Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A műszakin nem tudják, hogy melyik motorra mi a gyári előírás, úgyhogy ne foglalkozz vele. Ha fog a fék, akkor jó.
A 4.5 mm-t a fene se tartja be. Szerintem jó az 4 mm-ig is, ha a fékhatás elegendő.
Sziasztok!
Új fórumozó vagyok.Üdvözlök minden Mestert aki olyan sokat segít a
motoros problémákon.Szeretném kérdezni az én gondomat.
xv 535 1995-ős gépem van.
Gyújtáskapcsolás,dudanyomás. szol mint állat ,tüü tűű motorindítás
újra dudanyomás a motor kőhőg prüszkől a duda kerreg mit lehet
csinálni?
Üdv .Mindenkinek!
Kösz.Csak azért érdekel a dolog mert a javítási kézikönyvben azt vettem ki a táblázatból,hogy az 5 mm-s tárcsát 4.5-nél már elkopottnak tekintik a pofák meg 0.5-ig kophatnak.Nem tartom reálisnak a fél mm-s tűréshatárt.Van egy 125-ös endurom vadonat új és a tárcsái 3.5mm-esek tiszta újjan és ráadásul elől hátul csak egy van pedig 130kg-os a motor és tud menni 110-et.Akkor nem tudom ,hogy a virgácson miért kevés már a 4.5mm alatti pedig kettő is van belőle.Na mindegy remélem a magyar
szerelők reálisabban gondolkodnak erről.
Köszönjük szépen. Arra mindenképp jó lesz, hogy a vissza-visszatérő "hol az állítócsavar" jellegű kérdésekre választ kapjon a delikvens. :)
Ha lesz még karbis cikk, bár szerintem kiveséztem mindent, ami otthon elvégezhető, akkor bele fogom tenni.
Én most voltam, annyit néztek csak, hogy fog-e rendesen. Nem vizslatták meg alaposabban. De ez nem mérvadó, volt köztünk, akinél fékpados mérést is csináltak. Mondjuk ha jól fog, akkor nincs para a padon sem.
Lassan kúszik (1-2 cm / sec) = minimális különbség, belefér.
Szia Blackiex. Köszönettel vettem a cikedet a karbi szinkronizálásról a virago.ro oldalon és külön örülök,hogy segíthettem egy képpel. Itt van még egy pár hátha ezzel is segítek a következö cikkedhez vagy valaki más is örömmel veszi.
Helló.Érdeklődnék tőletek arról ,hogy műszaki vizsgán mennyire nézik az első tárcsafékek és fékbetétek kopottságát.Az én gépem 68000 ezret ment és a tárcsák az eredeti 5-ről 4mm-re vannak kopva a betéteken pedig még három mm ferodol van.A fékhatással semmi gond tökéletesen fog.Azt viszont nem tudom , hogy mit néznek.Elég nekik a jó fékhatás vagy méricskélnek is.
Szevasztok!

