Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Egyszer tettem bele klasszikus ásványi olajat lévén régebbi motor szokás mondani hogy a régebbi motorok jobban szeretik, de a váltó nem szerette.
Ez ilyen jó ár/érték arányú a MOtul által techoszintetikusnak hívott olaj.

Lehet hogy most kipróbálok másikat mert 3 éve ezt töltöm bele.

Repsol volt benne még egyszer három éve nem emlékszem milyen meg hog ymilyen volt :D
nos mivel ugyanez az olaj, jóval pontosabb illesztésű motorokhoz inkább használatos (vízhűtés) személy szerint inkább viszkózusabb olajat tennék egy léghűtéses blokkba... az mind a hideg, mind a meleg oldali viszkozitási osztályt emelném. Hidegben használod?

bár tudom, hogy a gyári könyv 10W-30-at ajánl melegben...

én most váltottam olajat, lásd lejjebb, egyenlőre nem bántam meg...
mit használsz?
Passzolom sosem néztem még utána, de egyébként ha füllel meghallgatod nem a váltó felöl jön a hang hanem inkább a hengerfej környékén talán. Bár ilyenkor csalóka lehet, hogy mit hol hallasz.

Yamaha szervíz azt mondta (karbiszinkronon volt) ne törődjek vele mind ilyen ez normális. Szóval nem aggódom csak ha van rá mód mondjuk más olaj használatával akkor csökkenteném a hangját.
Az, hogy használódik illetve picit hangosodik, az szerintem természetes. komoly kopást sokszor nem látni. Nincs esetleg a holtjátékot illetően ellenőrző érték? y fok forgattyústengely elfordulásra még nem mozdul a kihajtás tengelye, vagy fordítva?
Hát, nemtom, amikor tavaly télen szétkaptuk a blokkot ellenőriztünk mindent (bár a váltó nem volt szétszedve) de nem tünt egy fogaskerék sem kopottnak szemrevételezéssel legalábbis.

De van benne valami amit mondasz mert tény hogy olyan rükverc hangja van.
A blokk eléggé tele van egyenes fogazású fogaskerekekkel nemde?
szerintem az adja a hangot... minél kopottabb, annál hangosabb
-de ez csak egy ötlet...
T.Littlerock. Nagyon köszönöm a választ. Holnap utána nézek a leírtaknak.
Blackiex:

Neked sikerült már rájönnöd hogy az XV750 - 1100 (gondolom a 700 is) mi a frász okozza ezt a "nyafogó- nyávogó" hangját a motornak ?

Mind ilyen egyik jobban a másik kevésbé enyém eléggé nyafog és tennék érte hogy csökkenjen a hang.

Vezérműlánc lenne ? De annak inkább csörögnie kéne ha laza, nem pedig "nyafogni".
Az olajcsere elméletileg nem befolyásolja az indítást, de a kuplung miért csúszik?

Az előző tulaj mi volt benne eddig? Illetve kéne mérni egy kompressziót azon a gépen...

A gyertyáid milyenek? szín (ha kiveszed fényképezd le, és töltsd fel), és típus

alapjárati gondod nem volt?

így nehéz lesz, de ha tudunk, segítünk, ez nem kérdés... merrefele vagy?
Üdv mindenkinek. A tanácsotokat szeretném kérni. December közepén vettem egy XV-535-öst. Kéthéttel ezelőtt cseréltem gyertyákat, minden indítás egyböl sikerült. Ma megtőrtént a koromfekete olajok cseréje, persze az olaj szürö is. Kardán olaj is. Azóta az ötödik indításra indul. a kuplung csúszik. Az olaj Castrol-actevo-20w50. Olajszürö gyári. Szerintetek mitörténhetett. Hogen
sziasztok!

A mai láblógatás, munkakerülés nyeregben, történt.

Amit már biztosan állíthatok, az az, hogy a 20W-50 Elf-nél a 15W-50 Repsol olyan szinten jobb, hogy el sem merem hinni... (mármint rövid távon eddig) A váltás olyan könnyed lett, főleg a visszakapcsolások, és a megálláskor az egyes keresése, hogy nem találok szavakat. alacsony fordulaton nem tudtam "fullasztani" a motort- gondolok itt arra, hogy elspórolva egy visszaváltást kicsit darabosan járjon... régóta dolgozok az autószerelő szakmában, illetve kicsit továbbtanultam, de ilyen különbséget még olaj, és olaj között nem láttam... remélem nem fogja enni, illetve ilyen is marad a dolog

amúgy kicsit pihentem, és falatoztam Pilisvörösváron a sörfőzdénél...
hat az egesz ize durvan 24 dollar (23.XX valamennyi). minel inkabb elosszuk, annal kevesebb jut felyenkent. de en azt javasolom, hogy dobjunk ossze fejenkent 5ot, s akkor az durvan 5 ember. ebbol harom megvan (en es meg ket jelentkezo) es meg ketto csak kerul...

