Igazából veteránbőrze de azért nem csak az. Én anno ott vettem a motoros bőrgatyámat, tavaly az ujjatlan kesztyűt . Nem pont motorcucc de a feleségemnek meg egy fasza kukoricadarálót. Szerintem ha nincs programja az embernek vasárnap és a környéken lakik nyugodtan kinézhet pár órát el lehet nézelődni.
Megkérdezheted a dragosoktól is. Vannak néhányan akik átnyergeltek a dragra innen, de nem igazán mondták, hogy problémás lenne a meghajtás. A Viragon biztos nincs ilyen gond. Ha velük kezdted akkor nincs ötletem. Esetleg a motorszerelés topik!
Sziasztok! Igazából szerintem veterán motorosoknak valók ezek a börzék.
Nekem is amikor Pannóniám volt, akkor jópáron voltam, mert ott volt hozzá alkatrész.
Sok újra krómozott, utángyártott cucc volt ott szoci járművekhez.
Persze sok, mások számára csak "kacat" is volt.
Régiségek is szoktak lenni.
Vagy ez nem kifejezetten veterán börze?
Tudom, hogy ez nem igazán ide tartozik, de ez a fórum relatíve aktív, ha zavar, ugorjátok át. :)
Szóval olvastam, hogy az xvs 650 esetében előfordulnak problémák a kardánnal. Ez a classicra is ugyanúgy vonatkozik, vagy csak a sima verzióra?
Én tavalyelőtt voltam kettőn is (Baja, Siófok), de nem jöttem rá, hogy mit kellene ott csinálni. A használt/-hatatlanul kopott MZ és Babetta alkatrészek nemigen csigáztak fel.
Csaknem 7 éves kommentre írtál. blackiex úgy rémlik Angliába távozott hazánkból. Egy darabig még írogatott a fórumra kintről is, de mostanában már nem. Talán kap mailt, hogy üzenete van innen!
Szia! Új tag vagyok és örömmel olvastam az írásodat. Ilyen motorom van Ausztriából VX 500 L (1996) Sokáig senki sem tudta megmondani milyen szerzet és ahogyan írod nem találni róla semmit...
Lenne egy kérdésem, a fojtást hogyan tudom megnézni, hogy benne van-e még?
Köszönöm előre is válaszodat.
Ez így nem teljesen igaz... én egy 250-s géppel kezdtem el (újra) motorozni és csakis azért lett ez mert ismertem a gép előéletét. Azt tudni kell hogy általában a nejemmel együtt motorozunk, vagy valamelyik gyereket viszem magammal és valóban, 2 személyre a 250-s kicsi, és ez az én olvasatomban nem azt jelenti hogy ne vinne el A-ból B-be (akár 2 személlyel is) kényelmesen el lehet vele túrázgatni , de érezhetően gyenge , nyilván ez személyenként változó de én is sokszor megkaptam a következő kérdést: nem kicsi? na igen, mihez képest de egy kényelmes 80-s tempóval a világból kivisz. Viszont attól féltem hogy előbb utóbb tönkre megy a motor úgy ahogy van futóművestül mindenestül, ezért úgy döntöttem hogy beruházok egy nagyobb teljesítményű motorra, így aztán a fórumtagok előtt sem titok hogy Sibra 535-s gépét vettem meg melyről nagyon jól tudtam hogy a fél európát bejárta vele tehát tisztában voltam a futásteljesítményével , viszont azzal is, hogy nagyon gondosan odafigyelt a motorra , nem hanyagolta el stb.(ezért is kell aktív részese lenni ennek a fórumnak és figyelni egymásra -na meg persze a sok jó arc miatt)És azt kell mondjam jó vétel volt, tavaly Romániát bejártam , a Fekete-tenger partvidékén kolbászoltam vele mindenféle gond nélkül( jó ... a f@szságom miatt Bukarestnél kifogyott a benzin) .Ég és föld a 2 motor , viszont a 250-s nem adtam el mert ha egyedül megyek mindig azt használom ..ez nyilván erősen szubjektív ,de nekem a szívemhez nőtt .