Lenne egy kérdésem. Szinkronizáláskor a két oszlop szintbe áll, gázadáskor is együtt marad de ha tartom a magasabb fordulatot az egyik oszlop elindul felfelé.
Erről mi a vélemény?
Lentebb olvasható a link a lyukas membrán foltozásához... Ha nem a szélein van és nem szarrá repedve, akkor segíthet.
A következő a helyzet:ha egy kicsit hagyom ketyegni,akkor gond nélkül megy.Ha indítás után egyből elindulok,akkor dadog hidegen,melegen.A nyuszis felvonulást csont nélkül végigmentük.Holnap megpróbálom kiszerelni a membránt,és alaposan szemügyre veszem.Remélem nem találok lyukat,mert néztem az árát.
Köszönöm a segítséget!
Az egy korrekt ár. A fotó alapján pedig meg tudom mondani, hogy valóban stimmelhet-e a 90-es évjárat.
Többek motorját dátumozták már félre, láttam 1988-asnak papírozott 1984-es XV 700-at is például.
Sajnos nem keszult meg foto. Kedden ismet jarok arra es keszitek parat. 2100 Eu-t kernek erte ami kb 570-580 eFt.
1. Mennyit kérnek érte?
2. Fotókat tudsz mutatni?
A francia NGK ugyanolyan, mint a japán, csak kicsit gyengébb minőségű, feltehetően hamarabb döglik meg. Ettől függetlenül ha mindkettő azonos jelzésű, pl. BPR6ES, akkor lehet őket együtt használni.
Az ES jelzés a végén azt jelenti, hogy a gyertya menetes része 19 mm hosszú és 2,5 mm-es a középelektródája.
A membrán azért speciális, mert nagyon könnyű anyag. Nem mindegy, mivel foltozod. Ha tűszúrásnyi lyukak vannak rajta, akkor jó a nitril, mert az is nagyon könnyű anyag. Ha a szélén körben van kiszakadva, azt is meg lehet próbálni, veszíteni nem veszítesz vele semmit, hiszen eleve rossz. De nagy sikerre kevés az esély. A szilikon nem jó, a fürdőszobait megeszi a benzin, emellett elnehezíti a membránt és nem fog jól mozogni.
Szerintem inkább cserélni kellene, de egy próbát megér a nitriles foltozás, ha nem túl nagy a lyuk.
Ne viccelj. Egész máshogy néznek ki. Jól megkülönböztethető a 125-ös, a 250-es, az 535-ös. Google képkeresőt ajánlom.
700-1100-ig árulkodó jel a benzinszivattyú, amin van, az 1000 vagy 1100, amin nincs az 700 vagy 750. A benzinpumpa egy krómozott fedelű kerek eszköz, ami a motor jobb oldalán, a hátsó henger mögött foglal helyet.

Ezeken a képeken látható a különbség:

http://www.tradebit.com/usr/ma...

http://motorbike-
search-engine...


Utóbbin nincs.
Az igen. Pici tűszúrás szerű lyukakat keress vagy bármilyen sérülést, amin keresztül levegő juthat át rajta. A gyűrődés természetes.
Koszi szepen ryder. Ez a vas csak 35000-be van es `90-es kiadas. Meg fogom nezetni egy szakival es ha o si rabolint, akkor meglessz a vasar. A hangjan es az erejen kivul milyen jelek vannak a motoron, amibol kitunik, hogy mekkora(125, 250,...750, 1100, stb.)?
Köszi a választ!Csináltam egy fotót a membránról,az lenne a kérdésem,hogy az természetes,hogy ilyen 'gyüröttnek' néz ki?
Szia! Szerintem mielőtt hozzá fognál próbáld meg egy kicsit kinyomsz a pasztából és öntsél rá benzint mit csinál mert ha oldja a benzin akkor belekerül a karbulátorba és ott a fúvókát eltömiti.akkor még nagyobb lesz a guban.Kellemes Ünnepeket Kívánok.
Most bebújok a szamába.
Peace.kosz a valaszt.hu hat nem tudom hogy kenne csinaljam mert lyuk nincs rajta,a szellein ahol illeszkedik a karburataral es aztan a kuppakal leneyileg ahonen mozog a memran ottan van egy kicsit megkopva nincse kiszakadva csak napfele tartva kicsi szemcseken ut att a feny,most nem tudom hogy lehet e oda olyan gumit ragasztani,vagy talan eleg ha csak siman bekenemm ilyen ragasztoval,en gondolkodtam szilikonon amit peldaul a furdoben hasznalnah az jo nyulos es birja a vegyszereket szerintem akkor a benzint is....csak felek nekifogni mert hat nehogy jobban kart tegyek benne.peace
Chopperdoki
HTML

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!
Chopperdoki

Üdv! Ezen blog azért jött létre, hogy a motorozással ismerkedők, újrakezdők vagy rutinosabb motorosokat segítse műszaki tanácsokkal. Ha gondod van a vassal, dobj egy mailt.-- chopperfield@gmail.com
Keresés


Általános cikkek

* Állandó nyomású (Constant Venturi) porlasztó elve
* Colortune - ablak a motor belsejébe
* Generátor diagnosztika
* Gumi szívócsonkok foltozása
* Hasznos linkek (folyamatosan bővül)
* Olaj, de milyen?
* Szakadt karburátor membrán javítása
* Szinkronteszter házilag

Archívum

* 2009 július (1)
* Tovább...

