A műszakin nem tudják, hogy melyik motorra mi a gyári előírás, úgyhogy ne foglalkozz vele. Ha fog a fék, akkor jó.
A 4.5 mm-t a fene se tartja be. Szerintem jó az 4 mm-ig is, ha a fékhatás elegendő.
Sziasztok!
Új fórumozó vagyok.Üdvözlök minden Mestert aki olyan sokat segít a
motoros problémákon.Szeretném kérdezni az én gondomat.
xv 535 1995-ős gépem van.
Gyújtáskapcsolás,dudanyomás. szol mint állat ,tüü tűű motorindítás
újra dudanyomás a motor kőhőg prüszkől a duda kerreg mit lehet
csinálni?
Üdv .Mindenkinek!
Kösz.Csak azért érdekel a dolog mert a javítási kézikönyvben azt vettem ki a táblázatból,hogy az 5 mm-s tárcsát 4.5-nél már elkopottnak tekintik a pofák meg 0.5-ig kophatnak.Nem tartom reálisnak a fél mm-s tűréshatárt.Van egy 125-ös endurom vadonat új és a tárcsái 3.5mm-esek tiszta újjan és ráadásul elől hátul csak egy van pedig 130kg-os a motor és tud menni 110-et.Akkor nem tudom ,hogy a virgácson miért kevés már a 4.5mm alatti pedig kettő is van belőle.Na mindegy remélem a magyar
szerelők reálisabban gondolkodnak erről.
Köszönjük szépen. Arra mindenképp jó lesz, hogy a vissza-visszatérő "hol az állítócsavar" jellegű kérdésekre választ kapjon a delikvens. :)
Ha lesz még karbis cikk, bár szerintem kiveséztem mindent, ami otthon elvégezhető, akkor bele fogom tenni.
Én most voltam, annyit néztek csak, hogy fog-e rendesen. Nem vizslatták meg alaposabban. De ez nem mérvadó, volt köztünk, akinél fékpados mérést is csináltak. Mondjuk ha jól fog, akkor nincs para a padon sem.
Szia Blackiex. Köszönettel vettem a cikedet a karbi szinkronizálásról a virago.ro oldalon és külön örülök,hogy segíthettem egy képpel. Itt van még egy pár hátha ezzel is segítek a következö cikkedhez vagy valaki más is örömmel veszi.
Helló.Érdeklődnék tőletek arról ,hogy műszaki vizsgán mennyire nézik az első tárcsafékek és fékbetétek kopottságát.Az én gépem 68000 ezret ment és a tárcsák az eredeti 5-ről 4mm-re vannak kopva a betéteken pedig még három mm ferodol van.A fékhatással semmi gond tökéletesen fog.Azt viszont nem tudom , hogy mit néznek.Elég nekik a jó fékhatás vagy méricskélnek is.
Lenne egy kérdésem. Szinkronizáláskor a két oszlop szintbe áll, gázadáskor is együtt marad de ha tartom a magasabb fordulatot az egyik oszlop elindul felfelé.
Erről mi a vélemény?
A következő a helyzet:ha egy kicsit hagyom ketyegni,akkor gond nélkül megy.Ha indítás után egyből elindulok,akkor dadog hidegen,melegen.A nyuszis felvonulást csont nélkül végigmentük.Holnap megpróbálom kiszerelni a membránt,és alaposan szemügyre veszem.Remélem nem találok lyukat,mert néztem az árát.
Köszönöm a segítséget!
Az egy korrekt ár. A fotó alapján pedig meg tudom mondani, hogy valóban stimmelhet-e a 90-es évjárat.
Többek motorját dátumozták már félre, láttam 1988-asnak papírozott 1984-es XV 700-at is például.
A francia NGK ugyanolyan, mint a japán, csak kicsit gyengébb minőségű, feltehetően hamarabb döglik meg. Ettől függetlenül ha mindkettő azonos jelzésű, pl. BPR6ES, akkor lehet őket együtt használni.
Az ES jelzés a végén azt jelenti, hogy a gyertya menetes része 19 mm hosszú és 2,5 mm-es a középelektródája.
A membrán azért speciális, mert nagyon könnyű anyag. Nem mindegy, mivel foltozod. Ha tűszúrásnyi lyukak vannak rajta, akkor jó a nitril, mert az is nagyon könnyű anyag. Ha a szélén körben van kiszakadva, azt is meg lehet próbálni, veszíteni nem veszítesz vele semmit, hiszen eleve rossz. De nagy sikerre kevés az esély. A szilikon nem jó, a fürdőszobait megeszi a benzin, emellett elnehezíti a membránt és nem fog jól mozogni.
Szerintem inkább cserélni kellene, de egy próbát megér a nitriles foltozás, ha nem túl nagy a lyuk.
Ne viccelj. Egész máshogy néznek ki. Jól megkülönböztethető a 125-ös, a 250-es, az 535-ös. Google képkeresőt ajánlom.
700-1100-ig árulkodó jel a benzinszivattyú, amin van, az 1000 vagy 1100, amin nincs az 700 vagy 750. A benzinpumpa egy krómozott fedelű kerek eszköz, ami a motor jobb oldalán, a hátsó henger mögött foglal helyet.
Koszi szepen ryder. Ez a vas csak 35000-be van es `90-es kiadas. Meg fogom nezetni egy szakival es ha o si rabolint, akkor meglessz a vasar. A hangjan es az erejen kivul milyen jelek vannak a motoron, amibol kitunik, hogy mekkora(125, 250,...750, 1100, stb.)?