A 250-es Rebelt nem ismerem. De szerintem 250-es Virgácsnak sem a méretével lenne a fő probléma. Hanem a dinamikályával. Szerintem hamar eljutnál oda, hogy cserélni kéne.
Köszönöm nektek, a tanácsokat! Még egyszer elfogott a 250-es Rebel gondolata (írt a gazdi, hogy most mennek megnézni, nem érdekel-e mégis), nagyon szép motor amcsi piacos a drága... de ahogy olvasom egy személlyel is problémás a 250... nemhogy kettővel, velem, és a párommal elég gyenge lenne túrázni... így inkább elhessegettem a gondolatot, amíg 1 motor van 2 embernek nem lesz megfelelő egy ilyen méretű gép, de még egynek sem igazán tartós, és szerencsés vétel... jól gondolom?
Csak most tudok válaszolni mert egy régen betervezett program volt szombaton. A salakmotor vb nyitófutama volt Szlovéniában a gyönyörű nevű Krskoban és hajnal 3ra értünk haza. Sok honfitársunk volt kinn motorral is. A virgács egyébként fasza lett, minden működik, esztétikailag is rendben a féket majd rendezem. Úgyis kell vinni vizsgára.
Szia
Én is csak azt mondhatom, amit Kalmi79.
Annak idején mikor eldöntöttem, hogy újra motorra szállok. Én is így gondolkoztam mint te.
Mivel 18 éves koromig 250-es Mz vel motoroztam, így úgy gondoltam, hogy 41 évesen való újrakezdésnek elég lesz egy 250-es Virágó.
Aztán egy itteni (S.tarjáni) motor kereskedő magyarázta el nekem. Hogy a kétütemű, meg a négyütemű 250-es között van egy kis különbség. Már mint a négyütemű 250-es, kétütemű 125-ösnek felel meg. Gyorsulás és teljesítmény viszonylatban.
S engem akkor meggyőzött. Elkezdtem az 535-ösök között keresgélni. S nem is bántam meg.
Mikor már az 535-össel motorozgattam. Próbaként ráültem egy 250-esre. És hálát adtam annak a kereskedőnek aki lebeszélt róla.
Igencsak gyengének találtam. S nem beszélve a láncról.
Azóta is csak kardános motorban gondolkozom. (Nincs kedvem a lánccal nyűgösködni)
Annó, fiatal jerke bárány koromban, nem ismertem más gyorsítási módot, csak a csutka gázost.
Egy ilyen alkalommal elszakadt az MZ lánca. S szét csapot egy csomó drága dolgot. Blokdekni, és az akkor még kötelező lánc borítást.
Mondjuk a 250-es Virács biztos nem fog ilyet csinálni. De azért azt folyamatosan figyelgetni kell. S kezelgetni, és időnként cserélgetni is.
No meg az sem mindegy, hogy ha mész vele, és történetesen 80Km/h-nál, utólérsz egy kocsit, akkor a 250-esel jól meg kel nézned hogy van-e elég helyed időd, hogy befejezd az előzést.
Ezzel szemben az 535-ösnek még ilyenkor van annyi tartaléka, hogy elég a gázkart elcsavarnod egy kicsit. És azonnal fent van 120-130-140 Km/h-n és már be is fejezted az előzést. Tehát érdemes meggondolni. Mivel könnyen úgy járhatsz, hogy egy párhónapos motorozás után már árulod is a gépedet.
Ha viragot szeretnél venni és rám hallgatsz, 535 öst vegyél, ne 250 est. A régebbi 535 és 250 között nincs, vagy alig van árban különbség. Bár én szebbnek tartom a 250 es formavilágát, az 535 jóval erősebb, strapabíróbb gép, a kardánnak csak előnyei vannak, és nem fogsz az első szezon után nagyobb és erősebb motorra vágyni. Nekem volt mindkettő. Imádtam őket.
