészséget és mielőbbi jó motoros időt!
olaj, olajszűrő még kibírnak egy szezont ?
Na erre kiváncsi lennék hogy állapította meg.
Nomeg egy szezon az hány km ? Mert ugye nem szezononként kell cserélni :D
Én azt mondom hogy ha vettél valamit alap az olaj és az olajszűrőcsere, ki tudja mi van benne és mióta.
Valószínűleg napellenző mint a baseball sapkáknál!
Én is várom a jó időt és némi pénzt hogy a szervizeken túl legyen a mocim. A szerencse úgy hozta hogy anyám öccse yamaha szervízben dolgozott vagy 10 évig, a virago mint motortípus a kisujjában van így azonnal feltudta mérni hogy jó vásárt csináltam e.
Azt mondja karbi szinkron kell,gyertya csere mert tropára mentek olaj, olajszűrő légszűrő a gumik még kibírnak egy szezont. Szelepállítás nem kell.
Most márc 11-én lesz asszem valami motoros évadnyitó bp III. kerből lehet majd együtt motorozni pilisszentkeresztig (szurdok). Öcsém szerint eddig 120 motoros regisztrált. Lehet én is köztük leszek. :)
Üdv
Fejből nem tudom a magasságot de majd du. megmérem.
Probálom valamivel feljebb szerelni, de az az érzésem akkor meg csúnya lesz mert nagyon felemelkedik a lámpától.
Ha csak azt is utánna nem viszem :)
Hello végyé!
Akkor sikerült "beröpülni" a szélterelő plexitet. Tehát ezt a típust nem célszerű megvásárolni, felszerelni, de legalább optikai turingnak megfelel. Ahogy guseau62 javasolta, próbáld meg a meredekebb állítást.
Mi a teljes magassága -nem a lámpa ívétől- a plexinek?
Találtam egy forgalmazót. Van valakinek tapasztalata vagy ismerőse aki a MRA Custom Shield (MRA egyéni védelem) fantázianevű plexitet használja vagy használta XV 535-ön? Mi róla a tapasztalat? http://www.motorr.hu/15725/mra... Az árát tartóval megkérik. Gondoltam ezt is "körbejárom" mert ~30 eHUF-ért próbálni soknak tartom.
T végyé! Akkor jó a plexi ha a felső éle a szemmagasság alatt van 2 cm.-rel! Akkor feletted a cug simán elmegy! Az a lényeg hogy éppen elláss felette! Ja és nem simlideres sisakkal!
Üdv
Én sem birtam tegnap magammal, "jó" idő volt -1 fok és napsütés, gondoltam kiprobálom a felszerett plexit.
Hát mit mondjak, nem ezt vártam.
Majd letépte a szélvihar a sisakplexit, pont odatereli a levegőt.
Ha bedöltem valamenyit jobb lett de hogy néz ki az ember egy viragon a tankra hasalva ? :)
Gondolom az a baj, hogy alacsonyan van a felső széle, vagy esetleg a dőlésszögével kell játszani, mer ez igy nem kóser.
Pedig állítólag nem sok különbség van.Annyi hogy " tovább tart a száradása.20fokon elvileg 8 óra múlva lehetne a lakkot ráfújni.
3-3,5 bárnál nem kell több,sima régi pisztollyal 1,5-ös dűznivel,2 rétegben vékonyan.nem is folyik meg.Azt szokták mondani hogy kráteres lesz a vizes.Igen ha nem terül,hanem rá veretik a festéket aztán csak csapódik,4-5 bárnál."
kb ennyi.Szal asszem viszem máshoz a mocit,mert a festék színe meg nagyon bejön :)