Szia! Szerintem mielőtt hozzá fognál próbáld meg egy kicsit kinyomsz a pasztából és öntsél rá benzint mit csinál mert ha oldja a benzin akkor belekerül a karbulátorba és ott a fúvókát eltömiti.akkor még nagyobb lesz a guban.Kellemes Ünnepeket Kívánok.
Most bebújok a szamába.
Peace.kosz a valaszt.hu hat nem tudom hogy kenne csinaljam mert lyuk nincs rajta,a szellein ahol illeszkedik a karburataral es aztan a kuppakal leneyileg ahonen mozog a memran ottan van egy kicsit megkopva nincse kiszakadva csak napfele tartva kicsi szemcseken ut att a feny,most nem tudom hogy lehet e oda olyan gumit ragasztani,vagy talan eleg ha csak siman bekenemm ilyen ragasztoval,en gondolkodtam szilikonon amit peldaul a furdoben hasznalnah az jo nyulos es birja a vegyszereket szerintem akkor a benzint is....csak felek nekifogni mert hat nehogy jobban kart tegyek benne.peace
Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!
Chopperdoki
Üdv! Ezen blog azért jött létre, hogy a motorozással ismerkedők, újrakezdők vagy rutinosabb motorosokat segítse műszaki tanácsokkal. Ha gondod van a vassal, dobj egy mailt.-- chopperfield@gmail.com
Keresés
Általános cikkek
* Állandó nyomású (Constant Venturi) porlasztó elve
* Colortune - ablak a motor belsejébe
* Generátor diagnosztika
* Gumi szívócsonkok foltozása
* Hasznos linkek (folyamatosan bővül)
* Olaj, de milyen?
* Szakadt karburátor membrán javítása
* Szinkronteszter házilag
Adott egy rosszul működő, köhögő vagy gázadásra lefulladó motor. A szerelőd benyögi, hogy elszakadt a karburátor membránja, valamit hogy a csere nagyjából a félhavi fizestésed. Szívedhez kapsz és megköszönöd a fáradozásait, majd alszol rá egyet és eldöntöd: oké, legyen. Ezután fél évig kenyéren és vizen élsz, de a vas megy és ez a fő.
Ajánlok mást. Foltozd be!
Az alábbi leírást egy külhoni oldal fórumán találtam, nem volt mit veszítenünk, kipróbáltuk. Bejött. Máig megy a gép.
Hozzávalók:
1 tubus gumijavító készletből származó gumiragasztó
1 darab 2000-es finomságú csiszolópapír
1 darab mókusszőr ecset (4-6 méret)
1 darab vékony nitril kesztyű
A karburátor leszerelése és a membrán kiszabadítása nem képezi részét a leírásnak, az mindenkinek legyen házi feladat. Ha a memrbán kint van, essünk neki...
A gumi felületét mindkét oldalon alaposan lemossuk langyos vízzel és szappannal. A membránt fény felé fordítjuk és megkeressük a lyukat vagy lyukakat. Hagyjuk a membránt száradni.
A nitril kesztyűt általában porral vonják be, hogy könnyű legyen felvenni vagy levenni - ezt szintén szappanos vízzel le kell mosni róla. Ez egy sima gumikesztyű, mint az orvosoké, egy-két apró különbséggel. Egyrészt a latex orvosi kesztyű fehér vagy sárgás színű, a nitril kék vagy zöld anyagú. Másfelől a nitril kesztyű szinten minden vegyi anyaggal szemben ellenálló, olaj vagy benzin nem bontja le, mint a mezei latex kesztyűt: épp ezért kell nekünk ilyen.
A kesztyűből a lyuknak megfelelő alakú foltot vágunk, csak annyival nagyobbat, hogy minimum fél centivel túllógjon a luk peremén, azaz kis ráhagyással fedje be.
Ha a folt és a membrán is tiszta és zsír/pormentes, készítsük elő a felületet: a 2000-es csiszolóval nagyon óvatosan érdesítsük meg a lyuk körül a membránt a folt méretének megfelelően. Fontos, hogy a membrán felső, azaz a karburátorfedél felé eső oldalát foltozzuk, ott jobban van védve a folt. A nitrilt nem kell nagyon megcsiszolni, elég egy-két nagyon lágy húzás a papíron, nehogy kiszkadjon!
Ha ezzel megvagyunk, a finom ecsettel vékony rétegben kenjük be a membránt és a foltot is, majd az alkalmazott gumiragasztó leírásának megfelelően kis várakozás szükségeltetik (olvasd el a ragasztó leírását, mert nagyon eltérőek lehetnek: 5 perces és fél órás is létezik!), majd az idő leteltekor a foltot helyezd rá a lyukra, pontosan az előcsiszolásnak megfelelően. Dolgozd el rajta simára valami pici hengerrel (pl. dugóskulcs készlet 8-as bitje), aztán helyezz valami szorítót rá minimum fél órára. Javaslom a folpackba tekert radírgumit és a rápakolt Révai lexikon-sorozatot. Előbbi tökéletesen idomul a felülethez, utóbbi meg jó nehéz. A megoldás szabadon választható, értitek a lényeget. :)
A javított membránt hagyjátok 24 óráig száradni és kötni, utána lecsekkoljátok, hogy teljes felületen megragadt-e. Ha minden oké, összerak és örül.
Sok sikert és tessék a megtakarított pénzeket benzinbe fektetni!
A 4.5 mm-t a fene se tartja be. Szerintem jó az 4 mm-ig is, ha a fékhatás elegendő.