Zsocca:
Köszönöm, ezt szerettem volna én is kifejezni, de nincs vita természetesen... nem szoktam :D csak félreértés volt :)
Én elsőre egyedüli Virire egy 250-el megelégednék, nagyon szépek bár kicsikék tudom... de egyedül elég, ha már nagyon megy akkor jöhetne az 535 a cuki kis kardánjával :D
De, ahogy látom a vizsgákon örülök ha meg lesz minden szezon végére Csak juni elején megyek haza, ez a terror veszély nagyon csúsztatta a rendezvényeim... így ezzel, a jogsimat is. Így, ahogy itt tanácsolták, megfogadom... egy motor ami elég nagy 2 embernek, legalább enyém legyen egy része akárhogy is a szezonól (ha másképp nem megy)
Ki mennyit gurult az első szezonba ? Egy nagyobb túrával tényleg kell éveket várni?
- első telószimering és telóolaj csere
- kormány végállás ütköző visszahegesztése, festése (ez letört az esésnél ezért tudott a kormány beleverni a tankba)
- kormánytartó bakok visszaegyengetése
- gyújtáskapcsoló, első lámpa, indexek, és műszerfal cseréje
- kormány kiegyengetése
- bukócső kiegyengetése, hegesztése, szinterezése
- önindító bendix felújítás (feljavítás), oldaltömítés cseréje
-olaj és szűrő csere
- tank lakatolás fényezés (ezt nem én csináltam)
- ülés szakadt műbőr részének kijavítása
- hátsó indexek cseréje
- kipufogó dobokból a horzsolás eltűntetése
- hátsó kapaszkodókból a horzsolások kicsiszolása, szinterezése
- jobb oldali lábtartó csere
- fék felújítás (ez nem sikerült)
Szia.
Na az nekem se sikerült. Állítólag az a trükk ,hogy lentről kell átszivattyúzni az olajat van erre egy speckó gép. A többi akkor is dicséretet érdemel.
Sajnos nem fenékig tejfel a dolog. Mindent sikerült elég jól, és szépen megcsinálnom, nagyon jól néz ki a motor.
Egy dolog kifogott rajtam, az első fék. 8 órányi munkával sem tudtam az első féket légteleníteni. Pedig teljes felújítókészletet is beszereltem a felső főfékhengerbe, már mindent kipróbáltam, a fülemen is fékolaj folyt, de nem tudtam megoldani. Így sajnos szégyenemre úgy kellett Tamásnak visszaadnom a motort, hogy az első fék nem működik. Sokszor szívtam már fékkel, de ekkorát még sosem. Ez volt az a pont, hogy azt mondtam, hogy ha az enyém lenne, akkor se tudnék tovább mit kezdeni vele, elvinném valakihez, aki ért ezeknek a lelkéhez. Ezúton is elnézést Tomi, sajnálom, hogy nem 100 %-osan kaptad vissza a Viragot. Remélem a munka többi részével azért elégedett vagy.
Sziasztok
No, most megint van egy kis időm. Hát most átolvasom a hozzászólásokat, és bele kotnyeleskedem a témákba.
ThoNik és Katanna
Össze ne vesszetek már, a semmin.
Én mindkettőtökkel egyet értek.
Igen manapság vannak már olyan ifjú motorosok, akiknek apuci a seggük, állá tette a legújabb mocit. (Jó, ha nem egy 150 lóerős koporsót)
S az ifjonc nagyon nyálas vér motoros értetlenül áll az út szélén, mert kifogyott a brenya. Szerintem róluk beszélt ThoNik.
S Tomikám!
Vagyunk mi. Akik bármit meg tudnánk csinálni a motorunkon, csak nem végezzük ezt minden nap. Ezért ha akadályba ütközünk, pl egy beragadt csavar, akkor képesek vagyunk nagyobb kárt okozni. No ezért inkább célszerű olyanhoz elvinni, akinek rutinja is van a szerelésben.