kerem szepen ujra, hogy ne itt a forumon bonyolitsuk ezt, mert ennek igazandibol a vioragohoz nem sok koze ven (adminisztrativ dolog) aki erdekelt, az irjon egy levelet az istvan_modi@yahoo.com cimre, es ott tartom a kapcsolatot mindenkivel.

udv.
Természetesen én is beszállok!
Én jeleztem, hogy ok a dolog a részemről, szólj, hogy mikor hova, mennyit... (gondolom ésszerű keretek között lesz a dolog)...

Ha a többieknek nem okés, a dolog, azt kérném jelezni, mert személy szerint a saját manualommal is elvagyok, de a több infó mindig jobb
Sziasztok.

Felvetettem az otletet, cca. 2 hete, hogy potoljunk ossze a digitalis szervizkonyvre. Volt lelkesedes, de aztan abba maradt az egesz... Utana jartam a dolognak, ki tudom fizetni, es tudok utana is intezkedni... Volna ra partnerem? Nem szivesen vernek erre most egyedul ra 23 dollart...

udv
ha a magyar piac helyzetét nézzük, reális a dolog... én annak örülnék a legjobban, ha:
1 a kiállítás alkalmával tesztvezetésre regisztrálhatnék, 2 a tesztvezetéskor a kiállítás látogatása miatt megfelelő akciókkal próbálnának rávenni a vásárlásra, 3 olyan árat mondjanak, amit az amúgy nem rossznak mondható fizetésemből 2-3 éven belül köhhintés nélkül ki tudnék fizetni...

mivel ez lehetetlen, ezért mindenki csak mutogatja, és félti a portékát, azt a keveset, ami van... amúgy pár motoron kint volt az eladva tábla...

vettem egy Abus féktárcsazárat, meg egy puha protektoros térdmelegítőt... (ugye pótoltam azt, amit elloptak, illetve ez épp befér a bőrnaci alá) a kapott 20% kedvezmény az kb a jegyem árát kitette... 2100 huf online véve...

no meg az asszony fotózott:)
hát,

Jobb mint a tavalyi, bár megint sok volt a kummantás, 1 pavilont sem tudnak megtöletni az 1/3 -ban veterán motorok vannak, 1/3 -ban vannak a gyártók, Honda, Yamaha....stb és még 1/3 -ad tetováló kiállítás és egyéb marhaság színpad....stb

Mindegy nem volt rossz ráültünk pár motorra nézegettük a hostesseket, csináltunk jó fotókat.
úgy néz ki, délután megyünk... de az asszony most vakarja a fejét, hogy miért épp a szép időben kell odamenni, miért nem később... nehéz az élet...
én még gondolkodok kimegyek-e egyáltalán... 2009-ben nem voltam elájulva...
Nem volt valaki ma a motorkiállításon ?
Ha igen milyen idén ?

Mi holnap tervezunk menni.
Akárhogy csinálta van bátorsága egy teremgarázsban ügyködni ahova bármikor betoppanhat valaki. Valahogy csőbe kéne húzni, aztán jöhet a FA testápoló ! Nekem a bejárati ajtó és a garázs ajtó mellet is mindig van egy kiszolgált lapátnyél.
nos a tankon a szivató karja felett van egy csőcsatlakozás, az nyugodtan egy csavarhúzóval nyitható, zárható. a tankból csak 4 liter körüli mennyiség tud lejönni, mert a többi a nyereg alatt van. arra gondoltam, esetleg megdöntötte a marhája, mert kevesellte a menyiséget, hiszen a tank ugye nagyobbnak látszik annál, mint ami. Esetleg amikor megdönthette, akkor jöhetett rá, hogy a gumicsőből jöhet a benzin? még jó hogy maradt benne annyi, hogy nem fulladtam le vele...

Szerintem nem sokat gondolkodnék azon mit csinálok vele, ha a kezem közé kerül...
Ha úgy szívta le hogy nyitotta ki a tanksapkát ? Csöveknél sérülés, laza bilincs nem volt ?