Szakadt karburátor membrán javítása
Dr.Chopper 2009.07.05. 17:53

Adott egy rosszul működő, köhögő vagy gázadásra lefulladó motor. A szerelőd benyögi, hogy elszakadt a karburátor membránja, valamit hogy a csere nagyjából a félhavi fizestésed. Szívedhez kapsz és megköszönöd a fáradozásait, majd alszol rá egyet és eldöntöd: oké, legyen. Ezután fél évig kenyéren és vizen élsz, de a vas megy és ez a fő.
Ajánlok mást. Foltozd be!
Az alábbi leírást egy külhoni oldal fórumán találtam, nem volt mit veszítenünk, kipróbáltuk. Bejött. Máig megy a gép.
Hozzávalók:
1 tubus gumijavító készletből származó gumiragasztó
1 darab 2000-es finomságú csiszolópapír
1 darab mókusszőr ecset (4-6 méret)
1 darab vékony nitril kesztyű

A karburátor leszerelése és a membrán kiszabadítása nem képezi részét a leírásnak, az mindenkinek legyen házi feladat. Ha a memrbán kint van, essünk neki...
A gumi felületét mindkét oldalon alaposan lemossuk langyos vízzel és szappannal. A membránt fény felé fordítjuk és megkeressük a lyukat vagy lyukakat. Hagyjuk a membránt száradni.
A nitril kesztyűt általában porral vonják be, hogy könnyű legyen felvenni vagy levenni - ezt szintén szappanos vízzel le kell mosni róla. Ez egy sima gumikesztyű, mint az orvosoké, egy-két apró különbséggel. Egyrészt a latex orvosi kesztyű fehér vagy sárgás színű, a nitril kék vagy zöld anyagú. Másfelől a nitril kesztyű szinten minden vegyi anyaggal szemben ellenálló, olaj vagy benzin nem bontja le, mint a mezei latex kesztyűt: épp ezért kell nekünk ilyen.
A kesztyűből a lyuknak megfelelő alakú foltot vágunk, csak annyival nagyobbat, hogy minimum fél centivel túllógjon a luk peremén, azaz kis ráhagyással fedje be.
Ha a folt és a membrán is tiszta és zsír/pormentes, készítsük elő a felületet: a 2000-es csiszolóval nagyon óvatosan érdesítsük meg a lyuk körül a membránt a folt méretének megfelelően. Fontos, hogy a membrán felső, azaz a karburátorfedél felé eső oldalát foltozzuk, ott jobban van védve a folt. A nitrilt nem kell nagyon megcsiszolni, elég egy-két nagyon lágy húzás a papíron, nehogy kiszkadjon!
Ha ezzel megvagyunk, a finom ecsettel vékony rétegben kenjük be a membránt és a foltot is, majd az alkalmazott gumiragasztó leírásának megfelelően kis várakozás szükségeltetik (olvasd el a ragasztó leírását, mert nagyon eltérőek lehetnek: 5 perces és fél órás is létezik!), majd az idő leteltekor a foltot helyezd rá a lyukra, pontosan az előcsiszolásnak megfelelően. Dolgozd el rajta simára valami pici hengerrel (pl. dugóskulcs készlet 8-as bitje), aztán helyezz valami szorítót rá minimum fél órára. Javaslom a folpackba tekert radírgumit és a rápakolt Révai lexikon-sorozatot. Előbbi tökéletesen idomul a felülethez, utóbbi meg jó nehéz. A megoldás szabadon választható, értitek a lényeget. :)
A javított membránt hagyjátok 24 óráig száradni és kötni, utána lecsekkoljátok, hogy teljes felületen megragadt-e. Ha minden oké, összerak és örül.
Sok sikert és tessék a megtakarított pénzeket benzinbe fektetni!
Szia! Itt a részletes leírás.http://doktorchopper.blog.hu/2...
Üdv daffos