Személy szerint, én örömmel bütykölöm a gépemet. Élvezem az olaj cseréket, és a csutakolásokat is. Legalább akkora örömöt jelent, mint maga a gurulás.
Daytona!
Az 535-ös nagyon jó választás. Nekem ez volt az előző gépem. Nem volt vele semmi gondom. Nagyon tetszetős, igénytelen, és könnyen kezelhető gép. ThoNik-nak is csak ezt ajánlanám elsőre.
Én is használtam munkába járásra is. Soha nem volt vele jelentős problémám. Ha visszaolvasol a fórumon, akkor láthatod, hogy az önindító szabadon futója gyenge pontja lehet. Viszont én úgy gondolom, hogy ha valaki helyesen indítgatja, akkor azzal sem lehet gond. Gondolok itt arra, hogy indításkor nem célszerű gázt adni. Ugyan is ha gázt is adunk akkor beinduláskor hirtelen felpörög. Így minden egyes indításkor kap egy ütést a szabadon futó. S ha ezt sokszor megkapja, akkor egy idő után megunja a szabadon futó. És probléma lesz vele. No de ezt el lehet kerülni, a helyes gáz adás nélküli indítással.
VasTamás
A veterán gépekről készíthetnél egy pár fotót. Nekem nagyon tetszenek.
Jászberényben szoktunk néha járni. Vannak ott barátain. Lehet, hogy ismered is őket.(Mentő kutyások)
Amikor legközelebb ott járunk, találkozhatnánk egy dumálásra!
Zenész:
Megértem a motorcserés indokodat. Mi is 95%-ban együtt motorozunk. S volt már mikor eszembe jutott, hogy nem ez a típus a legalkalmasabb a hosszú távú túrákhoz. De kétséget kizárólag a legszebb motor a láthatáron. (Legalább is az én szememben.)
Már nekem is van másik jelöltem is. Nekem még a Honda pan európa jönne be a hosszú túrákhoz.
Bár ennek megvétele még egy kicsit odébb van.
Mivel most van fontosabb is. 16 éves a kocsink. Amit ugyan csak bevásárlásra használunk. De érdemes még idejében lecserélni. S a házat is szigetelni kéne. De aztán jöhet a pan európa.
Viszont szeretném a Virgácsomat is megtartani. Mivel bele vagyok esve a formájába.
Remélhetőleg a törvény nem tiltja a több motoros állapotot. Nem úgy, mint a több nejűséget. Pedig az is jól jönne néha.
Nekem is amikor Pannóniám volt, akkor jópáron voltam, mert ott volt hozzá alkatrész.
Sok újra krómozott, utángyártott cucc volt ott szoci járművekhez.
Persze sok, mások számára csak "kacat" is volt.
Régiségek is szoktak lenni.
Vagy ez nem kifejezetten veterán börze?
Tudom, hogy ez nem igazán ide tartozik, de ez a fórum relatíve aktív, ha zavar, ugorjátok át. :)
Szóval olvastam, hogy az xvs 650 esetében előfordulnak problémák a kardánnal. Ez a classicra is ugyanúgy vonatkozik, vagy csak a sima verzióra?
Köszi
Lenne egy kérdésem, a fojtást hogyan tudom megnézni, hogy benne van-e még?
Köszönöm előre is válaszodat.
Én is csak azt mondhatom, amit Kalmi79.
Annak idején mikor eldöntöttem, hogy újra motorra szállok. Én is így gondolkoztam mint te.
Mivel 18 éves koromig 250-es Mz vel motoroztam, így úgy gondoltam, hogy 41 évesen való újrakezdésnek elég lesz egy 250-es Virágó.
Aztán egy itteni (S.tarjáni) motor kereskedő magyarázta el nekem. Hogy a kétütemű, meg a négyütemű 250-es között van egy kis különbség. Már mint a négyütemű 250-es, kétütemű 125-ösnek felel meg. Gyorsulás és teljesítmény viszonylatban.
