Egy időben én is agyaltam ezen, aztán váltottam 15w50-re (hidegben hamarabb használható), abból csak rider van.
Amúgy szerintem ugyanaz, max a v-twinből csak 1L-es kiszerelés van.
Állítólag az lenne a lényeg hogy ásványi olaj legyen és ne szintetikus.A Repsol V-Twin az ásványi, én is azt használom. A Rider az lehet hogy szintetikus.
Autósból sok márkaképviseletet ismerek, de a régebbi járgányokkal szívesen játszik az ember szerintem. Azt nem tudom, hogy az új motort ha megveszem elviszem-e a képviselethez, nagyon kedvesek voltak amikor kesztyűt vettem De, ha tehetem és átlátom a rendszer inkább magam szerzem be az alkatrészeket, anyagokat... egy olajcsere, ha már garancia idő sem kötelez egy jó kis időtöltés, akár a lánc, villa olaj csere is... mondhatni ez olyan mintha lecsutakolnád a lovad szerintem, patkolnád...
Nah jó, biztos vannak olyan esetek amikor valami nem klappol.... de akkor sok magán szerelő van, vagy fusizó akikhez mondjuk esetemben egy karbittömítés csere után meghalt a Simson... sajnos csak szétszedni szeretek, és olyan egyszerű volt, azóta sem tudom mi volt a baja
Ennek ellenére hiszem, hogy sok embernek megnyugvást hoz, egy nagyobb út előtt egy átnézés pl a Triumph-nál 8+ÁFA a munkadíj 1-2h a felkészítés, felmérés...
Az a probléma, hogy sokan félnek (joggal)... miután beviszik a motorukat, és lefújják a szerszámkészletről a pórt a kedvükért és a szakszervíz megkeresi mit lehet csinálni azon a 100 alkatrészes motoron, hogy álljon valaki bent a műhelyben.
Nem a szakszervizekkel van baj, csak a márkaképviseletek felkent vezetőivel... akik igazán magyar módra gondolkoznak. Ezek főleg autó szakszervizes tapasztalatokra épülő észrevételek, de nem hiszem hogy mindez máshogyan megy a motoroknál.
Még hozzátenném, aki nem mer egy gyertyát kitekerni a motorból az nem motoros
Természetesen ránk gondoltam. Értem a gondolatod, de te meg ezt értsd meg! Ha nagy baj van, akkor buksz a legnagyobbat ha hozzájuk mész. Ne csak a levegőbe beszéljek! Tavaly nyár elején volt egy baleset a motorommal amit nem én vezettem. A márkaszerviz ajánlatot sem adott mert nem ér annyit a gép, amennyit kérnének a javításért. Biztosító kakival pisivel akarta kiszúrni a szememet. Ügyvédhez fordultam és egy topiktárshoz aki nem ítélte javíthatatlannak a motoromat. A gyári szerviznél az üzemanyagtartály került volna annyiba amennyinél most tartunk topiktárssal és mindjárt kész a vas. Tehát ha nagy a baj, még messzebb elkerülni őket(ha fontos tétel a pénzügyi)! Súrlódásról részemről szó sincs.
Kéne némi segítség. Villaolajat cserélnék. Leereszteni sikerült. A tetején levettem a műanyag kupakot, a csavarokat kilazítottam, de a műanyag kupak alatt lévő fém kupakot hogyan kell kivenni??
Értem mire gondolsz.
"Itteniek" alatt konkrétan azokat érted, akiknek Virago-juk van és ebben a topikban aktívak?
Megpróbáltam a leguniverzálisabban megfogalmazni. A szervizes kérdések egy része a saját véleményedre kérdez rá, ami kialakulhat anélkül is, hogy meglátogattál volna egyet is.
"Úgy gondolom, a márkaszervizek között van minőségbeli különbség." - Én sem voltam kettőben. Ismerem az egyiket, egy csomó rossz véleményt hallottam róluk, ezzel szemben a pestieket dicsőítik.
Ha nem voltam szervizben, vagy otthon is meg tudom oldani, akkor ennél a kérdésnél 1-est adnék válaszul: "Hajlandó vagyok nagyobb munkadíjat fizetni a professzionális segítségükért."
Így sikerült kicsit közelebb hozni a témát?
Tudom, hogy vannak olyanok, akik sose vitték még a motorjukat szakszervizbe és ismerek olyanokat is, akik elvakultan csak ott szervizelik a gépeiket. Én köztes vagyok, csak akkor mennék hozzájuk, ha nagy a baj, ezzel szemben a kérdőív mindenkinek kell szóljon. Biztos nem lehet maradéktalan pontossággal kitölteni, de próbáltam összehozni, hogy a legkisebb legyen a súrlódás. :)
A kérdések egyértelműek. Ahol a problémát látom, az a márkakereskedések, szakszervizek kérdése. Nem én vagyok az etalon az 1986os Katanámmal meg az 1983as Viragommal, de az itteniek gépei mind kikerültek már abból a korból, hogy gyári képviselethez hordják őket pl. olajcserére vagy bármi más javításra. Nem képvisel a magyarországi motorkerékpárpark(nagyobb része) olyan technikai színvonalat, hogy pl. laptop programmal kelljen kiolvasni a hibáit. Persze vannak kivételek(speed motorok, új BMW-k, stb.) Tehát elég kevesen vannak akik megfizetik a szép szalon, patika tiszta szerviz, mosolygós munkafelvevők, kegyetlen számlák világát. Úgy érzem a kérdések között túl sok feszegette ezt kérdéskőrt. Mondjuk 2008 előtt amikor új motor vásárlási láz volt,(az olcsónak hitt hitel miatt) sokkal többen mentek márkaszervizbe(kényszer a garancia miatt) de ennek régen vége. Röviden ennyi az észrevételem.
A kérdező, azaz én?
Nem találod egyértelműnek a kérdéseket, vagy rossz logikának tartod a megkérdezés módját?
A dolgozatban kell írjak a kitöltők negatív tapasztalatairól is, szóval, ha van bármi, amit megemlítenél, kérlek ne habozz!
Harley-s csoportban már megkaptam, hogy értelmetlen kitölteni, mert akinek egyedileg épített motorja van, annak nem jók a válaszok. Szakmaibeli legyen a talpán, aki bevállalja, hogy rájuk is kitér. Könnyebb kizárni azt az egy-két embert a megkérdezettek köréből.
A legtöbb probléma egyébként onnan ered(t eddig), hogy az emberek nem olvasták el a súgót és nem értették, hogy kell válaszolni. Az ilyen hibák ellen sajnos nem tudok védekezni.
örülök hogy neked jó, nekem sajna pont a képembe tolta a szelet.