S engem akkor meggyőzött. Elkezdtem az 535-ösök között keresgélni. S nem is bántam meg.
Mikor már az 535-össel motorozgattam. Próbaként ráültem egy 250-esre. És hálát adtam annak a kereskedőnek aki lebeszélt róla.
Igencsak gyengének találtam. S nem beszélve a láncról.
Azóta is csak kardános motorban gondolkozom. (Nincs kedvem a lánccal nyűgösködni)
Annó, fiatal jerke bárány koromban, nem ismertem más gyorsítási módot, csak a csutka gázost.
Egy ilyen alkalommal elszakadt az MZ lánca. S szét csapot egy csomó drága dolgot. Blokdekni, és az akkor még kötelező lánc borítást.
Mondjuk a 250-es Virács biztos nem fog ilyet csinálni. De azért azt folyamatosan figyelgetni kell. S kezelgetni, és időnként cserélgetni is.
No meg az sem mindegy, hogy ha mész vele, és történetesen 80Km/h-nál, utólérsz egy kocsit, akkor a 250-esel jól meg kel nézned hogy van-e elég helyed időd, hogy befejezd az előzést.
Ezzel szemben az 535-ösnek még ilyenkor van annyi tartaléka, hogy elég a gázkart elcsavarnod egy kicsit. És azonnal fent van 120-130-140 Km/h-n és már be is fejezted az előzést. Tehát érdemes meggondolni. Mivel könnyen úgy járhatsz, hogy egy párhónapos motorozás után már árulod is a gépedet.
Nincsenek meg az eredeti elemei.
Köszönöm, ezt szerettem volna én is kifejezni, de nincs vita természetesen... nem szoktam :D csak félreértés volt :)
Én elsőre egyedüli Virire egy 250-el megelégednék, nagyon szépek bár kicsikék tudom... de egyedül elég, ha már nagyon megy akkor jöhetne az 535 a cuki kis kardánjával :D
De, ahogy látom a vizsgákon örülök ha meg lesz minden szezon végére Csak juni elején megyek haza, ez a terror veszély nagyon csúsztatta a rendezvényeim... így ezzel, a jogsimat is. Így, ahogy itt tanácsolták, megfogadom... egy motor ami elég nagy 2 embernek, legalább enyém legyen egy része akárhogy is a szezonól (ha másképp nem megy)
Ki mennyit gurult az első szezonba ? Egy nagyobb túrával tényleg kell éveket várni?
Amúgy, én is 16. kerületi vagyok :)
- első telószimering és telóolaj csere
- kormány végállás ütköző visszahegesztése, festése (ez letört az esésnél ezért tudott a kormány beleverni a tankba)
- kormánytartó bakok visszaegyengetése
- gyújtáskapcsoló, első lámpa, indexek, és műszerfal cseréje
- kormány kiegyengetése
- bukócső kiegyengetése, hegesztése, szinterezése
- önindító bendix felújítás (feljavítás), oldaltömítés cseréje
-olaj és szűrő csere
- tank lakatolás fényezés (ezt nem én csináltam)
- ülés szakadt műbőr részének kijavítása
- hátsó indexek cseréje
- kipufogó dobokból a horzsolás eltűntetése
- hátsó kapaszkodókból a horzsolások kicsiszolása, szinterezése
- jobb oldali lábtartó csere
- fék felújítás (ez nem sikerült)
Na az nekem se sikerült. Állítólag az a trükk ,hogy lentről kell átszivattyúzni az olajat van erre egy speckó gép. A többi akkor is dicséretet érdemel.
Egy dolog kifogott rajtam, az első fék. 8 órányi munkával sem tudtam az első féket légteleníteni. Pedig teljes felújítókészletet is beszereltem a felső főfékhengerbe, már mindent kipróbáltam, a fülemen is fékolaj folyt, de nem tudtam megoldani. Így sajnos szégyenemre úgy kellett Tamásnak visszaadnom a motort, hogy az első fék nem működik. Sokszor szívtam már fékkel, de ekkorát még sosem. Ez volt az a pont, hogy azt mondtam, hogy ha az enyém lenne, akkor se tudnék tovább mit kezdeni vele, elvinném valakihez, aki ért ezeknek a lelkéhez. Ezúton is elnézést Tomi, sajnálom, hogy nem 100 %-osan kaptad vissza a Viragot. Remélem a munka többi részével azért elégedett vagy.
No, most megint van egy kis időm. Hát most átolvasom a hozzászólásokat, és bele kotnyeleskedem a témákba.
ThoNik és Katanna
Össze ne vesszetek már, a semmin.
Én mindkettőtökkel egyet értek.
Igen manapság vannak már olyan ifjú motorosok, akiknek apuci a seggük, állá tette a legújabb mocit. (Jó, ha nem egy 150 lóerős koporsót)
S az ifjonc nagyon nyálas vér motoros értetlenül áll az út szélén, mert kifogyott a brenya. Szerintem róluk beszélt ThoNik.
S Tomikám!
Vagyunk mi. Akik bármit meg tudnánk csinálni a motorunkon, csak nem végezzük ezt minden nap. Ezért ha akadályba ütközünk, pl egy beragadt csavar, akkor képesek vagyunk nagyobb kárt okozni. No ezért inkább célszerű olyanhoz elvinni, akinek rutinja is van a szerelésben.
Személy szerint, én örömmel bütykölöm a gépemet. Élvezem az olaj cseréket, és a csutakolásokat is. Legalább akkora örömöt jelent, mint maga a gurulás.
Daytona!
Az 535-ös nagyon jó választás. Nekem ez volt az előző gépem. Nem volt vele semmi gondom. Nagyon tetszetős, igénytelen, és könnyen kezelhető gép. ThoNik-nak is csak ezt ajánlanám elsőre.
Én is használtam munkába járásra is. Soha nem volt vele jelentős problémám. Ha visszaolvasol a fórumon, akkor láthatod, hogy az önindító szabadon futója gyenge pontja lehet. Viszont én úgy gondolom, hogy ha valaki helyesen indítgatja, akkor azzal sem lehet gond. Gondolok itt arra, hogy indításkor nem célszerű gázt adni. Ugyan is ha gázt is adunk akkor beinduláskor hirtelen felpörög. Így minden egyes indításkor kap egy ütést a szabadon futó. S ha ezt sokszor megkapja, akkor egy idő után megunja a szabadon futó. És probléma lesz vele. No de ezt el lehet kerülni, a helyes gáz adás nélküli indítással.
VasTamás
A veterán gépekről készíthetnél egy pár fotót. Nekem nagyon tetszenek.
Jászberényben szoktunk néha járni. Vannak ott barátain. Lehet, hogy ismered is őket.(Mentő kutyások)
Amikor legközelebb ott járunk, találkozhatnánk egy dumálásra!
Zenész:
Megértem a motorcserés indokodat. Mi is 95%-ban együtt motorozunk. S volt már mikor eszembe jutott, hogy nem ez a típus a legalkalmasabb a hosszú távú túrákhoz. De kétséget kizárólag a legszebb motor a láthatáron. (Legalább is az én szememben.)
Már nekem is van másik jelöltem is. Nekem még a Honda pan európa jönne be a hosszú túrákhoz.
Bár ennek megvétele még egy kicsit odébb van.
Mivel most van fontosabb is. 16 éves a kocsink. Amit ugyan csak bevásárlásra használunk. De érdemes még idejében lecserélni. S a házat is szigetelni kéne. De aztán jöhet a pan európa.
Viszont szeretném a Virgácsomat is megtartani. Mivel bele vagyok esve a formájába.
Remélhetőleg a törvény nem tiltja a több motoros állapotot. Nem úgy, mint a több nejűséget. Pedig az is jól jönne néha.